TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Doncs sí, sí que va aprofitar...
La 319-212 va arribar a les 10 de la nit a Sabadell Sud i esperava a repetir la mateixa maniobra que l'anterior vegada.
Poc després també va arribar la 252-070 "Altaria", i em van explicar que la 252-072 de l'altra vegada estava averiada. Per això tenia problemes de frenada abans de sortir, i van haver d'aturar-se a l'alçada de Barberà del Vallès perquè treia fum.
La maniobra va fer-se sense complicacions però va demorar-se perquè..... els de CAF estaven sopant qui sap on.
El viatge va iniciar-se a les 0.40 i en 30 minuts vam arribar a Torre Baró, a 15 km/h clavats, i reduïnt a la corba Montcada i Reixac-Manresa per evitar un possible descarrilament, degut a la petita diferència d'ample. Des de Torre Baró fins a Pl. Catalunya van ser uns altres 30 minuts, on hi havia qui treia el cap per una porta lateral que estava oberta per tenir una millor vista del túnel. A la 1.50 el tren va fer entrada a Pl. Catalunya a 10 km/h, com mana la limitació.
L'olor a gasoil es ficava a la gola i el maquinista de la 319 espera a que, a la cua, es desenganxi el vagó plataforma, per continuar la maniobra.
Un cop desenganxat, el tren va més enllà del senyal de sortida de Pl. Catalunya (on la catenària estava sense tensió, per les obres de Sants) fins passada l'agulla.
Ja sé que és amb bastanta mala qualitat però així estava l'agulla.
El tren comença a empènyer el 6002 cap al metro, i la 252 quasi es fica en via Metro. Per sort, quedaven quatre dits entre el pantògraf abaixat de la 252 i la catenària rígida del Metro. El proper cop no s'arriscaran tant, i demanaran que el 4000 s'avanci per agafar-lo.
Un cop desenganxat el Scharfenberg del 6000 de la 252, es procedeix a retirar les locomotores i tornar a tancar l'agulla.
El 6000 ja estava llest per marxar i la 4072-4318-4071-4070-4069 (la del terra blau) esperava per empènyer el nou company de línia cap a Santa Eulàlia, viatge que no vaig poder fer.
A les 2.30, la maniobra ja havia acabat.
Vull agraïr a la gent d'Adif i de CAF.
També agraïr a en Carles Salmerón, que em va comentar que estava pensant en reeditar els dos volums d'"El Metro de Barcelona", tot i que no sabia si actualitzats, o amb el mateix text que la primera edició.
I comentar, a més, que una persona de CAF ens va comentar que els trens regionals dièsel i elèctrics que va comprar Renfe, seran de caixa Civia, tot i que amb interiorisme diferent i amb només una porta per cotxe.
Salut.
La 319-212 va arribar a les 10 de la nit a Sabadell Sud i esperava a repetir la mateixa maniobra que l'anterior vegada.
Poc després també va arribar la 252-070 "Altaria", i em van explicar que la 252-072 de l'altra vegada estava averiada. Per això tenia problemes de frenada abans de sortir, i van haver d'aturar-se a l'alçada de Barberà del Vallès perquè treia fum.
La maniobra va fer-se sense complicacions però va demorar-se perquè..... els de CAF estaven sopant qui sap on.
El viatge va iniciar-se a les 0.40 i en 30 minuts vam arribar a Torre Baró, a 15 km/h clavats, i reduïnt a la corba Montcada i Reixac-Manresa per evitar un possible descarrilament, degut a la petita diferència d'ample. Des de Torre Baró fins a Pl. Catalunya van ser uns altres 30 minuts, on hi havia qui treia el cap per una porta lateral que estava oberta per tenir una millor vista del túnel. A la 1.50 el tren va fer entrada a Pl. Catalunya a 10 km/h, com mana la limitació.
L'olor a gasoil es ficava a la gola i el maquinista de la 319 espera a que, a la cua, es desenganxi el vagó plataforma, per continuar la maniobra.
Un cop desenganxat, el tren va més enllà del senyal de sortida de Pl. Catalunya (on la catenària estava sense tensió, per les obres de Sants) fins passada l'agulla.
Ja sé que és amb bastanta mala qualitat però així estava l'agulla.
