Page 4 of 32

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 17/04/2009 22:49
by Rafa Monty
Crec que les Remodelacions de les Estacions del Metro és una bona idea, la Millor entre altres que ha tingut TMB, La Idea de canviar radicalment les estacions Uni-Via de la L4, Amb Aquella Decoració Marró-Beige, Mal Senyalitzades, amb un Negre que fa grima, etc... I Passant a convertir-les en Auténtiques Estacions de Metro, el Símbol d' Un Metro que fa canvi...

No Obstant, També proposaria Canviar Radicalment les Estacions de Catalunya L1/L3, Marina, i sobretot, Un Canvi d' Imatge a Lésseps, Que la Favoreixi més, i No el Gris/Beige amb Ferros...

Rafa Monty, :blah

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 27/05/2009 8:49
by metring
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ropolitana

Es reobre el carrer de Joan Güell afectat per obres de millora de l'estació de metro de Les Corts

LAMALLA.CAT

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit les obres de millora de l'estació de l'L3 de Les Corts que obligaven a ocupar un tram del carrer de Joan Güell, entre la Travessera de les Corts i el carrer de Can Bruixa. Així, aquest dimecres es normalitzarà el trànsit en aquest punt, amb dos carrils de baixada oberts. Les obres permetran ampliar el recinte del vestíbul de l'estació, on es preveuen instal·lar tres nous ascensors que milloraran l'accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda. Ara, els treballs continuaran a l'interior, amb la previsió que a la tardor l'estació quedi completament adaptada. L'actuació ha comportat un cost d'1,8 milions d'euros.

El tram del carrer de Joan Güell afectat per les obres de remodelació i millora de l'estació de l'L3 de Les Corts es reobrirà de nou al trànsit a partir de demà, dimecres 27 de maig, un cop enllestits els treballs en superfície que el mantenien tancat des del passat mes d'octubre. Així, els vehicles disposaran ja dels dos carrils de baixada per a circular per aquest carrer i ja no hauran de desviar-se pel carrer de Vallespir o la Gran Via de Carles III, com fins ara, per desplaçar-se en sentit mar.

Per tal d'habilitar els dos carrils per al trànsit, s'aprofitarà el carril d'aparcament del costat Besòs, atès que una petita part de la calçada del costat Llobregat es mantindrà ocupada en aquest tram, per necessitats de les obres i fins al final.

Un nou vestíbul ampliat
Les obres a nivell de carrer que afectaven aquesta via han consistit en la construcció dels murs pantalla i la llosa de coberta que conformaran el nou vestíbul ampliat de l'estació de Les Corts, que tindrà el doble de superfície que l'actual. Així, a partir del vestíbul ja existent, s'ha generat un nou recinte de 300 m2 per a poder encabir tres nous ascensors que permetran adaptar aquesta estació a persones amb mobilitat reduïda.

Les obres de remodelació i millora de l'estació de l'L3 de Les Corts tenen un cost total d'1,8 milions d'euros i es preveu que es completin aquesta tardor.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Saturday 06/06/2009 11:18
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... gonal.html

Més obres a l'L3 faran tallar els carrils d'entrada a Barcelona pel lateral de la Diagonal

S'instal·larà un ascensor a la parada de Zona Universitària
06/06/09 02:00 - Barcelona - vicenç planella

El rosari d'obres relacionades amb la xarxa del metro al districte de les Corts s'intensificarà aquest estiu amb les actuacions per adaptar l'estació de l'L3 de Zona Universitària per a persones amb mobilitat reduïda. La instal·lació d'un ascensor a l'accés mar de la Diagonal obligarà a inhabilitar els dos carrils d'entrada de vehicles a Barcelona pel lateral de l'avinguda.

L'Ajuntament de Barcelona i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat han decidit que l'actuació d'accessibilitat es faci en els mesos d'estiu, aprofitant la menor afluència de vehicles a la capital catalana, però des del consistori s'admet que la instal·lació d'un ascensor a la confluència entre les avingudes de la Diagonal i de Gregorio Marañón per adaptar l'estació terminal de Zona Universitària de la línia verda del metro –L3– crearà problemes als conductors que arriben a Barcelona des de la B-23 o que agafen la sortida de la ronda de Dalt per dirigir-se al districte de les Corts o cap al centre de la ciutat. Les obres d'accessibilitat al transport públic suburbà obligaran a inhabilitar els dos carrils de circulació del lateral mar de la Diagonal, a l'altura de les instal·lacions del Reial Club de Polo, i impediran el gir a la dreta que fan molts vehicles per agafar Gregorio Marañón. Aquest desviament s'haurà de realitzar des de la calçada central de l'avinguda que, a més, haurà d'engolir l'intens trànsit quotidià que es mou pel lateral i que es desviarà uns metres abans, a l'altura de hotel Joan Carles I.

Portaveus del DPTOP han apuntat que encara no hi ha una data concreta per a l'inici de les obres, tot i que confirmen que la perspectiva és que es facin «al voltant de l'estiu». Aquesta indefinició ve motivada pel fet que es volen aprofitar els treballs d'accessibilitat a l'L3 per realitzar al mateix temps el desviament de serveis –conduccions d'aigua i d'electricitat– que hi ha al subsòl de la mateixa cruïlla i que s'han de moure de lloc per poder executar la construcció dels accessos a la futura estació de la línia 9, que també es dirà Zona Universitària i que tindrà un passadís de connexió amb l'L3.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 07/08/2009 16:23
by metring
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD

El DPTOP millora l’accessibilitat de les estacions de l’L3 de Maria Cristina i Montbau


El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit aquests dies obres de millora de l’accessibilitat de les estacions de l’L3 de Maria Cristina i Montbau. Així, d’una banda, ha completat l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació de Maria Cristina, amb la posada en servei de dos nous ascensors i la construcció d’una nova rampa per a adaptar el recorregut des de l’exterior. D’altra banda, ha posat en servei un nou accés adaptat a l’estació de Montbau, que permet l’entrada directa, sense haver de superar cap desnivell. L’adaptació de les dues estacions suma una inversió de prop de 3,3 MEUR.

El Govern té en marxa un pla de millora de l’accessibilitat a les estacions de metro i FGC, amb l’objectiu de garantir la llibertat de moviments de tots els viatgers per la xarxa de transport públic per tal que puguin accedir-hi i moure’s amb igualtat de condicions.

Precisament, en el marc d’aquest programa, ja s’han adaptat 86 estacions de metro, que representen el 70% del total de la xarxa, i es troben en obres 15 estacions més, el 12% del total. A finals de 2009, es preveu acabar l’adaptació de 5 estacions més, i s’arribarà així al 74% de la xarxa. Es el cas de les estacions de Santa Coloma de l’L1 o Tarragona i Les Corts de l’L3, per exemple. La resta d’estacions estan en fase de redacció del projecte o bé per iniciar les obres properament.

En aquest marc, el DPTOP ha completat ara l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació de l’L3 de Maria Cristina, i ha posat en servei un nou accés adaptat a l’estació de l’L3 de Montbau, ubicat a la banda mar de la Ronda de Dalt, amb entrada directa al nivell de vestíbul.

L’adaptació de les dues estacions suma una inversió de prop de 3,3 MEUR. Els treballs a l’estació de Montbau es completaran un cop es posin en servei els dos ascensors que connectaran el vestíbul amb les andanes.

Dos nous ascensors en servei a Maria Cristina

Les obres a l’estació de l’L3 de Maria Cristina han permès adaptar completament tots els seus espais a persones amb mobilitat reduïda i facilitar la mobilitat i els desplaçaments entre els diferents nivells d’aquesta estació.

En aquest sentit, ja comptava amb un ascensor a l’exterior, per a comunicar amb el vestíbul, que va entrar en funcionament el 2005, amb la posada en servei del Trambaix.

Ara, el DPTOP ha posat en funcionament dos nous ascensors a l’interior d’aquesta estació, per a comunicar el vestíbul amb les dues andanes laterals, un cop completades les obres per a la seva instal·lació i posada a punt.

A banda de la col·locació de dos nous elevadors per connectar el vestíbul amb les andanes, l’actuació també ha inclòs la construcció d’una rampa adaptada en el tram de passadís entre el vestíbul i l’accés exterior que fins ara només disposava d’escales fixes per a superar el desnivell existent.

Pel que fa al desenvolupament dels treballs, en una primera fase es va executar l’ascensor que enllaça el vestíbul i l’andana en direcció a Zona Universitària, i després, la rampa adaptada, que es va dur a terme en dues fases, per tal d’evitar al màxim possibles molèsties als viatgers. Finalment, es va habilitar el segon ascensor que enllaça el vestíbul i l’andana en direcció Canyelles. L’actuació també ha inclòs el trasllat de les escales fixes d’interconnexió de les andanes laterals uns metres, per tal de poder encabir un dels nous ascensors.

