Re: La nova catenària reduirà un 50% les avaries de Rodalies
Posted: Saturday 03/01/2009 20:10
Jo tampoc ho crec... Rodalies sempre tindra averies i retards, sinò no seria Rodalies
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
I com és que no ha calgut a FGC per mantenir el bon funcionament a ritme de tren cada 2 minuts? Com és que els túnels de rodalia, fins fa pocs anys, registraven moltes menys avaries malgrat tenir la catenària, ja aleshores, algunes dècades?La nova catenària reduirà un 50% les avaries de Rodalies
És molt molt facil...Guigui wrote:I com és que no ha calgut a FGC per mantenir el bon funcionament a ritme de tren cada 2 minuts? Com és que els túnels de rodalia, fins fa pocs anys, registraven moltes menys avaries malgrat tenir la catenària, ja aleshores, algunes dècades?La nova catenària reduirà un 50% les avaries de Rodalies
N'hi ha que s'entesten a enganyar-nos descaradament.
No sabia que estiguessin treballant en el tramp Manresa-Terrassa. Bé ja era hora que renovessin catenaria. Esperem que aquest tipus d'actuacions esdevinguin constants i no una anecdota pels propers 30 anys i així la qualitat de la infrastructura es mantingui en estat òptim. I la modernització de la senyalització als tunels de Barcelona tal com diu és molt necessaria jo diria impressindible. Esperem que la millorin ben aviat.metring wrote:http://www.elpunt.cat/girona/article/1/ ... alies.html
Foment inverteix prop de 32 milions d'euros a canviar 170 km de catenària a rodalies
El director de la xarxa a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, destaca aquest tipus d'actuacions per millorar el servei
7/03/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
La xarxa de rodalies de Barcelona serà més segura i fiable amb la substitució de 170 km de catenària –el cable que subministra energia al tren–. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens gestor que depèn del Ministeri de Foment, fa aquestes obres de nit als trams de Sant Vicenç de Calders-el Prat i Terrassa-Manresa, i a les estacions de Mataró i Granollers Centre. Aquests treballs, que Adif no vol dir quan acabaran, tenen un pressupost de 31,8 milions d'euros. El director de la xarxa de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, va qualificar aquesta actuació, així com la compra de trens o la millora del sistema de senyalització, totes incloses en el pla de rodalies, com a «imprescindible» per millorar el servei a mitjà termini.
El director de Rodalies Barcelona, Miguel Ángel Remacha, en el transcurs del sopar social organitzat per l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), va posar una atenció especial en aquelles actuacions incloses en el pla de millora de la xarxa presentat la setmana passada que mediàticament havien passat gairebé desapercebudes. Remacha no va voler entrar a valorar si el pressupost del pla era suficient, però va reconèixer que era «possible que arribés tard». «Amb el que tenim hem de tirar endavant», va afegir, valorant que d'aquí a sis anys el panorama de la xarxa ferroviària de Catalunya serà diferent «tenint en compte l'interès de la Generalitat d'exportar les rodalies també a Tarragona, Lleida i Girona».
En el seu discurs davant els socis de la PTP, el màxim responsable de la xarxa a Barcelona pràcticament va passar per alt la duplicació de vies o els nous trams que es faran. I es va centrar en la millora del sistema de comunicació, la compra de trens, les noves subestacions elèctriques i la modernització del sistema de senyalització. Malgrat que totes aquestes actuacions ja estaven previstes, per Remacha són «fonamentals» per poder millorar el servei a mitjà termini i recuperar la confiança dels usuaris que va reconèixer que havien perdut. El 2005, els passatgers puntuaven el servei de rodalies amb un notable, una qualificació que va baixar el 2006 per sota del sis arran de les repetides avaries a la xarxa. Remacha espera poder remuntar aquesta puntuació gràcies a les millores que hi ha pendents de fer al servei. «En els propers quatre anys hem d'aconseguir tenir un sistema més fiable», apuntava.
