Page 4 of 104
Posted: Friday 06/01/2006 21:04
by entfe001
Amb aquesta lectura es pot interpretar que posar l'estació fora de Figueres és una mena de "favor" per compensar que l'ETF no passi per Olot...
Si és així, és que als ciutadans de les terres gironines se'ns pren per idiotes.
A més d'un polític li convindria una estada a Portbou per tal que se li airegessin les idees. Amb una mica de sort, la tramuntana se l'enduria i ens en lliuraríem.
Serà qüestió de llogar un tren a Portbou, tancar-hi el Govern i, un cop a dalt, deixar-lo a mercè de la tramuntana. O millor deixar-los tirats a Platja de Garbet
Posted: Friday 06/01/2006 23:43
by MRS
Pel que veig, després del projecte-disbarat de Girona, toca malmetre el de Figueres.
Per cert, m'he estranya que la premsa gironina no critiqui els despropòsits i la dilapidació de cabals públics d'aquestes obres. Tan sols volen que arribi el TAV el més aviat possible i a Girona, és clar, soterrat.
Posted: Friday 06/01/2006 23:55
by josep_serre
Dic jo que una estació a Figueres és per servir bàsicament a la gent de Figueres i que aquesta s'hi dirigeixi a peu, Figueres no és una ciutat amb uns problemes de trànsit greus ni els seus accessos, té una estació d'autobusos al costat de l'estació de tren que la pot comunicar amb la resta de poblacions importants del seu entorn, una inmillorable ubicació de l'estació que la comunica amb França, Girona i Barcelona i resta de poblacions del corredor, l'únic inconvenient que té el tren a Figueres és un pas a nivell, com si no n'hi hagués al món, o com si no es pogués suprimir d'alguna manera el pas a nivell.
Treure l'estació seria perdre tot això, clar que els que ho decideixen està clar que no ho faran servir.
Posted: Friday 13/01/2006 13:40
by entfe001
Hi ha animació a Figueres
Diari de Girona:
Diari de Girona wrote:Foment rebutja l´avinguda Nova Estació perquè l´Ajuntament ha incomplert la llei
MARC ESTARRIOLA, FIGUERES
El Ministeri de Foment va remetre un informe a l´Ajuntament de Figueres el passat 11 d´octubre de 2005 en què mostrava la seva oposició al projecte de l´avinguda Nova Estació de Figueres. En el document es pot observar que l´Ajuntament va demanar aquest informe d´avaluació després d´aprovar incialment el pla en el plenari municipal celebrat el 28 de juliol de 2005. En aquest sentit, l´article 21 del reglament de carreteres especifica clarament que ho haurien d´haver fet abans: «Acordada la redacción, revisión o modificación de un instrumento de planeamiento urbanístico que afecte a carreteras estatales, el órgano competente para su aprovación inicial deberá enviar -con anterioridad a dicha aprovación- el contenido del proyecto al Ministerio de Fomento para que emita con carácter vinculante las sugerencias que estime conveniente», diu el text.
A partir d´aquí els afectats o qualsevol dels partits polítics opositors podrien demanar que s´aturés el projecte i, a arran d´aquest fet, l´Ajuntament es veuria obligat a redactar-lo de nou i enviar-lo al Ministeri de Foment perquè hi doni el vistiplau. Aleshores, i una vegada rebut l´informe favorable, es podria procedir a l´aprovació inicial del projecte.
Un altre dels motius pel qual el Ministeri de Foment va decidir mostrar-se desfavorable al pla de l´avinguda Nova Estació és perquè el projecte preveu una actuació al carrer Empordà, el qual està situat al costat de la carretera N-260 (propietat de l´Estat). Segons sembla, la distància entre les actuacions urbanístiques i la carretera és de tan sols 8 metres, fet que considera insuficient. L´Ajuntament de Figueres hauria d´haver demanat aquest informe a foment abans de l´aprovació inicial del projecte, la qualva tenir lloc el 28 de juliol de 2005. En comptes d´això, va fer-ho el 4 d´agost, set dies després. Amb tot, es desconeix quins dels grups municipals tenien coneixement d´aquest document però, fins avui, cap ha demanat encara que s´aturi el projecte i es torni a iniciar de nou.
Un projecte polèmic des de l´inici
El primer dels grups municipals que va treure a la llum el projecte de l´Avinguda Nova Estació va ser Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), encapçalat per Francesc Canet. Els veïns afectats es van enterar per primer cop d´aquest projecte el dilluns 25 de juliol -quatre dies abans de la seva aprovació incial- mitjançant una carta enviada per l´acalde Joan Armangué (PSC). La indignació per part dels veïns va ser immensa, ja que cap d´ells va poder participar en la redacció del pla urbanístic, tal com ordena la llei, ni tampoc van ser conscients que l´Ajuntament planejava a la seva esquena enderrocar prop d´un centenar de finques.
En el ple d´aquella setmana el grup de Convergència i Unió (CiU), amb Santi Vila al capdavant, va decidir donar suport al PSC i aprovar de forma inicial el projecte de l´Avinguda amb la intenció de «millorar-lo», deia Vila. De forma sorprenent, l´endemà d´aprovar inicialment el projecte, l´alcalde va convocar una reunió amb els veïns afectats per explicar en què consistia el projecte i quines en podrien ser les seves conseqüències.
Desafectació del carrer Empordà
Davant les queixes de molts veïns, els grups del PSC i CiU van presentar un mes després de l´aprovació inicial una série d´al·legacions. Aquestes desafectaven gran part dels habitatges que en un principi havien de ser enderrocats i també excloïa el carrer Empordà. L´eliminació d´aquest carrer en el camp de les afectacions podria satisfer les demandes del Ministeri de Foment i aconseguir-ne l´aprovació.
Malgrat tot, l´aprovació inicial del projecte es va portar a terme abans de demanar l´informe -de caràcter vinculant- a Foment i, per aquest motiu, el procès seguit fins avui no seria vàlid i s´hauria de tornar a iniciar de nou. L´anul·lació del projecte ja havia estat demanada amb anterioritat per part de Francesc Canet. El motiu que va impulsar al republicà fou que l´Ajuntament va obviar el procés de participació ciutadana. Malgrat tot aquesta petició no va prosperar i no va rebre el suport necessari.
Posted: Friday 13/01/2006 14:14
by Duke
Jo es que a vegades flipo... vejam... com collons volen potenciar l'ús del ferrocarril si has d'agafar el cotxe i desplaçar-te uns km, desprès buscar aparcament i desprès esperar uns horaris de tren. Naturalment, per anar de Figueres a Girona, el més cómode serà, que un cop agafat el cotxe en comptes d'anar a l'estació, vagis a Girona ( d'autopistes i carreteres, n'hi ha per a tot arreu ). I la gent que no tenia cotxe, doncs per agafar el bus cap a l'estació i desprès agafar el tren, doncs ja agafa el bus que va a Girona al centre de Figueres i s'estalvia pagar 2 cops.
El "senyor" Nadal sembla mentida que digui que és de Girona, doncs des de que és conseller ens pren el pèl a tots els gironins, però com que la majoria de gironins són idiotes així ens va. En fi, que en Nadal i els seus amics continuin construint trens inservibles si els fa il.lusió, però que desprès no vagin amb la idea de que potencien el ferrocarril. Si volen fer molt de tren, doncs que fagin una línia entre Sant Carles de la Ràpita i Camprodon. Això sí, amb 2 estacions, una a cada extrem de la línia, així hauran obert molts km de ferrocarril i estaran contents.
Posted: Friday 13/01/2006 22:26
by 437.001
Posted: Tuesday 17/01/2006 11:31
by entfe001
Aaron,
va por usted:
Del
Diari de Girona:
Diari de Girona wrote:Nadal assegura que els trens de mercaderies passaran per Salt «a llarg termini»
DDEG, SALT.
