Avant Barcelona-Lleida
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Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
Jo també vaig estrenar els Avant ahir. Vaig agafar el que surt de l'estació del Camp de Tarragona a les 12:38h i arriba a Barcelona Sants a les 13:17h. A l'estació d'autobusos de Reus a les 11:45h surt un autobus en direcció a l'estació del Camp, amb el conductor i dos viatgers (un dels tals, jo). Però atenció, aquest era l'autobus que portava viatgers per a agafar l'Ave (cap a Madrid) i no pas l'Avant (cap a Bcn). Per a l'Avant, un altre autobus, i buit ésclar!
L'Avant d'ahir anava amb molt poc passatge. En canvi avui, he agafat el Reginal exprés Bcn "12h aprox" en direcció a Lleida (via Vilanova - Tarragona - Reus) i era una llauna de sardines, ja que anava en composició simple, i en sortida de pont llarg de cap de setmana.
L'Avant d'ahir anava amb molt poc passatge. En canvi avui, he agafat el Reginal exprés Bcn "12h aprox" en direcció a Lleida (via Vilanova - Tarragona - Reus) i era una llauna de sardines, ja que anava en composició simple, i en sortida de pont llarg de cap de setmana.
Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
De EPC:
El AVE regional catalán espera evitar el fiasco de viajeros de Guadalajara
1. • La estación de la Alcarria es utilizada por solo 50 pasajeros al día porque está a 13 km de la ciudad
2. • La parada de Tarragona se enfrenta a problemas similares al estar situada fuera del núcleo urbano
ANTONIO M. YAGÜE
MADRID
La estación del AVE de Guadalajara es lo más parecido a los desvencijados apeaderos fantasma de líneas abandonadas de tren que tan bien retrataron las películas del oeste. Mientras por allí solo pasaban algunas vacas despistadas, la estación alcarreña únicamente la pisan unos 50 pasajeros al día (datos de Renfe del 2007). Y eso que la parada de Guadalajara-Yebes es casi nueva. Se abrió en el 2003. Y costó la nada módica cifra de 11 millones de euros. La explicación de tan acentuado desafecto por parte de los viajeros es muy simple. Se cometió el error de situarla lejos de la ciudad, a 13 kilómetros. Un fallo que se ha repetido en Tarragona, que ahora afronta el reto de evitar el fiasco de usuarios sufrido por aquella localidad de la Alcarria.
Los primeros días del AVE regional a Tarragona están revelando los problemas derivados de una situación tan excéntrica. Los trenes van casi vacíos, mientras en Lleida, con la estación en el centro urbano, las líneas de autocares ya notan la nueva competencia. El futuro apunta en Tarragona a un gran cambio urbanístico. Si el tren no entra en la ciudad, la ciudad se construirá junto al tren. Perafort y la Secuita crecerán enormemente en pocos años.
FALTA DE PREVISIÓN
En Guadalajara (78.115 habitantes), ni por esas. También se intentó, pero las promociones inmobiliarias proyectadas no han tenido éxito. Para ir a Madrid desde el centro se tardan 35 minutos con un cercanías semidirecto. 15.000 viajeros los usan al día. Renfe ni siquiera se plantea poner lanzaderas. ¿Para qué? De la estación a la ciudad se tarda 20 minutos en bus o hay que invertir 20 euros en taxi.
¿Cuál es el origen de tanto disparate? El Gobierno del PP, con Esperanza Aguirre como ministra, diseñó esta línea del AVE a Barcelona sin parada. La presión de José Bono, entonces presidente de la Junta de Castilla-La Mancha, llevó a reconsiderar el proyecto. Pero, como el trazado ya estaba hecho, el entonces ministro de Fomento, Rafael Arias Salgado, optó por enclavarla en una finca de familiares de Aguirre. Para su desgracia, ni así han hecho negocio. Sus promociones no triunfan.
El AVE regional catalán espera evitar el fiasco de viajeros de Guadalajara
1. • La estación de la Alcarria es utilizada por solo 50 pasajeros al día porque está a 13 km de la ciudad
2. • La parada de Tarragona se enfrenta a problemas similares al estar situada fuera del núcleo urbano
ANTONIO M. YAGÜE
MADRID
La estación del AVE de Guadalajara es lo más parecido a los desvencijados apeaderos fantasma de líneas abandonadas de tren que tan bien retrataron las películas del oeste. Mientras por allí solo pasaban algunas vacas despistadas, la estación alcarreña únicamente la pisan unos 50 pasajeros al día (datos de Renfe del 2007). Y eso que la parada de Guadalajara-Yebes es casi nueva. Se abrió en el 2003. Y costó la nada módica cifra de 11 millones de euros. La explicación de tan acentuado desafecto por parte de los viajeros es muy simple. Se cometió el error de situarla lejos de la ciudad, a 13 kilómetros. Un fallo que se ha repetido en Tarragona, que ahora afronta el reto de evitar el fiasco de usuarios sufrido por aquella localidad de la Alcarria.
Los primeros días del AVE regional a Tarragona están revelando los problemas derivados de una situación tan excéntrica. Los trenes van casi vacíos, mientras en Lleida, con la estación en el centro urbano, las líneas de autocares ya notan la nueva competencia. El futuro apunta en Tarragona a un gran cambio urbanístico. Si el tren no entra en la ciudad, la ciudad se construirá junto al tren. Perafort y la Secuita crecerán enormemente en pocos años.
FALTA DE PREVISIÓN
En Guadalajara (78.115 habitantes), ni por esas. También se intentó, pero las promociones inmobiliarias proyectadas no han tenido éxito. Para ir a Madrid desde el centro se tardan 35 minutos con un cercanías semidirecto. 15.000 viajeros los usan al día. Renfe ni siquiera se plantea poner lanzaderas. ¿Para qué? De la estación a la ciudad se tarda 20 minutos en bus o hay que invertir 20 euros en taxi.
¿Cuál es el origen de tanto disparate? El Gobierno del PP, con Esperanza Aguirre como ministra, diseñó esta línea del AVE a Barcelona sin parada. La presión de José Bono, entonces presidente de la Junta de Castilla-La Mancha, llevó a reconsiderar el proyecto. Pero, como el trazado ya estaba hecho, el entonces ministro de Fomento, Rafael Arias Salgado, optó por enclavarla en una finca de familiares de Aguirre. Para su desgracia, ni así han hecho negocio. Sus promociones no triunfan.
- Guigui
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Lògica abassegadora... però molt tard
Senzillament, no m'entra al cap com és tot just ara que als poders mediàtics (i als polítics a remolc) se'ls obre la ment sobre una cosa que, per exemple, tots els foraires que hi van opinar al seu moment ja van advertir fa dos anys.
I aquests personatges han de donar lliçó i exemple de res?
I aquests personatges han de donar lliçó i exemple de res?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
votar enviar imprimir 5/5/2008 NUEVA ERA FERROVIARIA|LA COMPETENCIA
Lleida ya nota el trasvase de pasajeros del autobús al tren
• El autocar, 3 euros más barato pero más lento, empieza a perder usuarios
• LaempresaAlsina Graells esperará tres meses para decidir si modifica su oferta
Dos usuarias esperan a que arranque el autobús que une Lleida con Barcelona por la AP-2, el miércoles pasado. Foto: RAMON GABRIEL MÁS INFORMACIÓN
Renfe prevé un aumento notable de viajeros a partir de esta semana
UN PÁRKING A CINCO MINUTOS EN PERAFORT
El AVE regional catalán espera evitar el fiasco de viajeros de Guadalajara
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ
LLEIDA
Catorce pasajeros, aún somnolientos, ocupan sus asientos. El autocar se ve casi vacío. Son las seis de la mañana y el vehículo, con capacidad para 54 plazas, está a punto de salir de la estación de autobuses de Lleida hacia Barcelona. Tardará, como mínimo, dos horas y cuarto en hacer el trayecto por la AP-2. Hasta esta semana, este servicio de la compañía Alsina Graells era el único medio de transporte colectivo que permitía, a un precio razonable, llegar a Barcelona desde Lleida a primera hora de la mañana. La puesta en marcha de los nuevos trenes Avant de Renfe amenaza con poner fin a su hegemonía.
"Lo estamos empezando a notar", confesaba, dos días después del estreno ferroviario, un trabajador de Alsina Graells. Por casi el mismo precio --el billete cuesta 20,40 euros en tren frente a los 17,50 del autocar--, los leridanos pueden plantarse ahora en Barcelona en apenas una hora y 12 minutos.
Por el momento, la compañía no tiene previsto modificar ni horarios ni precios. "Es pronto para valorar el impacto de los nuevos trenes. Vamos a esperar al menos tres meses para ver cuál ha sido el efecto real sobre la demanda", relatan fuentes de la empresa. "Entre otras cosas --explica un portavoz--, porque al principio los usuarios tienden a sentirse atraídos por la novedad, pero pasado un tiempo, algunos suelen volver a sus antiguos hábitos".
PARA MADRUGADORES
Quienes más provecho sacarán del nuevo servicio ferroviario son los madrugadores. El primer Avant del día sale de la capital del Segrià a las 7.05 horas y, si se cumplen los horarios previstos, llega a su destino a las 8.17 horas, apenas dos minutos después del autobús que ha salido a las seis de mañana.
"Yo soy una de las que se van a cambiar, voy a dejar la Alsina para pasarme al tren", asegura Conchita, que viaja a diario entre Lleida y Barcelona, normalmente con el coche de las seis de la mañana. "Ya iba siendo hora de que alguien le hiciera la competencia al autocar. A ver si así flexibiliza un poco los horarios y abarata los precios", agrega.
