Page 4 of 39

Re: imatges per a la història

Posted: Wednesday 08/10/2008 20:05
by metring
Que reobrin Correus, que reobrin Correus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



:plas :plas :plas :plas

Re: imatges per a la història

Posted: Wednesday 08/10/2008 21:16
by faristol
Sençillament EMOCIONANT, moltes gràcies Llop per fer-nos reviure aixo a els qui ho vem trepitjar, encara que molt nans...

Es pura Arquelogia industrial o com s'el hi vulgui dir, es un exercici de nostalgia e historia vers la ciutat, graciès un cop mes.

Re: imatges per a la història

Posted: Wednesday 08/10/2008 21:55
by 122-042-132
Impressionant Llop, quines fotos i quins records, l'enllaç d'Aragó (ara Passeig de Gràcia) amb els brancals de Liceu i Correus, l'estació de Banc i la de Correus.
A la bifurcació d'Aragó, segons les fotos del llibre d'En Salmerón, hi surt una estructura metal·lica (un llarg pont, en forma de balcó); ja miraré d'escannejar aquestes fotos i penjar-les per que tothom en pugui gaudir. Una d'elles és molt semblant a una de les penjades per En Llop, però molts anys enrera. Salut

Re: imatges per a la història

Posted: Thursday 09/10/2008 9:33
by Platanito
Després d'això, ja podem tancar aquest fil per sempre: això és insuperable!

Què dic el fil? El subfòrum! El fòrum sencer! Tanquem l'internet i donem-nos de baixa de l'ADSL!

:tancat

Re: imatges per a la història

Posted: Thursday 09/10/2008 10:32
by davida
Horaris web 1996 Barcelona Portbou GL
Salida Llegada Circula Clases Prestac. 1ª alto 1ª medio 2ª alto 2ª medio


ESTRELLA 7:10 9:35 LMXJVSD 2ª 1.800 1.600

TALGO 8:45 10:49 LMXJVSD 1ª y 2ª 3.000 3.000 1.800 1.800

TALGO 12:39 14:35 LMXJVSD 1ª y 2ª 3.000 3.000 1.800 1.800

DIURNO 16:35 18:50 LMXJVSD 2ª 1.600 1.600

TALGO 17:07 19:10 LMXJVSD 1ª y 2ª 3.300 3.300 2.200 2.200

TALGO 18:04 20:14 LMXJVSD 1ª y 2ª 3.300 3.300 2.200 2.200

INTERCITY PLUS 19:07 21:23 LMXJVSD 1ª y 2ª 3.300 3.000 2.200 1.800

DIURNO 20:00 22:25 LMXJVSD 2ª 1.600 1.600



Amb el següents trens:
Costa Brava: Madrid Cerbere
Catalan Talgo: Bcn Montpellier
Talgo: Valencia Montpellier
Valencia Express: Alacant Cebere
Talgo Mare Nostrum: Castagena Cerbere
Talgo: Madrid Zaragoza Barcelona Cerbere
Intercity plus: Madrid Valencia Barcelona Cerbere
Hispania: Barcelona Cerbere

Res més per veure

Posted: Thursday 09/10/2008 11:19
by Guigui
Platanito wrote:Després d'això, ja podem tancar aquest fil per sempre: això és insuperable!

Què dic el fil? El subfòrum! El fòrum sencer! Tanquem l'internet i donem-nos de baixa de l'ADSL!
Digues-ho, home: ara ja ens podem morir tranquils. :D

Re: imatges per a la història

Posted: Thursday 09/10/2008 12:17
by Mortadel·lo
una altra petició:

FERNANDO

Re: imatges per a la història

Posted: Thursday 09/10/2008 12:40
by Platanito
Mortadel·lo wrote:una altra petició:

FERNANDO
:vio
There was something in the air that night
The stars were bright, Fernando
They were shining there for you and me
For liberty, Fernando
Though I never thought that we could lose
There's no regret
If I had to do the same again
I would, my friend, Fernando
:music

Re: imatges per a la història

Posted: Thursday 09/10/2008 18:51
by El LLOP
parlant de ponts metal.lics, aquí teniu el pont de la via 1 de la L3.

Image

Re: imatges per a la història

Posted: Thursday 09/10/2008 19:05
by megapauer
EL LLOP FOR PRESIDENT!!!

:plas :plas :reve :reve :master :master :campeon :campeon

Re: imatges per a la història

Posted: Thursday 09/10/2008 19:18
by BCN2008
:plas :plas :plas :plas :vio :vio
Volem mes!! :nyam :nyam :nyam :nyam
Són unes obres d'art, insuperables!

Re: imatges per a la història

Posted: Thursday 09/10/2008 23:49
by foronda 141
Impagables e inmillorables fotos.

Jo ja ho vaig proposar fa temps que tindrien que quedar en un fil permanent, junt a las escalas d'Urquinaona, i altres que han sortit de Banc i Gaudí.

Salutacions.

