Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
solde13
N5
N5
Posts: 96
Joined: Friday 02/01/2009 12:39
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Location: Montmeló
Contact:

Re: Lloc, de sobres

Post by solde13 »

UT440_132M wrote:
mikado wrote: Y ya por último vergonzoso que la línea de Vic no tenga un apeadero en el circuito, hoy he esado chafardeando y sitio hay para hacero sin apenas gastos inraestructurales, simplemente falta interés. Para más recochineo tanto ayer como hoy dos trenes dstio Vic estaban parados bajo la pasarela q salva la entrada al Circut por tener el semaforo rojo, la sensación de impotencia es tan grande
De lloc, com dius, n'hi ha de sobres. Entre les portes 4 i 3, es poden ficar com a mínim 5 vies, i no ens mengem massa terreny dels tant apreciats, aparcaments. Si en el seu dia, es van expropiar, milers d'hectàrees per construïr el circuit, perquè no es poden expropiar ara, un parell o 3 més per fer-hi una estació com deu mana? La resposta és simple, perquè a la gent del circuit, i a la mateixa Generalitat, no els hi interessa ficar-hi un duro de la seva butxaca, i mantenir el negoci dels aparcaments, encara que comportin embussos de trànsit, els hi va la mar de bé. D'aquesta manera poden invertir en cotxes oficials, i a tunejar els que ja tenen.
Si que es veritat que hi ha lloc de sobres per fer-hi una estació, però realment, en el circuit de catalunya només hi ha dues proves importants durant l'any, el gran premi d'espanya de F1 i el gran premi de catalunya de MotoGP.
El gran premi de formula 1 si que es veritat que mou a molta gent i que tothom va al circuit a la mateixa hora i també tornen tots de cop, però en canvi, quan hi ha motogp, hi ha moltissima gent que ve a Montmeló en moto, i a diferència de la f1, es fan exhibicions el divendres i dissabte a la nit (que fan que la gent es quedi més estona al poble i no vagi directament del circuit a l'estació), i també s'ha de dir que no tothom va a veure les curses de 125cc i 250cc (que fan que també variï una mica l'hora d'arribada de la gent).

La pregunta és, cal realment gastar una millonada en una estació que està en una linia de via unica (que fa que la freqüencia de trens sigui menor) per un circuit que només te una gran cuantitat d'espectadors 4 cops l'any?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Necessitats i implicats

Post by Guigui »

solde13 wrote:La pregunta és, cal realment gastar una millonada en una estació que està en una linia de via unica (que fa que la freqüencia de trens sigui menor) per un circuit que només te una gran cuantitat d'espectadors 4 cops l'any?
El desdoblament de la línia ja té data. Per tant, poden aprofitar l'avinentesa per a instal·lar-hi un baixador com cal. D'altra banda, hi ha força altres proves durant l'any que reben força públic. Si un GP de Fórmula 1 requereix serveis especials (com circulacions de laborable en caps de setmana), en altres esdeveniments n'hi hauria prou amb fer-hi parar els trens tot mantenint l'horari habitual d'aquell dia. I la resta del temps, no se n'hi aturaria cap.

D'una banda, es tracta de facilitar la mobilitat, sigui el motiu que sigui, i de pas, també facilitar la vida als habitants de la zona, que no tenen perquè empassar-se tota aquella allau de gent i cotxes sense que ells hi tinguin alguna cosa a veure. I també comença a ser hora de que les empreses s'impliquin en els efectes socials que causa la seva activitat. Els duros a quatre pessetes (i els beneficis desenfrenats, carregant-ne el cost a altri) no tenen futur.

Edito: Remenant pel Fòrum, he vist que el baixador de Port Aventura va ser finançat a parts iguals per Renfe i Port Aventura. El mateix podria fer-se al Circuit de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Re:

Post by awe »

Pere wrote:En principi tots els maquinistes de rodalies poden conduir qualsevol tren de rodalies per qualsevol línia de rodalies. No hi han limitacions d'aquest tipus.
Vols dir? L'últim cop que vaig llegir el Reglament no deia això, deia més aviat el contrari. I és lògic. És impossible agafar un maquinista i ficar-lo a una línia que no conegui si no és acompanyat d'algú que la conegui. No sabria ni tan sols on hauria de començar a frenar! I pel que fa al material, que jo sàpiga, s'ha d'autoritzar expressament cada maquinista per la màquina que hagi de dur.

