Page 4 of 5
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Tuesday 15/12/2015 23:05
by oriolp13
UT440_132M wrote:wefer wrote:Carreteres col·lapsades al costat de vies de tren infrautilitzades, carreteres convencionals a vessar al costat d'àmplies autopistes de peatge buides. Per no parlar de línies AVE, aeroports, etc.
Tot plegat demostra que la política d'infraestructures d'aquest país (Catalunya o Espanya, és igual)
és un autèntic caos que no es regeix per cap mena de criteri tècnic
UT440_132M wrote:els caps de setmana plena de pixapins,
Els que no són pixapins què són? Pagesots? Si us plau, intentem parlar com persones adultes.
A les proves em remeto. Entre setmana el trànsit local és molt inferior al del cap de setmana, quan els de la capital treuen a passejar els seus Touaregs, Q5...
Ves-te'n per la plana i mira quants Q5, Touaregs, etc. veus. O més fàcil, ves per la part de Tona on hi han casetes, a veure que hi veus. Em sembla que a Osona n'hi ha bastant també. Simplement que si la gent de ciutat puja a la muntanya amb el seu tot terreny, què passa? Destil·len odi aquestes dues frases que has deixat anar, així que relaxa't una mica, siusplau. Que be que quan ho necessiteu, veniu a Barcelona els "de comarques" (i la meitat no teniu ni p*ta idea de com s'hi condueix i l'únic que feu és alentir el trànsit!).
De despectius ho podem ser tots...
Tornant al tema. Evidentment, s'ha de buscar una sol·lució als col·lapses del cap de setmana, ja que la realitat és que cada cap de setmana d'hivern la carretera queda col·lapsada, de gent que va a la segona residència de la Cerdanya, de gent que puja a esquiar (gent que al final es deixa uns diners a comarques de Pirineu, on a l'hivern les estacions d'esquí en són el gran motor econòmic).
Això no treu que també s'ha de prioritzar, i trobo molt més prioritari altres arranjaments, com el de l'esmentada C-55.
Un tren seria molt ben benvigut, ara, siguem realistes. El tren per la vall del Llobregat no travessaria el Cadí, per tant, no ens erradicaria completament el problema, i la R3 necessitaria un traçat nou i un túnel base més baix per a fer-la mínimament competitiva.
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Friday 04/11/2016 9:45
by genissimon
Són dues cruïlles situades als P.K. 108 i 116 de la C-16 entre Berga i el Túnel del Cadí, tram no desdoblat.
Aspecte actual:
Trencant de La Nou a l'streetview
Trencant de Terradelles a l'streetview
Salut !!
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Thursday 03/08/2017 12:52
by genissimon
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Tuesday 27/02/2018 11:04
by genissimon
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Thursday 10/02/2022 11:07
by genissimon
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Thursday 10/02/2022 13:00
by bigcoaster
Segons els aforaments del 2019, més amunt de Berga, la C-16 té una IMD que va decreixent des dels 10.849 vehicles diaris a 6.000 a Bagà, que es mantenen fins passar el Túnel del Cadí.
A mi em sembla que amb aquestes xifres de trànsit no es justifica de cap manera una autovia 2+2. Si que es podria justificar un 2+1, però una autovia clàssica ho veig fora de lloc.
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Friday 11/02/2022 11:24
by genissimon
El problema a la C-16 és exclusivament dels caps de setmana de molta afluència: els divendres a la tarda (i alguns dissabtes al matí) en sentit nord i els diumenges a la tarda en sentit sud.
Per això, potser sí que amb un 2+1 reversible n'hi hauria prou. Però el que no ha de ser és trinxar el territori per on passa la C-16 perquè els "senyorets de Barcelona" pugin a les seves segones residències, a esquiar, a buscar bolets, a estirar les cames o fugint de la calor de la gran ciutat. Una mica, aquest és el sentiment de la gent que viu entre Berga i Bagà.
També es queixen, amb raó, que quan hi ha embussos la carretera es converteix en una barrera per als habitants de l'Alt Berguedà impedint-ne la mobilitat. I si, a sobre, hi ha "espavilats" que per estalviar-se un parell de quilòmetres de cua passen per dintre els pobles, col·lapsant-ne la circulació (com passa a Berga o a Guardiola), el tema ja és de traca i mocador.
La solució, crec, passa pel mode ferroviari. Però no veig que ningú miri al tren com a mitjà de transport per a la mobilitat per oci.
