Page 4 of 10
Posted: Tuesday 12/06/2007 22:17
by Jordi Freixas
Se sap com va avançant la cosa per allà dalt?
Parlant de preguntes...
Posted: Tuesday 12/06/2007 22:56
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Se sap com va avançant la cosa per allà dalt?
"Preguntador, P, pregunta. Contestador, C, contesta."
A veure qui recorda d'on ve aquesta...
Posted: Tuesday 12/06/2007 22:59
by ABB_Traccion
Doncs... estem a l' espera de travesses de fusta pels túnels, i a Ripoll no hi ha cap màquina de treball, només el tren que hi va pujar els raíls i para de comptar. Si volen acabar a temps, ja es poden posar les piles, que ha passat un mes i gairebé està tant verd com avans...
"Saludus"
Posted: Tuesday 12/06/2007 23:56
by Jordi Freixas
Però... que no s'hi estaven quatre mesos amb el tram tallat?
Posted: Wednesday 13/06/2007 19:07
by ABB_Traccion
Sí, però ara nomes queden 3...
Posted: Wednesday 13/06/2007 23:53
by Jordi Freixas
Però... tan atraçat està tot?
Posted: Friday 15/06/2007 13:40
by marcel
ABB_Traccion wrote:Doncs... estem a l' espera de travesses de fusta pels túnels, i a Ripoll no hi ha cap màquina de treball, només el tren que hi va pujar els raíls i para de comptar. Si volen acabar a temps, ja es poden posar les piles, que ha passat un mes i gairebé està tant verd com avans...
"Saludus"
Ahir vaig veure un bon grapat de travesses de fusta a Punt d'accésa la via que hi ha a Ribes.
Posted: Friday 15/06/2007 16:39
by ABB_Traccion
Aquesta tarda tornaré a passar per allà a veure si n' hi han més...
Ara ens va comentar un treballador, que tot el que van fer els de la xapussa de quan van instal·lar el BLAU, ho han de recubrir amb un altre tub (els cables) perque es veu que ho van fer tant i tant bé, que està tot fet una caqueta... aiii... mai mai apendrem... com deia ell; Espanya, el país de les xapusses (no m' extranya, ho van fer de pressa i malament...)
Posted: Friday 15/06/2007 16:44
by Guigui
ABB_Traccion wrote:com deia ell; Espanya, el país de les xapusses
Que potser coneixeu cap altre país suposadament "avançat" on les potineries arribin a nivell d'heroi de còmic, com és el cas de "Pepe Gotera y Otilio"? Prou significativa, la dada...
I encara hi ha qui reclami que Espanya tingui lloc al G-8. Total, pel fum que s'hi ven...
Posted: Sunday 17/06/2007 23:48
by Jordilar
Avui uns quants usuaris del FTC en fet unas inspecció
a peu de via:
- La senyal de Parada Absoluta apareix just després de la senyal d'Entrada de Ripoll ( pk 1.103 )
- S'están retirant tots els greixadors de pestanya, que no són pocs.
- La via está aixecada des del Pk9.250 fins al Pk 13.128 ( Ribes es troba al Pk 13.450
- Es treballa de Dilluns a Diumenge. La maquinaria que s'usa son excavadores petites. A Ripoll hi ha una sola 2100 de TECSA amb un tren de plataformes.
Us deixo algunes fotos:
Senyal de Parada Absoluta costat Ripoll. A radera un calze descarrilador bolquejat amb una tanca bouré:
Aspecte actual de Campdevànol. A tota la línia s'acumulen travesses noves:
Aspecte de la via a l'antic carregador d'Illa. Pla i forta rampa de 30mm:
Sortida del "Túnel de la Corba" ( Num 4 ). Just davant de l'excavadora comença l'aixecament de via:
Aspecte que mostren els successius quilòmentres. El traçat s'ha convertit en una pista forestal provissional que dóna mal rotllo ( ja saveu per què). També costa d'imaginar que per aquí passàven i passaràn 440, 440R i 447:
Aspecte actual del Baixador d'Aigües de Ribes:
Senyal Avançada de Ribes de Freser. Encara que no hi hagi via, continua mostrant la indicació d'Aunci de Parada:
Senyal d'Entrada de Ribes de Freser en Parada. Aquí s'acava l'aixecament de via. Molt probablement no s'ha tocat res d'aquí per no afectar a l'encalvament informàtic:
Finalment l'arribada a Ribes de Freser. La catenaria en tot el tram en obres es troba aïllada des de la sortida de Ripoll fins a l'entrada a Ribes. No hem vist cap pèrtiga de posada a terra:
Espero que us hàgin agradat les fotos.