El secretari general de Mobilitat, Manel Nadal va respondre ahir a les queixes de l´alcalde de Salt, Jaume Torramadé, i va assegurar que la línia de mercaderies «serà una tercera fase» del Pla d´insfraestructures i per tant «està pensada a llarg termini». Torramadé havia criticat la posició de la Generalitat a qui ha acusat de voler passar les mercaderies per la porta de darrere.
Nadal va explicar que «el Pla d´infraestructures té com a horitzó el 2026» i va afegir que «la tercera fase es farà molt tard i si la línia està saturada». El representant del Goven va indicar que «mentre no es faci el bypass per Salt, les mercaderies passaran per Girona».
Manel Nadal va insistir que «la previsió s´ha fet als terrenys que Foment té afectats perquè és absurd desafectar-los i buscar-ne uns altres», però no va assegurar que el pas per Salt sigui l´opció definitiva. El secretari de Mobilitat va recordar que des de Barcelona les noves vies seran de trànsit mixt.
Riera critica la manca de lògica
La portaveu de CiU a Girona, Zoila Riera, va lamentar ahir que «després de tants anys», cada municipi afectat hagi dit la seva opinió sense que la Generalitat ni l´Ajuntament de Girona hagin liderat «una opció de consens». Per Riera, «és normal que cada municipi procuri per ell mateix, però no té cap lògica i no es treurà un projecte sòlid».
La representant nacionalista considera que «tampoc és lògic que la Generalitat no lideri i coordini els municpis davant el Ministeri de Foment». Riera va qüestionar el paper passiu de l´Ajuntament de Girona i va criticar la futura estació del tran d´alta velocitat pugui afectar pisos que s´acaben de construir en el carrer Pierre Vilar.
Posted: Tuesday 17/01/2006 12:10
by wefer
De El Punt:
-------------------------------------
Allunyar el tren del Barri Vell de Girona ha encarit 70 milions el projecte del tren de gran velocitat
El darrer traçat presentat és més car però més ràpid d'executar
DAVID BRUGUÉ. Girona
Més diners però abans en servei. Aquest podria ser el resum de l'alternativa presentada per l'Estat i que té més números per portar-se a terme pel que fa al pas subterrani del TGV i el tren convencional per Girona. Aquest traçat divergeix poc del primer, només en el fet que el túnel del tren convencional s'allunya més del Barri Vell. D'acord amb el projecte de Foment, amb la segona opció el TGV entrarà en servei el febrer del 2009 i el tren convencional l'octubre del mateix any
En aquests moments hi ha dos projectes sobre la taula, que tenen un traçat molt igual, però mentre un fa passar el túnel del tren convencional per sota el Barri Vell, el segon se n'allunya. El preu entre un i altre i els terminis, però, difereixen substancialment. La primera opció té un cost de 600 milions, 70 menys que la segona. El sobrecost s'explica per la diferència en el procés constructiu, ja que és més freqüent la utilització de tuneladores. Això, però té un avantatge, que és la reducció de temps. Tot i que sigui més car, globalment és més ràpid i provoca menys impacte, de manera que la segona opció és la que té més números per portar-se a terme.
D'acord amb els calendaris del Ministeri de Foment, els treballs començarien l'agost vinent. El que varia són els terminis de finalització. Amb l'opció 1 es preveu que el novembre del 2008 s'acabaria el període de proves per al tren convencional, de manera que ja podria entrar en funcionament. Però pel TGV els terminis es disparen: les obres no acabarien fins el novembre del 2010, de manera que al desembre començaria el període de proves, que acabaria el febrer del 2011. Dos anys més tard del que preveu l'opció número 2 per al TGV. Aquesta contempla que l'alta velocitat acabarà el període de prova el febrer del 2009. Entraria en servei vuit mesos abans que el túnel de Renfe.
------------------------------
Au, 70 milions més car perquè als gironins no els molestin les obres, i ja van 670 en total simplement per eliminar un viaducte que molesta molt menys, posem per cas, que la xapussa que volen fer a Sants.
La de millores a la xarxa que s'haguéssin pogut fer amb aquests diners.
Una prova més del gran problema d'aquest país: el Pangironisme
Posted: Tuesday 17/01/2006 12:22
by aarongilp
Suposo que fotran 'les mercaderies' pel corredor de l'autopista (i on també hi haurà la N-II). Per allà és on deia jo que haurien de posar la variant de la LAV per als trens que no parin a Girona. I la veritat, no m'he enterat encara de què es queixa Mr. Torremadé. No vol que posin la variant d'ample ibèric per Salt o vol que la posin? O sigui, que vol tren però no els mercaderies...aix, caqueta de pobles petits...
Posted: Tuesday 17/01/2006 12:29
by aarongilp
wefer wrote:Au, 70 milions més car perquè als gironins no els molestin les obres, i ja van 670 en total simplement per eliminar un viaducte que molesta molt menys, posem per cas, que la xapussa que volen fer a Sants.
La de millores a la xarxa que s'haguéssin pogut fer amb aquests diners.
Una prova més del gran problema d'aquest país: el Pangironisme
Ja sé que això va més encarat cap a l'Eloi, però com a pseudoGironí que sóc, a mi també m'afecta. Ja sabem tots que els Gironins són (som) uns inconformistes nats, i que el viaducte no s'hauria de tirar. Però cal recordar que fa més de dos anys (i potser tres i tot) que no sabeu per on fotre el túnel urbà a Barcelona i que això està endarrerint les obres bastant? Aix...sempre mirem més enllà dels nostres problemes...
Posted: Tuesday 17/01/2006 18:09
by 437.001
Euhmm...en què es basa el pangironisme, si no és molt preguntar?
Posted: Wednesday 18/01/2006 10:50
by entfe001
wefer wrote:Au, 70 milions més car perquè als gironins no els molestin les obres, i ja van 670 en total simplement per eliminar un viaducte que molesta molt menys, posem per cas, que la xapussa que volen fer a Sants.
La de millores a la xarxa que s'haguéssin pogut fer amb aquests diners.
Una prova més del gran problema d'aquest país: el Pangironisme
Calla calla, no em treguis aquest tema perquè em treu de polleguera
El que més em rebenta de tot això és que, en el fons, el soterrament del tren al seu pas per Girona fou un
pelotazo electoral del PP al qual s'hi han sumat la resta de partits polítics. No hi ha hagut cap veu política que digués que soterrar el tren era una despesa de mil dimonis que es podia invertir més intel·ligentment, i també s'obvia que l'estació passarà a ser un baixador amb andanes de 240 metres.
Enganxo el
text del BOE relacionat amb l'últim projecte a exposició pública:
Boletín Oficial del Estado wrote:MINISTERIO DE FOMENTO (BOE 312 de 30/12/2005)
Anuncio de la Secretaría de Estado de Infraestructuras y Planificación por el que se somete al trámite de información pública el estudio informativo complementario «Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-Frontera Francesa. Tramo: Vilobí D'Onyar-Sant Julià de Ramis».
Referencia: 2005/312074
Página inicial: 12661 - 12661
Con fecha 22 de diciembre de 2005 la Dirección General de Ferrocarriles resolvió aprobar provisionalmente el Estudio Informativo Complementario «Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-Frontera Francesa. Tramo: Vilobí d'Onyar-Sant Juliá de Ramis».
En virtud de dicha resolución y conforme a lo dispuesto en el artículo 10 del vigente Reglamento del Sector Ferroviario, se somete al trámite de información pública dicho Estudio Informativo Complementario, por un período de cuarenta (40) días hábiles, contados a partir del día hábil siguiente al de la fecha de publicación del presente anuncio en el B.O.E., para ser examinado por las personas que lo deseen, quienes podrán formular observaciones que deberán versar sobre la concepción global del trazado, en la medida en que afecte al interés general.
La información pública lo es también a los efectos medioambientales indicados en el procedimiento de evaluación de impacto ambiental regulado por el Real Decreto Legislativo 1302/1986, su Reglamento de aplicación (art. 15), y el Real Decreto-Ley 9/2000.
El Estudio Informativo estará expuesto al público, en días y horas hábiles, en el Área de Fomento en Girona de la Delegación del Gobierno en Cataluña (Avda. Jaume I, 17, Girona), en los locales del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) en Barcelona (calle de Córcega, 301, 6.ª planta, Barcelona) y en la Dirección General de Ferrocarriles (Plaza de los Sagrados Corazones, 7, planta baja, Madrid). Asimismo, un ejemplar de dicho Estudio estará disponible para consulta de los interesados en todos los ayuntamientos afectados (Girona, Riudellots de la Selva, Vilobí d´Onyar, Aigüaviva, Sant Juliá de Ramis, Sarriá de Ter y Fornells de la Selva).
Madrid, 27 de diciembre de 2005.-El Ingeniero Jefe de la 2.ª Jefatura de Proyectos.-Fdo. José Luis Vacas Maestre.
P.S: Algun dia d'aquests, tornant de l'Autònoma, baixaré a l'estació de Provença dels FGC i caminaré una mica 8)
Posted: Wednesday 08/02/2006 14:10
by wefer
De l?AVUI:
-------------------------------------------------
Girona vol ampliar el tram soterrat del TGV
Es començaria un quilòmetre abans pel sud i s'allargaria pel nord el túnel actual
Elisabeth Escriche
Allargar dos quilòmetres més el tram soterrat del TGV al seu pas per Girona és el principal objectiu de les al·legacions que presentarà l'Ajuntament sobre el traçat proposat pel ministeri de Foment. Les al·legacions, consensuades per tots els partits, van ser aprovades ahir. "Demanem més tram soterrat per minimitzar l'impacte ambiental, tant durant les obres com després", va puntualitzar l'alcaldessa, Anna Pagans.
Pel sud es proposa començar el soterrament per l'estació de mercaderies, un quilòmetre abans del que preveu Foment. "Aquesta mesura evitarà l'expropiació de naus industrials i la construcció de vies provisionals per garantir el servei del tren convencional", va aclarir Pagans. A la part nord, el consistori vol que s'allargui un altre quilòmetre el túnel convencional fins a arribar a la zona de la Pedrera d'en Rubau. Una opció que ja preveia un estudi informatiu de Foment i que permetria construir el vial que ha de millorar els accessos de la ciutat pel barri del Pont Major.
En el text també es demana una reducció de la superfície de l'estació per evitar que afecti el parc central. Les actuacions a l'espai lliure que quedarà un cop s'enderroqui l'actual viaducte estan pendents del pla especial ferroviari.
-------------------------------
Proposta personal. que soterrin tota la línia d'Alta Velocitat, des de Sevilla a la frontera Maco, també, que es soterri el tren per crear un "vial", és a dir, per posar més cotxes, soroll i polució a la superfície. Una gran millora en la qualitat de vida que, a més, ens costarà una quantitat indecent de diners.
Posted: Saturday 18/03/2006 20:08
by wefer
Del Diari de Girona:
-----------------------------------
Salt vol que se soterri la línia de mercaderies si ha de passar pel municipi
El ple de l´Ajuntament de Salt aprovarà aquest dilluns les al·legacions al Pla d'Infrastructures de Transport de Catalunya (PITC) de la Secretaria per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat.
El consistori saltenc vol que es desafectin de manera definitiva els terrenys del terme municipal de Salt, reservats pel pas de la línia del Tren d´Alta Velocidat (TAV) a l´àrea urbana de Girona. En cas que no es tregui l´afectació, podria tirar endavant la proposta d'un by-pass de mercaderies per Salt. L´Ajuntament vol que s´elimini del Pla aquesta proposta de by-pass de transport ferroviari de mercaderies pel terme municipal de Salt ja que si l'estudi informatiu del TAV preveu el pas de mercaderies per la línia convencional de RENFE, i el consistori creu que «en termes generals les infrastructures es projecten amb una vida útil i un període d'amortització superior a 50 anys, entenem que el Pla Territorial d'Infrastructures -amb una vigència de vint anys (2006-2026)- no pot duplicar aquesta infrastructura ja que quan previsiblement entrés en vigor o s´executés el Pla d'Infrastructures de Transport de Catalunya a l'àrea urbana de Girona es de suposar que la línia d'alta velocitat (...) encara no haurà quedat obsoleta».
No obstant això, si finalment resultés imprescindible la construcció del by-pass de mercaderies per Salt, l´Ajuntament considera que «aquesta infrastructura hauria de passar forçosament soterrada per evitar l'impacte ambiental» i sobre les edificacions existents a Salt, en justa equiparació amb la proposta de soterrament de la línia ferroviària que s´ha fet als municipis de la conurbació de Girona.
En aquest sentit, afirma que qualsevol «ampliació de la infraestructura existent del traçat AP-7 haurà de contemplar el soterrament de la totalitat de la infrastructura que passi per Salt per tal d'evitar l'impacte ambiental i sobre les edificacions existents adjacents a l'autopista».
El canvi de traçat previst de la carretera A-2, situant-lo sobreposat a l'AP-7 -una opció que genera rebuig tant a Salt com a Sarrià de Ter que aposta perquè el desdoblament de la N-II es faci per Sant Daniel-, només es podria podria arribar a plantejar en el cas que es soterrés la lína de tren de mercaderies.
Finalment, l´Ajuntament de Salt exposa que, el Pla d'Infrastructures, no defineix l´enllaç de la N-141amb la trama urbana de Salt, per la qual cosa sol·licitem «que es contempli la connexió d'aquesta via amb l'accés a l'AP-7 mitjançant la creació d'un nou vial que no creui el nucli urbà i evitar d'aquesta manera el pas de vehicles pesats i càrregues de mercaderies perilloses en zones habitades de la nostra població».
Posted: Wednesday 10/05/2006 0:29
by wefer
De El Punt:
-------------------------------
Foment no escolta les demandes de Girona
P. MERCADÉ. Girona
El Ministeri de Foment segueix sense atendre les demandes dels municipis gironins afectats pel pas del TGV. Fa quasi dos mesos, 27 pobles de la demarcació de Girona van presentar un contenciós administratiu al ministeri dirigit per Magdalena Álvarez. Prenien aquesta mesura després d’esperar quasi nou mesos que Foment resolgués una petició de requeriment que mai va respondre i de rebre l’assessorament jurídic de la Diputació de Girona.
El requeriment –presentat el juny de 2005– estava firmat per la Diputació de Girona, el Consell d’Iniciatives Locals per al Medi Ambient (Cilma), els consells comarcals de l’Alt Empordà, el Pla de l’Estany, el Gironès i la Selva i per trenta ajuntaments afectats pel projecte. Totes aquestes entitats i municipis demanaven, principalment, tres coses. En primer lloc, que Foment considerés mesures correctores d’índole ambiental i social per evitar que el traçat del TGV generi una barrera que trenqui fluxos vitals per activitats tradicionals i pel correcte funcionament dels espais naturals. També volen la creació d’una comissió de seguiment formada pels ajuntaments i les administracions competents, una segona demanda la que tampoc ha secundat el ministeri d’Àlvarez. En tercer lloc el requeriment demana destinar que l’1% cultural derivat de la inversió del TGV repercutís directament en els municipis afectats.
El secretari tècnic de Cilma i coordinador de Medi Ambient de la Diputació de Girona, Jaume Hidalgo, assegura que les demandes presentades «no suposen canvis administratius, ni pressupostaris, ni de termini» en el projecte final. Hidalgo hi afegia que «no hi ha voluntat política del govern estatal, ja sigui del PP o del PSOE, per escoltar la veu de Girona».