El canvi dels 170 km de catenària permetrà «reduir les incidències», assegurava Remacaha. La catenària nova ja s'ha començat a instal·lar en els 32 km de via doble entre Terrassa i Manresa (amb un cost de 15,5 milions) i en els 52 km del tram comprès entre Sant Vicenç de Calders i el Prat (10,1 milions), així com a les estacions de Mataró (2,7 milions) i Granollers Centre (3,4 milions). Adif explica que aquests treballs s'estant fent de nit per no interrompre el servei. El màxim responsable de les obres a la xarxa ferroviària no va voler dir quan acabarien les obres, i, per tant, no se sap quan es beneficiaran de les millores els usuaris. «Mai parlem de terminis perquè sempre hi pot haver possibles incidències, com ara el mal temps, que retardin l'execució dels treballs», justificava.
La renovació de la catenària s'ha d'acompanyar, explicava Remacha, de la millora del sistema de senyalització dins els túnels, «que estan totalment saturats». Amb la modernització del sistema de senyals «quan hi hagi una incidència serà més fàcil recuperar el temps perdut durant l'avaria», reconeixia.
La fiabilitat del servei també s'aconseguirà amb la compra de més trens, que permetrà ampliar progressivament el parc de vehicles fins als 200 durant dos anys, donant de baixa els combois vells de més de 25 anys. A final d'any ja hauran arribat un total de 57 trens del nou model Civia. Aquests combois tenen 100 metres de longitud i si han d'anar amb composició doble –donant capacitat per a 1.500 passatgers– és necessari tenir estacions amb andanes de 200 metres. Per això el Ministeri de Foment també haurà d'allargar les andanes d'algunes estacions per adaptar-les a aquests nous trens. A més, si progressivament s'amplia la capacitat de la xarxa també és necessari millorar el subministrament elèctric, explicava Remacha. «És molt important que es facin noves estacions elèctriques perquè hi ha hores en què el subministrament ja és molt just pels trens que hi ha».
Obres amb molèsties
Les obres planificades comportaran millores a la xarxa. Tanmateix, mentre s'estiguin fent, el servei quedarà afectat, admetia Remacha. Renfe i Adif treballen per planificar bé els treballs. Preferiblement es faran en horari nocturn, durant el cap de setmana o aprofitant períodes de vacances per fer algun tall en el servei. Però potser es necessitarà més temps per treballar i després s'haurà d'interrompre el servei i fer un «bon» pla alternatiu de transport amb altres operadors. «En aquesta nova situació d'obres tornarem a necessitar l'ajuda d'algú de vostès», deia Remacha als representants de FGC, TMB i la Generalitat que també assistien al sopar de la PTP.
L'entitat va escollir enguany el màxim responsable de Rodalies Barcelona com a convidat del seu sopar social per mostrar el seu agraïment a la persona que, «tot i rebre crítiques d'arreu, ha sabut sobreposar-se a la situació i mantenir el diàleg amb tots els que han patit el desgavell de la xarxa». En aquest sentit, el president de la PTP, Ricard Riol, va agrair a Remacha que «per primer cop els hagi convidat a dialogar».
Déu n'hi do, com incideix la sinuositat en el cots de la instal·lació de catenària...El canvi dels 170 km de catenària permetrà «reduir les incidències», assegurava Remacaha. La catenària nova ja s'ha començat a instal·lar en els 32 km de via doble entre Terrassa i Manresa (amb un cost de 15,5 milions) i en els 52 km del tram comprès entre Sant Vicenç de Calders i el Prat (10,1 milions) [...].
