Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by canalcole »

uriol108 wrote:
Has sigut ràpid :)
Moltes gràcies per penjar el video ;)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by metring »

http://www.radiosabadell.fm/

L'estació de Can Llong i un intercanviador a Barberà són les principals novetats del Pla de Rodalies

Samuel Crespo / El nou Pla d'Infraestructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona fins el 2015 contempla, entre d'altres mesures, la construcció d'una nova estació al sabadellenc barri de Can Llong. Aquesta es situarà entre Sabadell Nord i Terrassa Est. A més, la línia C4 de Rodalies comptarà amb dues noves estacions més, una al barri terrassenc de Can Boada, després de l'estació Terrassa en sentit Manresa, i una altra entre Barberà i Cerdanyola que servirà d'intercanviador amb la línia 7 de Rodalies, que actualment dóna servei a la Universitat Autònoma de Barcelona, Sant Cugat i Rubí, però que es preveu que s'allargui fins a Granollers. En aquest sentit, Víctor Morlan, secretari d'Estat de Planificació, també ha anunciat que l'estació de Sant Cugat de Rodalies servirà també com a intercanviador amb els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, de la mateixa manera que l'estació de Sabadell Nord, un projecte que, de fet, ja s'està executant actualment.

Una altra de les novetats d'aquest Pla a la línia que dóna servei a Sabadell és la construcció d'un aparcament nou a Barberà amb 286 places per tal que els veïns del municipi o de Badia puguin anar en cotxe fins a l'estació per a desplaçar-se amb la línia de Renfe. Morlan també ha aprofitat per explicar que durant aquest període començaran els estudis de definició i planificació de la nova línia orbital que ha d'unir Vilanova i Mataró amb Vilafranca, Martorell, Terrassa, Sabadell i Granollers sense passar per Barcelona.
A nivell general, el Pla d'Infraestructures Ferroviàries preveu una inversió de 4.000 milions d'euros per millorar les instal·lacions actuals i construir 25 quilòmetres de noves vies, que permetran que la xarxa arribi als 492 quilòmetres d'extensió. Algunes de les actuacions del pla són les duplicacions de les línies Barcelona-Vic i Arenys de Mar-Blanes en els trams que sigui viable per la seva proximitat a la costa. A més, també incorpora la construcció de vint-i-cinc quilòmetres de via, inclosos en la construcció de la nova línia Castelldefels-Cornellà, el nou accés a l'Aeroport del Prat a la zona de la termina Sud i el túnel de Montcada.

"Un servei amb una fiabilitat del 99 per cent"
La posada en marxa del Pla d'Infraestructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona permetrà, segons Morlan, aconseguir que hi hagi una major puntualitat i fiabilitat, "fins al 99 per cent", ha dit. A més, "80.000 nous habitants es beneficiaran de l'accés al servei de rodalies". Tot això permetrà, segons Morlan, l'increment de la oferta del 60 per cent, "amb capacitat global per absorbir creixements de demanda del 5'2 per cent anual, fins a l'horitzó del pla", i una reducció dels temps de viatge en un vint per cent. Tot aquest conjunt d'obres pot motivar molèsties entre els ciutadans, però Morlan ha demanat "comprensió", i ha confiat que entre les diferents parts es coordinarà un pla "per què les obres afectin el menys possible".
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by canalcole »

metring wrote: A més, la línia C4 de Rodalies comptarà amb dues noves estacions més, una al barri terrassenc de Can Boada, després de l'estació Terrassa en sentit Manresa, i una altra entre Barberà i Cerdanyola que servirà d'intercanviador amb la línia 7.
Pot ser Baricentro? :nose
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by metring »

Doncs no sé, estaria bé!

Més informació: http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021

El pla de Rodalies preveu quatre noves estacions a la futura línia de Castelldefels a Cornellà


• També es construiran parades a Gavà, Montmeló, Sabadell, Terrassa i Santa Perpètua

• Foment calcula que el 99% dels trens no tindran endarreriments superiors a 3 minuts el 2015

AGÈNCIES
BARCELONA
El pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015, aprovat divendres passat pel Consell de Ministres, inclou quatre noves estacions en la futura línia Castelldefels-Cornellà: una a Gavà, una altra a Viladecans i dos a Sant Boi. A aquestes s'hi afegeixen cinc estacions més a Gavà, Montmeló, Sabadell, Terrassa/Can Boada i Santa Perpètua de Mogoda, de diverses línies.