Marta Alòs, diputada de CiU en el Parlament, se mantiene fiel al autocar, aunque no descarta "probar alguna vez los nuevos trenes". La exconcejala leridana ha optado por la Alsina, "en parte, como protesta por los precios abusivos que cobraba el AVE. No era, en absoluto, un servicio pensado para los trabajadores". En su mismo vehículo viaja Josep, que ha preferido el bus porque la parada en la que se apea en Barcelona está muy cerca del lugar al que va.
CONEXIONES
"La ventaja que tiene el autobús sobre el tren es su capacidad de llegar al último rincón", argumenta el portavoz de Alsina Graells. La competencia del tren quizá cause un trasvase de pasajeros de la línea de bus por autopista a favor del Avant, pero obligará a reforzar las conexiones desde las poblaciones cercanas a Lleida y las del Pirineo con la estación de ferrocarril.
"Lo que pasa es que, si nos quedamos solo con las líneas de los pueblos, donde el billete cuesta apenas un euro, el negocio será ruinoso", se lamenta un conductor. Opina que la oferta de Renfe "es una competencia desleal". "Como servicio público que es, lo pagamos todos", afirma, y teme que, si las cosas siguen así, "la Generalitat tendrá que subvencionar el transporte por carretera".
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... _PK=506461
Lleida ya nota el trasvase de pasajeros del autobús al tren
• El autocar, 3 euros más barato pero más lento, empieza a perder usuarios
• LaempresaAlsina Graells esperará tres meses para decidir si modifica su oferta
Dos usuarias esperan a que arranque el autobús que une Lleida con Barcelona por la AP-2, el miércoles pasado. Foto: RAMON GABRIEL MÁS INFORMACIÓN
Renfe prevé un aumento notable de viajeros a partir de esta semana
UN PÁRKING A CINCO MINUTOS EN PERAFORT
El AVE regional catalán espera evitar el fiasco de viajeros de Guadalajara
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ
LLEIDA
Catorce pasajeros, aún somnolientos, ocupan sus asientos. El autocar se ve casi vacío. Son las seis de la mañana y el vehículo, con capacidad para 54 plazas, está a punto de salir de la estación de autobuses de Lleida hacia Barcelona. Tardará, como mínimo, dos horas y cuarto en hacer el trayecto por la AP-2. Hasta esta semana, este servicio de la compañía Alsina Graells era el único medio de transporte colectivo que permitía, a un precio razonable, llegar a Barcelona desde Lleida a primera hora de la mañana. La puesta en marcha de los nuevos trenes Avant de Renfe amenaza con poner fin a su hegemonía.
"Lo estamos empezando a notar", confesaba, dos días después del estreno ferroviario, un trabajador de Alsina Graells. Por casi el mismo precio --el billete cuesta 20,40 euros en tren frente a los 17,50 del autocar--, los leridanos pueden plantarse ahora en Barcelona en apenas una hora y 12 minutos.
Por el momento, la compañía no tiene previsto modificar ni horarios ni precios. "Es pronto para valorar el impacto de los nuevos trenes. Vamos a esperar al menos tres meses para ver cuál ha sido el efecto real sobre la demanda", relatan fuentes de la empresa. "Entre otras cosas --explica un portavoz--, porque al principio los usuarios tienden a sentirse atraídos por la novedad, pero pasado un tiempo, algunos suelen volver a sus antiguos hábitos".
PARA MADRUGADORES
Quienes más provecho sacarán del nuevo servicio ferroviario son los madrugadores. El primer Avant del día sale de la capital del Segrià a las 7.05 horas y, si se cumplen los horarios previstos, llega a su destino a las 8.17 horas, apenas dos minutos después del autobús que ha salido a las seis de mañana.
"Yo soy una de las que se van a cambiar, voy a dejar la Alsina para pasarme al tren", asegura Conchita, que viaja a diario entre Lleida y Barcelona, normalmente con el coche de las seis de la mañana. "Ya iba siendo hora de que alguien le hiciera la competencia al autocar. A ver si así flexibiliza un poco los horarios y abarata los precios", agrega.
Marta Alòs, diputada de CiU en el Parlament, se mantiene fiel al autocar, aunque no descarta "probar alguna vez los nuevos trenes". La exconcejala leridana ha optado por la Alsina, "en parte, como protesta por los precios abusivos que cobraba el AVE. No era, en absoluto, un servicio pensado para los trabajadores". En su mismo vehículo viaja Josep, que ha preferido el bus porque la parada en la que se apea en Barcelona está muy cerca del lugar al que va.
CONEXIONES
"La ventaja que tiene el autobús sobre el tren es su capacidad de llegar al último rincón", argumenta el portavoz de Alsina Graells. La competencia del tren quizá cause un trasvase de pasajeros de la línea de bus por autopista a favor del Avant, pero obligará a reforzar las conexiones desde las poblaciones cercanas a Lleida y las del Pirineo con la estación de ferrocarril.
"Lo que pasa es que, si nos quedamos solo con las líneas de los pueblos, donde el billete cuesta apenas un euro, el negocio será ruinoso", se lamenta un conductor. Opina que la oferta de Renfe "es una competencia desleal". "Como servicio público que es, lo pagamos todos", afirma, y teme que, si las cosas siguen así, "la Generalitat tendrá que subvencionar el transporte por carretera".