El tren comença a empènyer el 6002 cap al metro, i la 252 quasi es fica en via Metro. Per sort, quedaven quatre dits entre el pantògraf abaixat de la 252 i la catenària rígida del Metro. El proper cop no s'arriscaran tant, i demanaran que el 4000 s'avanci per agafar-lo.
Un cop desenganxat el Scharfenberg del 6000 de la 252, es procedeix a retirar les locomotores i tornar a tancar l'agulla.
El 6000 ja estava llest per marxar i la 4072-4318-4071-4070-4069 (la del terra blau) esperava per empènyer el nou company de línia cap a Santa Eulàlia, viatge que no vaig poder fer.
A les 2.30, la maniobra ja havia acabat.
Vull agraïr a la gent d'Adif i de CAF.
També agraïr a en Carles Salmerón, que em va comentar que estava pensant en reeditar els dos volums d'"El Metro de Barcelona", tot i que no sabia si actualitzats, o amb el mateix text que la primera edició.
I comentar, a més, que una persona de CAF ens va comentar que els trens regionals dièsel i elèctrics que va comprar Renfe, seran de caixa Civia, tot i que amb interiorisme diferent i amb només una porta per cotxe.
Salut.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Pues si te tengo que ser sincero, tampoco lo entiendo, porque me comentaron que la 319 podria arrastrarlo sola. Eso sí, el tubo de aire que cruzaba el 6000 para el freno de la plataforma, estaba conectado a la 269.iluro wrote:Fantástico reportaje, Victor, gracias.
Una pregunta tonta, ¿ Que función tiene la 252 ? ¿ no se puede " enganchar " el 6000 directamente a la 319 ?
Saludos.
IMPRESSIONANT!!!
IMPRESSIONANT Víctor!!!
Et van deixar estar allà a Plaça Catalunya? O tenies enxufe?
Et van deixar estar allà a Plaça Catalunya? O tenies enxufe?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Muy buenas fotos Víctor yo a la 252 no la vi pasar por Cerdanyola, pero sí a la 319-212 (oí sonido de locomotora diesel y allí estaba ella camino de Sabadell-Sud, como atronaba la retales, se iba alejando y todavía se la oía), mis primeras palabras al verla fueron: "Ya va a por el 6000 del Metro" y la gente que me oyó decirlo se quedó flipando , como diciendo "¿un tren del Metro pasando por Cerdanyola?"
Por cierto, ¿se sabe cuando llegará el tercer 6000?
Por cierto, ¿se sabe cuando llegará el tercer 6000?
Last edited by trainman on Friday 01/06/2007 16:47, edited 3 times in total.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: IMPRESSIONANT!!!
JaMiRo! wrote:Et van deixar estar allà a Plaça Catalunya? O tenies enxufe?
Anava enxufat, sí, però el meu enxufe l'havia conegut aquella mateixa tarda...
Ni idea. Sólo sé que hoy se hacía la entrega a TMB del tren habiendo superado las pruebas, después de que la Generalitat le diera el visto bueno, como tren apto para transportar gente. La entrega del segundo será el día 12 ó 13.trainman wrote:Por cierto, ¿se sabe cuando llegará el tercer 6000?
Last edited by victorcasta on Friday 01/06/2007 0:07, edited 1 time in total.
El meu nivell de degeneració mental em permet, sense tenir cap tipus de remordiments, de masturbar-me contemplant aquestes fotos.
Obviament, no estic tant malament
Respecte el tema de la 252, crec que es una cuestió del adaptador d'engaxall schafemberg que encaixa millor en una 252.
També cal dir, que les 252 son unes especialistes en liar-la quan van remolcades.
Salut,
Obviament, no estic tant malament
Respecte el tema de la 252, crec que es una cuestió del adaptador d'engaxall schafemberg que encaixa millor en una 252.
També cal dir, que les 252 son unes especialistes en liar-la quan van remolcades.
Salut,
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Molt bones fotos!!!
Salutacions.
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
En fi Víctor, enhorabona per les magnífiques fotos, realment són brillants!!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Gràcies per les fotos! Impressionant veure la 6000 per Plaça Cat cantó Adif, així com les dues besties
Vox
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact: