Page 4 of 30

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Tuesday 30/09/2008 18:58
by metring
http://www.naciodigital.cat/vallesorien ... re&id=9369

Obert el termini per presentar al·legacions al projecte de desdoblament de la via del tren


El Ministeri de Foment ha publicat el projecte per desdoblar la línia de Renfe Montcada-Vic. El termini per presentar al·legacions és fins al 22 d'octubre. Tots aquells garriguencs i garriguenques que vulguin fer arribar els seus suggeriments a l'Ajuntament tenen fins el 16 d'octubre, per tal que l'Ajuntament ho valori i ho adjunti a les al·legacions previstes.
El projecte contempla en el terme municipal de la Garriga, a grans trets, els següents punts:

- Eliminació del pas superior de la zona les planes i construcció de nou pas

- Construcció d'una zona d'estacionament de trens a les planes

- Eliminació del pas a nivell existent a zona la xambonera i construcció de nou pas soterrat

- Eliminació pas a nivell carrer del bosc

- Nou vial i pas inferior al carrer Guifré

- Rectificació de la rasant en l'Av. 11 de setembre

- Eliminació del pas a nivell carretera de Samalús i creació de pas soterrat peatonal

- Ampliació de pas inferior existent Pg Til·lers-av Pau Casals

- Remodelació de l'estació

- Ampliació de pas inferior existent Torrent de la Cova

- Creació d'un PAET ("puesto de adelantamiento y estacionamiento de trenes")

- Pas a nivell a suprimir Torrent de can Queralt

- Pas a nivell a suprimir a Ca l'Oliveró, adequació de pas inferior "mobles Joreva" i construcció de camí d'enllaç

- Nou viaducte sobre c17 i riu congost (can Palau)

En total, en el tram entre l'estació de les Franqueses i el límit del TM de la Garriga amb el Figaró la inversió és de 104,16 M€, en el tram del terme municipal de la Garriga la inversió és aproximadament de 61 M€.

Podeu consultar l'expedient a l'Ajuntament (cada dia de 9 a 14h i dilluns i dijous a la tarda de 16.30h a 19h) o a través de la web municipal.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Wednesday 01/10/2008 11:04
by Danzig
UT440_132M wrote: a la sortida de Montcada Bif. al cantó esquerra direcció Vic, hi ha la C17, i al dret, l'estació de Montcada Sant Joan, imagino que anirà a terra, perquè tocar la C17, uix no, massa molèsties! :nono
carreteres dolentes... :roll:

jo crec que és l'únic que es pot fer, la C17 no es pot moure perquè resta encaixonada

12 anys

Posted: Wednesday 01/10/2008 20:20
by UT440_132M
Extret de El 9 Nou d'Osona i el Ripollès:http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 76&ed_ov=o

Les obres del desdoblament del tren fins a Vic duraran 12 anys

L’esperat desdoblament de la línia de tren entre Montcada i Vic és ja un projecte ferm, però la seva execució exigirà temps. L’estudi informatiu elaborat pel Ministeri de Foment, que divendres es va sotmetre a exposició pública, detalla que la “duració estimada” de les obres serà de 12 anys.

Tot i que els treballs encara no tenen data d’inici –el procés administratiu tot just acaba de començar–, ja se sap que les obres s’allargaran més del que es preveia. La durada detallada en l’estudi es contradiu amb la previsió feta pel president de la Generalitat, José Montilla, que en una entrevista a EL 9 TV (emesa el mes de febrer passat) va afirmar que les obres s’allargarien un termini de set anys. Són exactament els anys que Catalunya ha de rebre diners extres de Madrid per a infraestructures gràcies a la disposició addicional tercera de l’Estatut.

El projecte de desdoblament s’executarà per trams. Foment dividirà els treballs en sis segments independents i els completarà un darrere l’altre. Les obres començaran a l’estació de Montcada Bifurcació i aniran avançant en direcció nord fins a Vic, pel mateix corredor ferroviari que existeix actualment. El traçat només variarà en el tram entre Figaró i Tagamanent, on es construirà una nova variant que incorporarà diversos túnels i viaductes.