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Eso, eso, que subvencionen los autobuses pa' que cuesten como un tren Regional. Veran la de gente que los cogera entonces."Lo que pasa es que, si nos quedamos solo con las líneas de los pueblos, donde el billete cuesta apenas un euro, el negocio será ruinoso", se lamenta un conductor. Opina que la oferta de Renfe "es una competencia desleal". "Como servicio público que es, lo pagamos todos", afirma, y teme que, si las cosas siguen así, "la Generalitat tendrá que subvencionar el transporte por carretera"
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
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Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
Avui a el Periodico :
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1021&h=La imperfecta posada en servei de l'AVE propicia un 'lobby' d'alcaldes
• Les 21 ciutats amb alta velocitat demanen tarifes econòmiques, més trens i l'extensió de la xarxa
• Lleida exigeix regionals amb Saragossa; Tarragona, llançadores a la ciutat, i BCN, via fins a València
El club de ciutats espanyoles amb AVE s'ha engrandit amb l'última tacada d'inauguracions fins a arribar a la respectable xifra de 21 membres. Tots han pogut degustar els grans avantatges del revolucionari mitjà de transport, però també patir les limitacions derivades d'una planificació erràtica i una improvisada posada en servei. Per això, els alcaldes de totes aquestes ciutats, que representen més d'un terç de la població espanyola, es van unir ahir a Saragossa en un lobby que pretén aconseguir tarifes més econòmiques, l'augment del nombre de trens i l'ampliació d'horaris i serveis, així com accelerar la construcció dels grans eixos pendents, com les connexions mediterrània (Barcelona-València) i internacional amb França i Portugal. "Un salt qualitatiu a la xarxa d'alta velocitat", en paraules de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.
El document fundacional, un manifest firmat pels representants de 18 dels municipis, no és el súmmum de la contundència, però ofereix una bona recopilació del memorial de greuges que cada una de les ciutats ha defensat fins al moment en solitari i que a partir d'ara es plantejaran conjuntament al Ministeri de Foment a través d'una comissió presidida per l'alcalde de Lleida, Àngel Ros. En un estil molt diplomàtic, potser inevitable ja que la majoria dels veïns comparteixen militància socialista amb el Govern al qual es dirigeixen, els alcaldes desgranen una a una les seves reivindicacions.
AUGMENT POC SENSAT
Demanen, per començar, "que es progressi cap a una política de tarifes, d'horaris i de serveis flexible, competitiva, segmentada amb cada grup específic d'interès i atenta a les noves necessitats locals". Traduït a un llenguatge més comprensible, vol dir, per exemple, que el recent augment dels preus (del 20%) experimentat per les connexions que van des de Tarragona a Madrid als saragossans els sembla, com a mínim, "poc sensat i encara més en un moment de crisi", en paraules de l'alcalde de la capital aragonesa, Juan Alberto Belloch.
Saragossa i Lleida plantegen a l'uníson la necessitat de la posada en marxa del promès AVE regional que ha de servir per unir les dues ciutats i que es va quedar despenjada de l'estrena dels Avant de la resta de Catalunya. Ros va apuntar que fins ara ha rebut la comprensió del ministeri però cap compromís en ferm sobre la data de posada en marxa. Renfe havia previst que arrenquessin cap a l'estiu juntament amb les connexions de Lleida i Tarragona amb Barcelona, però al rebre l'ordre de Foment d'avançar el calendari, el tram saragossà es va quedar als llimbs.
El problema de Tarragona és que té trens i serveis de tot tipus, però massa lluny del municipi. Per això reclama llançadores que connectin el centre de la ciutat amb l'estació de Perafort. De moment, ja ha aconseguit el compromís d'una "llançadora viària", és a dir un bus exprés, segons el seu alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, que confia que més endavant la llançadora sigui ferroviària, "en el marc de la reforma de la xarxa" acordada recentment amb el ministeri de Foment.
A instàncies de l'alcalde de Barcelona, el manifest inclou la demanda que "la xarxa AVE completi el seu desplegament territorial previst de forma que s'estengui al sud i a l'arc mediterrani i s'obrin nous eixos de connexió amb el nord i l'oest". "Des de Barcelona diem: l'esquema no pot ser radial. Ara Barcelona és un extrem de la xarxa i ha de ser un node", de l'eix mediterrani, de l'eix de l'Ebre i de la connexió internacional amb França, va assenyalar amb èmfasi Hereu.
MANUEL VILASERÓ
SARAGOSSA.
Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
Més de 15.000 viatgers han utilitzat els trens Avant entre Lleida, Tarragona i Barcelona
Durant les dues primeres setmanes de funcionament, 15.151 viatgers han utilitzat els trens llançadora, els trens Avant, que són d'alta velocitat, van per les vies de l'AVE però són molt més barats. Aquests més de 15.000 viatgers han fet diferents trajectes entre Lleida, Tarragona i Barcelona tot i que la gran majoria, concretament 11.192 han fet la relació Lleida-Barcelona, segons ha informat aquest migdia Renfe a través d'una nota.