Les obres d’adaptació de l’estació de Maria Cristina de l’L3 que ara s’han completat també inclouen nous encaminaments per a invidents i rampes d’accés als vagons a les dues andanes. Tot plegat ha comportat una inversió de prop d’1,6 MEUR.


Un nou accés adaptat a l’estació de Montblau

L’estació de l’L3 de Montbau compta amb dos accessos des del carrer, un la banda muntanya de la Ronda de Dalt, i un altre a la banda mar. El de la banda muntanya, adaptat a persones a mobilitat reduïda, permet l’entrada al vestíbul mitjançant escales mecàniques, fixes i un ascensor, mentre que el de la banda mar disposa d’una rampa d’accés des de l’exterior, així com diversos trams d’escales fixes per a comunicar amb el vestíbul.

En el marc de les obres per completar l’adaptació d’aquesta estació, el DPTOP ha posat en funcionament un nou accés a la banda mar de la Ronda de Dalt, a l’altura del carrer de Pare Mariana. Aquest nou accés és completament accessible per a persones amb mobilitat reduïda, atès que comunica amb el vestíbul a peu pla, sense haver de superar cap barrera ni desnivell.

Per a habilitar aquest nou accés, s’han dut a terme obres d’urbanització de l’entorn, concretament del tram del lateral de la Ronda de Dalt entre el carrer d’Arquitectura i del Pare Mariana. Així, s’ha eixamplat la vorera existent en aquest tram, fins als 2,5 metres d’amplada, i s’han habilitat dos passos de vianants a cada extrem, per a facilitar els creuaments dels viatgers.

Finalment, s’han habilitat també encaminaments per a invidents i rampes d’accés als vagons per a facilitar la mobilitat a les andanes.

Les obres d’adaptació d’aquesta estació, que suposen una inversió d’1,7 MEUR, finalitzaran amb la instal·lació dels dos altres ascensors que enllaçaran el vestíbul amb les andanes laterals, davant les escales mecàniques existents.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Thursday 05/11/2009 13:35
by metring
http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 7&idioma=C

(A l'enllaç es parla d'ampliació d'informació a http://www.tmb.net/ca_ES/premsa/notespr ... premsa.jsp , però a hores d'ara encara no hi és).


05/11/2009 S’inicia la rehabilitació de les estacions de Sant Andreu, Hospital de Sant Pau i Hospital Clínic

Les obres, que suposen una inversió de 6,2 milions d’euros, duraran deu mesos i es faran sense interrompre el servei de metro.

Aquesta setmana han començat les obres de rehabilitació integral de les estacions de metro de Sant Andreu (L1), Hospital Clínic i Hospital de Sant Pau (L5), amb una inversió global de 6,2 milions d’euros, com a continuació del programa que TMB porta a terme per actualitzar estacions antigues o d’elevada utilització. D’aquí unes setmanes començaran també els treballs de remodelació a Santa Coloma, i d’aquí pocs mesos a Glòries, totes dues de la línia 1. Seran cinc, doncs, les estacions de metro que es posaran totalment al dia els pròxims mesos.

Les rehabilitacions integrals persegueixen deixar les estacions com noves, tant en les parts visibles com en les invisibles. En tots els casos la intervenció es fa després de l’obra d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda que realitza el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, i que inclou la instal·lació d’ascensors.

Reforma de Glòries

Posted: Thursday 05/11/2009 14:51
by Guigui
A Glòries, si mai tornen a obrir l'antiga sortida de Badajoz, actualment tancada per les obres de reforma de la plaça, espero que en treguin l'actual muntanya russa, que és de les coses més ridícules que hi ha pel metro.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Thursday 05/11/2009 18:44
by metring
Ara ja si, està la informació actualitzada. No us perdeu els renders de com quedaran les estacions. Sant Andreu serà clònica a la de Fabra i Puig (no puc adjuntar les fotos, cosa del sistema operatiu obsolet a on sóc ara):

http://www.tmb.cat/common/premsa/Muestr ... ntPau.html

S’inicia la rehabilitació de les estacions de Sant Andreu, Hospital de Sant Pau i Hospital Clínic
● Les obres, que suposen una inversió de 6,2 milions d’euros, duraran deu mesos i es faran sense interrompre el servei de metro

● Pròximament s’emprendran treballs de reforma integral també a les estacions de Santa Coloma i Glòries

Aquesta setmana han començat les obres de rehabilitació integral de les estacions de metro de Sant Andreu (L1), Hospital Clínic i Hospital de Sant Pau (L5), amb una inversió global de 6,2 milions d’euros, com a continuació del programa que TMB porta a terme per actualitzar estacions antigues o d’elevada utilització. D’aquí unes setmanes començaran també els treballs de remodelació a Santa Coloma, i d’aquí pocs mesos a Glòries, totes dues de la línia 1. Seran cinc, doncs, les estacions de metro que es posaran totalment al dia els pròxims mesos.