El secretari d'Estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, ha donat avui detalls d'aquest pla, que també preveu la construcció d'11 intercanviadors a Martorell, el Prat de Llobregat, Sabadell Nord, Arc de Triomf, Sant Cugat, Passeig de Gràcia, Sagrera-Meridiana, Barberà-Cerdanyola, La Torrassa, Aeroport T-1 i Sagrera, els cinc últims amb nova estació inclosa.
El pla preveu arribar als 160 milions de passatgers l'any 2015, davant els 114 del 2007, i que un 99% dels trens no tinguin endarreriments superiors als tres minuts. A més, s'espera que els temps de viatges es redueixin un 20% i l'oferta s'incrementi el 60% per absorbir un augment de la demanda del 5,2% anual.

Estació d'alta velocitat de la Sagrera

Encara que l'estació d'alta velocitat de la Sagrera està inclosa en el projecte, Morlán ha recordat que Foment, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona busquen una fórmula per finançar la seva construcció, ja que els problemes del mercat immobiliari no permeten comptar amb els recursos que havien d'arribar per mitjà d'actuacions urbanístiques.

Les actuacions en noves línies se centren --a més de la línia Castelldefels-Cornellà, amb 17 quilòmetres nous de via-- en el nou accés a l'aeroport del Prat i el túnel de Montcada. També es preveu la duplicació de la línia Barcelona-Vic i la d'Arenys de Mar-Blanes, en els trams que sigui viable per la seva proximitat a la costa.

El pla també preveu, encara que no està inclòs en la inversió dels 4.000 milions, l'inici dels estudis per a la definició i la programació de la línia orbital ferroviària. Aquesta línia unirà Mataró i Vilanova sense passar per la ciutat de Barcelona i connectant municipis com Vilafranca, Sant Sadurní, Gelida, Martorell, Terrassa, Sabadell, Mollet i Granollers.

Molèsties de les obres per als viatgers

Abans de l'any 2015 es canviarà l'encaminament de les línies i mentre que ara una línia passa pel túnel de Passeig de Gracia i tres pel de Plaça de Catalunya, en el futur dues línies passaran pel túnel de Passeig de Gracia i dues pel de Plaça de Catalunya.

Morlán ha assegurat que la licitació de les obres de totes les actuacions previstes estaran fetes abans de l'any 2015, ha explicat que les obres afectaran els viatgers al simultaniejar-les amb el servei i ha assenyalat que prefereix que se'l critiqui perquè hi ha una incidència provocada per una obra que suposarà una millora en el servei que no per incidències per la degradació d'aquest servei.

Andanes més amples i més llargues

El pla també inclou millores en la situació actual d'algunes estacions, com prolongar les andanes fins als 200 metres per permetre l'arribada de composicions dobles de trens Civia, eixamplar les andanes fins almenys tres metres i l'increment de 6.891 places d'aparcament a les estacions.

Els principals pàrquings seran els de Vilanova i la Geltrú, Castelldefels i Viladecans, tots a la C-2, amb més de 1.000 places cadascun. També hi haurà aparcaments més petits a Blanes, Llavaneres, Premià de Mar, Sant Vicenç de Calders, Sitges, Gavà, Granollers Centre, Cardedeu, Llinars del Vallès, Parets, Granollers Canovelles i Barberà del Vallès.
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by pukyxd »

Buff... 3 noves estacions a la C4 Entre Manresa i Barcelona... Això són 6 minuts més de temps de trajecte. :( I això sense contar la de Sagrera. Em sembla a mi que a Manresa com més va més ens empitjora tot...