El cost de les obres serà de 689,5 milions d’euros. El projecte s’encarirà fins als 785,2 milions d’euros després de sumar-hi les despeses per la redacció del projecte i les expropiacions.

L’estudi informatiu revela els beneficis que aportarà la doble via. Segons les estimacions de Foment, el traçat desdoblat es podrà fer en poc més de 50 minuts. Així, el desplaçament cap a Barcelona en tren suposarà un estalvi de 20 minuts –ho detalla l’estudi– si es compara amb el temps que ara hi inverteix un usuari.

El desdoblament de la via també implicarà l’eliminació de 22 passos a nivell, tres dels quals a Osona (Balenyà, el Brull i Seva), així com la modernització de les estacions de la línia. Les reformes incidiran en la creació de passos inferiors que connectin les andanes, adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, i l’habilitació de marquesines i aparcaments. / JOAN SERRA

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Monday 06/10/2008 21:29
by UT440_132M
Noticia a El 9 Nou, edició Vallès Oriental: http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 47&ed_ov=v

La Generalitat diu que el túnel ferroviari de Figaró no condiciona el futur de la C-17


Figaró reclama que el desdoblament es faci seguint la traça actual de la línia (R.F.)

El secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha afirmat que el projecte de desdoblament de la línia de ferrocarril del Nord, que inclou un túnel entre Figaró i Aiguafreda, no condicionarà el futur traçat de la C-17. Nadal ha contestat així els temors expressats pels ajuntaments de Figaró, Tagamanent i Aiguafreda en el sentit que el gran túnel de cinc quilòmetres que projecta fer el Ministeri de Foment per sota de la Cuspinera fos incompatible amb el desviament previst de la C-17, una de les alternatives del qual passaria també per un túnel sota aquesta muntanya.

“Ja farem compatibles les dues infraestructures”, ha explicat Nadal a EL 9 NOU. El secretari de Mobilitat diu que les reticències expressades pels ajuntaments no estan justificades. “Posar dificultats a un estudi informatiu no té sentit. La Generalitat ajudarà els ajuntaments, però no farà res que pugui endarrerir el projecte de desdoblament”. En aquest sentit, Nadal diu que l’estudi informatiu que ha redactat el Ministeri de Foment sobre el desdoblament de la línia del Nord entre Montcada i Vic és un pas molt important. “Estem encantats que per primer cop Foment hagi fet una proposta seriosa i que plantegi un gran túnel a la zona del Congost. També estem satisfets que el desdoblament permeti un estalvi de 20 minuts en el trajecte entre Barcelona i Vic”.
[ Les opcions de desdoblament a la vall del Congost (PDF) ] [ Web municipal de Figaró ]

Ara volen fins a Torelló

Posted: Wednesday 22/10/2008 21:10
by UT440_132M
Notícia a l'edició d'Osona i el Ripollès d'El 9 Nou: http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 76&ed_ov=o
El 9 Nou d'Osona i El Ripollès wrote:L’Ajuntament de Torelló demana que el desdoblament de la línia de tren arribi fins a la població

L’Ajuntament de Torelló ha presentat una al·legació a l’estudi informatiu del projecte de desdoblament de la via del tren entre Montcada i Vic. L’al·legació va en la línia de demanar que el desdoblament no es quedi a Vic sinó que arribi fins a Torelló.

En l’escrit presentat a la subdirecció general de Plans i Projectes del Ministeri de Foment, l’Ajuntament exposa que el traçat que contempla l’estudi abasta “únicament” les poblacions que van des de Montcada i Reixac fins a Vic. I que el municipi de Torelló queda fora de l’àmbit del projecte, “tot i la curta distància existent entre els municipis de Vic i Torelló”. I afegeix que l’Ajuntament de Torelló “està en disposició de cedir a l’autoritat ferroviària un terreny de 18.173 metres quadrats de superfície per destinar-lo a la nova estació ferroviària del municipi”.