SEGRE.
Durant les dues primeres setmanes de funcionament, 15.151 viatgers han utilitzat els trens llançadora, els trens Avant, que són d'alta velocitat, van per les vies de l'AVE però són molt més barats. Aquests més de 15.000 viatgers han fet diferents trajectes entre Lleida, Tarragona i Barcelona tot i que la gran majoria, concretament 11.192 han fet la relació Lleida-Barcelona, segons ha informat aquest migdia Renfe a través d'una nota.
SEGRE.
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Ocupació baixíssima
Amb 10 trens diaris (5 per sentit) i 2 de dilluns a divendres en 14 dies, fa un total de 164 trens, és a dir, menys de 100 persones per tren de mitjana. Ben poc comparat amb la capacitat que tenen.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
A partir del 2010 es lliberan el serveis ferroviaris. Aixo vol dir que la Renfe no sera l´unica operadora en transpor ferroviaria. Si algu mira les concesions que s´han donat a noves companyies, veureu que hi ha una que es dia ALSINA-RAIL. ¿Quand tardara aquesta nova companyia ferroviaria privada en demanar la lena de LLeida. Poc. I estic segur que el preus seran mes baixo i mes serveis. L´infraestructura del negoci ja esta feta. Faltan las noves companyies. Tambe la Generalitat ha fet saber el seu interes en tener trens regionals.
Tot es questio de temps. A lleida portan molst anys en moltes males comunicaçions amb Barcelona. Ara les cosas començan a canviar.
Las companyies privades tenen en el seu punt de vista la noves lineas d´alta velocitat, i aquests van a fer negocis.
Que ara no es valori el AVANT e deu a la ma image que hi ha del ferrocarril a Catalunya. No per que sigui dolent, sino perque es diu RENFE, Si es digues FF GG CC, seria altra questio. Tot es un problema de image i de nom.
Quand el AVANT el gestioni la Generalitat ( no queda gaira) sera el millor ferrocarril del mon. Per ara es de Renfe i esta sota sospita.
Salutaçions
Tot es questio de temps. A lleida portan molst anys en moltes males comunicaçions amb Barcelona. Ara les cosas començan a canviar.
Las companyies privades tenen en el seu punt de vista la noves lineas d´alta velocitat, i aquests van a fer negocis.
Que ara no es valori el AVANT e deu a la ma image que hi ha del ferrocarril a Catalunya. No per que sigui dolent, sino perque es diu RENFE, Si es digues FF GG CC, seria altra questio. Tot es un problema de image i de nom.
Quand el AVANT el gestioni la Generalitat ( no queda gaira) sera el millor ferrocarril del mon. Per ara es de Renfe i esta sota sospita.
Salutaçions
- Guigui
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Si volen, ja espavilen
En aquest cas, la sospita és que Renfomentadif sí que sap fer bé les coses, posar-hi milionades quan vol, però fins ara només ho ha demostrat en vols rasos (perdó, AV). En canvi, en el servei que realment utilitza la majoria de viatgers, rodalia i regionals, ha demostrat una flagrant incompetència.suiza1957 wrote:Per ara es de Renfe i esta sota sospita.
Tot i que FGC tampoc queda lliure de sospita darrerament (especialment per la "tortuguització" dels seus serveis), a Renfomentadif no li aniria malament una gestió de Rodalia per la Generalitat, ja que sembla que no espavilen fins que tenen la mosca rere l'orella.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
Casi el 80% de los usuarios de los trenes Avant parten de Lleida
Casi el 80 por ciento de los usuarios del nuevo servicio de trenes de alta velocidad Avant parten de Lleida y la gran mayoría con destinación a Barcelona. Así lo demuestra que de los 34.930 usuarios que ha registrado este servicio en el primer mes de funcionamento 26.571 han realizado el trayecto de Lleida a Barcelona. Por lo tanto, la media de leridanos que utilizan este servicio cada día se sitúa entorno a los 886.
La suma de todos los usuarios que se han desplazado por este corredor catalán da como resultado un total de 34.930 viajeros y dentro de esta línea de los también llamados AVE lanzaderas destaca el trayecto que une Lleida y Barcelona como el más utilizado por los usuarios del servicio. Concretamente, desde la puesta en marcha del servicio de los trenes Avant, el pasado 28 de abril, ha viajado entre estas dos capitales catalanas un total de 26.571 personas.
El segundo trayecto más utilizado dentro de esta misma línea es el que une la estación del Camp de Tarragona con la estación de Sants de Barcelona que durante los primeros 30 días de funcionamiento de los Avant ha registrado un total de 6.519 viajeros, ya sean en un sentido o en el otro. Finalmente, el trayecto que une la capital de Ponent con Tarragona es el que menos personas realizan. Poco más de 1.800 personas han usado los trenes de alta velocidad Avant para desplazarse de Lleida a Tarragona o a la inversa.