Segur que primer fan les estacions i després les millores a la línia... espero que m'equivoqui... En fi això d'arribar a Barcelona en menys d'una hora ho veig impossible...
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by mikado »

Una pregunta, la nova estació de Montmeló és:
-Montmeló-Circuit de Catalunya C3
-Montmeló - Vila C2 ???
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Nova estació de Montmeló

Post by UT440_132M »

mikado wrote:Una pregunta, la nova estació de Montmeló és:
-Montmeló-Circuit de Catalunya C3
-Montmeló - Vila C2 ???
Imagino que la de la R3, ja que en el pla per desdoblar la línia es preveu la construcció d'una estació al costat del Circuit, i també suposo, que deu ser el soterrament, que s'està fent ara a l'estació de Montmeló R2, de la LAV i de la C2.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by Altaria_Trianilla »

canalcole wrote:
metring wrote: A més, la línia C4 de Rodalies comptarà amb dues noves estacions més, una al barri terrassenc de Can Boada, després de l'estació Terrassa en sentit Manresa, i una altra entre Barberà i Cerdanyola que servirà d'intercanviador amb la línia 7.
Pot ser Baricentro? :nose
No, Baricentro no es troba a la "confluència" de les línies C7 i C4, suposo que serà on es bifurquen, desprès de passar el pont de la C58.

;)
Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Es creuaran

Post by Guigui »

Altaria_Trianilla wrote:No, Baricentro no es troba a la "confluència" de les línies C7 i C4, suposo que serà on es bifurquen, desprès de passar el pont de la C58.
Precisament, sembla que va d'això, de fer passar els trens que actualment circulen entre Castellbisbal i Cerdanyola Universitat (R7) cap a Mollet, de manera que es creuarien amb la R4. L'article diu que seguirà sent la R7, deduint que se'n redefinirà el recorregut, però això ja ho agafaria amb pinces.

Sigui com sigui, si Baricentro es troba a l'encreuament entre la R4 i la Papiol-Mollet, aquest és el seu moment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by cristian26 »

A l'article diu que quan es canviïn de destinació les línies i en passin dues per Passeig de Gràcia i dues per Plaça Catalunya, una en quedarà fora, perquè ara n'hi ha quatre per Pl. Cat. i una per Pg. G., així que aquí ja es confirma la R7 com a Martorell~Granollers-centre.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Mapa del futur

Post by metring »

Aquí teniu un mapa que apareix a La Vanguardia d'avui en paper:
Attachments
lvg200902260022vb.jpg
lvg200902260022vb.jpg (100.58 KiB) Viewed 5377 times
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by Guigui »

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... -tren.html

De Mataró a Vilanova i de Vilafranca a Granollers sense canviar de tren

El Baix Llobregat i el Vallès també tindran línies pròpies en el futur servei de rodalies, que es renovarà els propers sis anys

26/02/09 02:00 - Barcelona - XAVIER MIRÓ

L'esperada reforma integral de les rodalies de Barcelona es farà els pròxims sis anys i representarà un canvi de model que pretén posar fi al problema que suposa que totes les línies passin pels túnels de Barcelona i fins a tres alhora pel de la plaça Catalunya –quan hi ha una avaria als túnels, el sistema sencer falla–. Afegida a la descongestió de llargues distàncies i regionals que permetrà el nou túnel del tren d'alta velocitat (TAV), la nova xarxa de rodalies crea una línia interna del Vallès que no entrarà a Barcelona i repartirà les altres equitativament, dues pel túnel de Passeig de Gràcia i dues pel túnel de Plaça Catalunya. Es trenca el model de línies creuades i se'n crearan dues de paral·leles, de Vilanova a Mataró per la costa, i de Vilafranca a Granollers per l'interior.

No hi ha grans novetats perquè es recullen bona part de les reivindicacions fetes des de Catalunya però el pla d'infraestructures ferroviàries de rodalies de Barcelona 2008-2015 aprovat divendres passat pel Consell de Ministres és el primer document en què el govern espanyol es compromet a reformar de manera integral la seva xarxa ferroviària a l'àrea metropolitana de Barcelona. En els pròxims sis anys, el Ministeri de Foment projecta tenir totes les estacions amb les andanes adients per als trens Civia de doble capacitat i adaptades amb ascensors i rampes per a persones de mobilitat reduïda, a construir una nova línia entre Cornellà i Castelldefels per l'interior del Baix Llobregat i a desdoblar la línia d'Osona entre Montcada i Vic, així com la del Maresme entre Blanes i Arenys «als trams que sigui viable» comptant que passa molt encaixonada a primera línia de la costa.