Finalment, l’Ajuntament justifica el seu interès directe en el projecte, atès l’interès general del desdoblament de la línia, tant pels municipis afectats pel traçat com pels que es troben en el seu àmbit d’influència, a banda de les previsibles conseqüències que la prolongació del desdoblament comportarà per Torelló.

Per tot plegat es demana la prolongació del traçat previst i que es contempli, “com a final del primer tram del desdoblament, el municipi de Torelló”; tenint en compte les circumstàncies de mobilitat intercomarcal i les relacions de tota índole (laboral, comercial, social, educativa, sanitària, etc.) que mantenen les poblacions de la comarca d’Osona entre si i amb la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Friday 24/10/2008 15:59
by oriolp13
Si la línia de rodalies arriba fins a Vic, que és fins on hi ha el nombre més gran de circulacions, no li veig molt de sentit a una doble via fins a Torelló. Per la distància que hi ha és poden fer encreuaments a Manlleu i no hi ha cap problema, a no ser que allarguessin les rodalies fins a torelló, que allavons sí que sería necessàri

Pel mateix concepte, que tirin pel dret

Posted: Friday 24/10/2008 16:06
by Guigui
Dit d'una altra manera, si volguessin desdoblar fins a Torelló, és que tindrien pensat millorar substancialment la línia. Seguint el mateix concepte, ja podrien pensar en una nova travessia d'altres prestacions del Pirineu, que connecti directament Barcelona amb Tolosa i París.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Friday 24/10/2008 18:31
by alextomy
Alguna cosa tindria a dir TPFerro a tot això de fer una línia que no fos la seva que arribés a frança en condicions.

Tot i que el nou cotxe d'ernest Benach, un A8 de 110.000 euros no podrà travessar-lo, o potser ha demanat aquest extra tb....


salutacions,

Alextomy

Nucli rodalia fins a Torelló?

Posted: Friday 24/10/2008 18:48
by UT440_132M
És que si no vaig errat, el Pla del transport públic aquell famós, del 2014, deia que Vic s'integraria a la cinquena corona tarifària, i d'aquesta manera, Manlleu i Torelló, passarien a formar part del nucli de rodalia. Potser és una llegenda urbana, però que l'he sentit a dir més d'una vegada en algún mitjà de comunicació.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Friday 24/10/2008 22:15
by pukyxd
Home doncs crec que tindria força lògica. Manlleu té 20.000 habitants i Torelló 13.000. Segurament amb la seva integració a Rodalies generarien força trànsit nou. Sobretot per anar a Vic, però també si es fa bé el desdoblament i milloren els temps fins a Barcelona per anar a aquesta ciutat.