El tren que citen, a part que fa mesos que va desviat (els que desvien des d'ara són l'últim Canovelles, Terrassa, Martorell via Molins i el primer La Garriga) circula diari, i no els dies que diu la nota.canalcole wrote:[De divendres a diumenge, desviament de l’últim tren de la línia 1 de Rodalies per Passeig de Gràcia. El tren L’Hospitalet de Llobregat (00.02h) – Mataró (00.55h), que circula divendres, dissabte i diumenge, circularà desviat per Passeig de Gràcia, pel que no efectuarà parada a Plaça Catalunya i Arc de Triomf
Renfe segueix maltractant el català tant com el client.canalcole wrote:El tren L’Hospitalet de Llobregat (00.02h) – Mataró (00.55h), que circula divendres, dissabte i diumenge, circularà desviat per Passeig de Gràcia, pel que no efectuarà parada a Plaça Catalunya i Arc de Triomf
Sobre la notícia comentar que ja es poden començar a veure els primers resultats de les obres. Sobretot entre Sant Vicenç i Castellbell s'estan fent pilones de ciment (no sé com anomenar-ho, però seria com els fonaments dels pals de la catenària) a prop dels pals de la catenària actual on suposo que aniran els nous pals. Per tant no caldrà tallar la circulació de moment. Per altra banda a part de la substitució de catenària s'estan substituint també les travesses dels trams on són més antigues. Normalment on són travesses amb 2 blocs separats. I les noves són com les que es posen ara sempre monobloc de ciment. Se'n poden veure moltes als costats de les vies preparades per ser canviades. També dir que a l'antiga estació d'Olesa ja fora de servei també hi ha força moviment i han tret moltes de les travesses antigues de les vies fora de servei.pukyxd wrote:No sabia que estiguessin treballant en el tramp Manresa-Terrassa. Bé ja era hora que renovessin catenaria. Esperem que aquest tipus d'actuacions esdevinguin constants i no una anecdota pels propers 30 anys i així la qualitat de la infrastructura es mantingui en estat òptim. I la modernització de la senyalització als tunels de Barcelona tal com diu és molt necessaria jo diria impressindible. Esperem que la millorin ben aviat.metring wrote:http://www.elpunt.cat/girona/article/1/ ... alies.html
Foment inverteix prop de 32 milions d'euros a canviar 170 km de catenària a rodalies
El director de la xarxa a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, destaca aquest tipus d'actuacions per millorar el servei
7/03/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
La xarxa de rodalies de Barcelona serà més segura i fiable amb la substitució de 170 km de catenària –el cable que subministra energia al tren–. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens gestor que depèn del Ministeri de Foment, fa aquestes obres de nit als trams de Sant Vicenç de Calders-el Prat i Terrassa-Manresa, i a les estacions de Mataró i Granollers Centre. Aquests treballs, que Adif no vol dir quan acabaran, tenen un pressupost de 31,8 milions d'euros. El director de la xarxa de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, va qualificar aquesta actuació, així com la compra de trens o la millora del sistema de senyalització, totes incloses en el pla de rodalies, com a «imprescindible» per millorar el servei a mitjà termini.
El director de Rodalies Barcelona, Miguel Ángel Remacha, en el transcurs del sopar social organitzat per l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), va posar una atenció especial en aquelles actuacions incloses en el pla de millora de la xarxa presentat la setmana passada que mediàticament havien passat gairebé desapercebudes. Remacha no va voler entrar a valorar si el pressupost del pla era suficient, però va reconèixer que era «possible que arribés tard». «Amb el que tenim hem de tirar endavant», va afegir, valorant que d'aquí a sis anys el panorama de la xarxa ferroviària de Catalunya serà diferent «tenint en compte l'interès de la Generalitat d'exportar les rodalies també a Tarragona, Lleida i Girona».
En el seu discurs davant els socis de la PTP, el màxim responsable de la xarxa a Barcelona pràcticament va passar per alt la duplicació de vies o els nous trams que es faran. I es va centrar en la millora del sistema de comunicació, la compra de trens, les noves subestacions elèctriques i la modernització del sistema de senyalització. Malgrat que totes aquestes actuacions ja estaven previstes, per Remacha són «fonamentals» per poder millorar el servei a mitjà termini i recuperar la confiança dels usuaris que va reconèixer que havien perdut. El 2005, els passatgers puntuaven el servei de rodalies amb un notable, una qualificació que va baixar el 2006 per sota del sis arran de les repetides avaries a la xarxa. Remacha espera poder remuntar aquesta puntuació gràcies a les millores que hi ha pendents de fer al servei. «En els propers quatre anys hem d'aconseguir tenir un sistema més fiable», apuntava.