Nou estacions noves

El pla també contempla la construcció de nou estacions noves a Montmeló, Can Llong de Sabadell, Can Boada de Terrassa, Santa Perpètua de Mogoda i, en la línia nova del Baix Llobregat, dues a Gavà, dues a Sant Boi i una a Viladecans. També es farà un nou túnel a Montcada i es redissenyarà l'itinerari de les línies. No totes passaran pels túnels de Barcelona perquè el Vallès disposarà d'una línia interna que anirà de Martorell a Granollers sense entrar a la capital catalana. Pel que fa a les altres quatre, canviaran l'esquema actual en forma de 8 de manera que totes es creuen a Sants per una nova configuració de línies paral·leles. Així, mentre que fins ara la C1 uneix l'interior del Baix Llobregat amb el litoral del Garraf i la Selva i la C2 uneix l'interior de la Selva i el Vallès amb el litoral del Baix Llobregat, el Garraf i el Penedès, en el futur aquestes dues línies aniran paral·leles, l'una per l'interior des de la Selva i el Vallès pel Baix Llobregat fins al Penedès i l'altra per la costa des de la Selva i el Maresme pel Baix Llobregat fins al Garraf i el Penedès. Fins ara la C1 unia Maçanet, Blanes i Mataró amb l'Hospitalet i l'aeroport del Prat i en el futur els trens aniran de Maçanet, Blanes i Mataró a Vilanova i la Geltrú i Sant Vicenç de Calders. Per la seva banda, la C2 uneix Maçanet i Granollers amb Vilanova i Sant Vicenç i en el futur anirà de Maçanet i Granollers fins a Martorell, Vilafranca i Sant Vicenç de Calders. Mentre que fins ara la C3 unia Vic i Granollers amb l'Hospitalet, en el futur anirà de Vic i Granollers a Castelldefels per la nova línia de Cornellà, Sant Boi, Viladecans i Gavà. Per la seva banda, la C4 que uneix Manresa, Terrassa i Sabadell amb Martorell, Vilafranca i Sant Vicenç, en el futur anirà del Bages i el Vallès a l'aeroport del Prat.

Línia interna del Vallès

I l'actual C7 que uneix Martorell amb l'Hospitalet a través de Barcelona es convertirà en una línia interna entre el Baix Llobregat i el Vallès que no passarà pels túnels de Barcelona i unirà Martorell amb Granollers.

El pla de rodalies també planteja com a prioritari el desplegament dels sistemes de seguretat i circulació ERTMS –que ja funciona al TAV– i GSMR i reformar catenàries, subestacions d'alimentació elèctrica, senyalitzacions, telecomunicacions i vies –la catenària rígida ja s'instal·la als túnels de Barcelona per evitar que s'enganxin els pantògrafs dels trens en l'actual catenària flexible–. L'objectiu de tota aquesta reforma pretén donar resposta a un creixement anual del 5,2% del nombre de viatgers amb l'increment del 60% de l'oferta de manera que el 2006 rodalies va tenir 125 milions de passatgers anuals i es pretén preparar el servei per acollir-ne fins a 160 milions l'any 2015.