Según datos de Renfe, la última semana el servicio ha registrado un total de 8.993 usuarios en la línea que une Lleida, Tarragona y Barcelona, mientras que en la primera semana se registraron poco más de 6.000, lo que se traduce en un 23 porciento de crecimiento.
Por otra parte, Renfe quiso destacar en esta primera valoración del servicio Avant que los convoys “han circulado con una puntualidad del 100 por ciento”.
Estos datos demuestran que los trenes lanzadera de alta velocidad y el sistema de abonos implantado por Renfe y que había sido solicitado en reiteradas ocasiones por las instituciones de las comarcas de Ponent, y del resto de territorios, han dado sus frutos y que el número de usuarios de los servicios de alta velocidad va en aumento. Cabe destacar que Renfe tiene en funcionamiento 12 trenes Avant en cada sentido y con una capacidad total de 2.844 plazas. La media de viajeros es de 1.000 cada día por lo Renfe ya cubre más de un tercio de las plazas Avant que ofrece diariamente.
Todos los Avant que circulan entre Lleida y Barcelona tienen parada en la estación del Camp de Tarragona, por lo que Lleida está unida con estas otras dos capitales catalanas con 12 trenes de alta velocidad de ida y 12 de vuelta. Otro elemento a favor de los trenes Avant es el tiempo de viaje. El trayecto desde la estación de Lleida Pirineus hasta Barcelona Sants es de unos 70 minutos con estos trenes Avant, que llegan a alcanzar los 250 kilómetros por hora, un poco menos que el AVE. Por otro lado, con la línea convencional que circula por las vías de ancho ibérico, lo conocidos Catalunya Express, hacen el mismo trayecto con una duración de 2 horas y 33 minutos.
El trayecto de Lleida a Tarragona también se acorta mucho. Con los Avant se realiza en unos 30 minutos, mientras que la línea convencional tarda 1 hora y 36 minutos. El trayecto Tarragona-Barcelona se hace en 36 minutos, la mitad que en convencional. Por otra parte,uno de cada siete usuarios que han viajado con el nuevo servicio de trenes Avant lo ha hecho con el nuevo sistema de abonos tarifarios que Renfe ha bautizado como Targeta Plus.
Casi 5.000 de los 35.000 viajeros que han usado los Avant en la línea Lleida-Tarragona-Barcelona este primer mes de funcionamiento han usado uno de los abonos de la Targeta Plus. Concretamente, en el trayecto Lleida-Barcelona han sido 2.159, mientras que de Tarragona a Barcelona has viajado con abono 2.476 personas. En cuanto al trayecto Lleida-Tarragona la cifra, al igual que la de viajeros, disminuye hasta los 250 usuarios de los abonos.
Renfe ofrece para el servicio de los trenes Avant este sistema Targeta Plus, que según la compañía, tiene precios personalizables, asequibles y versátiles. Renfe ofrece un amplío abanico de tarifas, pero entre todas, el abono de 44 viajes es la modalidad más habitual del cliente que viaja diariamente.
El sistema Targeta Plus aplica el criterio de abonos cuyo precio es inversamente proporcional al número de viajes, es decir, que cuantos más viajes tenga el abono más barato sale cada trayecto.
El precio del billete entre Lleida y Barcelona es de 20,40 euros, pero con el abono de 44 viajes puede quedar reducido hasta los 9,38 euros por viaje.
http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
Casi el 80 por ciento de los usuarios del nuevo servicio de trenes de alta velocidad Avant parten de Lleida y la gran mayoría con destinación a Barcelona. Así lo demuestra que de los 34.930 usuarios que ha registrado este servicio en el primer mes de funcionamento 26.571 han realizado el trayecto de Lleida a Barcelona. Por lo tanto, la media de leridanos que utilizan este servicio cada día se sitúa entorno a los 886.
La suma de todos los usuarios que se han desplazado por este corredor catalán da como resultado un total de 34.930 viajeros y dentro de esta línea de los también llamados AVE lanzaderas destaca el trayecto que une Lleida y Barcelona como el más utilizado por los usuarios del servicio. Concretamente, desde la puesta en marcha del servicio de los trenes Avant, el pasado 28 de abril, ha viajado entre estas dos capitales catalanas un total de 26.571 personas.
El segundo trayecto más utilizado dentro de esta misma línea es el que une la estación del Camp de Tarragona con la estación de Sants de Barcelona que durante los primeros 30 días de funcionamiento de los Avant ha registrado un total de 6.519 viajeros, ya sean en un sentido o en el otro. Finalmente, el trayecto que une la capital de Ponent con Tarragona es el que menos personas realizan. Poco más de 1.800 personas han usado los trenes de alta velocidad Avant para desplazarse de Lleida a Tarragona o a la inversa.
Según datos de Renfe, la última semana el servicio ha registrado un total de 8.993 usuarios en la línea que une Lleida, Tarragona y Barcelona, mientras que en la primera semana se registraron poco más de 6.000, lo que se traduce en un 23 porciento de crecimiento.