Alguna cosa semblant es podria fer a Manresa. Crec que seria interessant crear un miniramal cap a Sant Joan de Vilatorrada població que està creixent força i deu acostar-se als 15.000 habitants tot i que els sensos oficials diuen uns 10.000 i escaig.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Saturday 25/10/2008 12:43
by tren250
Torelló va creixent, i ja té més de 15000 habitants, o sigui, seria llògic un allargament del nucli de rodalia. I més comptant la nova estació en projecte Torelló-Sud ;) . Llavors, en el desdoblament, ja tindrien que anar pensant en traslladar la infraestructura de Balenyà Tona Seva cap a Tona, doncs seria molt més llògic. I sobre montcada-sant joan, crec que per allà, seguint el model de renfomentadif, soterraran la línia. Ara, tenint en compte el creixement urbanístic, doncs l'edifici no aguantarà molt més temps.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Saturday 25/10/2008 15:35
by UT440_132M
tren250 wrote:Torelló va creixent, i ja té més de 15000 habitants, o sigui, seria llògic un allargament del nucli de rodalia. I més comptant la nova estació en projecte Torelló-Sud ;) . Llavors, en el desdoblament, ja tindrien que anar pensant en
traslladar la infraestructura de Balenyà Tona Seva cap a Tona
, doncs seria molt més llògic. I sobre montcada-sant joan, crec que per allà, seguint el model de renfomentadif, soterraran la línia. Ara, tenint en compte el creixement urbanístic, doncs l'edifici no aguantarà molt més temps.
En això estic totalment d'acord, sent el quart poble de la comarca en nombre d'habitants (vora 8.000), i que sigui l'única població important per on no passa la línia de ferrocarril, però com que la infraestructura feta al s XIX no distingia dons, jo crec que, com deia el nostre benvolgut president Pujol: "En això estem encallats", i seguirà el traçat actual, a part que de Tona cap a Sant Miquel de Balenyà, separats amb prou feines per 2 Km, la majoria hem de recorrer al vehicle privat, o anar-hi a peu, per agafar el tren ja sigui cap a Vic o Barcelona, ja que la comunicació en transport públic, és nefasta. Renfomentadif, la Generalitat o l'administració de torn hauria de fer alguna cosa respecte aquesta incomunicació que patim al nostre poble en infraestructures ferroviàries.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Tuesday 28/10/2008 17:22
by tren250
Home, és que teniu tota la raó... un poble que supera els 8000 habitants i només té comunicació bona amb vic i dolenta (bastant, i només amb autobús) cap a Barcelona, Granollers. A part de que si la C3 passés per tona, la diatància amb Vic s'acurtaria ;) però sembla que estan més pendents de destrossar muntanyes i de fer obres a la C17 :nono . Ara, això sí, és molt important desviar el tren per el tros de figaró i fer el túnel de Tagamanent :roll: que personalment, ho considero bastant absurd. Amb el traçat actual, hi ha suficient espai per desdoblar :roll: :roll: .

Alegacions a La Llagosta

Posted: Tuesday 04/11/2008 15:27
by UT440_132M
El 9 Nou edició Vallès Oriental: http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 27&ed_ov=v
La Llagosta presenta al·legacions al projecte de desdoblament de la línia de tren de Vic


L'alcalde Antonio Rísquez al pas a nivell de la línia del Nord a la Llagosta (R.FERRANDIS)

L'Ajuntament de la Llagosta ha presentat al·legacions al projecte de desdoblament de la línia de rodalies Barcelona-Vic perquè es garanteixi un pas de vianants en el pas nivell i per exigir millores en les pantalles acústiques previstes, segons que han informat fonts municipals.

L'Ajuntament de la Llagosta ha presentat tres al·legacions al projecte de desdoblament de la línia ferroviària de Renfe entre Barcelona i Vic, que passa durant 250 metres pel municipi.

El consistori proposa ampliar el curs màxim en cas d'inundacions del nou pont sobre la riera Seca de 157 metres cúbics per segon com proposa el Ministeri, a més de 200 metres cúbics.

La Llagosta reitera la necessitat d'un pas de vianants entre els carrers Florida i Federico García Lorca, molt prop de la via del tren i proposa estudiar la possibilitat de permetre el pas de vehicles en aquesta mateixa zona o per darrere de l'àmbit del Turó.

L'última al·legació del consistori exigeix que les pantalles acústiques que s'instal·lin siguin un element integrat en la trama urbana de la zona.

[ Web de l'Ajuntament de la Llagosta ]

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Tuesday 04/11/2008 17:30
by tren250
UT440_132M wrote:millores en les pantalles acústiques previstes,
Bé. Si encara no estan fetes, com volen fer millores :martell2 ? I se suposa que, si és una millora del traçat amb duplicació inclosa, els passos a nivell que els vulguin eliminar els eliminaran. :emprenyat I fer més gran l'actual estació de la llagosta per donar millor servei al passatger, ho han pensat? Ara, trobo acertat que facin més alt el pont de la riera més alt, doncs per allà el dia que per granollers o mollet plogui fort, com últimament passa, el pont actual està al límit. Però normalment està sec, però val més prevenir que curar.

Millorar previsions

Posted: Tuesday 04/11/2008 18:14
by Guigui
tren250 wrote:Si encara no estan fetes, com volen fer millores :martell2 ?
Fent millor del que està previst.

