Page 4 of 5
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 10:51
by davida
Als panells del metro avui anuncianven que desde avui la L11 es la segona linia de <M> sense conductor!!!!!
Fa 48h no hi havia cap, avui 2.
Un altre rècord per a apuntar-se
Posted: Tuesday 15/12/2009 10:53
by Guigui
La línia de metro sense conductor més curta d'Europa!
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 11:38
by pokeroms
Hola nois!!
Doncs avui he estrenat "aquesta nova línia automàtica" i la veritat es que m'ha donat molt bona impressió.
Ha anat tot perfecte!!, els temps a les estacions perfecte, i les voltes a Can Cuiàs i Trinitat Nova també perfecte...PERÒ encara hi han motoristes a les cabines, però es nota que ja es automàtic..
Salutacions!!
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 13:41
by metring
I no han fer re-inauguració? Haguessin gairebé coincidit amb el 6è aniversari!
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 18:02
by Miquel
pokeroms wrote:Hola nois!!
Doncs avui he estrenat "aquesta nova línia automàtica" i la veritat es que m'ha donat molt bona impressió.
Ha anat tot perfecte!!, els temps a les estacions perfecte, i les voltes a Can Cuiàs i Trinitat Nova també perfecte...PERÒ encara hi han motoristes a les cabines, però es nota que ja es automàtic..
Salutacions!!
Jo també hi he anat, peró crec que a Trinitat Nova, el canvi de sentit es fà manualment, ja que el tren no canvia la posició de llums, fins que el Motorista (bueno, motorista, crec que aquests es diuen TOLA desde avui, cert? ), ha entrat i ha tocat per allà, peró a Can Cuiàs, es fà automàticament, ja que quan el tren tancava portes, el TOLA estava a la meitat del tren.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 18:15
by traveller
Miquel wrote:
Jo també hi he anat, peró crec que a Trinitat Nova, el canvi de sentit es fà manualment, ja que el tren no canvia la posició de llums, fins que el Motorista (bueno, motorista, crec que aquests es diuen TOLA desde avui, cert? ), ha entrat i ha tocat per allà, peró a Can Cuiàs, es fà automàticament, ja que quan el tren tancava portes, el TOLA estava a la meitat del tren.
El problema és que el sistema de sensors de Trinitat Nova encara està en fase de proves, per això l'entrada a Trinitat Nova s'ha de fer en ATO. Aviat es possarà en servei i ja la volta sencera serà en mode driverless.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 18:20
by Lluita1714
Miquel wrote:pokeroms wrote:Hola nois!!
Doncs avui he estrenat "aquesta nova línia automàtica" i la veritat es que m'ha donat molt bona impressió.
Ha anat tot perfecte!!, els temps a les estacions perfecte, i les voltes a Can Cuiàs i Trinitat Nova també perfecte...PERÒ encara hi han motoristes a les cabines, però es nota que ja es automàtic..
Salutacions!!
Jo també hi he anat, peró crec que a Trinitat Nova, el canvi de sentit es fà manualment, ja que el tren no canvia la posició de llums, fins que el Motorista (bueno, motorista, crec que aquests es diuen TOLA desde avui, cert? ), ha entrat i ha tocat per allà, peró a Can Cuiàs, es fà automàticament, ja que quan el tren tancava portes, el TOLA estava a la meitat del tren.
Renoi... aquests TOLA, sense ànim d'ofendre (tant de bó tingués una feina així) em sembla que d'aquí a poc estaran tot el trajecte a la "bar TOLA"
Disculpeu-me, l'acudit fàcil...
Com es nota que no volien treure-li protagonisme a la L9. És vergonyós que es preocupin més de la seva imatge que no pas del servei.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 18:23
by traveller
Lluita1714 wrote:
Com es nota que no volien treure-li protagonisme a la L9. És vergonyós que es preocupin més de la seva imatge que no pas del servei.
Home, a mi em sembla que el canvi del mode conducció ATO al driverless és transparent al client, no hi veig massa importància a inaugurar tot ràpid... a més, quant més temps de proves té un sistema, més fiabilitat dóna al possar-ho en marxa...
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 18:29
by Lluita1714
traveller wrote:Lluita1714 wrote:
Com es nota que no volien treure-li protagonisme a la L9. És vergonyós que es preocupin més de la seva imatge que no pas del servei.
Home, a mi em sembla que el canvi del mode conducció ATO al driverless és transparent al client, no hi veig massa importància a inaugurar tot ràpid... a més, quant més temps de proves té un sistema, més fiabilitat dóna al possar-ho en marxa...
El problema és que podria haver estat en proves des de fa cinc anys, i no ara. Però com que la L9 ha de ser la primera línia automàtica de l'estat, la més llarga d'Europa i tota aquesta publicitat extravagant, doncs no ho han volgut fer fins ara, i de cara al usuari ara és la "segona línia automàtica" restant-li importància.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 18:34
by traveller
Lluita1714 wrote:
El problema és que podria haver estat en proves des de fa cinc anys, i no ara. Però com que la L9 ha de ser la primera línia automàtica de l'estat, la més llarga d'Europa i tota aquesta publicitat extravagant, doncs no ho han volgut fer fins ara, i de cara al usuari ara és la "segona línia automàtica" restant-li importància.
