Re: Linea Roda de Barà - Reus
Posted: Monday 29/12/2008 21:21
Jaja he picat de quatre potes. Ara mirant més la foto, els fils de la catenària és nota bastant que no són reals.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Jo crec que si es dota Tarragona d'una bona xarxa de Rodalies encara podriem salvar l'estació.oriolp13 wrote:Ara que s'ha de reordenar tota la circulació de Tarragona amb la creació de l'estació de l'aeroport de Reus, on pararàn regionals i AVE, Camp quedarà sols per trens que no parin a Tarragona|Reus, i la estació quedarà en desús, em sembla. Tot i això seria una gran notícia reobrir la línia, tot i que hi ha algun lloc on faria falta fer túnel, que van ser creats al pas del AVE.
I de què serviria aquesta estació, si ja no hi paren trens d'AV.Jordi Freixas wrote:Jo crec que si es dota Tarragona d'una bona xarxa de Rodalies encara podriem salvar l'estació.oriolp13 wrote:Ara que s'ha de reordenar tota la circulació de Tarragona amb la creació de l'estació de l'aeroport de Reus, on pararàn regionals i AVE, Camp quedarà sols per trens que no parin a Tarragona|Reus, i la estació quedarà en desús, em sembla. Tot i això seria una gran notícia reobrir la línia, tot i que hi ha algun lloc on faria falta fer túnel, que van ser creats al pas del AVE.
Seria com a barcelona, que s'ha d'agafar rodalies per anar a l'aeroport del prat.Jordi Freixas wrote:A veure. Jo, per agafar un tren de llarg recorregut he d'anar a Sant per collons. I jo visc a fora de Barcelona. Aquí, l'única cosa que em fa falta és que el tren de Rodalies m'hi porti. A partir d'aqui, si el tren m'hi porta m'és completament igual si l'estació és Sants, o un punt indeterminat al mig del camp. Tarragona igual.
En xifres, no t'ho sabria dir, però en termes comparatius, compta que seria una fracció de qualsevol dels ridículs soterraments que proposen/reclamen/exigeixen/imposen arreu del país.437.001 wrote:Algú té una idea de quant podria costar tot això?
Vull dir quan costa fer un canviador d´ample nou, desmuntar-ne un de vell, renovar uns 40km de via (ara no sé quants són exactament, però deuen ser uns 40), electrificar, reconstruïr andanes d´estacions i la senyalització amb asfa-tren-terra i etc...?
No. No poden convertir un lloc erm en el centre neuràlgic de res, perquè va contra natura. El transport hi és per anar on la gent vol anar, no perquè la gent vagi a un lloc determinat perquè a algun energumen li ha passat per la xaveta de fer-ho així. Per tant, que desfacin el nyap, que reclamin els calers a qui va parir aquesta animalada i que ho facin tot com cal. Però que no obliguin mig milió de persones a anar on Crist perdé la xancleta.Jordi Freixas wrote:Donc per això mateix. Que facin una xarxa EFICIENT de trens de Rodalies a Tarragna, i salvaran l'estació d'Alta Velocitat. PERÒ QUE LA FACIN JA.
Exactament, com era l'entorn de Sants quan es va fer i com el de Camp?Jordi Freixas wrote:Sí que es pot fer, i s'ha fet. Exactament de la mateixa manera que en el seu moment es va construir una estació com la de Sants, quan els centres neuràlgics eren l'Estació de França i l'Estació del Nord.
És clar que no. Però es pot fer una infraestructura tenint en compte l'amplitud de l'espai i la facilitat per a arribar-hi. En el cas de Sants, tenim dues línies de metro i totes les de rodalia. I en el cas de Camp?Jordi Freixas wrote:Quan parles de l'entorn et refereixes a la quantitat de gent que viu/vivia al voltant? No es pot fer una infraestructura pensant NOMÉS en aquesta gent.
Totalment d'acord amb una parada de rodalia. Però ningú amb dos dits de front posaria la suposada estació central d'AV d'una àrea metropolitana de mig milió d'habitants en un lloc perdut on amb prou feines n'hi viuen 1200.Jordi Freixas wrote:A part de tot, allà també hi ha La Secuita. La parada de Rodalies també hauria de servir per a donar servei al poble.
En el cas del Camp de Tarragona, es tractaria precísament de reinstaurar l'antiga línia Reus-Roda i consolidar una nova xarxa de rodalies.Guigui wrote:És clar que no. Però es pot fer una infraestructura tenint en compte l'amplitud de l'espai i la facilitat per a arribar-hi. En el cas de Sants, tenim dues línies de metro i totes les de rodalia. I en el cas de Camp?Jordi Freixas wrote:Quan parles de l'entorn et refereixes a la quantitat de gent que viu/vivia al voltant? No es pot fer una infraestructura pensant NOMÉS en aquesta gent.
De fet, amb una xarxa de Rodalies eficient podria arribar fins i tot a tenir tot el sentit l'estació d'Alta Velocitat situada en un punt entremig de les tres grans "metròpolis" de la zona: Tarragona, Reus i Valls. Però hi insisteixo: per això fa falta que la zona disposi d'una xarxa de Rodalies eficient.Guigui wrote:Però ningú amb dos dits de front posaria la suposada estació central d'AV d'una àrea metropolitana de mig milió d'habitants en un lloc perdut on amb prou feines n'hi viuen 1200.
Si t'hi fixes, tot té relació; actualmen parlar de la línia Reus - Roda va gairebé per defecte associat amb l'estació del Camp de Tarragona.Guigui wrote:I paro perquè ens estem desviant del tema.
437.001 wrote: Seria una rucada treure les parades dels AVE BCN-Madrid a Camp de Tarragona, ja que seria treure un munt de passatge cap a Saragossa i Madrid (no us cregueu qui us digui que ningú agafa l´AVE a Camp de Tarragona per anar a Madrid, és mentida, l´agafa molta gent).
Cap a BCN és cert, no hi puja quasi ningú (bé, algú hi puja, però molt poca gent), òbviament, com tampoc ningú l´agafa per anar de Guadalajara a Madrid.