Page 4 of 15
No cal fer veure que és de dia
Posted: Tuesday 28/02/2012 9:31
by Guigui
Adoolescent, has arribat a pensar que de nit, la demanda baixa radicalment en comparació amb el dia?
Re: Nitbus
Posted: Tuesday 28/02/2012 21:16
by Adolescent barceloní
Guigui wrote:Adoolescent, has arribat a pensar que de nit, la demanda baixa radicalment en comparació amb el dia?
Sí, ja ho sé. Però és que és normal... Entre NitBus que se salten les parades, els que agafen dreceres per no passar per les discoteques, els que surten abans d'hora, els Tusgsal que a les 5 de la matinada fan maniobres perilloses a l'autopista, i moltes altres coses més (busqueu fils, que n'hi ha un munt que parlen de les deficiències del NitBus a més dels seus problemes)... és normal que la demanda baixi. A més que, com és normal, baixa pel fet que és de nit.
Però jo em refereixo a que, per exemple, podrien unir totes les línies de NitBus i fer una empresa a part. Exemple: Tusgsal va separar l'Aerobús per gestionar-lo a part, i a aquesta "filial" va posar-li SGMT. Doncs en el cas del NitBus fer el mateix: que es creï l'Empresa NitBus i que sigui "filial" de Tusgsal i Mohn (no sé si altres empreses de BaixBus operen NitBus). I que, llavors, tant Tusgsal com Mohn destinin autobusos de les seves respectives flotes a la "filial".
M'explico:
COM ES PODRIA CREAR L'EMPRESA NITBUS?
1. Que Tusgsal i Mohn (i les que es vulguin unir) creïn una "filial" i l'anomenin "Empresa NitBus" (per dir alguna cosa...)
2. Que ambdúes companyies destinin autobusos de la seva flota a aquesta filial (o que en comprin de nous)
3. Que pintin amb els colors del NitBus (blau, negre i blanc, crec) aquests autobusos, i que els renumerin (p.ex: que el bus 320 de Tusgsal passi a ser el bus 020 de NitBus)
4. Que reestructurin la xarxa (seria massa demanar, ja)
A veure, imagineu-vos un Mohn (o un ex-Mohn si es fes l'Empresa NitBus) al barri de Pomar (per dir-ne algun) de Badalona. Increïble!! O un Tusgsal (o un ex-Tusgsal si es fes l'Empresa NitBus) a Castelldefels. Increïble també!!
A veure, això del Tusgsal al Baix Llobregat... no seria tan estrany... La N2 o la L83 (crec, no sé si era aquest número) servida amb busos de Tusgsal.
Creieu que seria bona idea?
Una mica de flexibilitat
Posted: Tuesday 28/02/2012 22:55
by Guigui
I de què serviria? Empreses diürnes que tenen el parc mòbil parat de nit, i empreses nocturnes que el tenen parat de dia, molt més enllà de les necessitats de manteniment?
Si s'han arribat a veure locomotores austríaques i vagons russos a París, quin problema hi ha que un autobús de Mohn vagi al Barcelonès Nord o un de Tusgsal al Baix Llobregat?
Re: Nitbus
Posted: Tuesday 28/02/2012 23:18
by pau5321
Millor encara, reestructuració al 100% de la xarxa, crear com a madrid, línies que es superposin a la xarxa de metro, i que quan el metro tanqui, comenci a funcionar aquesta xarxa.
A més d'aquesta xarxa, crear unes quantes línies de bus complementàries (o deixar alguna existent).
Ara caic, allí m'aixeco
Posted: Tuesday 28/02/2012 23:23
by Guigui
La línia que segueixi la 3 o 4 del metro no tindria res a envejar a les enrevessades que ara han de passar per nassos per la Pl. Catalunya.
Re: Ara caic, allí m'aixeco
Posted: Tuesday 28/02/2012 23:30
by Busman
Guigui wrote:La línia que segueixi la 3 o 4 del metro no tindria res a envejar a les enrevessades que ara han de passar per nassos per la Pl. Catalunya.
De fet, l'N6 és la L4 ampliada.
Re: Una mica de flexibilitat
Posted: Friday 02/03/2012 7:16
by Adolescent barceloní
Guigui wrote:Si s'han arribat a veure locomotores austríaques i vagons russos a París, quin problema hi ha que un autobús de Mohn vagi al Barcelonès Nord o un de Tusgsal al Baix Llobregat?
No, seria "estrany". Però si s'arribés a fer això, els NitBus podrien fer algun servei de dia...
