Page 4 of 7

Jo, sense problemes

Posted: Wednesday 11/02/2009 21:47
by Guigui
metring wrote:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
En els dos trens de la L1 que he agafat avui no he tingut cap problema en aquest sentit.

Re: ATP-ATO

Posted: Wednesday 11/02/2009 21:50
by victorcasta
metring wrote:
victorcasta wrote:
metring wrote:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
I tant. L'ATP no deixa obrir portes si no el tren no se situa dins de la zona marcada en vermell al principi de l'andana. Si s'ha fet curt, es pot avançar, frenar i així poder-les obrir. Si t'has passat, s'haurà de saltar l'estació i continuar fins a la següent.
Mare meva, la que ens podem esperar!!!
Caldrà aguantar fins que operi l'ATO, quan el tren segur que se situarà en la zona d'estacionament.

Re: Jo, sense problemes

Posted: Thursday 12/02/2009 12:34
by traveller
Guigui wrote:
metring wrote:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
En els dos trens de la L1 que he agafat avui no he tingut cap problema en aquest sentit.
No tots els trens que circulen ara mateix a L1 van en ATP, només hi van els trens els quals el motorista està "ensenyat" a anar en ATP, que encara són pocs... potser els que vas agafar anaven en mode especial. Per saber si va en ATP o mode especial, només cal mirar si a l'exterior de cada cotxe motor hi ha una llum blava encesa; si és encesa és que va en mode especial.

No ho sé

Posted: Thursday 12/02/2009 12:56
by Guigui
traveller wrote:No tots els trens que circulen ara mateix a L1 van en ATP, només hi van els trens els quals el motorista està "ensenyat" a anar en ATP, que encara són pocs... potser els que vas agafar anaven en mode especial. Per saber si va en ATP o mode especial, només cal mirar si a l'exterior de cada cotxe motor hi ha una llum blava encesa; si és encesa és que va en mode especial.
Doncs no m'hi vaig fixar. Si no recordo malament, un era un 4000R i l'altre un 6000 (o potser dos 6000, en tot cas, cap 4000 no R).

Re: No ho sé

Posted: Thursday 12/02/2009 13:38
by traveller
Guigui wrote:
traveller wrote:No tots els trens que circulen ara mateix a L1 van en ATP, només hi van els trens els quals el motorista està "ensenyat" a anar en ATP, que encara són pocs... potser els que vas agafar anaven en mode especial. Per saber si va en ATP o mode especial, només cal mirar si a l'exterior de cada cotxe motor hi ha una llum blava encesa; si és encesa és que va en mode especial.
Doncs no m'hi vaig fixar. Si no recordo malament, un era un 4000R i l'altre un 6000 (o potser dos 6000, en tot cas, cap 4000 no R).
Bueno, la sèrie es indiferent, ja que el problema no és que el tren estigui preparat (tots ho estàn) sinó la formació de la persona que el porta. :P

Re: ATP-ATO

Posted: Thursday 12/02/2009 19:45
by Miquel
Aveure, técnicament segueixen anant Manual en el sistema de conducció, ja que fan servir el manipulador, i no canvia pas el métode de condució, només et limita la velocitat per a que vagis més lent i alhora trigar més en fer el trajecte.
Obiament se li ha d'agafar pràctica per parar allà on et marca l'ATP, tot és igual.

Re: ATP-ATO

Posted: Friday 13/02/2009 19:22
by ferroviario_catalan
Hablando del ATO, tengo una sugerencia que tengo cosilla en porque lo han hecho tan mal: Sabeis el tramo de L5, desde Can Vidalet hacia Can Boixeres, cuando el metro va a hacer salida al exterior, que pasa por el cambio de agujas de acceso a talleres, se frena demasiado, y lo pasa muy despacio... Eso solo pasa cuando el motorista lleva el ATO puesto, pero en algunas ocasiones, en Can Vidalet, desconecta el ATO, y va con ATP, hasta Can Boixeres, y pasa por ese punto a una velocidad considerable, y no pasa absolutamente nada. En Can Boixeres, de nuevo, pone ATO.
Porque limitan tantisimo la velocidad en ese punto, si no es necesario?

Re: ATP-ATO

Posted: Saturday 14/02/2009 11:36
by Miquel
La mateixa pregunto em formlo jo quan l'ATP diu 50 Km/h, quan pots anar a 65-70Km/h com s'ha fet tota la vida.

Re: ATP-ATO

Posted: Monday 16/02/2009 17:07
by Mortadel·lo
pot ser per complir els temps en comptes d'anar avançats?

Re: ATP-ATO

Posted: Monday 16/02/2009 19:03
by Miquel
Mortadel·lo wrote:pot ser per complir els temps en comptes d'anar avançats?
Si tothom va a la mateixa velocitat en els trams és indiferent la velocitat a la que vàs, dona el mateix anar a 50 que a 70 si és va amb ATP.

Re: ATP-ATO

Posted: Monday 16/02/2009 21:17
by victorcasta
Miquel wrote:
Mortadel·lo wrote:pot ser per complir els temps en comptes d'anar avançats?
Si tothom va a la mateixa velocitat en els trams és indiferent la velocitat a la que vàs, dona el mateix anar a 50 que a 70 si és va amb ATP.
Sí que és important. Amb ATP has d'intentar anar a la màxima velocitat possible sense passar-se del límit. Si en una zona amb codi 60, vas a 45 repercutirà en la regulació.