Alegacions, ara, Parets

Posted: Sunday 09/11/2008 20:59
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 87&ed_ov=v

Parets presenta al·legacions al desdoblament de la línia de Rodalies C3

L'estació de tren de Parets (Griselda Escrigas)

L'Ajuntament de Parets del Vallès ha presentat al·legacions al projecte provisional de desdoblament de la línia C3 de Rodalies de Renfe, al tram entre Montcada i Reixac i Vic, per exigir l'ampliació de l'estació ferroviària i protecció acústica de les vies. El traçat de la línia ferroviària que circula per Parets té una extensió de poc més d'un quilòmetre i una part transcorre per sòl urbà amb poca densitat d'habitatges i la resta, per zones industrials.

En les seves al·legacions, l'ajuntament de Parets reclama que es tingui en compte la protecció acústica de les vies i l'ampliació de l'estació ferroviària, que ja estava recollit en el projecte elaborat per l'empresa Barcelona Regional i que es va lliurar al Ministeri de Foment com a millor alternativa, segons informen fonts de l'ajuntament.

El projecte de desdoblament sí que preveu la substitució del pont de l'avinguda de Catalunya, la construcció d'alguns nous viaductes, així com de passos superiors i inferiors a les andanes, com explica el consistori. La línia C3 de Renfe és l'única de rodalies de Catalunya que funciona amb una sola via, pel que el desdoblament permetrà augmentar la freqüència de pas i millorar el servei. / EFE

Més desinformació

Posted: Sunday 09/11/2008 21:32
by Guigui
La línia C3 de Renfe és l'única de rodalies de Catalunya que funciona amb una sola via, pel que el desdoblament permetrà augmentar la freqüència de pas i millorar el servei.
I entre Arenys i Maçanet, així com al ramal de l'aeroport, què hi ha, doncs?

Re: Més desinformació

Posted: Sunday 09/11/2008 22:45
by visir5704
I entre el Prat i l'Aeroport, i entre Cerdanyola del Vallès i Cerdanyola-Universitat.
Guigui wrote:
La línia C3 de Renfe és l'única de rodalies de Catalunya que funciona amb una sola via, pel que el desdoblament permetrà augmentar la freqüència de pas i millorar el servei.
I entre Arenys i Maçanet, així com al ramal de l'aeroport, què hi ha, doncs?

Granollers proposa canviar l'ubicació de l'estació del Circu

Posted: Friday 28/11/2008 12:25
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 14&ed_ov=v

Granollers proposa canviar el lloc de la futura estació del Circuit a la línia C-3 de rodalies

Entre les propostes municipals figura la supressió de les sitges properes a l'estació (R. Ferrandis)

El ple de l'ajuntament de Granollers ha aprovat per unanimitat demanar que es reconsideri l'opció de crear una nova estació al costat del Circuit de Catalunya però en el terme de Granollers, tal com proposa el projecte de desdoblament de la línia de Rodalies C-3, entre Montcada i Vic. Els partits polítics amb representació municipal a l'ajuntament de Granollers consideren millor que la nova estació, que es diria Montmeló, estigui situada en aquest últim municipi i en una zona d'intercanvi de modalitat, tal com preveu el traçat de la línia orbital al seu pas pel Circuit de Catalunya.

Aquesta proposta s'inclou dins de l'informe municipal en relació amb l'estudi informatiu del Projecte de Rodalies de Barcelona, en el tram entre Montcada-Vic, que el ple municipal de Granollers va ratificar ahir a la nit. A l'informe els grups municipals afirmen que la desdoblament de la via és totalment necessària en la línia de Rodalies C-3 i que respon a una demanda històrica del consistori de Granollers.

Però també incideixen en alguns aspectes del projecte actual. Així, Granollers recomana que es minimitzin les afectacions a particulars per expropiacions amb l'objectiu de suprimir diferents passos a nivell i proposa l'estudi de camins alternatius quan sigui possible.

A més, l'informe aprovat pel consistori de Granollers recomana que els passos inferiors tinguin espai suficient per al pas de turismes, però també per a vehicles agrícoles i vehicles de servei.