Les rehabilitacions integrals persegueixen deixar les estacions com noves, tant en les parts visibles com en les invisibles. En tots els casos la intervenció es fa després de l’obra d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda que realitza el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, i que inclou la instal·lació d’ascensors.

Els projectes consisteixen a reconfigurar vestíbuls per aprofitar millor l’espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització informativa i el mobiliari, i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu on sigui necessari. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l’elecció de materials d’elevada resistència.

En tots tres casos es complementaran els treballs d’adaptació de l’estació a persones amb mobilitat reduïda, per disminuir els gaps o separacions verticals i horitzontals entre trens i andanes. L’actuació principal és el recreixement de les andanes en uns 15 centímetres, per situar-les al mateix nivell dels estreps dels trens.

Els terminis d’execució són de deu mesos, durant els quals les estacions es mantindran obertes, ja que els treballs es faran majoritàriament de nit, encara que hi haurà restriccions parcials de pas, diferents en cada fase.

Pel que fa al disseny interior, a Sant Andreu s’ha previst l’ús del granit en els accessos de la pedra artificial en els paviments dels vestíbuls, els passadissos i les andanes, mentre que els revestiments verticals seran de material porcellànic. Per als graons de les escales s’ha triat la resina de poliuretà alifàtic, amb franges de carborúndum. A la volta de l’estació, a més de fer-hi les repacions necessàries, s’hi habilitarà un espai apte per a la projecció de vídeos i jocs de llums. El pressupost de l’obra ascendeix a 2,1 milions d’euros.

Els colors vermell, gris i blau dominen en els acabats previstos per a Hospital de Sant Pau (L5)

Hospital de Sant Pau i a Hospital Clínic, els materials que s’utilitzaran seran el terratzo per als paviments i l’acer vitrificat per als paraments de les parets, on s’alternaran els colors gris i vermell i l’acer inoxidable. El cel ras serà una trama metàl·lica formada per plaques de relliga d’acer galvanitzat desmuntable, de color gris als vestíbuls i passadissos, i vermella a les andanes. Els autors dels dos projectes han volgut jugar amb aquests colors i amb el blau de la línia 5 com a trets distintius de dues estacions pròximes a hospitals. El pressupost de l’obra en el cas d’Hospital de Sant Pau és de 2 milions d’euros, i de 2,1 milions per a Hospital Clínic.

Precisament Hospital Clínic és de les tres l’estació més freqüentada, uns 55.000 usuaris els dies feiners, mentre que per Hospital de Sant Pau n’hi passen uns 30.000 i per Sant Andreu uns 28.000.

En anys anteriors han estat objecte de rehabilitació, dins del mateix programa de TMB, les estacions de Joanic, Alfons X i Llucmajor (L4), Sants Estació, Drassanes i Liceu (L3), Santa Eulàlia (L1) i Pubilla Cases (L5).

Estètica o funcionalitat?

Posted: Thursday 05/11/2009 19:16
by Guigui
I per la següent tempesta típica de la tardor, tornarem a tenir activitats de piscina coberta al metro?
per disminuir els gaps o separacions verticals i horitzontals entre trens i andanes.
D'aquí a un temps, sentirem per megafonia: "Maind de gap!"

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Thursday 05/11/2009 19:20
by metring
I lo de l'espai per projectar videos i jocs de llum a Sant Andreu, seròa rotllo visita L9?

Edito: des de la web de l'Ajuntament si que puc adjutar foto:

Image

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 06/11/2009 11:32
by sergi
Por cierto....

¿ Alguien sabe cuando se va a iniciar de una vez la remodelación y adaptación a PMR de Virrei Amat ?

En mi opinión,dicha estación está mucho más necesitada de un "lavado de cara" que Hospital de Sant Pau y Hospital Clínic,que son más modernas.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 06/11/2009 11:35
by metring
Desde luego que sí, sin una triste escalera mecánica, y ya no digo ascensor, y eso que fue reformada cuando ya entró la ley para reformar las estaciones para adaptarlas a PMR :? Es lamentable el estado en que se encuentra, tienes toda la razón.