Salut,
Posted: Sunday 17/06/2007 23:56
by Guigui
Jordilar wrote:Espero que us hàgin agradat les fotos.
I tant que sí! Molt maques i molt il·lustratives!
Posted: Monday 18/06/2007 0:12
by Jordi Freixas
Bufff... que rares que es veuen les fotos amb la via aixecada...
Posted: Monday 18/06/2007 0:40
by orique
Realment fins i tot donen una mica d'angúnia les fotos amb la via aixecada...
Posted: Monday 18/06/2007 19:29
by vr
Guigui wrote:ABB_Traccion wrote:com deia ell; Espanya, el país de les xapusses
Que potser coneixeu cap altre país suposadament "avançat" on les potineries arribin a nivell d'heroi de còmic, com és el cas de "Pepe Gotera y Otilio"? Prou significativa, la dada...
I encara hi ha qui reclami que Espanya tingui lloc al G-8. Total, pel fum que s'hi ven...
Et puc ben assegurar per pròpia experiència que les xapusses són un fet universal. Com a mínim, a Espanya sabem improvisar, cosa que a d'altres no passa (tot i ser igual o més xapussers que nosaltres).
Posted: Monday 18/06/2007 21:35
by Guigui
vr wrote:Et puc ben assegurar per pròpia experiència que les xapusses són un fet universal. Com a mínim, a Espanya sabem improvisar, cosa que a d'altres no passa (tot i ser igual o més xapussers que nosaltres).
Però, també per pròpia experiència, t'asseguro que hi ha pocs països d'Europa Occidental on la densitat de potineries per metre quadrat sigui tan alta. Ara mateix, se m'acut Portugal i, en certa manera i segons la zona geogràfica, Itàlia.
Posted: Monday 18/06/2007 21:49
by Jordi Freixas
Deu tenir a veure amb el fet de ser llatins
Posted: Monday 18/06/2007 22:56
by awe
A Bruseles varen refer dos cops la mateixa línia de tranvia a causa del mateix error, i no ho varen fer bé fins el tercer cop. No recordo el número de la línia.
I tornant al tema del fil… no tinc absolutament res a dir
Un altre lloc...
Posted: Monday 18/06/2007 23:02
by JaMiRo!
Guigui wrote:Però, també per pròpia experiència, t'asseguro que hi ha pocs països d'Europa Occidental on la densitat de potineries per metre quadrat sigui tan alta. Ara mateix, se m'acut Portugal i, en certa manera i segons la zona geogràfica, Itàlia.
El Sud de França (la Catalunya Nord)...
Posted: Monday 18/06/2007 23:12
by Jordi Freixas
awe wrote:A Bruseles varen refer dos cops la mateixa línia de tranvia a causa del mateix error, i no ho varen fer bé fins el tercer cop. No recordo el número de la línia.
I tornant al tema del fil… no tinc absolutament res a dir
Al menys allà tenen esma per fer-ho tres vegades
Posted: Tuesday 19/06/2007 22:02
by ABB_Traccion
Molt bones les fotos!
A l' entrada de Ribes, no sé si us hi vareu fixar en els "cables" que tanquen el circuit de via de la senyal d' entrada de Ribes, que estaven com "tornats a enganxar", doncs va ser, perquè va venir un inspector (si no m' equivoco) de l' Adif i va dir que allò es podia tallar tranquilament que no passava res, ho van tallar i... als 5 minuts va anar corrents cap allà el cap d' estació queixant-se de que TOTS els circuits de via de Ribes estaven "ocupats", ja que al estar tallat el cable, deia l' ordinador que passava un tren i no hi havia manera de canviar agulles i el PN estava baixat... doncs bé, ho van arreglar posant-hi una brida i fent que toquessin un altre cop els cables i ja va estar... o almenys així ens ho va explicar un treballador de Cobra que ho va veure com ho feien...
I per cert, totes les balises ASFA, les van trencar i llençar de qualsevol manera, i ens va dir aquell treballador, que cada "trasto" d' aquests val aproximadament 6000€, o sigui ser 1 milió de peles... vingaa, a gastar calers posant-ne de noves... clar que si...
Bé... no m' enrrotllo més... que semblo una gramola...
Salutacions.!