Posted: Wednesday 10/05/2006 2:50
by Watermark
wefer wrote:De El Punt:
Totes aquestes entitats i municipis demanaven, principalment, tres coses. En primer lloc, que Foment considerés mesures correctores d’índole ambiental i social per evitar que el traçat del TGV generi una barrera que trenqui fluxos vitals per activitats tradicionals i pel correcte funcionament dels espais naturals.
És clar que l'AP-7 (ex A-2) que travessa les comarques gironines i deu fer com 3 cops l'ample de les vies del TGV no "trenca fluxos vitals per activitats tradicionals i pel correcte funcionament dels espais naturals"...
Posted: Wednesday 10/05/2006 16:53
by aarongilp
De gent imbècil n'hi ha per totes parts, i Girona, malauradament, no se'n salva. Evidentment, si els fessin una autopista de 60 carrils per sentit no es queixarien pas...només demanarien una sortida al seu poble...hipòcrites...
Posted: Tuesday 27/06/2006 12:53
by wefer
De l'AVUI:
---------------------------
Nou ramal de la línia d'alta tensió a la Selva per al TGV
Anirà de Santa Coloma de Farners fins a la subestació de Riudarenes
Elisabet Escriche
La línia d'alta tensió Setmenat-Bescanó-Baixàs arribarà també a la comarca de la Selva a través d'un nou ramal de 400.000 volts i de 17,2 quilòmetres que anirà de Santa Coloma de Farners fins a la subestació del municipi de Riudarenes. La línia tindrà una doble funció: alimentar el tren d'alta velocitat al seu pas per la comarca i garantir el subministrament elèctric de la zona.
Inicialment, el govern català volia fer aquest ramal aprofitant el corredor format per la AP-7 i el futur TGV o per l'oest de l'aeroport, però finalment s'ha decantat per aquest traçat perquè és 10 quilòmetres més curt i no afecta cap nucli de població. Segons va explicar la delegada del govern a Girona, Pia Bosch, altres beneficis que té aquest traçat són que no interferirà en els creixements urbanístics de la zona i que no afectarà ni l'actual ni la futura àrea d'influència de l'aeroport ni tampoc cap espai natural protegit.
Posted: Wednesday 12/07/2006 9:45
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
--------------------------------------------
Demanen canviar el traçat del TGV entre Vilademuls i Borrassà
ORIOL MAS. Girona
Els ajuntaments de Vilademuls, Pontós, Bàscara, Garrigàs i Borrassà van presentar ahir a la subdelegació del Govern a Girona un requeriment al Ministeri de Foment perquè accepti la seva proposta de traçat del TGV entre Vilademuls i Borrassà. Foment preveu passar per l'oest de Bàscara, mentre que els municipis demanen la creació d'un corredor únic d'infraestructures i que el TGV passi paral·lelament a l'autopista i la futura N-II, per l'est de Bàscara.
Aquest és dels pocs punts on el ministeri no ha acceptat les demandes dels ens locals, que ara no descarten anar a judici si finalment no s'accepta la seva proposta. De les propostes de canvis de traçat que els ens locals han presentat a Foment a través del CILMA (Consell d'Iniciatives Locals per al Medi Ambient de les comarques gironines), el tram entre el nucli de Terradelles de Vilademuls i Borrassà és el que no ha estat acceptat pel ministeri, al contrari que la variant del Pla de l'Estany i determinades millores al tram de la Selva. Els arguments de Foment es basen en la manca de temps per complir la data del 2009 si es canvia el projecte.
Posted: Wednesday 12/07/2006 13:09
by aarongilp
M'estic adonant que hi ha molta gent imbècil. Aviam, si els desestimen la proposta és perquè no és viable. Aleshores, què collons amenacen d'anar als tribunals??? Si després ells seran els primers que els farà gràcia veure casa seva des del tren...