Page 4 of 22

Posted: Thursday 31/05/2007 23:38
by victorcasta
Doncs sí, sí que va aprofitar... :P

La 319-212 va arribar a les 10 de la nit a Sabadell Sud i esperava a repetir la mateixa maniobra que l'anterior vegada.

Image

Poc després també va arribar la 252-070 "Altaria", i em van explicar que la 252-072 de l'altra vegada estava averiada. Per això tenia problemes de frenada abans de sortir, i van haver d'aturar-se a l'alçada de Barberà del Vallès perquè treia fum.

Image

La maniobra va fer-se sense complicacions però va demorar-se perquè..... els de CAF estaven sopant qui sap on. :)

Image

El viatge va iniciar-se a les 0.40 i en 30 minuts vam arribar a Torre Baró, a 15 km/h clavats, i reduïnt a la corba Montcada i Reixac-Manresa per evitar un possible descarrilament, degut a la petita diferència d'ample. Des de Torre Baró fins a Pl. Catalunya van ser uns altres 30 minuts, on hi havia qui treia el cap per una porta lateral que estava oberta per tenir una millor vista del túnel. A la 1.50 el tren va fer entrada a Pl. Catalunya a 10 km/h, com mana la limitació.

Image

L'olor a gasoil es ficava a la gola i el maquinista de la 319 espera a que, a la cua, es desenganxi el vagó plataforma, per continuar la maniobra.

Image

Un cop desenganxat, el tren va més enllà del senyal de sortida de Pl. Catalunya (on la catenària estava sense tensió, per les obres de Sants) fins passada l'agulla.

Image

Ja sé que és amb bastanta mala qualitat però així estava l'agulla.

Image

El tren comença a empènyer el 6002 cap al metro, i la 252 quasi es fica en via Metro. Per sort, quedaven quatre dits entre el pantògraf abaixat de la 252 i la catenària rígida del Metro. El proper cop no s'arriscaran tant, i demanaran que el 4000 s'avanci per agafar-lo.

Image

Un cop desenganxat el Scharfenberg del 6000 de la 252, es procedeix a retirar les locomotores i tornar a tancar l'agulla.

Image

El 6000 ja estava llest per marxar i la 4072-4318-4071-4070-4069 (la del terra blau) esperava per empènyer el nou company de línia cap a Santa Eulàlia, viatge que no vaig poder fer.

Image

A les 2.30, la maniobra ja havia acabat.

Vull agraïr a la gent d'Adif i de CAF.

També agraïr a en Carles Salmerón, que em va comentar que estava pensant en reeditar els dos volums d'"El Metro de Barcelona", tot i que no sabia si actualitzats, o amb el mateix text que la primera edició.

I comentar, a més, que una persona de CAF ens va comentar que els trens regionals dièsel i elèctrics que va comprar Renfe, seran de caixa Civia, tot i que amb interiorisme diferent i amb només una porta per cotxe.

Salut.

Posted: Thursday 31/05/2007 23:55
by iluro
Fantástico reportaje, Victor, gracias.

Una pregunta tonta, ¿ Que función tiene la 252 ? ¿ no se puede " enganchar " el 6000 directamente a la 319 ?


Saludos.

Posted: Thursday 31/05/2007 23:57
by entfe001
[mode="Homer Simpson"]Hmmmmm, agulla de Catalunyaaaa...[/mode]

Posted: Thursday 31/05/2007 23:58
by victorcasta
iluro wrote:Fantástico reportaje, Victor, gracias.

Una pregunta tonta, ¿ Que función tiene la 252 ? ¿ no se puede " enganchar " el 6000 directamente a la 319 ?


Saludos.
Pues si te tengo que ser sincero, tampoco lo entiendo, porque me comentaron que la 319 podria arrastrarlo sola. Eso sí, el tubo de aire que cruzaba el 6000 para el freno de la plataforma, estaba conectado a la 269.

IMPRESSIONANT!!!