El canvi dels 170 km de catenària permetrà «reduir les incidències», assegurava Remacaha. La catenària nova ja s'ha començat a instal·lar en els 32 km de via doble entre Terrassa i Manresa (amb un cost de 15,5 milions) i en els 52 km del tram comprès entre Sant Vicenç de Calders i el Prat (10,1 milions), així com a les estacions de Mataró (2,7 milions) i Granollers Centre (3,4 milions). Adif explica que aquests treballs s'estant fent de nit per no interrompre el servei. El màxim responsable de les obres a la xarxa ferroviària no va voler dir quan acabarien les obres, i, per tant, no se sap quan es beneficiaran de les millores els usuaris. «Mai parlem de terminis perquè sempre hi pot haver possibles incidències, com ara el mal temps, que retardin l'execució dels treballs», justificava.
La renovació de la catenària s'ha d'acompanyar, explicava Remacha, de la millora del sistema de senyalització dins els túnels, «que estan totalment saturats». Amb la modernització del sistema de senyals «quan hi hagi una incidència serà més fàcil recuperar el temps perdut durant l'avaria», reconeixia.
La fiabilitat del servei també s'aconseguirà amb la compra de més trens, que permetrà ampliar progressivament el parc de vehicles fins als 200 durant dos anys, donant de baixa els combois vells de més de 25 anys. A final d'any ja hauran arribat un total de 57 trens del nou model Civia. Aquests combois tenen 100 metres de longitud i si han d'anar amb composició doble –donant capacitat per a 1.500 passatgers– és necessari tenir estacions amb andanes de 200 metres. Per això el Ministeri de Foment també haurà d'allargar les andanes d'algunes estacions per adaptar-les a aquests nous trens. A més, si progressivament s'amplia la capacitat de la xarxa també és necessari millorar el subministrament elèctric, explicava Remacha. «És molt important que es facin noves estacions elèctriques perquè hi ha hores en què el subministrament ja és molt just pels trens que hi ha».
Obres amb molèsties
Les obres planificades comportaran millores a la xarxa. Tanmateix, mentre s'estiguin fent, el servei quedarà afectat, admetia Remacha. Renfe i Adif treballen per planificar bé els treballs. Preferiblement es faran en horari nocturn, durant el cap de setmana o aprofitant períodes de vacances per fer algun tall en el servei. Però potser es necessitarà més temps per treballar i després s'haurà d'interrompre el servei i fer un «bon» pla alternatiu de transport amb altres operadors. «En aquesta nova situació d'obres tornarem a necessitar l'ajuda d'algú de vostès», deia Remacha als representants de FGC, TMB i la Generalitat que també assistien al sopar de la PTP.
L'entitat va escollir enguany el màxim responsable de Rodalies Barcelona com a convidat del seu sopar social per mostrar el seu agraïment a la persona que, «tot i rebre crítiques d'arreu, ha sabut sobreposar-se a la situació i mantenir el diàleg amb tots els que han patit el desgavell de la xarxa». En aquest sentit, el president de la PTP, Ricard Riol, va agrair a Remacha que «per primer cop els hagi convidat a dialogar».
Suposo que la data d'acabament serà un cop estigui instal·lada la catenària rígida, que em sona haver llegit que ho farien al mes d'agost.metring wrote:El cas és que els desviaments continuaran fins a nou avís, m'estranya que no tinguin data d'acabament, com en d'altres ocasions.
OK, es que ho preguntava perquè demà vindre cap a Barcelona per el desviament de MD's i LD's per la R1, i de pas, volia caçar-los aquests trens, per exemple a SAC.metring wrote:Deien que si feien parada, ara, a les mateixes hores, suposo que variaran una miqueta.