Page 4 of 5
Posted: Wednesday 11/07/2007 1:34
by victorcasta
Tens raó. Només m'havia centrat en l'últim paràgraf que deia de garantir el servei trens+busos. Pensava que es referia als trens i busos de la L4 però no havia llegit el paràgraf anterior que diu que el bus circula amb el mateix horari que la L4.
Re: .
Posted: Wednesday 11/07/2007 17:54
by Ecomobisostrans
Eslebeberlin wrote:Per cert, de diumenges a dijous, enlloc de la nota de TMB posa que l'últim bus sigui a les 23h.
L'últim i el primer des de La Pau ix a la mateixa hora que faria el primer tren de la L4.
L'últim ix des de Ciutadella - Vila Olímpica quan l'últim tren (24.19 / 02.19 ) arriba a aquesta estació i és continuat per autobus.
Però en canvi l'últim tren de la L4 des de ciutadella no ix quan arriba l'ultim bus (que deu ser cap a les 0:40/2:40). Aquest es l'enllaç que dic que es perd. Ja se que no es pot garantizar l'enllaç amb les altres linies, però almenys dins la mateixa linia s'hauria de garantir.
Posted: Saturday 14/07/2007 0:45
by Jordilar
Ja he fet el servei substitutori en autobús. Dir que he tardat una mitja hora per fer el tram La Pau-Ciutadella Vila olímpica, que amb el metro es feia amb uns 20 min.
Els busos son articulats antics, em sembla que de la sèrie 3600 ( ho dic pel que el meu era el 3637 ) i de pis alt.
Hem parat a totes les estacions i l'ocupació ha sigut bona.
A partir d'un moment ha començat a sonar un pitu al taulell de conducció que ha durat fins al final del recorregut malgrat que el conductor tocaba tots els polsadors ( ha també accionat els neteja-parabrises ) el pitu no parava i també ha apagat i encès el motor vàries vegades, tampoc sense éxit. Única incidència destacable.
A Ciutadella-Vila Olímpica tot molt ven organitzat. Hi ha aforament limitat a les andanes degut a la bestial alfuència de gent que sortia del tren per agafar els autobusos. Mai havia vist tanta gentada en aquell tram de la línia.
Al pujar al 1100 aquest a començat a cantar les parades com si haguessim començat a La Pau. El sistema de megafonia que tenen no es de molt de fiar
En conclusió molt ben informat tot, però el temps que tarda el servei subistitutori es molt elevat.
Salut,
Posted: Saturday 14/07/2007 1:56
by UT596001
Jordilar wrote:Al pujar al 1100 aquest a començat a cantar les parades com si haguessim començat a La Pau. El sistema de megafonia que tenen no es de molt de fiar
Això ja em va passar a mi fa uns dies.
Per cert, l'autobús substitutori en sentit La Pau triga molt menys que en sentit Ciutadella. Sembla ser que el recorregut direcció Ciutadella no l'han acabat de dissenyar gaire bé.
Posted: Thursday 23/08/2007 17:12
by Vox
En teoría aquest dilluns s'obre de nou el tram La Pau-Ciutadella de la L4. Esperem que per fi s'acabin els problemes que van originar les obres.
Vox
Posted: Thursday 23/08/2007 21:09
by Pep
Jordilar wrote:Al pujar al 1100 aquest a començat a cantar les parades com si haguessim començat a La Pau. El sistema de megafonia que tenen no es de molt de fiar
Ahir em va passar algo similar, anava descoordinat una parada. Anunciava la parada anterior.
Bon sistema si anaves amb un 2100, així si et passaves de parada, canviaves d'andana per poder enganxar un 1100 de tornada.
Posted: Saturday 25/08/2007 10:12
by metring
De EPC:
La L-4 recupera la normalidad el lunes tras 2 meses de corte
1. • El metro volverá a cubrir el tramo entre Ciutadella-Vila Olímpica y La Pau
2. • La renovación de 2,4 km de vías reducirá la vibración que sufren los vecinos
JORDI SUBIRANA
BARCELONA
La línea 4 del metro recuperará en parte la normalidad el próximo lunes. Ese día se reiniciará el servicio ferroviario entre las estaciones de Ciutadella-Villa Olímpica y La Pau tras haber estado cerrado dos meses por unas obras. Los trabajos llevados a cabo, de los que solo quedan pequeños detalles que concluirán a finales de septiembre, tienen como objetivo reducir sustancialmente las vibraciones que sufren los vecinos desde hace 30 años por el paso de los convoyes y acabar con las filtraciones de agua en los túneles.
