Aeduh wrote:Una ampliació d'andanes pels costats hi cap abans de trobar-nos edificis? He intentat trobar un plànol de l'estació però no he trobat cap.
No hi cap res més sense demolicions.
Actualment les vies de Sants estan així:
-vies 1/2/3/4/5/6: AVE.
-via 7: direcció Hospitalet.
-via 8: direcció Plaça Catalunya.
-vies 9/10: direcció Bellvitge (Rodalies/Regionals).
-via 11: direcció Bellvitge (LD).
-via 12: direcció Passeig de Gràcia (LD).
-vies 13/14: direcció Passeig de Gràcia (Rodalies/Regionals).
La propera reordenació de vies deixarà les vies:
-vies 1/2/3/4/5/6: AVE.
-vies 7/8: direcció Hospitalet.
-vies 9/10: direcció Plaça Catalunya.
-vies 11/12: direcció Bellvitge.
-vies 13/14: direcció Passeig de Gràcia.
Amb aquesta reordenació: tots els Talgos seran origen/final Estació de França (compto que l'Euromed passarà a les vies 1-6 en qüestió de mesos, ja hi ha la BT fent proves entre Camp de Tarragona i els canviadors d'ample de La Boella), cosa que ja va bé, perquè així també s'eliminaran cisallaments a Clot (i els de Bifurcació Vilanova-Marina i els de Laminados seguiran sent els mateixos).
Això presenta un problema: com que hi seguirà havent trens LD per via Vilanova (els Talgos), entre altres coses perquè si els traguéssin, els trajectes Tarragona-Castelló i Tarragona-València perdrien competitivitat enfront del vehicle particular, en època com l'actual (Falles), els Talgos llargs no cabrien a les vies 13 ni 14, perquè l'andana allà no medeix 400 metres (igual com tampoc hi cap un Euromed en doble composició).
De tota manera, sí que hi podria haver una segona reordenació de vies, però només lligada a la construcció de dos salts de moltó, un a cada cantó de l'estació (és a dir, un a sota de l'Avinguda de Roma, i un altre... més enllà de Riera Blanca (probablement Torrassa).
Amb aquests salts de moltó, la configuració de vies quedaria així (ja de manera definitiva):
-vies 1/2/3/4/5/6: AVE.
-vies 7/8: direcció Hospitalet.
-vies 9/10: direcció Bellvitge.
-vies 11/12: direcció Passeig de Gràcia.
-vies 13/14: direcció Plaça Catalunya.
Aquesta configuració permetria tots els moviments possibles sense cisallar excessivament.
És a dir, que un tren podria venir de Plaça Catalunya i seguir cap a Vilanova o Vilafranca indistintament, i un tren que vingués de Passeig de Gràcia també.
I a més, un tren que vingués de Bellvitge també podria seguir cap a Plaça Catalunya o Passeig de Gràcia indistintament, i el mateix si vingués d'Hospitalet.
Això no seria gratis, és clar, però resoldria molts dels problemes que hi ha ara a Sants, lligats a la manca de flexibilitat de l'estació, ja que qualsevol moviment inhabitual causa un munt de cisallaments, i això equival a causar retards a altres trens.
A més, permetria que els trens de LD provinents de Vilanova no haguéssin de cisallar en cas que vinguéssin en composició llarga, perquè un cop es faci aquesta propera reconfiguració, un Talgo llarg que vingui de Vilanova haurà d'estacionar a la via 12, perquè a les vies 13 i 14 no hi cabrà, per tant haurà de cisallar.