Ha canviar el reglament?
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Re:

Post by Pere »

awe wrote:
Pere wrote:En principi tots els maquinistes de rodalies poden conduir qualsevol tren de rodalies per qualsevol línia de rodalies. No hi han limitacions d'aquest tipus.
Vols dir? L'últim cop que vaig llegir el Reglament no deia això, deia més aviat el contrari. I és lògic. És impossible agafar un maquinista i ficar-lo a una línia que no conegui si no és acompanyat d'algú que la conegui. No sabria ni tan sols on hauria de començar a frenar! I pel que fa al material, que jo sàpiga, s'ha d'autoritzar expressament cada maquinista per la màquina que hagi de dur.

Ha canviar el reglament?
No conec l'estat actual del reglament, però si et puc dir que l'última promoció de maquinistes de rodalies poden conduïr qualsevol tipus de tren per qualsevol línia, inclòs pujen a La Tor de Querol, si més no en el cas dels que tenen la residència a Sants.
En el cas de rodalies només conec l'excepció de la residència de maquinistes de Ripoll, que només condueixen per la línia de Puigcerdà.
Last edited by Pere on Sunday 10/05/2009 23:14, edited 1 time in total.
User avatar
solde13
N5
N5
Posts: 96
Joined: Friday 02/01/2009 12:39
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Location: Montmeló
Contact:

Re: Necessitats i implicats

Post by solde13 »

Guigui wrote:
solde13 wrote:La pregunta és, cal realment gastar una millonada en una estació que està en una linia de via unica (que fa que la freqüencia de trens sigui menor) per un circuit que només te una gran cuantitat d'espectadors 4 cops l'any?
El desdoblament de la línia ja té data. Per tant, poden aprofitar l'avinentesa per a instal·lar-hi un baixador com cal. D'altra banda, hi ha força altres proves durant l'any que reben força públic. Si un GP de Fórmula 1 requereix serveis especials (com circulacions de laborable en caps de setmana), en altres esdeveniments n'hi hauria prou amb fer-hi parar els trens tot mantenint l'horari habitual d'aquell dia. I la resta del temps, no se n'hi aturaria cap.
[...]
Dons el dissabte vaig anar a on volen fer la estació de Montmeló Nord (a pocs metres del circuit) i nomes hi ha moviment de terres, sempre que hi passo les veig igual.


Salutacions.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Projecte ferm

Post by Guigui »

solde13 wrote:Dons el dissabte vaig anar a on volen fer la estació de Montmeló Nord (a pocs metres del circuit) i nomes hi ha moviment de terres, sempre que hi passo les veig igual.
Quan dic que hi ha data vull dir que el projecte tira endavant. Però prou que coneixem tots el rigor en el compliment dels terminis de les obres ferroviàries d'aquest país.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Post by UT596001 »

Guigui wrote:Si un GP de Fórmula 1 requereix serveis especials (com circulacions de laborable en caps de setmana), en altres esdeveniments n'hi hauria prou amb fer-hi parar els trens tot mantenint l'horari habitual d'aquell dia. I la resta del temps, no se n'hi aturaria cap.
Així és com es fa al baixador Circuit Ricardo Tormo de la línia C3 de la xarxa de Rodalia de València.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Post by mikado »

Se acerca el fin de semana de F1 y no hay publicidad alguna de Servicios Especiales a Montmeló R2, ya no hablo de la vía de la R3 que pasa paralela.

No quiero imaginar que sustituyan las dobles de 447 del año pasado (Granollers - Castelldefels circulando en festivo) por CIVIA 465, si ya el año pasado íbamos enlatados, lo de este año puede ser ....
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Post by Mako448 »

mikado wrote:Se acerca el fin de semana de F1 y no hay publicidad alguna de Servicios Especiales a Montmeló R2, ya no hablo de la vía de la R3 que pasa paralela.