I jo ho veig bé, en tots els aspectes no hi ha color entre L9 i L11...
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 20:54
by Lluita1714
traveller wrote:Lluita1714 wrote:
El problema és que podria haver estat en proves des de fa cinc anys, i no ara. Però com que la L9 ha de ser la primera línia automàtica de l'estat, la més llarga d'Europa i tota aquesta publicitat extravagant, doncs no ho han volgut fer fins ara, i de cara al usuari ara és la "segona línia automàtica" restant-li importància.
I jo ho veig bé, en tots els aspectes no hi ha color entre L9 i L11...
I jo em pregunto... no és millor de cara a l'usuari haver implantat abans la MTO a la L11? Fa anys... és que per a alguns ja era una rutina obrir les mampares a la força!
Banc de proves
Posted: Tuesday 15/12/2009 21:32
by Guigui
Però no deien (oficiosament, això sí) que la L11 era el banc de proves de tot el metro, i que aquí podia raure el fet de ser aquella mena d'atac d'apendicitis de la xarxa de l'FMB?
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 22:28
by traveller
Lluita1714 wrote:
I jo em pregunto... no és millor de cara a l'usuari haver implantat abans la MTO a la L11? Fa anys... és que per a alguns ja era una rutina obrir les mampares a la força!
El Manless Train Operation només està implantat a L9, és un mode CBTC que permet recuperar remotament les possibles fallades que poguessin sorgir; mentres que el sistema implantat a L11 es el driverless, que es diferencia del MTO precissament en que no es poden recuperar remotament aquestes situacions, i cal la presència d'un tècnic embarcat.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 22:38
by Lluita1714
traveller wrote:
El Manless Train Operation només està implantat a L9, és un mode CBTC que permet recuperar remotament les possibles fallades que poguessin sorgir; mentres que el sistema implantat a L11 es el driverless, que es diferencia del MTO precissament en que no es poden recuperar remotament aquestes situacions, i cal la presència d'un tècnic embarcat.
Ja ho comentàveu abans... però per ser una línia on com a màxim circulen dos trens, jo crec que ja és hora de posar MTO, que suposo que serà l'objectiu final.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 22:55
by traveller
Lluita1714 wrote:
Ja ho comentàveu abans... però per ser una línia on com a màxim circulen dos trens, jo crec que ja és hora de posar MTO, que suposo que serà l'objectiu final.
Sí, s'han de muntar uns equips que permetin aquesta automatització, però encara no estan llestos. És complicat tot al ser uns trens que ja existien, haver d'adaptar-los a un nou sistema i tota la pesca...
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 22:58
by BCN2008
traveller wrote:És complicat tot al ser uns trens que ja existien, haver d'adaptar-los a un nou sistema i tota la pesca...
Havent-hi només 2 trens necessaris i 1 tren en reserva, es podrien muntar al tren de reserva els equips, i els altres dos mantenir-los circulant, fent rotacions fins tenir els 3 trens amb els equips de MTO.
Se que hi ha el risc de que si s'avaria 1 dels trens en servei no n'hi hauria cap de reserva, pero es un risc assumible, no?
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 23:05
by traveller
BCN2008 wrote:
Havent-hi només 2 trens necessaris i 1 tren en reserva, es podrien muntar al tren de reserva els equips, i els altres dos mantenir-los circulant, fent rotacions fins tenir els 3 trens amb els equips de MTO.
Se que hi ha el risc de que si s'avaria 1 dels trens en servei no n'hi hauria cap de reserva, pero es un risc assumible, no?
Suposo que un cop disenyats i fabricats tots els equips, muntar-los a una o a les 3 unitats no crec que sigui un problema. A més, es possible que a nivell de telecomandament (software i altres històries) sigui incompatible un tren MTO amb un altre driverless circulant a la vegada, s'hauria d'investigar...
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Tuesday 15/12/2009 23:11
by Lluita1714
BCN2008 wrote:traveller wrote:És complicat tot al ser uns trens que ja existien, haver d'adaptar-los a un nou sistema i tota la pesca...
Havent-hi només 2 trens necessaris i 1 tren en reserva, es podrien muntar al tren de reserva els equips, i els altres dos mantenir-los circulant, fent rotacions fins tenir els 3 trens amb els equips de MTO.
Se que hi ha el risc de que si s'avaria 1 dels trens en servei no n'hi hauria cap de reserva, pero es un risc assumible, no?
Si això passa, que és poc probable, el poden substituir amb un 1100, sense el 1400 ni l'altre banda. Dos cotxes.
Us ho imagineu?
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Wednesday 16/12/2009 11:26
by pokeroms
Bones!!!
Només dir-vos que això del driverless a la L11 no sé si és una realitat, una joguina o un somni...
Ahir per la nit quan vaig tornar de l'escola els trens anaven manualment (ATO) en totes les estacions, ni rastre del MTO...
Encara seguim sent els conillets d'indies de la L9?
Salutacions!!!!
Óscar
Re: Portes Automàtiques a la L11
Posted: Wednesday 16/12/2009 14:11
by Vilarrubla
Segons el DPTOP s'ha posat en marxa avui dia 16 de desembre.