Page 4 of 38
Posted: Friday 24/07/2009 18:16
by Ecomobisostrans
Re: Propers talls del metro
Posted: Saturday 25/07/2009 10:54
by metring
A La Vanguardia en paper diuen que el tram de la L2 que abans era de la L4, té un manteniment molt difícil. A què és degut?
Re: Propers talls del metro
Posted: Saturday 25/07/2009 13:07
by BCN2008
metring wrote:A La Vanguardia en paper diuen que el tram de la L2 que abans era de la L4, té un manteniment molt difícil. A què és degut?
Segurament a les filtracions, no? Es un tram molt dificil, ja que creua el riu Besos molt a prop de la desembocadura. Suposo que sera aixo.
Re: Propers talls del metro
Posted: Saturday 25/07/2009 13:28
by automotorserie 436
El festival de obras afecta también el metro, pero bueno eso ya lo diré donde toca.
Sobre el corte del tramo entre Horta y Vilapicina..., son ganas de cortar la verdad.
Las obras afectan al túnel de maniobras.Yo he visto en muchas ocasiones como llegan metros y vuelven a salir por la misma vía, con lo que el túnel de maniobras no se utiliza, no atino a dislumbrar los motivos, pues, bien podrían utlizar el tramo horta- vilpaicina como túnel de maniobras, en Horta sube y baja gente y el tren se va hacia la estación de salida, vilapicina, tan difícl es??
Llego a la conclusión que a las cabezas pensantes de nuestro querido metro no piensan.
Re: Propers talls del metro
Posted: Saturday 25/07/2009 15:55
by El LLOP
el problema que hi ha, es que a les obres de la cua de maniobra, s'aixecarà gran quantitat de pols, amés dels gassos dels equips/màquines alimentades amb gasolina, cosa que farà l'ambient bastant insofrible, i és això el que es vol estalviar al passatge.
Re: Propers talls del metro
Posted: Saturday 25/07/2009 19:05
by Albert
Doncs això que diu el LLOP és un tema interessant a tenir en compte. Jo recordo les obres de l'estació de Sants, quan ja ens havien mogut a les vies 7 en endavant, i estaven aixecant les vies 1 a 6. Jo agafo el tren de tronada a la via 7, just davant d'on començava la "zona 0" i era horrible esperar-se allà 5 minuts. La pols que s'aixecava, el soroll dels martells pneumàtics, fum que sortia de no sé on, maquinària movent runa, soldadors ... Havien tingut la delicadesa de posar una valla metàl·lica per tapar-ho, però era insofrible esperar el tren allà. I això què la zona de vies de Sants és molt gran i la pols i la calor es podien dispersar per totes bandes. En una estació de metro con Horta deu ser molt pitjor.
Re: Propers talls del metro
Posted: Saturday 25/07/2009 21:06
by automotorserie 436
El LLOP wrote:el problema que hi ha, es que a les obres de la cua de maniobra, s'aixecarà gran quantitat de pols, amés dels gassos dels equips/màquines alimentades amb gasolina, cosa que farà l'ambient bastant insofrible, i és això el que es vol estalviar al passatge.
Por tanto el corte del tramos no es porque afecte directamente a la circulación de los trenes, sino a la "comodidad" de los viajeros. Pues señores es más incómodo un autobús con el consiguiente transbordo y la pérdida de pasaje.
Por otro lado, si el motivo es el polvo y los gases también los sufrirán los trabajadores...El polvo y el ruido será inevitable, pero los gases...que conecten mangueras al exterior!
Si quieren aminorar polvo y ruido que pongan placas protectoras al morir el túnel en la estación, pero cortar la circulación es peor cuando no es estrictamente necesario, en fin todo sea por la comodidad del viajero...
Re: Propers talls del metro
Posted: Sunday 26/07/2009 10:54
by Miquel
automotorserie 436 wrote:El LLOP wrote:el problema que hi ha, es que a les obres de la cua de maniobra, s'aixecarà gran quantitat de pols, amés dels gassos dels equips/màquines alimentades amb gasolina, cosa que farà l'ambient bastant insofrible, i és això el que es vol estalviar al passatge.