Menys temps i retards

El repte de la renovació de la xarxa és reduir un 20% la mitjana del temps de recorregut de les línies i aconseguir que el 99% dels trens arribin amb un retard inferior a 3 minuts a la destinació. Per facilitar la intermodalitat entre línies i mitjans de transport, la xarxa tindrà onze intercanviadors nous. Cinc també seran estacions noves: Sagrera-Meridiana, Barberà-Cerdanyola, la Torrassa, T-1 de l'aeroport i Sagrera. Els altres sis intercanviadors entre línies es construiran a Martorell, el Prat, Sabadell Nord, Arc de Triomf, Sant Cugat del Vallès i al passeig de Gràcia, una estació que es remodelarà de manera integral. Per facilitar la reducció de trànsit de vehicles als accessos de Barcelona, es construiran aparcaments de superfície a les estacions de Blanes, Llavaneres, Sant Vicenç, Castelldefels, Cardedeu, Llinars, Parets i Granollers. Hi haurà aparcaments subterranis a Premià, Sitges i Viladecans i edificis d'aparcaments a Vilanova, Gavà, Granollers Centre i Barberà del Vallès. El pla també inclou la nova línia de rodalies que unirà les dues terminals de l'aeroport amb Barcelona per mitjà d'un túnel sota les pistes d'enlairament –Foment està encara a l'espera que l'organisme aeroportuari Aena emeti el seu informe i el projecte ja acumula una aturada de dos anys des que es va aprovar la declaració d'impacte ambiental.

4.000 milions

El projecte per duplicar la via des de Montcada fins a Vic està pendent actualment de la declaració d'impacte del Ministeri de Medi Ambient. El pla suposa una inversió de 4.000 milions d'euros fins al 2015, que es posarà a licitació en dos quadriennis. El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, justificava el menor volum d'inversió respecte de la previsió del govern català –5.834 milions– perquè des de Catalunya es comptava fins al 2020, i fins al 2015 se'n preveien 3.640. El secretari d'estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, deixa clar que totes les obres d'aquests 4.000 milions estaran adjudicades el 2015 i això vol dir que algunes poden estar enllestides un parell d'anys després. El pressupost total no inclou la renovació de trens, els cobriments o integracions urbanes de les estacions de Granollers, Montmeló, Mollet i Sant Feliu ni els estudis de la línia orbital ferroviària. Però el pla sí que recull fer els estudis d'aquesta futura línia que ha d'unir Vilanova amb Mataró per l'interior a través de Vilafranca, Martorell, Terrassa, Sabadell i Granollers. Morlán reconeix que és una proposta de la Generalitat que el govern espanyol ha decidit recollir i deixa clar que l'Estat la fa seva amb vista al futur des del moment que s'inclou en el pla. Manel Nadal es mostrava ahir «molt satisfet» perquè es fa realitat la reforma de la xarxa de rodalies amb un contingut «que correspon pràcticament en la totalitat al que s'havia formulat». El tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Ramon Garcia-Bragado, ho considera «un pas endavant importantíssim per la ciutat» i recorda que recull bona part de la proposta que la Generalitat i l'Ajuntament van fer el 2006. Respecte a les incidències durant totes aquestes obres, Morlán afirma que prefereix «assumir-les» que no pas deixar ensorrar la xarxa per vella.


Morlán afirma que la Sagrera es construirà

X.M

Morlán explica que el Ministeri de Foment estudiarà amb la Generalitat i l'Ajuntament la fórmula de finançament que permeti construir l'estació del TAV, rodalies i metro de la Sagrera que, finalment, per la crisi de la construcció, no es compta poder pagar amb les plusvàlues de la gran operació immobiliària que hi està associada. El responsable de relacions institucionals del Ministeri de Foment reconeix que possiblement la millor fórmula sigui recórrer als diners que l'Estat ha d'invertir a Catalunya segons la disposició addicional tercera de l'Estatut, tal com proposa la Generalitat. En qualsevol cas, sigui quin sigui el camí, Morlán va explicar: «Les tres administracions ens asseurem, ho acordarem i la construirem.» L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va insistir a dir que ha de ser el govern espanyol qui financi la construcció de la gran estació ferroviària de la Sagrera. Per altra banda, els 40 milions de la disposició addicional de l'Estatut que el govern espanyol ha adjudicat a la línia d'alta velocitat de València a Tarragona per enguany no corresponen a la futura línia del TAV tal com informàvem en aquest diari sinó a l'actual corredor del Mediterrani.