Remodelació... i impermeabilització?

Posted: Friday 06/11/2009 11:39
by Guigui
Segueixo dient: molt maco tot plegat, però al primer xàfec que caigui després de la remodelació de l'última estació, quants pams d'aigua ens hi trobarem?

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 06/11/2009 11:46
by Trytasa Baldaquino
metring wrote:
Els colors vermell, gris i blau dominen en els acabats previstos per a Hospital de Sant Pau (L5)

Hospital de Sant Pau i a Hospital Clínic, els materials que s’utilitzaran seran el terratzo per als paviments i l’acer vitrificat per als paraments de les parets, on s’alternaran els colors gris i vermell i l’acer inoxidable. El cel ras serà una trama metàl·lica formada per plaques de relliga d’acer galvanitzat desmuntable, de color gris als vestíbuls i passadissos, i vermella a les andanes. Els autors dels dos projectes han volgut jugar amb aquests colors i amb el blau de la línia 5 com a trets distintius de dues estacions pròximes a hospitals.
No havíem quedat que Hospital de Sant Pau perdia aquesta connotació de proximitat a hospital en favor de Guinardó???? La part d'Hospital queda lluny...

O bé es refereixen a la Creu Roja?

Estil dels gabinets de premsa

Posted: Friday 06/11/2009 11:47
by Guigui
Prou és sabut que els gabinets de premsa fan més gala de dots propagandístiques que no pas de coherència.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 06/11/2009 16:54
by Miquel
Avui he vist algunes fotos als diaris.

No em puc creure, que als dibuixants d'aixó, hagin posat un 2100 (o 500) a la L5 :o :o . És com les de passeig de gràcia, que a la L4 passaven 5000.
I a la de Sant Andreu, a l'andana direcció Fondo, al panell lluminos del temps d'espera posa: Direcció Hospital de Bellvitge.

Sense més comntaris.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 06/11/2009 20:22
by Vox
A Sant Andreu comencen el dia 16. Tindrà uns projectors grans per publicitat.

Vox

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 13/11/2009 23:12
by metring
Des de fa uns dies, a l'andana sentit Cornellà Centre d'Hospital Clínic, sembla que li han tret plaques del sostre, i a l'altre, aquesta tarda han posat valles d'obres en un tros.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 25/11/2009 13:17
by metring
Aquí teniu fotos de Sant Andreu, amb els elements senyalitzadors del sostre de les andanes laterals desmontats, la qual cosa descobreix com era l'estació al principi:

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 07/12/2009 18:19
by metring
Tot just avui hi hem passat, a on les rajoles de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=100 :

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... elona.html

Nuevos ascensores en la estación de Metro de Paseo de Gracia de Barcelona

07/12/2009 | Actualizada a las 17:36h | Ciudadanos
BARCELONA. (EUROPA PRESS) La accesibilidad a la estación de Paseo de Gracia en la Línea 3 del Metro de Barcelona ha mejorado con dos nuevos ascensores que ha colocado la Generalitat para enlazar el vestíbulo y los andenes laterales, lo que facilitará el trasbordo a la red de Renfe a los pasajeros que van con maletas.

La estación quedará totalmente adaptada con la futura instalación de otro ascensor que enlazará el exterior con el vestíbulo, a cargo del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif). Las obras se iniciaron en septiembre del año pasado y ha supuesto una inversión total de 1,4 millones de euros, según informó hoy la Conselleria de Política Territorial y Obras Públicas.

El Govern está desarrollando un plan de actuaciones para mejorar la accesibilidad en la red de transporte público y garantizar la movilidad universal. De momento, 88 de las 123 estaciones de Metro ya han sido adaptadas, lo que representa un 71% del total.

Criteri lingüístic d'uns i estètic d'altres

Posted: Monday 07/12/2009 18:30
by Guigui
la estación de Paseo de Gracia
El Govern
Pel que fa a la nomenclatura oficial, EP/LV no sembla seguir cap criteri uniforme.

Sobre la instal·lació d'ascensors, concretament en el cas de Passeig de Gràcia: si Gisa tingués un sentit estètic mínimament comparable amb el de l'accessibilitat, no decoraria les parets on actua amb rajoles blanques que s'addiuen horrorosament amb la resta de l'estació. I aquest no és l'únic cas.