UNA SUGGERÈNCIA MÉS:
Horari del NitBus: 21:00 a 09:00
I durant unes hores se superposen xarxes diürna i nocturna
Re: Nitbus
Posted: Friday 02/03/2012 9:50
by Fran-Ikarus
La qüestió és que estas proposant "solucions" per un suposat problema que resumeixes en que "això del Nitbus és una mica ximpleria".
I les "solucions" s'assemblen més a voler-se fer una "xarxa de joguina" que a "solucions per a problemes reals", sincerament.
No t'ho prenguis malament. Tots, qui més qui menys, hem "somiat" amb "xarxes a mesura" en un moment o altre de la nostra vida, però precisament ara no estan les coses com per a somnis grandiloqüents carents de bases pràctiques...
Re: Una mica de flexibilitat
Posted: Friday 02/03/2012 11:02
by victorcasta
Adolescent barceloní wrote:
UNA SUGGERÈNCIA MÉS:
Horari del NitBus: 21:00 a 09:00
I durant unes hores se superposen xarxes diürna i nocturna
Quina necessitat hi ha?
Re: Nitbus
Posted: Friday 02/03/2012 17:07
by Adolescent barceloní
Deixem-ho... Però no em negareu que aquesta xarxa d'ara és una mica... Ni m'agrada ni em desagrada.
Somiar... és gratis! (de moment...)
Re: Nitbus
Posted: Friday 02/03/2012 18:10
by Fran-Ikarus
Sí, però somiar amb xarxes faraòniques plenes de línies i autobusos que circulen pertot arreu i a tota hora buits (amb el conductor), per la sola raó de circular, existir i constituïr una xarxa de colors espectacular al mapa de Barcelona, mentre estan desapareixent serveis útils i posant-se en qüestió d'altres, comprendràs que...
Re: Nitbus
Posted: Saturday 03/03/2012 8:56
by Adolescent barceloní
Fran-Ikarus wrote:Sí, però somiar amb xarxes faraòniques plenes de línies i autobusos que circulen pertot arreu i a tota hora buits (amb el conductor), per la sola raó de circular, existir i constituïr una xarxa de colors espectacular al mapa de Barcelona, mentre estan desapareixent serveis útils i posant-se en qüestió d'altres, comprendràs que...
Doncs sí, tens tota la raó. I jo ara et pregunto: què seria millor:
Metro 24 hores
Bus 24 hores
Tot com fins ara
Tot com fins ara però traient busos de Pl.Catalunya per a que no estigui tan saturada
Adolescent barceloní wrote:Sincerament, crec que, per una part, això dels NitBus és una mica... ximpleria.
Això de la ximpleria ho dic perquè per nassos tots passen per Pl.Catalunya.
Però la N-0 sí que podrien canviar-la, no? Fer dues línies per tal que no sigui circular.
Per Entença la N-0A i per Glòries la N-0B, per exemple.
Eh, però que estic content amb la xarxa d'ara! I si Tusgsal i Mohn, empreses-que-no-volen-ser-la-millor-xarxa-del-món-i-menys-contaminant-d'Europa-com-TMB, les operen, millor encara!
Re: Nitbus
Posted: Saturday 03/03/2012 10:36
by victorcasta
Adolescent barceloní wrote:Això de la ximpleria ho dic perquè per nassos tots passen per Pl.Catalunya.
Realment a la nit hi ha tanta demanda com per tenir una extensa xarxa que no passin totes les línies per Pl. Catalunya? L'únic que faria seria afegir-hi línies nocturnes que segueixin les línies del metro, però res més.
Re: Nitbus
Posted: Saturday 03/03/2012 12:25
by Fran-Ikarus
En realitat no cal, ni seria necessàriament òptim, que les línies del Nitbus seguissin la trajectòria de les línies del Metro. N'hi ha prou, per dir-ho d'alguna manera, amb que per cada estació de Metro hi hagi una línia de Nitbus que hi passi raonablement a prop.
Amb això, les persones que anirien en Metro a casa seva durant el dia, poden anar-hi amb la línia de Nitbus que correspongui, fent el recorregut i els transbordaments de línies adients, que no seran ni el recorregut ni els transbordaments que farien amb el Metro, ni tenen per què ser-ho. Que trigaran més, segurament, però hi arribaran en un temps raonable, i amb uns costos raonables i ajustats a la necessitat real.