El proyecto, que ha costado 7,1 millones de euros, consiste en la renovación de los 2,4 kilómetros que separan las estaciones del Bogatell y de Selva de Mar, donde se concentran los problemas, y en trabajos de impermeabilización. El origen de los inconvenientes está en que el túnel se construyó muy cerca de la superficie para evitar el nivel freático de la zona debido a su composición geológica y a la cercanía del mar.
Para reducir las vibraciones, los técnicos del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) y los de Transportes Metropolitanos de Barcelona han optado por sustituir las traviesas horizontales rígidas entre los raíles por otras que cuentan con unas sujeciones elásticas que amortiguan las vibraciones, y por reducir la distancia entre las traviesas de 65 a 50 centímetros, dijo el responsable de geología y obras subterráneas del PTOP, Jordi Jubany.
Además, han colocado carriles más pesados --64 kilos por cada metro de vía en lugar de los 54 anteriores--, han renovado el balastro (la grava) de las vías y han cambiado los aparatos que permiten al tren cambiar de vía por otros antivibratorios.
SELLADO DE LAS JUNTAS
Para combatir las filtraciones que afectan a los muros subterráneos que hacen de pantalla, el PTOP y TMB han sellado y reparado las juntas causantes de las filtraciones y han instalado un filtro geotextil que impermeabiliza la base del túnel y un tubo de recogida y evacuación de las aguas.
La pruebas previas realizadas en un tramo de 100 metros cercano a la rambla del Poblenou parecen confirmar que el problema está en vías de solución. Según Jubany, las vibraciones han descendido a niveles legales, aunque no desaparecerán totalmente. Estos días, varios convoyes hacen pruebas en el tramo sin pasaje, y ahora quedan las mediciones más importantes: con el metro en funcionamiento. Los vecinos esperan que la solución sea definitiva, aunque habrá que ver si es así.
MANTA INFLAMABLE
Este es el quinto proyecto que se pone en marcha para acabar con las vibraciones. Sin embargo, hasta ahora ninguno ha funcionado bien. Entre los distintos ensayos realizados, los operarios intentaron revestir el túnel con una manta elástica aislante e instalar los raíles y la traviesas sobre esta, pero se desestimó porque era inflamable.
Las molestias empezaron en los años 70. La poca profundidad a la que se tuvo que construir el túnel intensificó los temblores. "Estaban muy por encima de lo permitido", recordó una afectada, Anna Bonet. Las protestas se iniciaron en esa época aunque se agudizaron en el 2004, cuando empezaron a salir grietas en las fincas de la calle de Pujades por donde transcurre el metro. Fuentes de la Generalitat negaron que esté previsto reparar las grietas porque no se ha probado que haya una relación entre fisuras y vibraciones.
Posted: Saturday 25/08/2007 10:32
by aarongilp
Els del Periódico no saben extreure les sigles d'un nom?
Departament de Política Territorial i Obres Públiques = DPTOP, no PTOP...
Que trist...
Posted: Monday 27/08/2007 21:32
by Vox
Aquesta tarda he passat per la L4 en el tram La Pau-Ciutadella. Les estacions semblaven força netes (vejam quan dura) i els trens anaven força lents en el famós tram del carrer Pujades.
A Ciutadella més d'un anava despistat, i volen anar cap Trinitat Nova, baixaven a l'andana de La Pau.
Vox
Posted: Monday 27/08/2007 21:51
by orique
Avui també he agafat la L4 (vés quin remei). No he notat gaires diferències, només les travesses semblen més noves. Dic semblen perquè ni d'això n'estic segur.
A Ciutadella anaven dient per megafonia "Per anar en direcció Trinitat Nova, cal baixar a l'andana direcció Trinitat Nova. Per anar en direcció La Pau, cal baixar a l'andana direcció La Pau.