Por otra parte, Renfe quiso destacar en esta primera valoración del servicio Avant que los convoys “han circulado con una puntualidad del 100 por ciento”.
Estos datos demuestran que los trenes lanzadera de alta velocidad y el sistema de abonos implantado por Renfe y que había sido solicitado en reiteradas ocasiones por las instituciones de las comarcas de Ponent, y del resto de territorios, han dado sus frutos y que el número de usuarios de los servicios de alta velocidad va en aumento. Cabe destacar que Renfe tiene en funcionamiento 12 trenes Avant en cada sentido y con una capacidad total de 2.844 plazas. La media de viajeros es de 1.000 cada día por lo Renfe ya cubre más de un tercio de las plazas Avant que ofrece diariamente.
Todos los Avant que circulan entre Lleida y Barcelona tienen parada en la estación del Camp de Tarragona, por lo que Lleida está unida con estas otras dos capitales catalanas con 12 trenes de alta velocidad de ida y 12 de vuelta. Otro elemento a favor de los trenes Avant es el tiempo de viaje. El trayecto desde la estación de Lleida Pirineus hasta Barcelona Sants es de unos 70 minutos con estos trenes Avant, que llegan a alcanzar los 250 kilómetros por hora, un poco menos que el AVE. Por otro lado, con la línea convencional que circula por las vías de ancho ibérico, lo conocidos Catalunya Express, hacen el mismo trayecto con una duración de 2 horas y 33 minutos.
El trayecto de Lleida a Tarragona también se acorta mucho. Con los Avant se realiza en unos 30 minutos, mientras que la línea convencional tarda 1 hora y 36 minutos. El trayecto Tarragona-Barcelona se hace en 36 minutos, la mitad que en convencional. Por otra parte,uno de cada siete usuarios que han viajado con el nuevo servicio de trenes Avant lo ha hecho con el nuevo sistema de abonos tarifarios que Renfe ha bautizado como Targeta Plus.
Casi 5.000 de los 35.000 viajeros que han usado los Avant en la línea Lleida-Tarragona-Barcelona este primer mes de funcionamiento han usado uno de los abonos de la Targeta Plus. Concretamente, en el trayecto Lleida-Barcelona han sido 2.159, mientras que de Tarragona a Barcelona has viajado con abono 2.476 personas. En cuanto al trayecto Lleida-Tarragona la cifra, al igual que la de viajeros, disminuye hasta los 250 usuarios de los abonos.
Renfe ofrece para el servicio de los trenes Avant este sistema Targeta Plus, que según la compañía, tiene precios personalizables, asequibles y versátiles. Renfe ofrece un amplío abanico de tarifas, pero entre todas, el abono de 44 viajes es la modalidad más habitual del cliente que viaja diariamente.
El sistema Targeta Plus aplica el criterio de abonos cuyo precio es inversamente proporcional al número de viajes, es decir, que cuantos más viajes tenga el abono más barato sale cada trayecto.
El precio del billete entre Lleida y Barcelona es de 20,40 euros, pero con el abono de 44 viajes puede quedar reducido hasta los 9,38 euros por viaje.
http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
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Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
Fals. Si es fes el trajecte directe, SENSE PARADES, seria aproximadament una hora.Sky wrote:El trayecto de Lleida a Tarragona también se acorta mucho. Con los Avant se realiza en unos 30 minutos, mientras que la línea convencional tarda 1 hora y 36 minutos.
Si sumes el desplaçament Camp de Tarragona-Tarragona, ja la diferència no és gairebé res.
- Guigui
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Per què no ho expliquen tot?
Quan fan servir mitges veritats per mentir-nos descaradament, acabes pensant que algun interès ocult hi ha al darrere, perquè no crec que siguin rematadament estúpids de tan simplistes.El trayecto de Lleida a Tarragona también se acorta mucho. Con los Avant se realiza en unos 30 minutos, mientras que la línea convencional tarda 1 hora y 36 minutos. El trayecto Tarragona-Barcelona se hace en 36 minutos, la mitad que en convencional.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
Això de "destinación" fa mal als ulls...
- Guigui
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Horaris irracionals
Els Avant tenen un horari gens acompassat amb els AVE. Hi van just al darrere, quan podrien intercalar-los de manera que els horaris estiguessin més ben distribuïts. En lloc d'això, tenim que arriben a Lleida uns vint minuts després d'un AVE, però el següent no passa fins més d'hora i mitja més tard.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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- Guigui
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Reserva obligatòria, concepte inflexible
Atesa la baixa ocupació dels Avant, que no arriba a la meitat, crec que Renfe podria flexibilitzar-ne la compra de bitllets i permetre pujar-hi sense reserva. Si ens hem de creure tota aquella xerrameca compulsiva del "metro", que n'apliquin tots els conceptes. Si obliguen a anar drets durant més d'una hora als usuaris de Rodalia, per què no en un Avant?