Re: imatges per a la història

Posted: Sunday 12/10/2008 13:58
by El LLOP
faristol wrote:Precioses fotos Llop aixo si que es art, es la bellessa de les infraestructures, actuals i pasades fusionades, son de una plastica molt gran, es per quedar-se envedelit...
Guigui wrote:Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
Van fer un gran "esbodellament" buidant les antigues parets del tunel superior (l'ascendent) i fen com una especie de sala en la que la part mes propera a la LINIA 3 queda com penjada al buit, si et fixes a la segona foto al fons hi ha com dos sostres, el mes aprop del tunel encara es part de l'antic despres es mes alt i es "L'esbudellament" de l'obra a la part esquerra de la foto, la paret de la part dreta es l'original.
La part final del tunel (al foms a la foto) sembla que es la paret antiga, i a mes es veu ben clar "el balco" construit en l'espai creat per la via ascedendent de la LINIA 4, serìa bo, pero crec que quasi imposible que algu que va participar en la transformacio d'aquest lloc ens expliques una mica com es va fer, perque fer aixo sota terra sembla d'una gran complexitat, jo crec guigui que la cota del nivell inferior es la mateixa ja que es a la que pasaba la linia descendent de la LINIA 3 cap a CORREOS, aixo si, sense cap via d'enllaç, i la superior es "el balco" construit sobre un rebaix de la paret original, jun amb "la sala" creada i que va girant cap a Passeig de Gracia LINIA 4,pero la cota baixa es la mateixa, vaja aixo crec.

Es un del llocs mes macos del metro de BCN, per qui li agraden aquestes coses es clar...


EDITO, veient la primera foto de El Llop si que es veu que les dues vies a la part diguem "Nord" estan una sobre l'altre, aixi doncs no m'ho han explicat be i potser si que hi habia un pont o eren dos tunels independents, segueix l'enigma...


He trobat una imatge amb la que podríem comparar el que parlàvem aquí.:


Image





amb aquesta:


Image

El mateix?

Posted: Sunday 12/10/2008 16:52
by Guigui
El LLOP wrote:He trobat una imatge amb la que podríem comparar el que parlàvem aquí.:


Image





amb aquesta:


Image
A mi em sembla que la imatge superior mostra un segment en recta, mentre que la inferior és en corba. Realment, es tracta del mateix lloc?

Re: imatges per a la història

Posted: Sunday 12/10/2008 17:01
by El LLOP
el pont de via 1 seria una cosa així, com el que hi ha més endavant a la part de L3, no?





Image


el fet de veure's en corva, es potser des d'on s'ha fet la foto, i no es nota la corva per ser de radi ample i estar feta de molt aprop. A més, tota la part de la corva es la part refeta.

Re: imatges per a la història

Posted: Tuesday 14/10/2008 15:39
by El LLOP
El LLOP wrote:el pont de via 1 seria una cosa així, com el que hi ha més endavant a la part de L3, no?





Image


el fet de veure's en corva, es potser des d'on s'ha fet la foto, i no es nota la corva per ser de radi ample i estar feta de molt aprop. A més, tota la part de la corva es la part refeta.

perdoneu que sigui pesat però això va per en Faristol o en magapauer que són uns cracks d'aquestes coses, que en penseu? seria així el pont?, o no? aniria per altra banda? comenteu si us plau.



pd: metring, que no se t'oblidi posar les fonts de les fotos (que se que ho fas i molt bé) perquè no vingui el "subjecte" o algú altre que corre per aquí, a donar lliçons. :ok :ok

Re: imatges per a la història

Posted: Tuesday 14/10/2008 16:56
by faristol
El LLOP wrote:
El LLOP wrote:el pont de via 1 seria una cosa així, com el que hi ha més endavant a la part de L3, no?





Image


el fet de veure's en corva, es potser des d'on s'ha fet la foto, i no es nota la corva per ser de radi ample i estar feta de molt aprop. A més, tota la part de la corva es la part refeta.

perdoneu que sigui pesat però això va per en Faristol o en magapauer que són uns cracks d'aquestes coses, que en penseu? seria així el pont?, o no? aniria per altra banda? comenteu si us plau.



pd: metring, que no se t'oblidi posar les fonts de les fotos (que se que ho fas i molt bé) perquè no vingui el "subjecte" o algú altre que corre per aquí, a donar lliçons. :ok :ok
Hola Llop!! no soc cap crack ni tan sols, un aprenent de crack, hi ha gent que en sap molt mes i ha investigat el tema amb documentacio molt a fons i ha fet recerques molt serioses, sols soc un mes que m'agrada i m'interesa el tema i totes les meves opinions son molt humils fruit del que he buscat i observat.

Tornant a les dues fotos, la primera (la vella) que molts hem vist i coneixem, a mi sempre em va semblar la zona mes tocant a plaça Catalunya de l'actual linia 3, pero veient les fotos del Pont de la bifurcació a la linia 3 al canto Catalunya, es veu que el pont esta enganxat a la sortida del tunel acendent, llavors no pot ser una altre zona que la de la fotografia actual, sobretot per la similitud de les voltes.

Les fotos no son iguals perque el lloc d'on son presses es diferent, es veu per l'angle, i suposo que fer una foto desde el lloc de l'antiga es imposible perque aquell lloc esta actualment "al aire".

