Guigui wrote:437.001 wrote:Dues línies de rodalies funcionant des de l´any de la quica, una crisi que t´hi cagues, i a queixar-se, que Manresa no té AVE!
Entre poc i massa: amb totes les infraestructures inútils que es fan en aquest país, entre LAVs i aeroports fantasma, trobo que millorar la connexió de rodalia entre Manresa i Barcelona és de les demandes més assenyades que es fan. Posats a adduir la crisi, tampoc es mereixerien el desdoblament els soferts usuaris de l'R3.
No ho nego, però no es pot dir ni que les connexions estiguin intrautilitzades, ni que hi hagi diners, ni que la R5 no pugui millorar horaris (que pot).
I tres quarts del mateix per Igualada.
gatvell wrote:Quan es va desdoblar el tram entre Olesa de Montserrat fins....Pallejà, o un tros enllà, no ho recordo; FGC va variar les parades de la línia R5 i es trigava 55min entre Manresa-Baixador i Plaça d'Espanya, foren pocs mesos i començaren a posar més parades.
El problema de fer un semidirecte real (no l'estafa que hi ha avui) s'hauria de o bé, eliminar trens S8 i L8 o bé, desdoblar les vies des de El Palau fins a Pl. Espanya.
Afegeixo que el problema de la línia R5 no es entre Manresa i MArtorell, doncs en cotxe tens prou feina per atrapar el tren en aquest tram, sino el reguitzell de parades que hi ha de Martorell fins al final de la línia.
El problema és el tram Molí Nou-Plaça Espanya. Exactament com a la xarxa del Vallès ho és el tram Sarrià-Plaça Catalunya.
A la llarga, insisteixo, aquests trams hauran de ser desdoblats d´una manera o d´una altra, perquè hi hagi una separació efectiva entre el que és metro i el que no ho és.
Ni a un usuari d´un Terrassa-Plaça Catalunya li ve de gust que es pari a Muntaner, ni encara menys un que faci Manresa Baixador-Plaça Espanya li ve de gust que pari a Almeda.
En quan a RENFE, he llegit un munt de vegades que fent el tunel de Montcada l'R4 s'estalviaria uns 5-10min.... Penso que abans de gastar aquesta morterada de diners en un tunel prescindible s'hauria de millorar l'efectivitat del servei i a partir d'aqui fer les millores pertinents (jo defenso posar quatre vies des de la sortida de Sabadell-Sud fins a l'entrada de Barcelona, i a Barcelona potser fer un tunel nou de rodalies? (crec que se n'ha parlat però no ho recordo).
Explica´m com fas passar quatre vies per Cerdanyola o per Barberà.
El què haurien de pensar és en si és possible una explotació tipus R2, i posar més trens directes a Manresa, amb parada només a Sabadell-centre, Sabadell-Nord, i Terrassa, i que continuïn cap a Calaf, Cervera, Tàrrega, Mollerussa i Lleida (i sense cap altra parada intermitja, i via ramal de les Aigües cap a l´Estació de França).
Si fós possible, ja veuriem si la línia funcionava o no...
Que tot es millorables, es clar! Però no soterrant per sistema o saltant-nos estacions perquè si. Fem-ho amb sentit comú.
No crec que fós un trauma saltar-se Montcada, pels viatges destinació Terrassa o Manresa.
Per altra banda, el principal problema a la xarxa d´Adif (a la d´FGC és una altra cosa) crec que són els túnels de Barcelona: tot el què hi ha entre Montcada-Bifurcació i Sants, i entre El Clot i Sants, tant per Passeig de Gràcia com per Plaça Catalunya, necessita més capacitat. El què s´ha de fer és l´ERTMS.
Guigui wrote: Precisament, el túnel de Montcada podria ser l'embrió d'una quadruplicació fins a Sabadell o Terrassa. Passa que allí, les vies no anirien exactament paral·leles, sinó que una doble via aniria directe i l'altra seguiria el traçat actual per als trens que paren a totes les estacions.
Tens el problema (gros, molt gros) de que hi ha Cerdanyola, Barberà, Badia i l´aeròdrom de Sabadell al mig, i no te´ls pots saltar així com així, encara que no hi vulguis parar. El cost seria terrorífic.
victorcasta wrote:10 minuts, prescindibles? El temps actual Terrassa-Sagrera són 30 minuts, reduir-ho a 20, ja seria un gran guany. Si, aprofites aquesta obra per fer triplicació de via fins a Sabadell Sud i fer passar els semidirectes pel túnel, el guany podria ser molt major.
No molt, i al cap i a la fi tampoc es pot pretendre que tots els trens Terrassa-BCN siguin directes.
I es triga més de 30 minuts, per cert. El túnel de Montcada sol no els reduïra a 20.
I entre Montcada-Santa Maria i Terrassa hi seguiria havent-hi els mateixos trens, amb la qual cosa amb el túnel de Montcada sol no resols res.
Sagrerenc wrote:Precisament aquí està l'error de concepte. Manresa no és la rodalia de Barcelona, com tampoc ho són Vic, Igualada o Blanes. Són ciutats situades a 65-70 km de Barcelona. Com tampoc Landshut és rodalia de Munic, ni Varese és rodalia de Milà, ni Toledo és rodalia de Madrid, per posar tres exemples anàlegs. Manresa és prou important com per tenir un tren semidirecte (amb parada a Terrassa, Sabadell i Cerdanyola) i que a l'estació de Manresa hi conflueixin línies d'autobús d'aportació procedents de tot el Bages, Berguedà i Solsonès.
Guadalajara sí que és rodalia de Madrid, Creil de París (hi arriba el RER, tot i que Creil és a Picardia), i Brighton de Londres.
No es tracta tant de què és "rodalia de" o no, es tracta sobretot del què hi ha entremig!
Ara com ara, el més assenyat és que a Manresa no diguin massa cosa, perquè no toca.
El què sí que toca és fer que els R5 de Manresa i els R6 d´Igualada no siguin com fer el camí de Santiago! I això és cosa d´FGC.
I el què també toca, i molt, és que Viladecavalls (17.000 habitants), Vacarisses (5.000 habitants), Castellbell i El Vilar, i Sant Vicenç de Castellet, tinguin unes estacions d´Adif dignes i que sobretot no siguin perilloses.