Posted: Friday 01/06/2007 0:01
by JaMiRo!
IMPRESSIONANT Víctor!!! :o :o :o

:plas

Et van deixar estar allà a Plaça Catalunya? O tenies enxufe? :D

Posted: Friday 01/06/2007 0:03
by trainman
Muy buenas fotos Víctor yo a la 252 no la vi pasar por Cerdanyola, pero sí a la 319-212 (oí sonido de locomotora diesel y allí estaba ella camino de Sabadell-Sud, como atronaba la retales, se iba alejando y todavía se la oía), mis primeras palabras al verla fueron: "Ya va a por el 6000 del Metro" y la gente que me oyó decirlo se quedó flipando :D :D , como diciendo "¿un tren del Metro pasando por Cerdanyola?" :x :x

Por cierto, ¿se sabe cuando llegará el tercer 6000?

Re: IMPRESSIONANT!!!

Posted: Friday 01/06/2007 0:05
by victorcasta
JaMiRo! wrote:Et van deixar estar allà a Plaça Catalunya? O tenies enxufe? :D
:P

Anava enxufat, sí, però el meu enxufe l'havia conegut aquella mateixa tarda... 8-) :secret
trainman wrote:Por cierto, ¿se sabe cuando llegará el tercer 6000?
Ni idea. Sólo sé que hoy se hacía la entrega a TMB del tren habiendo superado las pruebas, después de que la Generalitat le diera el visto bueno, como tren apto para transportar gente. La entrega del segundo será el día 12 ó 13.

Jefe!

Posted: Friday 01/06/2007 0:06
by JaMiRo!
victorcasta wrote:Anava enxufat, sí, però el meu enxufe l'havia conegut aquella mateixa tarda... 8-) :secret
Víctoooooooooooooor, Víctoooooooooooor... :reve

:D :D :D

Posted: Friday 01/06/2007 0:15
by faristol
IM-PRE-SIO-NANT!! Gracies victorcasta per compartir-ho i per fer posible el veure aixo!!!

:reve :reve :reve

La famosa agulla EXISTE, com Teruel, i es usable!!!


Sobre el dels llibres del Carles Salmeron seria bo e interesant una reedició i sobretot una actualització.

Posted: Friday 01/06/2007 8:36
by aim
:reve :reve :reve :reve :reve

Moltíssimes gràcies pel reportatge !

Posted: Friday 01/06/2007 10:09
by Danzig
:o

¡Documento Extremecedor!

Posted: Friday 01/06/2007 10:14
by Mortadel·lo
:yotb

Posted: Friday 01/06/2007 10:37
by Jordilar
El meu nivell de degeneració mental em permet, sense tenir cap tipus de remordiments, de masturbar-me contemplant aquestes fotos.


Obviament, no estic tant malament :boig2



Respecte el tema de la 252, crec que es una cuestió del adaptador d'engaxall schafemberg que encaixa millor en una 252.

També cal dir, que les 252 son unes especialistes en liar-la quan van remolcades.

Salut,

Posted: Friday 01/06/2007 12:41
by oscar440
Molt bones fotos!!!

:plas :plas :plas :plas :plas

Salutacions.

Posted: Friday 01/06/2007 16:32
by metring
Peaso reportatge!!! I més meritori, que quan es veien els 5000 per Fabra i Puig (el passeig, no l'estació, que us conec ;) ).

Posted: Friday 01/06/2007 18:46
by Trenscat
En fi Víctor, enhorabona per les magnífiques fotos, realment són brillants!! :D

Posted: Saturday 02/06/2007 1:20
by evarujo
un 10 per les fotos!!! Felicitats!!!

Posted: Saturday 02/06/2007 2:13
by Vox
Gràcies per les fotos! Impressionant veure la 6000 per Plaça Cat cantó Adif, així com les dues besties :D

Vox

Posted: Saturday 02/06/2007 9:53
by Miquel
Unes fotos fantàstiques, les millors.

Posted: Sunday 03/06/2007 1:01
by sigfrid440s
Hola fotrapeople.

Unes imatges acollonants, molt molt bones.


Respecte al misteridel perque de la 252, m'ho van comentar pero no m'enrecordo gaire be.

Es per motius de frenatje


Salutations