Page 4 of 5
Virrei Amat L4
Posted: Saturday 25/02/2017 13:00
by Javi M
Doncs jo no les tinc totes amb que calgui fer l'estació.
Aquesta nova estació només serviria per a:
- Qui ve de la L5 de Virrei Amat en amunt i vol anar a la L4 de Llucmajor en amunt (o viceversa), que s'estalviarien dues parades de metro en poder fer el transbordament abans. És un guany relativament petit per als molt pocs usuaris que fan aquest trajecte.
- Els veïns de Virrei Amat que volen agafar la L4 per anar en sentit centre, que s'estalvien un transbordament. Un altre cop, un guany petit per a un nombre d'usuaris petit també.
Posats a gastar-nos 100 milionets d'Euros, crec que hi ha altres prioritats i massa obres per acabar encara. Val més que per una fracció del cost, es dediquin a fer un enllaç com Déu mana a Maragall.
Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall
Posted: Saturday 25/02/2017 13:42
by metring
Però tú coneixes l'estació de Maragall? Et fas una idea del que pot costar adaptar les dues estacions i els enllaços? És molt, molt complex. Allò s'ha de refer, igual surt més barata l'estació a Virrei que adaptar tot Maragall, i més quan la L4 passa al mateix costat de la L5.
Re: Virrei Amat L4
Posted: Saturday 25/02/2017 13:44
by Miquel
Javi M wrote:Doncs jo no les tinc totes amb que calgui fer l'estació.
Aquesta nova estació només serviria per a:
- Qui ve de la L5 de Virrei Amat en amunt i vol anar a la L4 de Llucmajor en amunt (o viceversa), que s'estalviarien dues parades de metro en poder fer el transbordament abans. És un guany relativament petit per als molt pocs usuaris que fan aquest trajecte.
- Els veïns de Virrei Amat que volen agafar la L4 per anar en sentit centre, que s'estalvien un transbordament. Un altre cop, un guany petit per a un nombre d'usuaris petit també.
Posats a gastar-nos 100 milionets d'Euros, crec que hi ha altres prioritats i massa obres per acabar encara. Val més que per una fracció del cost, es dediquin a fer un enllaç com Déu mana a Maragall.
Totalment d'acord.
No obstant, adaptar Maragall és força complex, potser un remei seria fer un passadís a una cota inferior a la de la nau de L5, i en rampa ascendent tirar cap a la nau de L4, més o menys a l'estil del que voldrien fer a Passeig de Gràcia - Aragó si tinguessin diners.
Si s'haguessin de gastar 100 milionets, gairebé sortiria més a compte fer de nou Maragall L4 i Maragall L5 fent-les en paral·lel (que no al costat) un cop tots dos túnels miren cap a Virrei Amat.
Re: Virrei Amat L4
Posted: Saturday 25/02/2017 13:47
by metring
Miquel wrote:Javi M wrote:Doncs jo no les tinc totes amb que calgui fer l'estació.
Aquesta nova estació només serviria per a:
- Qui ve de la L5 de Virrei Amat en amunt i vol anar a la L4 de Llucmajor en amunt (o viceversa), que s'estalviarien dues parades de metro en poder fer el transbordament abans. És un guany relativament petit per als molt pocs usuaris que fan aquest trajecte.
- Els veïns de Virrei Amat que volen agafar la L4 per anar en sentit centre, que s'estalvien un transbordament. Un altre cop, un guany petit per a un nombre d'usuaris petit també.
Posats a gastar-nos 100 milionets d'Euros, crec que hi ha altres prioritats i massa obres per acabar encara. Val més que per una fracció del cost, es dediquin a fer un enllaç com Déu mana a Maragall.
Totalment d'acord.
No obstant, adaptar Maragall és força complex, potser un remei seria fer un passadís a una cota inferior a la de la nau de L5, i en rampa ascendent tirar cap a la nau de L4, més o menys a l'estil del que voldrien fer a Passeig de Gràcia - Aragó si tinguessin diners.
Si s'haguessin de gastar 100 milionets, gairebé sortiria més a compte fer de nou Maragall L4 i Maragall L5 fent-les en paral·lel (que no al costat) un cop tots dos túnels miren cap a Virrei Amat.
Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació a Virrei, no només és qüestió del cost.
Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall
Posted: Saturday 25/02/2017 13:50
by metring
Si hi ha algú que sàpiga el que caldria fer per adaptar Maragall, si ens ho pot dir... Haurà algún estudi ja fet?
Re: Virrei Amat L4
Posted: Saturday 25/02/2017 13:50
by Miquel
metring wrote:Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació, no només és qüestió del cost.
El cas es que si es fa Virrei Amat L4, igualment caldrà gastar en adaptar Maragall L4 i Maragall L5, i segurament el seu enllaç. Abans de duplicar estacions, millor atacar el problema d'arrel, fent Maragall una estació amb cara i ulls.