Si mirem la foto antiga i ens fixem desde on esta feta, sembla una foto imposible ja que sembla feta desde un lloc sobre la via descendent com "flotant" al aire, aqui pot esta la questio de que hi habia.

A mi una persona gran em va explicar algo de un balco que anava cap a l'esquerra mirant desde Urquinanona, en principi vaig donar-li credibilitat malgrat ja se sap que la memoria a vegades pot traicionar, pero pel que veig a la foto antiga si que hi ha un troç que sembla com un balco....pero que hi habia mes enllà??? Esteu segurs que hi habia un pont??? ho dic perque a la zona de la linia 3 es comprensible perque hi ha un creueament, en cambi a aquesta zona no ni habia cap ja que les dues vies van separades.

En una de les fotos actuals que va possar El Llop:

El LLOP wrote:

Image
Es veu que els dos tunels que van cap a la linia 3 mirats desde l'actual LINIA 4, estan un sobre del altre ( ascendent a dalt i descendent abaix), llavors si que fora posible un pont, pero el que es veu es arran del "esboranc" que van fer a zona per fer passar la linia 4, i si la via ascendent, tenia un petit balcó cap a l'esquerra i despres s'introduia a un tunel abans que la inferior per acabar d'ubicar-se sobre d'aquesta??

Es dificil pero per imaginar la zona hi ha que esborrar de la ment la via descendent de la LINIA 4, ja que no hi era i es la que fa que sembli que tambe en aquesta zona hi habia un creuament i no era aixi.

Al no haber-hi cap foto de l'epoca mirant cap amunt es molt dificil de imaginar o dibuixar, pero pel lloc on esta feta la foto antiga sembla que aixi fos, o tambe podría estar feta desde la part exterior d'un presumpte pont.

El que no tinc cap dubte es que ambdues fotos son del mateix lloc, perque la via inferior gira una mica cap a l'esquerra, si fos la via direccio Catalunya ho faria cap a l'altre canto, i malgrat la superior veure's recte, cal pensar que el radi de la corba despres de sortir de Urquinanona es molt ampli i la foto actual esta pressa desde un punt mes elevat amb una prespectiva mes gran.
Guigui wrote:
El LLOP wrote:He trobat una imatge amb la que podríem comparar el que parlàvem aquí.:


Image





amb aquesta:


Image
A mi em sembla que la imatge superior mostra un segment en recta, mentre que la inferior és en corba. Realment, es tracta del mateix lloc?
El crack sou vos Sr. Llop, gracies un cop mes per les fotos i per fer que parlem del tema.

Re: imatges per a la història

Posted: Tuesday 14/10/2008 17:05
by El LLOP
Faristol, fixa't que a la foto actual, la via 2 de la L4 sembla més corbada que a la foto antiga i aquesta via no es va tocar. Jo estic convençut que hi havia un pont que passava per sobre de la via descendent i empalmava amb l'actual balcó de la via ascendent de la L3. Per la situació de l'antic sostre, i la situació del balcó. Vosaltres que en penseu?.

Pd: debatir aquestes coses ho trobo apassionant, vosaltres no?

Per lògica

Posted: Tuesday 14/10/2008 17:12
by Guigui
A falta de coneixement tècnic, permeteu-me que hi apliqui la lògica: l'únic pont que tenia raó de ser és el de la via ascendent del ramal Fernando que creua la via descendent del ramal Correos. Per tant, no tindria sentit que n'hi hagués un on allí on es troba l'actual L4. En canvi, el desnivell entre les dues vies estaria justificat per encarar l'enllaç amb el ramal de Fernando.

Repeteixo, conjecturo tot això sense tenir coneixement precis de què hi havia i què no, i basant-me en la lògica i les fotografies mostrades en aquest fil.

Re: imatges per a la història

Posted: Tuesday 14/10/2008 17:19
by faristol
Jo no he vist in-situ, la visio en directe, es clar, pot diferir molt a la sensacio amb fotos o mirant pel vidre del tren qual "friki".

El cert es que a la foto actual la paret dreta va obrint-se com amb escales, i es tota sencera de dalt a baix i la boca del tunel de la via ascendent es molt recte i sembla que vagi a petar directe amb el tunel superior, potser si hi habia pont era molt mes petit del que pensem i potser tan sols era un troç, potser de forma tringular o trapezoidal o senzillament un plataforma d'igual forma, seria interesant poguer veure la zona en 3D per calcular volums, la realitat es que don tota la impresio que tenia que haber-hi algo (tunel, pont o semi- plataforma) que coloques la via ascendent sobre la descendent, pero el que???

Si mirem la foto moderna mirant cap amunt, tampoc es veu cap volta que es conservi de llavors ni res que ajudi a intuir com era la zona, si no que es veu un "tajo" vertical als dos tunels.

A mes la paret a la part esquerra de la sortida del tunel ascendent desde la foto moderna esta esbotzada per la de la LINIA 4. i tambe costa molt intuir com es podia anar tancant cap a l l'altre paret (la que esta escalada), i per acabar d'adobar sembla que tota la volta de l'actual "forat" sigui nova, nomes conservant-se de la vella volta, un petit troç a la part inferior .

Certament es apasionant Llop.