Falten 2.135 milions

EL PUNT

El 3 de febrer de l'any passat, la llavors candidata del PSC per Barcelona, Carme Chacón, va presentar un ambiciós pla d'inversions ferroviàries de l'Estat a Catalunya 2008-2013. En una jornada preelectoral que va incloure una visita a la fira de la Candelera de Molins de Rei, Chacón va assegurar que aquest pla incloïa 6.135 milions d'euros per a rodalies. Ahir, però, l'aportació econòmica del pla, fins al 2015, s'havia reduït fins als 4.000 milions, 2.135 menys dels promesos per l'actual ministra de Defensa en campanya.

http://www.elpunt.cat/barcelona/article/-/-/8230.html

«Madrid no ha tingut en compte el territori»

26/02/09 02:00 -

Els sindicats –CCOO i UGT– lamenten que tant el govern espanyol com la Generalitat «hagin menystingut els agents socials». Recorden que hi ha òrgans establerts als quals Madrid hauria pogut donar a conèixer el pla de rodalies i discutir-lo amb el territori. Però aquest marc de diàleg ha estat inexistent. A aquesta crítica el responsable de mobilitat, Manel Ferri, n'hi afegeix una altra: «Han tardat molt a presentar els projectes per millorar la xarxa, fet que demostra, una vegada més, que la prioritat és el TAV, un tren per a una minoria.»

Per Ferri, les actuacions que es faran des d'ara fins al 2015 només serviran per corregir les deficiències de la xarxa actual. El pla «té moltes mancances». El responsable de mobilitat de CCOO explica que no tracta projectes tan importants com ara la possibilitat de fer el tercer túnel per Barcelona «que permetria assegurar la capacitat de rodalies per molts anys». Recorda que el túnel de plaça Catalunya actualment ja està col·lapsat i alerta que el de passeig de Gràcia podria està al límit de la seva capacitat quan comenci a funcionar el nou esquema de la xarxa que entrarà en funcionament quan s'hagin fet totes les actuacions incloses en el pla i que han d'estar executades el 2015.


Un pla que arriba tard

PAULA MERCADÉ

Mai no és tard quan arriba, opinen sindicats, usuaris i institucions a l'hora de fer les primeres valoracions del pla de rodalies presentat ahir pel secretari d'Estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment, Víctor Morlán. Les entitats es mostren satisfetes que, «per primera vegada», l'Estat s'hagi compromès a invertir 4.000 milions d'euros fins al 2015 per millorar la xarxa de rodalies. Recorden, però, que no hi ha cap novetat en les actuacions presentades, totes són millores que fa anys que es demanen. L'execució dels projectes «només» servirà per posar a punt la xarxa actual. A més, el pla té una mancança important: la planificació a llarg termini. No inclou, per exemple, el pressupost per la línia orbital que trencaria del tot la radialitat de la xarxa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by trainman »

Dijous, 26 de Febrer del 2009, 9:40 h. portada > noticies > societat
--------------------------------------------------------------------------------

Cerdanyola comptarà amb nova estació i intercanviador de Rodalies
La construcció de l´intercanviador entre les línies 4 i 7 de Rodalies a la zona de frontera entre Cerdanyola i Barberà permetrà a la ciutat disposar d'una nova estació de tren al municipi. Aquesta és una de les confirmacions del Pla d'Infrastructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona que ha presentat el govern estatal amb una inversió prevista de 4.000 milions d´euros que inclou la construcció del túnel de Montcada.
Un dels nous trens Civia

Foto: Patir. Cedida per Renfe
--------------------------------------------------------------------------------
Nou esquema de línies de Rodalies previst pel govern (Imatge)
Nous intercanviadors entre línies (Imatge)
Segons ha anunciat la vicepresidenta del Govern, María Teresa Fernández de la Vega, Barcelona comptarà en un termini de 7 anys amb nou noves estacions de Rodalies, 11 nous intercanviadors i gairebé 7.000 noves places d'aparcament de dissuasió. A més, es construiran 25 quilòmetres de via i es duplicarà la via en 80 quilòmetres.