Re: Virrei Amat L4
Posted: Saturday 25/02/2017 13:53
by metring
Miquel wrote:metring wrote:Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació, no només és qüestió del cost.
El cas es que si es fa Virrei Amat L4, igualment caldrà gastar en adaptar Maragall L4 i Maragall L5, i segurament el seu enllaç. Abans de duplicar estacions, millor atacar el problema d'arrel, fent Maragall una estació amb cara i ulls.
No necessàriament, si hi ha una estació tant propera ja adaptada...
Re: Virrei Amat L4
Posted: Saturday 25/02/2017 14:02
by Miquel
metring wrote:Miquel wrote:metring wrote:Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació, no només és qüestió del cost.
El cas es que si es fa Virrei Amat L4, igualment caldrà gastar en adaptar Maragall L4 i Maragall L5, i segurament el seu enllaç. Abans de duplicar estacions, millor atacar el problema d'arrel, fent Maragall una estació amb cara i ulls.
No necessàriament, si hi ha una estació tant propera ja adaptada...
Totes les estacions en ús de la xarxa s'han adaptar.
I per si fos poc, a un veïnat que odia haver de fer correspondències, ja m'explicaràs quina gràcia els hi farà anar a donar la volta camí a la quinta forca per fer un canvi de línia o sortir per un accés adaptat.
Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall
Posted: Monday 27/02/2017 14:34
by 122-042-132
Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. Tot i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!
Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall
Posted: Monday 27/02/2017 14:42
by metring
122-042-132 wrote:Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. To i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!
Moltes gràcies. Ja que estàs informat, saps si estan valorats aquestes obres i el cost que tindria l'estació de Virrei? Apart, aquest projecte del que parles, contempla connexió adaptada entre les dues línies?
Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall
Posted: Monday 27/02/2017 15:05
by 122-042-132
metring wrote:122-042-132 wrote:Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. To i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!
Moltes gràcies. Ja que estàs informat, saps si estan valorats aquestes obres i el cost que tindria l'estació de Virrei? Apart, aquest projecte del que parles, contempla connexió adaptada entre les dues línies?
Adaptació al 100% de l'enllaç entre les dues estacions i d'aquestes al carrer. A nivell econòmic desconec les xifres d'inversió, però sempre molt més barata aquesta opció, que la construcció d'una nova estació. Salut!
Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall
Posted: Monday 27/02/2017 16:00
by França451
122-042-132 wrote:metring wrote:122-042-132 wrote:Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. To i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!
Moltes gràcies. Ja que estàs informat, saps si estan valorats aquestes obres i el cost que tindria l'estació de Virrei? Apart, aquest projecte del que parles, contempla connexió adaptada entre les dues línies?
Adaptació al 100% de l'enllaç entre les dues estacions i d'aquestes al carrer. A nivell econòmic desconec les xifres d'inversió, però sempre molt més barata aquesta opció, que la construcció d'una nova estació. Salut!
Buenos días.
Por supuesto. Nuevo vestíbulo, ascensores, rampas... ¿Y se sabe si esta adaptación es al cien por cien en ambas estaciones o se quedará al 99% como el caso de Virrei Amat? ¿La solución que adoptarán para
que las sillas de ruedas accedan al tren en un andén en curva también las tomarán como ejemplo para la vecina
Virrei Amat de Línea 5? ¿O nois venderán ascensores y escaleras para que luego las sillas no puedan subir solas al tren por estar los andenes en curva en ambas estaciones? ¿Moverán de sitio unos metros la estación de L4 al menos para que el trozo de curva quede en recta y soluciuonar así el problema en esta línea? ¿Qué piensan hacer con los andenes de la L5? ¿Dejarlos con esos baldosines tan monos como patrimonio histórico de TMB porque son incapaces de solucionar una estación en curva para adaptarla a PMR con los cinco miles?
Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall
Posted: Monday 13/05/2019 16:50
by metring
Proposta que haviem tret al Twitter: com veuríeu fer passar els trens de la L4 per la mateixa via que passen els de la L5? Caldria cisallament? Seria més car i difícil qeu fer segona estació?
Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall
Posted: Monday 13/05/2019 16:55
by Renfe445
metring wrote:Proposta que haviem tret al Twitter: com veuríeu fer passar els trens de la L4 per la mateixa via que passen els de la L5? Caldria cisallament? Seria més car i difícil qeu fer segona estació?
O se podría hacer un Mehringdamm, una estación de cuatro vías: las exteriores son de una línea y las interiores de otra.
Igualmente yo pienso que no deberíamos de hacer Virrei Amat L4, ya tenemos Maragall (sí, no está adaptado y el tiempo para ir caminando de L4 a L5 es relativamente largo), además alargarías el tiempo de recorrido de la línea 4.
Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall
Posted: Monday 13/05/2019 19:52
by Miquel
Renfe445 wrote:metring wrote:Proposta que haviem tret al Twitter: com veuríeu fer passar els trens de la L4 per la mateixa via que passen els de la L5? Caldria cisallament? Seria més car i difícil qeu fer segona estació?
O se podría hacer un Mehringdamm, una estación de cuatro vías: las exteriores son de una línea y las interiores de otra.
Igualmente yo pienso que no deberíamos de hacer Virrei Amat L4, ya tenemos Maragall (sí, no está adaptado y el tiempo para ir caminando de L4 a L5 es relativamente largo), además alargarías el tiempo de recorrido de la línea 4.
De fet, ja va sortir l'estudi i projecte per adaptar Maragall a PMR. Fer passar els trens de L4 a L5 és inviable ja que afecta de ple la regularitat de les dues línies pel benefici de quatre gats a comparació.
De totes maneres, tampoc fa falta fer invents, si mai calgués una estació, la de L4 pot fer-se a Pi i Molist, sense afectar en res a L5.
Re: Sol·lucions x tram més llarg del metro (Llucmajor/Maraga
Posted: Monday 13/05/2019 21:37
by metring
Miquel wrote:Renfe445 wrote:metring wrote:Proposta que haviem tret al Twitter: com veuríeu fer passar els trens de la L4 per la mateixa via que passen els de la L5? Caldria cisallament? Seria més car i difícil qeu fer segona estació?
O se podría hacer un Mehringdamm, una estación de cuatro vías: las exteriores son de una línea y las interiores de otra.
Igualmente yo pienso que no deberíamos de hacer Virrei Amat L4, ya tenemos Maragall (sí, no está adaptado y el tiempo para ir caminando de L4 a L5 es relativamente largo), además alargarías el tiempo de recorrido de la línea 4.
De fet, ja va sortir l'estudi i projecte per adaptar Maragall a PMR. Fer passar els trens de L4 a L5 és inviable ja que afecta de ple la regularitat de les dues línies pel benefici de quatre gats a comparació.
De totes maneres, tampoc fa falta fer invents, si mai calgués una estació, la de L4 pot fer-se a Pi i Molist, sense afectar en res a L5.
Però si FGC fa passar trens cada minut i mig per Provença, per què no fer el mateix sistema a Virrei Amat? Una altra cosa és la complicació que pogués portar l'obra.
Re: Sol·lucions x tram més llarg del metro (Llucmajor/Maraga
Posted: Monday 13/05/2019 22:07
by Miquel
Has de cisallar L5 (que circula entre 2-3 minuts) de forma continuada i dues vegades per una línia que circula cada 3-4 minuts. A metro preval la freqüència, i els trens de L5 o L4 haurien d'estar-se esperant continuadament per entrar i sortir d'aquesta zona. Això generaria retards i seria impossible tenir una freqüència relativament homogènia, fet que perjudicaria les dues línies a tota la seva extensió.
FGC circula cada 90 segons (com a molt), però que es la suma de totes les circulacions dins al tram central, i llevat per entrar i sortir a Pl. Catalunya, no es cisalla enlloc. A banda, se circula sota un horari, cosa que si es compleix es garanteix el pas sense afectar cap altre tren.
Re: Sol·lucions x tram més llarg del metro (Llucmajor/Maraga
Posted: Monday 13/05/2019 22:26
by metring
Miquel wrote:Has de cisallar L5 (que circula entre 2-3 minuts) de forma continuada i dues vegades per una línia que circula cada 3-4 minuts. A metro preval la freqüència, i els trens de L5 o L4 haurien d'estar-se esperant continuadament per entrar i sortir d'aquesta zona. Això generaria retards i seria impossible tenir una freqüència relativament homogènia, fet que perjudicaria les dues línies a tota la seva extensió.
FGC circula cada 90 segons (com a molt), però que es la suma de totes les circulacions dins al tram central, i llevat per entrar i sortir a Pl. Catalunya, no es cisalla enlloc. A banda, se circula sota un horari, cosa que si es compleix es garanteix el pas sense afectar cap altre tren.
Ok, entès doncs.
Re: Solucions x tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall
Posted: Tuesday 14/05/2019 17:46
by mfuentesll2
La solució més simple potser seria afegir un segon cantó entre les dues estacions. Pots augmentar les freqüències sense fer grans obres i deixes l'esperit de la L4 de línia ràpida intacta.
Re: Solucions x tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall
Posted: Tuesday 14/05/2019 17:50
by Miquel
mfuentesll2 wrote:La solució més simple potser seria afegir un segon cantó entre les dues estacions. Pots augmentar les freqüències sense fer grans obres i deixes l'esperit de la L4 de línia ràpida intacta.
Ja el tenen, el que passa es que no volen enviar un tren si el del davant no ha abandonat l'estació, ja que potser hauria d'aturar-se al mig del túnel i les tonteries de sempre.