No quiero imaginar que sustituyan las dobles de 447 del año pasado (Granollers - Castelldefels circulando en festivo) por CIVIA 465, si ya el año pasado íbamos enlatados, lo de este año puede ser ....
Suposo(i com van fer l'any passat)que el que faràn és que circulin els Granollers-Castelldefels dels dies laborables aquell cap de setmana també,i el material suposo serà pràcticament el mateix(465,465+463,doble de 447,potser 451 en simple o doble,i no descarto alguna doble de 440R)Tot i que penso que ficar 465 en simple pels reforços,no ho crec pas.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Post by mikado »

Mako448 wrote:
Suposo(i com van fer l'any passat)que el que faràn és que circulin els Granollers-Castelldefels dels dies laborables aquell cap de setmana també,i el material suposo serà pràcticament el mateix(465,465+463,doble de 447,potser 451 en simple o doble,i no descarto alguna doble de 440R)Tot i que penso que ficar 465 en simple pels reforços,no ho crec pas.
Esperem que a algú se li encengui la llumeta i siguin dobles de 447 i 465+463 , però jo no apostaria molts diners, perque si algú de RENFE diu que el material dels feiners CASTELLDEFELS - GRANOLLERS passi al cap de setmana veig les 465 en simple a petar.

Cal dir que amés dels reforços dels trens CASTELLDEFELS-GRANOLLERS i els habituals AEROPORT - SANT CELONI, les màquines validadores es possen al carrer d'accés a l'estació amb guardes de seguretat , mossos i revisors de RENFE. Només entra a l'edifici de l'estació aquell que ha de comprar el títol de transport.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Post by mikado »

Consultando la web de rodalies Catalunya para este domingo 9 de mayo, sólo sale un tren cada media hora entre Montmeló y Barcelona.

O bien no han actualizado la web o a día de hoy no han programado servicios especiales que evacúen todo el personal???


Línia Sortida
origen Hora d'arribada Durada del
trajecte
R2
16:01 16:31 00:30
R2
16:31 17:01 00:30
R2
17:01 17:31 00:30
R2
17:31 18:01 00:30
R2
18:01 18:31 00:30
R2
18:31 19:01 00:30
R2
19:01 19:31 00:30
R2
19:31 20:01 00:30
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Una altra promesa (in)complerta

Post by Guigui »

Coses del traspàs i de la transparència informativa que ens van prometre (el polítics, és clar). Potser volen passar el marrón al col·lega d'Interior, RIP (Relacions Institucionals i Participació).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Web del circuit

Post by mikado »

Accessos

1-Pàrquings
Obren les portes a les 7.00 h divendres i dissabte, i a les 6.00 h diumenge. Els pàrquings tanquen durant la nit. No s’hi poden deixar vehicles estacionats durant la nit.

2-Accés en tren des de Barcelona
Línia 2 de Rodalies RENFE Barcelona-Maçanet Massanes. Parades a Estació de Sants, Passeig de Gràcia o Clot fins a l'estació de Montmeló. Servei disponible cada 30 minuts. Durada del trajecte: 23 minuts.

3-Accés en tren des de Girona
Línia 2 de Rodalies RENFE Maçanet-Massanes Barcelona. Servei disponible cada 30 minuts. Durada del trajecte: una hora.

Informació RENFE: tel. 902 24 02 02

4- Accès a peu des de l'estació
Des de l'estació de Renfe de Montmeló fins al Circuit hi ha un passeig d'uns 30 minuts.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Web del circuit

Post by genissimon »

mikado wrote: [...]4- Accès a peu des de l'estació
Des de l'estació de Renfe de Montmeló fins al Circuit hi ha un passeig d'uns 30 minuts.
No em cansaré de repetir-ho, fins que facin el baixador a la R3.

I quan arribes al circuit se't posa cara de tonto al veure que has de superar un pont per creuar la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà que passa a 115 metres de distància i en paral·lel a la recta de tribuna del circuit.