Posant el meu cas com a exemple, que tinc una feina on mai no sé exactament a quina hora acabo i que, de tant en tant, m'obliga a desplaçar-me a indrets com Lleida, a mi no m'importa anar dret durant una hora si aquest sistema em permet una flexibilitat horària. A més, tal com està el pati, difícilment em quedaria sense seient. Però resulta que estic obligat a reservar, per la qual cosa no tinc més remei que agafar el cotxe per a determinats trajectes.
Posant el meu cas com a exemple, que tinc una feina on mai no sé exactament a quina hora acabo i que, de tant en tant, m'obliga a desplaçar-me a indrets com Lleida, a mi no m'importa anar dret durant una hora si aquest sistema em permet una flexibilitat horària. A més, tal com està el pati, difícilment em quedaria sense seient. Però resulta que estic obligat a reservar, per la qual cosa no tinc més remei que agafar el cotxe per a determinats trajectes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Re: Reserva obligatòria, concepte inflexible
Tens diferents alternatives anar amb un abonament per a AVANT, i formalitzar la plaça quan sàpigues que hi viatjaràs.
Comprar un bitllet per l'últim tren i canviar-lo si arribes a temps d'agafar l'anterior, canvi pel mateix dia, sense cost.
Comprar un bitllet per l'últim tren i canviar-lo si arribes a temps d'agafar l'anterior, canvi pel mateix dia, sense cost.
Guigui wrote:Atesa la baixa ocupació dels Avant, que no arriba a la meitat, crec que Renfe podria flexibilitzar-ne la compra de bitllets i permetre pujar-hi sense reserva. Si ens hem de creure tota aquella xerrameca compulsiva del "metro", que n'apliquin tots els conceptes. Si obliguen a anar drets durant més d'una hora als usuaris de Rodalia, per què no en un Avant?
Posant el meu cas com a exemple, que tinc una feina on mai no sé exactament a quina hora acabo i que, de tant en tant, m'obliga a desplaçar-me a indrets com Lleida, a mi no m'importa anar dret durant una hora si aquest sistema em permet una flexibilitat horària. A més, tal com està el pati, difícilment em quedaria sense seient. Però resulta que estic obligat a reservar, per la qual cosa no tinc més remei que agafar el cotxe per a determinats trajectes.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
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Viatjar sense reserva
Però t'exposes a que, en teoria, et quedis sense plaça si el tren va ple. En canvi, el que jo reclamo és un sistema com als IC de Suïssa, Àustria i molts altres països centreeuropeus, on compres bitllet pel trajecte i t'enfiles al primer tren que et vingui de gust. Tanta flexibilització que demana tothom, govern inclòs, i són més escleròtics que un fòssil.josep_serre wrote:Tens diferents alternatives anar amb un abonament per a AVANT, i formalitzar la plaça quan sàpigues que hi viatjaràs.
Comprar un bitllet per l'últim tren i canviar-lo si arribes a temps d'agafar l'anterior, canvi pel mateix dia, sense cost.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
Ho hauran de fer quan els Avant estiguin en servei comercial entre Barcelona i Girona. Aquest model d'explotació portarà molts disgustos en una línia amb la forta demanda actual -i previsiblement superior en el futur si s'escurça el temps de viatge per sota dels 45 minuts- on avui dia ja és habitual fer tot el trajecte dret en segons quines franges horàries amb trens cada mitja hora.
Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
Els viatgers amb autocar a Barcelona baixen a la meitat pels AVE barats
• Els trens Avant tarden una hora i dotze minuts, són puntuals i el preu és similar, mentre que els autobusos necessiten més de dos hores
El nombre de passatgers amb autocar a la línia Lleida-Barcelona comença a caure en picat. Les xifres d'explotació del servei que ha donat a conèixer la junta general d'accionistes de l'estació d'autobusos denoten una caiguda d'usuaris que ronda el 50% l'últim mes, coincidint amb l'estrena dels trens Avant, segons publica avui el diari SEGRE. La davallada es deixa notar també en altres línies, cosa que els responsables de l'estació atribueixen a la crisi econòmica. Esperen que el trasllat a la nova estació al costat de Viàlia tingui lloc en un termini de quatre a cinc anys.
http://www.diarisegre.com/sumari.html?id=99136
• Els trens Avant tarden una hora i dotze minuts, són puntuals i el preu és similar, mentre que els autobusos necessiten més de dos hores
El nombre de passatgers amb autocar a la línia Lleida-Barcelona comença a caure en picat. Les xifres d'explotació del servei que ha donat a conèixer la junta general d'accionistes de l'estació d'autobusos denoten una caiguda d'usuaris que ronda el 50% l'últim mes, coincidint amb l'estrena dels trens Avant, segons publica avui el diari SEGRE. La davallada es deixa notar també en altres línies, cosa que els responsables de l'estació atribueixen a la crisi econòmica. Esperen que el trasllat a la nova estació al costat de Viàlia tingui lloc en un termini de quatre a cinc anys.
http://www.diarisegre.com/sumari.html?id=99136