Un dels nous intercanviadors serà el que es farà al sector Cerdanyola-Barberà –que comptarà també amb una nova estació-, però hi haurà altres que milloraran la connectivitat de les línies que passen per Cerdanyola. Així, a Sabadell Nord, Sant Cugat, i Martorell les línies C4 i C7 connectaran amb els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), i a Sagrera-Meridianal, Arc de Triomf i La Torrassa amb altres línies de Rodalies Renfe i el Metro de la Ciutat Comtal. Així, aquest nou esquema facilitarà la connexió no només amb Barcelona sinó també amb les comarques metropolitanes.

El pla també preveu que es modernitzin totes les estacions (107), eixamplant i prolongant andanes fins a 200 metres de longitud. A més, es faran accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.

La vicepresidenta ha declarat que l'objectiu del Govern és que la xarxa de Rodalies de Barcelona tingui "via doble" amb "més capacitat, extensió i avantatges" per als més de quatre milions de persones de gairebé 80 municipis que utilitzen aquest mitjà de transport.

Pel que fa al traspàs d'aquesta competència, De la Vega ha afegit que aquest projecte suposa una "importantíssima" inversió que donarà "un gir total" a aquestes infraestructures. Per aquesta raó, La vicepresidenta ha recalcat que espera que, de manera "ràpida", pugui assumir la "plena" competència.

En acabar el Pla de Rodalies de Barcelona, es disposarà d'un total de 492 quilòmetres de línies, 121 estacions i 21 intercanviadors, donant cobertura a 80.000 habitants més. També s'aconseguirà un increment del 60% de l'oferta comercial, i es reduiran els temps de viatge en un 20%.

http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia16053.html
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I Hospital General?

Post by Guigui »

A tot això, s'han oblidat de preveure un intercanviador a Hospital General, que no deu ser pas tan difícil, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
brito_cat
N5
N5
Posts: 128
Joined: Tuesday 17/06/2008 21:53
Location: Sant Joan de Vilatorrada

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by brito_cat »

Després que aquest pla s'ha aprovat i confiant que a finals d'aquesta legislatura o principis de la següent es farà el traspàs de les rodalies a la Generalitat, al DPTOP han de començar a redactar un plà realment ambiciós per tal de mantenir el nivell d'inversió fins més enllà del 2020. Un plà que contempli les quadruplicacions (que Madrid no ens farà pas), els nuclis de Lleida, Girona, i Tarragona i l'extensió de les línies actuals, o la creació de noves línies.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Qui farà la LOF?

Post by Guigui »

La LOF anirà a càrrec d'Adif o d'Ifercat? Perquè si és el segon cas, la Generalitat no té l'excusa d'haver d'esperar que algú a Madrid es digni a publicar-ne plans, terminis ni condicions de contractació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
RodalinesCatalanes
N4
N4
Posts: 59
Joined: Thursday 17/01/2008 14:42

Re: ZP promete "ambicioso" plan de cercanías para BCN

Post by RodalinesCatalanes »

S'han deixat tres intercanviadors importants:
(1) Sant Boi amb el FGC-Anoia
(2) Hospital General-Rubí amb el FGC-Terrassa (movent uns 200-400 metres
l'actual estació de Rubí en direcció Sant Cugat)
(3) Intercanviador linia Martorell-Granollers amb linia Aeroport-Vic

No expliquen com dimonis aconseguiran reduir el 20% de temps quan s'afegeixen
noves estacions a línies com la de Manresa i la de Vilanova i teòricament la freqüència
de pas disminuirà.

JM
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Veus en contre

Post by metring »

http://www.eldigital.cat/index.php?opti ... 8&Itemid=1

ERC de Calella, primera veu contraria al Pla de Rodalies


Calella, 26 de febrer de 2009.- El nou Pla de Rodalies aprovat divendres pel Consell de Ministres i anunciat pomposament aquest dimecres pels responsables de RENFE, ja ha trobat la primera veu opositora a la comarca.

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) de Calella ha emès un comunicat en que mostra la seva oposició frontal al projecte, que suposarà el desdoblament de la via del tren al seu pas per les poblacions del Maresme nord.

Amb aquest anunci per part del govern de l’Estat, es compleixen les previsions més pessimistes. La demanda històrica dels municipis de la comarca per aconseguir el soterrament de la via del tren o el seu canvi de traçat ha estat ignorada pel govern del PSOE (socis d’ERC a Calella), que ha tirat endavant el projecte de la doble via.