I que consti que he patit els embussos, especialment els dels diumenges en sentit sud, des d'un llunyà 1987, tot just tres anys després d'obrir el Túnel del Cadí, quan la carretera encara era la C-1411 d'Abrera a Bellver, no estava desdoblada i es passava per l'interior de tots els pobles fins a Abrera. Vaig viure l'efecte de la inauguració de l'autopista Terrassa-Manresa (1989), les variants dels pobles del Bages i Baix Berguedà, fins als progressius desdoblaments en autovia entre Sant Fruitós i Berga.
La carretera entre Manresa i Abrera (actual C-55) està gairebé igual que quan es va inaugurar el 1975, excepte per l'efecte ratera que causa la implantació de la barrera que separa els sentits de circulació. Però aquesta ja és tota una altra història.
Salut !!
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Saturday 12/02/2022 17:10
by bigcoaster
genissimon wrote: ↑Friday 11/02/2022 11:24
La carretera entre Manresa i Abrera (actual C-55) està gairebé igual que quan es va inaugurar el 1975, excepte per l'efecte ratera que causa la implantació de la barrera que separa els sentits de circulació. Però aquesta ja és tota una altra història.
Salut !!
Ja hi ha la C16 en paral·lel infrautilitzada pel que no té sentit doblar-la amb una C55 desdoblada. Més valdria que la Generalitat pagués per eliminar el peatge de la C16 abans d'hora, que segur que costaria menys diners que desdoblar la C55. I pel que fa a relacions Manresa-Abrera, més del mateix, donat que és qüestió de pocs anys que s'obri la B40 i amb una C16 gratuïta, seria la millora opció.
Jo crec que s'ha encertat no desdoblant la C55 i en canvi prenent mesures per reduir-ne l'accidentalitat i mortalitat.
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Monday 14/02/2022 14:23
by genissimon
bigcoaster wrote: ↑Saturday 12/02/2022 17:10
Ja hi ha la C16 en paral·lel infrautilitzada pel que no té sentit doblar-la amb una C55 desdoblada. Més valdria que la Generalitat pagués per eliminar el peatge de la C16 abans d'hora, que segur que costaria menys diners que desdoblar la C55. I pel que fa a relacions Manresa-Abrera, més del mateix, donat que és qüestió de pocs anys que s'obri la B40 i amb una C16 gratuïta, seria la millora opció.
Jo crec que s'ha encertat no desdoblant la C55 i en canvi prenent mesures per reduir-ne l'accidentalitat i mortalitat.
No insistiré en el tema de la C-55/C-16 de Manresa cap al sud. Però malgrat totes les mesures implantades i el cost que tenen, cal mirar les IMD de les dues vies, si trobes dades comparables perquè la pròpia Gencat no les publica o no les te. Per la C-55 acostuma a passar més o menys el triple de trànsit que per la C-16 "paralel·la".
Salut !!
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Monday 14/02/2022 19:44
by bigcoaster
genissimon wrote: ↑Monday 14/02/2022 14:23
No insistiré en el tema de la C-55/C-16 de Manresa cap al sud. Però malgrat totes les mesures implantades i el cost que tenen, cal mirar les IMD de les dues vies, si trobes dades comparables perquè la pròpia Gencat no les publica o no les te. Per la C-55 acostuma a passar més o menys el triple de trànsit que per la C-16 "paralel·la".
Salut !!
Bones, la C16 a la sortida de Terrassa just després de separar-se de la C58 té una IMD de 21.666. La C58 després de separar-se de la C16 té una IMD de 26.234 al pas per Viladecavalls i de 17.568 al pas per Vacarisses.
Per altra banda, la C55 al sud de l'enllaç amb la C58, a Monistrol de Montserrat, té una IMD de 15.359.
Després d'unir-se amb la C58, la C55 té una IMD de 27.063. Al pas per Castellgalí la C55 té una IMD de 31.654. En aquest punt la IMD de la C16 és de 13.822.
Com es pot veure, aquestes curioses IMD només depenen de l'exsistència del peatge a la C16. Les mesures implantades a la C55 han estat per evitar morts i reduir l'accidentalitat, cosa que s'ha aconseguit amb molt èxit. En cap moment es van pensar per reduir-ne la seva IMD, ja que això passarà quan s'arregli el tema dels peatges. S'hauria d'haver fet aquest any, però sembla que fins al 2024 res. Esperem que llavors s'acabi el sense-sentit d'aquest estil de peatges.
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Tuesday 15/03/2022 9:55
by genissimon
No vull fer d'advocat del diable, però crec que les carreteres que travessen fronteres estatals són competència de l'Estat. On, precisament, governa el PSOE.