Re: ATP-ATO

Posted: Tuesday 17/02/2009 20:15
by Miquel
victorcasta wrote:Sí que és important. Amb ATP has d'intentar anar a la màxima velocitat possible sense passar-se del límit. Si en una zona amb codi 60, vas a 45 repercutirà en la regulació.
El que dic jo, és que si tots van a la mateixa velocitat màxima és indiferent la velocitat a la que vas, com pasa amb l'ATO, pero tú traccionant.

Re: ATP-ATO

Posted: Tuesday 17/02/2009 21:57
by victorcasta
Miquel wrote:
victorcasta wrote:Sí que és important. Amb ATP has d'intentar anar a la màxima velocitat possible sense passar-se del límit. Si en una zona amb codi 60, vas a 45 repercutirà en la regulació.
El que dic jo, és que si tots van a la mateixa velocitat màxima és indiferent la velocitat a la que vas, com pasa amb l'ATO, pero tú traccionant.
Però al ser conducció manual hi acaba influent d'alguna manera o altra. A la L3 van haver-hi retards en el compliment dels horaris fins que es va posar en servei l'ATO.

Re: ATP-ATO

Posted: Friday 20/02/2009 8:54
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Retards a la L-1 per un nou sistema de seguretat

1. • Alguns usuaris critiquen que l'interval entre combois supera a vegades els 10 minuts :o :?
2. • TMB diu que el problema és passatger, però nega una falta de regularitat gran

JORDI SUBIRANA
BARCELONA

Els metros de la L-1 acumulen des del 10 de febrer passat endarreriments que, segons alguns usuaris i empleats, se situen per sobre dels 10 minuts en alguns moments. Segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el motiu de "la falta de regularitat" en alguns trens és que s'està implantant un nou sistema de seguretat que impedeix superar determinades velocitats, però nega que el retard sigui tan gran.
L'empresa diu que a la L-1, que usen diàriament 350.000 persones, els trens passen cada tres minuts i 40 segons en hora punta i cada quatre minuts la resta del dia. TMB va admetre que des de la posada en marxa de l'ATP, les sigles del nou sistema de seguretat, l'interval de pas pot ser "un 10 o un 20%" superior en alguns trens, però nega una diferència de temps més gran. En cas de produir-se, va apuntar un portaveu, es deu a altres incidències.

MÉS LENTAMENT
Aquest diari ha pogut comprovar que la regularitat gairebé no existeix --les alteracions als rellotges d'informació són constants-- i si alguns trens passen cada tres o quatre minuts, altres en triguen fins a sis o set. Ahir, alguns usuaris que utilitzen la L-1 gairebé diàriament van explicar que noten el problema des de fa més d'una setmana i que han arribat a esperar-se "fins a 10 minuts al matí", va dir Sonia García. Un altre viatger, Josep Fernández, va afegir que "els trens van molt a poc a poc i es paren més".

FORMACIÓ ESPECÍFICA
Segons TMB, la falta de regularitat es deu al fet que la implantació del sistema ATP requereix que els conductors segueixin una formació específica. A més a més, la mesura funciona per ara en un terç dels trens, cosa que fa que aquests circulin més lentament que la resta.
Per intentar que la diferència de temps entre els uns i els altres sigui mínima i evitar altres problemes, els combois que corren més s'han d'esperar més temps a les parades. TMB espera que les incidències se solucionaran al març, quan s'hagi acabat d'instal.lar l'ATP, que ja funciona a la resta de línies, i s'hagi superat la fase d'adaptació.

A trossets

Posted: Friday 20/02/2009 9:51
by Guigui
A més a més, la mesura funciona per ara en un terç dels trens, cosa que fa que aquests circulin més lentament que la resta.
Realment, no hi ha manera d'implantar-ho tot de cop? No hi ha més remei que tirar de miquetes? La implantació de l'ATP va ser igual de traumàtica a les altres línies?

Re: A trossets

Posted: Friday 20/02/2009 9:53
by metring
Guigui wrote:
A més a més, la mesura funciona per ara en un terç dels trens, cosa que fa que aquests circulin més lentament que la resta.
Realment, no hi ha manera d'implantar-ho tot de cop? No hi ha més remei que tirar de miquetes? La implantació de l'ATP va ser igual de traumàtica a les altres línies?
Doncs no recordo que hi hagués tant de sarau amb les altres. Algú pot dir-ne alguna cosa?

Re: ATP-ATO

Posted: Friday 20/02/2009 15:44
by victorcasta
A la L3 va passar el mateix que està passant ara a la L1. El que no recordo és quant de temps va passar a la L3 entre la posada en marxa de l'ATP i la de l'ATO.

ATP a la L3

Posted: Friday 20/02/2009 16:05
by Guigui
victorcasta wrote:A la L3 va passar el mateix que està passant ara a la L1. El que no recordo és quant de temps va passar a la L3 entre la posada en marxa de l'ATP i la de l'ATO.
Cap a quin any es va implantar? Perquè és la "meva" línia i no recordo pas que hi hagués aquest festival.

Re: ATP-ATO

Posted: Friday 20/02/2009 16:25
by victorcasta
Mesos abans de la posada en servei de l'ATO a L3 (fa un any o poc més), els panells que marquen el temps d'espera sempre sumaven més temps que restaven. Si arribaves a l'estació quan marcava 03:30, acabaven passant uns 10 minuts fins que arribava de debò. Amb l'ATO allò es va acabar i també els retards dels horaris dels trens, que provocaven allargaments de jornades dels motoristes.

Re: ATP-ATO

Posted: Friday 20/02/2009 17:56
by El LLOP
am totes les línies hi ha hagut aquests problemes, a excepció de la L2 que ja va començar a circular en ATP.