L'estació de Montmeló de la R2 està a més de dos quilòmetres del circuit (els 30 minuts a peu)

Per cert, ja en parlàvem al 2005, d'això: Acceso GP F1

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Web del circuit

Post by josep_serre »

Per les dades que jo tinc està previst reforçar el servei el dissabte i el diumenge.
genissimon wrote:
mikado wrote: [...]4- Accès a peu des de l'estació
Des de l'estació de Renfe de Montmeló fins al Circuit hi ha un passeig d'uns 30 minuts.
No em cansaré de repetir-ho, fins que facin el baixador a la R3.

I quan arribes al circuit se't posa cara de tonto al veure que has de superar un pont per creuar la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà que passa a 115 metres de distància i en paral·lel a la recta de tribuna del circuit.

L'estació de Montmeló de la R2 està a més de dos quilòmetres del circuit (els 30 minuts a peu)

Per cert, ja en parlàvem al 2005, d'això: Acceso GP F1

Salut !!
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Post by Sagrerenc »

Per molts reforços que hi posin, el col·lapse està assegurat.

Fa dos anys, el dissabte de la F1, a les 10 del matí volia anar des de Sant Andreu Comtal a Mollet-Sant Fost, i en veure que tots els trens anaven al 150%, vaig haver de tornar a casa i anar-hi en cotxe.

Podrien fer un baixador a l'R3, però els dies de cursa de F1 i Motos estaria totalment col·lapsat, ja que l'existència de via única limita moltíssim la capacitat.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Post by marcel »

Sagrerenc wrote: Podrien fer un baixador a l'R3, però els dies de cursa de F1 i Motos estaria totalment col·lapsat, ja que l'existència de via única limita moltíssim la capacitat.
Aixo arribarà, segons han dit, el dia que desdoblin la línia. Segur que serà molt aviat. Tingueu fe.... :riure :riure
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Post by Mako448 »

Sagrerenc wrote:Per molts reforços que hi posin, el col·lapse està assegurat.

Fa dos anys, el dissabte de la F1, a les 10 del matí volia anar des de Sant Andreu Comtal a Mollet-Sant Fost, i en veure que tots els trens anaven al 150%, vaig haver de tornar a casa i anar-hi en cotxe.

Podrien fer un baixador a l'R3, però els dies de cursa de F1 i Motos estaria totalment col·lapsat, ja que l'existència de via única limita moltíssim la capacitat.
Doncs fa dos anys el servei de reforç hauria d'haver anat millor,ja que els "reforços"consistia a que els trens de la antiga relació Sant Vicenç de Calders-Sant Andreu Comtal circulessin fins a Montmeló dircetes(i de buit de Montmeló a Granollers),i aquests trens de reforços solien fer-se amb 450/451,oassa aque aquests trens de reforços passava darrere del servei normal(en aquell any Vilanova-Sant Celoni).L'Any passat,i suposo que aquest també,l que feien era que alguns Granollers-Castelldefels que circulen normament de dilluns a divendres també circulaven el cap de setmana de F-1 a Montmeló,peró el material no el feien les 450/451 com caldrien,sinó Civies i 447.Per tant,el millor seria que aquest cap de setmana els Granollers-Castelldefels i també els Aeroport-Sant Celoni és facin amb 450/451,i enviar les 465+463 de la R2 Nord a la R2 Sud.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Post by Mako448 »

Per demà NO hi han reforços,peró per diumenge segons la web de Rodalies Catalunya entre les 15 i les 19:30 hi circulen 4 trens hora/sentit entre Montmeló i Barcelona Sants(surten als .14 minuts).Demà dia d'entrenaments sembla que NO hi haurà reforços(quan em sembla que sempre hi han hagut)

EDITO:Doncs per demà dissabte he seleccionat el trajecte Montmeló-Gavà,i si que surten els reforços,en canvi en el trajecte Montmeló-Sants NO surten,sensacional la web aquesta... :avall
Last edited by Mako448 on Friday 07/05/2010 13:00, edited 1 time in total.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Post by mikado »

A http://www.renfe.es si que en surten els reforços de Dissabte i Diumenge 4 trens / sentit/ hora . 1' 14' 31' 43' desde Montmeló a Bcn
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”