Salut !!
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Tuesday 24/05/2022 8:48
by genissimon
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Wednesday 16/11/2022 9:33
by genissimon
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Tuesday 17/01/2023 9:28
by genissimon
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Tuesday 07/02/2023 9:32
by genissimon
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Tuesday 12/12/2023 9:24
by genissimon
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Tuesday 02/01/2024 14:08
by genissimon
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Thursday 22/02/2024 14:34
by genissimon
Tornem-hi amb el 2+1 reversible a 1+2.
Salut !!
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Thursday 22/02/2024 23:10
by 122-042-132
Més informació
https://www.naciodigital.cat/bergueda/n ... berga-baga
Cinc túnels desdoblats i un nou viaducte a Cercs: així actuarà Territori a la C-16 entre Berga i Bagà
El director general d'Infraestructures de Catalunya, David Prat, ha estat l'encarregat de compartir els detalls tècnics de la proposta. El concepte parteix de la base dels anteriors projectes, amb la implementació d'un tercer carril reversible mitjançant una barrera mòbil, en funció de les necessitats, a través d'un sistema que destaquen com a "pioner a tot l'Estat". De fet, en alguns trams on el terreny ho permeti, s'optarà per establir quatre carrils, dos per sentit. I és que el director ha fet referència a les dades que justifiquen l'actuació, com el fet que si el volum diari de vehicles en aquest tram oscil·la entre els 6.000 i els 11.000, els caps de setmana de tardor i hivern pateix puntes de 20.000 vehicles diaris, que converteixen els 18 minuts de recorregut habitual entre Bagà i Berga en viatges d'una hora. I aquesta casuística, segons les dades de Territori, es dona un 20% dels dies de l'any.
La principal novetat respecte del projecte difós l'any 2019 és que, en lloc de crear un tercer carril als cinc túnels que hi ha en el tram comprès entre Berga i Bagà, s'optarà per fer una infraestructura complementària al costat, amb un segon túnel per tal que la circulació en aquests passos sigui de sentit únic. Seran els de Berga, Cercs, la Nou, el Collet i Guardiola de Berguedà. Des de Territori també posen en relleu el nou viaducte de 290 metres a Cercs, que segons Prat, s'allunya del nucli urbà per contribuir a una millor convivència al municipi. Amb aquesta mateixa voluntat de millorar la vida a tocar de la carretera, el departament emfatitzen la redefinició de l'accés Berga Centre, eliminant l'encreuament contra sentit que existeix actualment per millorar la seguretat viària i cobrint puntualment l'Institut Guillem de Berguedà per tal d'aïllar més el centre de l'autovia (acció que dotarà Casampons d'un nou accés). Un tros més amunt, també s'intevindran els accessos del Castell de Guardiola.
El calendari del Departament de Territori contempla que la licitació pugui ser una realitat el primer trimestre de 2025, amb un primer tram d'intervenció entre Berga i Cercs i, anys posteriors, el darrer tram fins a Bagà. Així, el calendari situa la posada en marxa de la totalitat de la nova funcionalitat de la C-16 al Berguedà cap a l'any 2030. "Anem a pams, però el cas és que les obres començaran perquè hi ha un pressupost que no depèn dels comptes de la Generalitat i tenim un projecte consensuat", ha refermat la consellera, que ha incidit que "actuem perquè som coneixedors del problema que tenim i ens toca posar-hi solucions". "Nosaltres no fem anuncis que després no es materialitzen. La consellera es compromet i ho fa tot el Departament de Territori sencer", ha sentenciat Capella, que ha posat en relleu que l'Eix del Llobregat és la columna vertebral de la mobilitat al Berguedà i a la Catalunya Central.
Re: Desdoblament carretera C-16 (Manresa-Berga-Cadí)
Posted: Friday 23/02/2024 15:59
by 122-042-132
Ja hi som, ara que està consensuat amb el territori la millora de la C-16, sant tornem-hi.
I que consti que estic d'acord amb recuperar el ferrocarril fins Berga, però també de la millora de la C-16, i la millora i allargament del Transpirinaic, fins La Seu i Andorra. Però això va per molt llarg
https://www.naciodigital.cat/bergueda/n ... tuacio-c16
El Grup de Defensa de la Natura del Berguedà, en contra de l'actuació que Territori ha projectat a la C-16
Els ecologistes acusen el Govern de mentir i malversar, d'incoherència política i de practicar negacionisme climàtic, alhora que avancen mobilitzacions i una batalla legal.