Amb aquest desdoblament, el govern espanyol dona resposta a la demanda d’una major freqüència de pas dels trens que recorren la línia de l’Alt Maresme, però ho fa preveient una segona via paral·lela a l’actual.

Per ERC de Calella, aquesta iniciativa allunya definitivament la possibilitat d’alliberar la façana litoral de la zona turística de l’Alt Maresme.

La línia C-1 de RENFE acumula, cada any, diverses víctimes mortals, moltes d’elles turistes, a més de suposar una agressió paisatgística de l’entorn més proper a les platges.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

http://www.finanzas.com/noticias/econom ... uirre.html


El Gobierno catalán tacha de ignorante a Aguirre por decir que se pacta dinero por la puerta de atrás

26/02/2009 - 11:25
- Noticias EUROPAPRESS


BARCELONA, 26 (EUROPA PRESS)

El conseller de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat, Joaquim Nadal, consideró que es de una "ignorancia descomunal" que la presidenta de la Comunidad de Madrid, Esperanza Aguirre, diga que Cataluña va a recibir 800 millones de euros más del Gobierno central por la puerta de atrás.

En una entrevista de TV3 recogida por Europa Press, Nadal señaló que "lo que es escandaloso es la ignorancia que transmite esta afirmación dicha tan olímpicamente". "Es de una ignorancia descomunal porque se hace por la puerta de delante, con luz y taquígrafos, y es sabida desde el día en que se aprobaron los Presupuestos Generales del Estado. Por ley se decía que había una bolsa de 1.000 millones de euros para Catalunya y Baleares, de los que 800,13 eran para Catalunya", agregó.

Para Nadal, Cataluña recibe "lo que le toca", y consideró que "el gran éxito de la Comisión Bilateral entre Generalitat y Estado es que "se cumple lo acordado año tras año, que es mucho más de lo que era hasta ahora".

Consideró que la reunión del martes, en la que se acordó que el Estado invertirá en Cataluña 4.806 millones, es un "muy buen acuerdo" en el que se se explica a qué obras irá el dinero, y lo diferenció del acuerdo de financiación entre los gobiernos central y catalán, todavía en negociación.

El conseller también se refirió a las afirmaciones del portavoz de CiU en el Parlament, Oriol Pujol, que dijo que faltan 2.700 millones para cumplir es Estatut, y acusó a los dos gobiernos de "trileros". Nadal dijo que "lo que dice el señor Pujol es propio de un indocumentado". "En el juego de sumas y restas, quien hace lo que él llama trilero es él, sacándose de la manga 2.700 millones que no se saben de dónde salen", agregó.

Preguntado por el traspaso del servicio de Cercanías, después de que el Gobierno presentara el Plan de Cercanías 2008-2015 con inversiones de 4.000 millones de euros, Nadal confió en que en esta legislatura haya acuerdo para que la Generalitat sea la responsable del servicio.
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Nou pla de Rodalies per Barcelona

Post by sergi »

Hola,antes que nada una preguntilla que tengo,a ver si alguien me las responde:

-¿ A que se refieren con eso de "nuevo túnel en Montcada" ?


Y en otro orden de cosas,hablando de la nueva línea del Baix Llobregat (antigua L-12),ahora anuncian sólo 4 estaciones (Gavà,Viladecans,y dos en Sant Boi);sin embargo en la propuesta de trazado que todavía puede verse en la web de la gene salen:

-Dos estaciones en Castelldefels :Campus UPC,y Canyars.
-Dos estaciones en Gavà :Ponent y Centre.
-Dos estaciones en Viladecans:Centre y Oliveretes.
-Y TRES estaciones en St.Boi:Pl.Catalunya,Pl.Generalitat,y Molí Nou (intercambiador con FGC Llobregat).

(Dejo a parte la que se propuso en Sant Feliu- Falguera,que parece ya se había descartado).

En total 9...en vez de las sólo cuatro que anuncian ahora.



!! Menudo recorte !!,¿ No os parece ?

Saludos a todos.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”