Posted: Monday 27/08/2007 21:53
by entfe001
Fantàstica tautologia
Posted: Monday 27/08/2007 23:43
by Vox
Apart que just abans de les dues escales per baixar a les andanes, hi havia una especie de pissarra on hi deia, amb rotulador negre, a quina direcció corresponia cada escala.
MOLT cutre.
Vox
Presència visual
Posted: Tuesday 28/08/2007 13:46
by Guigui
Vox wrote:Apart que just abans de les dues escales per baixar a les andanes, hi havia una especie de pissarra on hi deia, amb rotulador negre, a quina direcció corresponia cada escala.
Però potser això salta més a la vista que un rètol normalitzat més. És un cas digne d'estudi per als psicòlegs.
Posted: Tuesday 28/08/2007 18:02
by jva
Aquest matí despres de les vacances he agafat de nou la linia 4, i pitjor que mai 8 minuts d'espera. Això deu ser el premi pels mesos d'obres. Decididament aquesta linia nomès es per masoquistes
Posted: Tuesday 28/08/2007 18:10
by Pep
guigui wrote:Vox wrote:Apart que just abans de les dues escales per baixar a les andanes, hi havia una especie de pissarra on hi deia, amb rotulador negre, a quina direcció corresponia cada escala.
MOLT cutre.
Però potser això salta més a la vista que un rètol normalitzat més. És un cas digne d'estudi per als psicòlegs.
Tens tota la raó!
Tothom dirà "què cutre!" però així t'assegures que quasi tothom (sempre quedarà el típic empanat) s'hi fixi i s'enrecordi.
Posted: Tuesday 28/08/2007 20:46
by Jordilar
Ja he fet el tram afectat per les obres. La velocitat en el tram afectat ha sigut la de sempre i ja han tret la limitació a 30. Dir que abans del meu tren ha sortit un 2100 de la Pau direcció Trinitat Nova sense servei.
Salut,
Re: Presència visual
Posted: Tuesday 28/08/2007 22:11
by Vox
Guigui wrote:Vox wrote:Apart que just abans de les dues escales per baixar a les andanes, hi havia una especie de pissarra on hi deia, amb rotulador negre, a quina direcció corresponia cada escala.
Però potser això salta més a la vista que un rètol normalitzat més. És un cas digne d'estudi per als psicòlegs.
No deia que fos cutre pel sistema utilitzat, sino perque la pissarra tenía l'escrit de mala manera, de cantó, mal posat (i en castellà, però vaja, no passa res). El sistema em sembla bé, però amb bona lletra, més grosa, bona cal·ligrafia i recte.
Psicòlegs, calla calla
Vox
Posted: Wednesday 29/08/2007 8:45
by traveller
Bé, ARA si que està tot normalitzat, però dilluns dia 27 va ser un autèntic caos: discos apagats (quan hi ha un disc apagat funciona com un vermell i s'ha de fer blocatge telefònic per rebassar-lo, fet que retrassa una barbaritat la circulació de la línia), balisses d'ATP descalibrades, falses presències (quan a un circuit de via no n'hi ha cap tren, però detecta com si n'hi hagués i el disc que vetlla per la seguretat d'aquest circuit de via no deixa obrir el disc, i per tant, obliga un atre cop a fer blocatge telefònic per rebassar-lo...) En fi, un caos: fins a 15 minuts de frecuència de pas, i trens parats fins a 10 minuts a cada estació. Ara només cal esperar que acabi aquesta setmana d'agost, per retornar al setembre amb la normalitat dels 19 trens; ja que ara només en corren 14 i la frecuència de pas és aproximadament de 8 minuts.
Re: Presència visual
Posted: Wednesday 29/08/2007 10:47
by Guigui
Vox wrote:No deia que fos cutre pel sistema utilitzat, sino perque la pissarra tenía l'escrit de mala manera, de cantó, mal posat (i en castellà, però vaja, no passa res).
Què deia, "Trinitá Nova"?
Posted: Wednesday 29/08/2007 16:40
by orique
Entre Bogatell i Ciutadella falta rematar un parell de juntes a la via... el 1100 fot uns cops...