Fa molts anys que no passo per Portbou/Cerbère, però si que ho he fet més sovint per la LAV. La meva pregunta és per quin motiu s'han de fer controls de documentació a Portbou/Cerbère si no es fan als AVE/TGV que travessen el túnel del Pertús? Jo com a molt he vist policies inspeccionant el tren durant la parada a Perpinyà però no demanen la documentació excepte casos particulars.Granolleri wrote:Tant ha baixat que ni tan sols la Policia Nacional es molesta a fer els controls rutinaris de documentació per als que arribem en un tren francès.
Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
VigiPirate i equivalents costat espanyol?Sagrerenc wrote:Fa molts anys que no passo per Portbou/Cerbère, però si que ho he fet més sovint per la LAV. La meva pregunta és per quin motiu s'han de fer controls de documentació a Portbou/Cerbère si no es fan als AVE/TGV que travessen el túnel del Pertús? Jo com a molt he vist policies inspeccionant el tren durant la parada a Perpinyà però no demanen la documentació excepte casos particulars.Granolleri wrote:Tant ha baixat que ni tan sols la Policia Nacional es molesta a fer els controls rutinaris de documentació per als que arribem en un tren francès.
A mi m'han demanat els papers a Portbou/Cerbère un munt de cops (per part de policies de tots dos països), a Latour de Carol (a Puigcerdà que jo recordi, mai), i a Urdos (a Canfranc mai). Al TGV/AVE... em sembla que no.
En canvi, en tot el tram entre Sant Sebastià i Baiona, mai m'ha demanat res ningú...
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
A mi a l'entrar a Cerbere i al Sortir sempre m'han demanat la documentacio els gendarmes, a port bou i a la tor de querol mai.437.001 wrote:VigiPirate i equivalents costat espanyol?Sagrerenc wrote:Fa molts anys que no passo per Portbou/Cerbère, però si que ho he fet més sovint per la LAV. La meva pregunta és per quin motiu s'han de fer controls de documentació a Portbou/Cerbère si no es fan als AVE/TGV que travessen el túnel del Pertús? Jo com a molt he vist policies inspeccionant el tren durant la parada a Perpinyà però no demanen la documentació excepte casos particulars.Granolleri wrote:Tant ha baixat que ni tan sols la Policia Nacional es molesta a fer els controls rutinaris de documentació per als que arribem en un tren francès.
A mi m'han demanat els papers a Portbou/Cerbère un munt de cops (per part de policies de tots dos països), a Latour de Carol (a Puigcerdà que jo recordi, mai), i a Urdos (a Canfranc mai). Al TGV/AVE... em sembla que no.
En canvi, en tot el tram entre Sant Sebastià i Baiona, mai m'ha demanat res ningú...
Salutacions.
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
A mí a totes dues, però bastants més cops a Portbou que a Cerbère...ortegote wrote:A mi a l'entrar a Cerbere i al Sortir sempre m'han demanat la documentacio els gendarmes, a port bou i a la tor de querol mai.
Salutacions.
Ah, i també en ple tren entre Cerbère i Perpinyà, o entre Figueres-Vilafant i Perpinyà.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
El Punt Avui, 22 de febrer de 2017 wrote: Renfe i SNCF planten els seus usuaris a Cervera i Portbou
Els usuaris del tren convencional de la costa es tornaran a mobilitzar dissabte als dos pobles fronterers per denunciar l'absència de coordinació entre els trens de cada banda de la frontera
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Jo Pregunto
Qui es el que no té interès a que funcioni aquests enllaços?, RENFE envia 7 serveis a Cerbere del qualun es inutil i la SNCF 5 a Portbou y mal coordinats, a Portbou arriben uns 15 trens entre Regionals, MD i Rodalies (RG1), dels quals 7 arriben a Cerbere la Marenda.
Conclusió;
Sigui qui sigui no tenen interes en fomentar l'us Transport Public a nivell Internacional encara que siguin amb enllaços minimament coordinats, una cosa que passa amb L'Alta Velocitat a Marsella, Toulose de Lleguadoc que estan pensats perquè vinguin els Francesos però no els Espanyols per anar i tornar el mateix dia
Qui es el que no té interès a que funcioni aquests enllaços?, RENFE envia 7 serveis a Cerbere del qualun es inutil i la SNCF 5 a Portbou y mal coordinats, a Portbou arriben uns 15 trens entre Regionals, MD i Rodalies (RG1), dels quals 7 arriben a Cerbere la Marenda.
Conclusió;
Sigui qui sigui no tenen interes en fomentar l'us Transport Public a nivell Internacional encara que siguin amb enllaços minimament coordinats, una cosa que passa amb L'Alta Velocitat a Marsella, Toulose de Lleguadoc que estan pensats perquè vinguin els Francesos però no els Espanyols per anar i tornar el mateix dia
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Segons s'ha pogut saber a través del Pla Rodalies 2020-2030 un dels projectes és la implantació de l'ample estàndard al tram Figueres - Portbou.
https://twitter.com/JoanCSalmeron/statu ... 87680?s=20
https://twitter.com/JoanCSalmeron/statu ... 87680?s=20