Si ens fixéssim només en la L2, podríem arribar a pensar "I per què no?", però només cal mirar la L3 o la L4 per adonar-se de que no té sentit que les línies de Nitbus segueixin estrictament les línies del Metro (tot i que alguna no li anava gaire lluny en quant a "retorçament")
Re: Nitbus
Posted: Saturday 03/03/2012 13:01
by Adolescent barceloní
Fran-Ikarus wrote:En realitat no cal, ni seria necessàriament òptim, que les línies del Nitbus seguissin la trajectòria de les línies del Metro. N'hi ha prou, per dir-ho d'alguna manera, amb que per cada estació de Metro hi hagi una línia de Nitbus que hi passi raonablement a prop.
Amb això, les persones que anirien en Metro a casa seva durant el dia, poden anar-hi amb la línia de Nitbus que correspongui, fent el recorregut i els transbordaments de línies adients, que no seran ni el recorregut ni els transbordaments que farien amb el Metro, ni tenen per què ser-ho. Que trigaran més, segurament, però hi arribaran en un temps raonable, i amb uns costos raonables i ajustats a la necessitat real.
Si ens fixéssim només en la L2, podríem arribar a pensar "I per què no?", però només cal mirar la L3 o la L4 per adonar-se de que no té sentit que les línies de Nitbus segueixin estrictament les línies del Metro (tot i que alguna no li anava gaire lluny en quant a "retorçament")
Com han dit més a dalt, la N6 és la L4 en autobús. I la N11 se superposa al recorregut de la B25 en quasi tot el recorregut.
Re: Nitbus
Posted: Saturday 03/03/2012 14:15
by victorcasta
Fran-Ikarus wrote:En realitat no cal, ni seria necessàriament òptim, que les línies del Nitbus seguissin la trajectòria de les línies del Metro. N'hi ha prou, per dir-ho d'alguna manera, amb que per cada estació de Metro hi hagi una línia de Nitbus que hi passi raonablement a prop.
Amb això, les persones que anirien en Metro a casa seva durant el dia, poden anar-hi amb la línia de Nitbus que correspongui, fent el recorregut i els transbordaments de línies adients, que no seran ni el recorregut ni els transbordaments que farien amb el Metro, ni tenen per què ser-ho. Que trigaran més, segurament, però hi arribaran en un temps raonable, i amb uns costos raonables i ajustats a la necessitat real.
Si ens fixéssim només en la L2, podríem arribar a pensar "I per què no?", però només cal mirar la L3 o la L4 per adonar-se de que no té sentit que les línies de Nitbus segueixin estrictament les línies del Metro (tot i que alguna no li anava gaire lluny en quant a "retorçament")
Ara que hi penso, també les línies de metro (excepte l'L5) passen per Pl. Catalunya/Urquinaona/Universitat...
Xarxa ultraradial
Posted: Sunday 04/03/2012 21:24
by Guigui
I bé que ens queixem de la radialitat de la xarxa de metro, oi? Doncs encara més amb el Nitbus, agreujat pel fet que seria fàcilment solucionable perquè la infraestructura no ho impedeix.
Re: Nitbus
Posted: Thursday 28/06/2012 13:35
by UT596001
Canvis a les línies N16 i N17 a partir del proper 2 de juliol:
-La línia N16 passarà a servir també la terminal 2 de l'Aeroport del Prat.
-La línia N17 canvia el seu recorregut i només s'aturarà a la terminal 1 de l'Aeroport del Prat, sent directe per autovia fins al barri de Sant Cosme (m'agradaria saber què s'hi guanya en temps, però bé...)
Recordar que la llançadora entre terminals de l'Aeroport és operativa les 24 hores del dia.
http://www.ambmobilitat.cat/Principales ... encia=1802
Re: Nitbus
Posted: Thursday 28/06/2012 15:34
by Busman
I la qüestió d'unir Castelldefels amb la Pl. Catalunya en un temps raonable, res de res, pel que veig. Amb aquest canvi, per anar de la Pl. de l'Església fins a la Pl. Catalunya segueixes tenint mínim 90 minuts, independentment de si tries l'N14 o l'N16.
La que hauria d'anar directa per autovia és l'N16 i no l'N17, que és més curta! (Sense mencionar que amb aquest canvi desapareix definitavment el traçat de l'antiga EN).
Re: Nitbus
Posted: Saturday 21/12/2013 21:20
by m.h.t.
Falten
10 dies per a que expiri la concessió del servei nocturn d'autobús de l'AMB (NitBus) i encara no en sabem res del concurs. Però què es això