Por tanto el corte del tramos no es porque afecte directamente a la circulación de los trenes, sino a la "comodidad" de los viajeros. Pues señores es más incómodo un autobús con el consiguiente transbordo y la pérdida de pasaje.
Por otro lado, si el motivo es el polvo y los gases también los sufrirán los trabajadores...El polvo y el ruido será inevitable, pero los gases...que conecten mangueras al exterior!
Si quieren aminorar polvo y ruido que pongan placas protectoras al morir el túnel en la estación, pero cortar la circulación es peor cuando no es estrictamente necesario, en fin todo sea por la comodidad del viajero...
T'equivoques, al capdavant de tot, va la seguritat i riscos per al vitger, a Horta, si posaràn les maquines, a perforar el túnel, fins arribar al ja construït, la pols serà el gran convidat de l'estació, on obviament, anirà cap a l'estació a embrutar-ho tot, les màquines, que segurament podrien ser visibles desde l'estació, els treballadors, necessiten l'estació per entrar i sortir, deixar-hi material de l'obra, etc...
Pensa, que aquesta pols, podria portar problemes respiratoris al pasatge, irritació als ulls, el Soroll serà insoportable, i la convivència entre Material d'obra i passatge no es bona.
Per als usuaris que vagin a Horta, poden baixar a Maragall, i amb la Línia 45 d'Autobus, en 5 minuts ja són a Horta, no val la pena anar fins a Vilapiscina i esperar al bus especial.
Re: Propers talls del metro
Posted: Sunday 26/07/2009 12:02
by 122-042-132
Molt d'acord amb En Miquel. Així també reivindiquem Els Quinze. Salut
Re: Propers talls del metro
Posted: Sunday 26/07/2009 21:02
by automotorserie 436
No digo que no a todo lo que habéis dicho, pero sigo pensando que cortar el tramo es más fácil que buscar soluciones, por otro lado dels quinze a Horta, 5 minutos???, no, en absoluto, y pobre 45, un autobús cada 8 minutos, no tiene capacidad suficiente, dado el caso la lanzadera a Vilapicina con 3 semáforos por en medio es más efectivo, y ya veremos donde la vuelta, os informo que en plaza ibiza hay obras.
Re: Propers talls del metro
Posted: Monday 27/07/2009 0:25
by UT596001
TMB wrote:Així, mentre duri l’afectació, les persones usuàries disposaran dels serveis d’autobusos
complementaris següents:
Servei B1 Pubilla Cases – Collblanc
Servei B2 Can Serra–Can Vidalet–Ca n’Oliveres Connexió
Servei B3 Can Boixeres-Sant Ildefons-Just Oliveres-Can Serra-Pubilla Cases
Ja que el fa aquest substituori Sarbus, sempre poden posar als teleindicadors:
Per al servei B1, el cartell B1 DIRECCIÓ A BADIA
Per al servei B2, el cartell B2 DIRECCIÓ A RIPOLLET
Per al servei B3, el cartell B3 SABADELL-MATADEPERA.
Així no caldria programar res ni posar cartells
made in foli A4.
Re: Propers talls del metro
Posted: Monday 27/07/2009 9:31
by Miquel
automotorserie 436 wrote:No digo que no a todo lo que habéis dicho, pero sigo pensando que cortar el tramo es más fácil que buscar soluciones, por otro lado dels quinze a Horta, 5 minutos???, no, en absoluto, y pobre 45, un autobús cada 8 minutos, no tiene capacidad suficiente, dado el caso la lanzadera a Vilapicina con 3 semáforos por en medio es más efectivo, y ya veremos donde la vuelta, os informo que en plaza ibiza hay obras.
De sortir per la porta d'un 5000 a Maragall fins el carrer de Josep Sangenis amb la línia 19, he arrbat a trigar 10 minuts, i ara, el 45, te reforços d'estiu com les demés línies que fan final al Pg. Maritím i a la Barceloneta, la freqüència es una mica inferior.
Se que la plaça d'Eivissa està tancada (mentida, es un carrer que puja no la plaça), el 45 es desvia pel carrer Tajo i Lisboa, d'ençà passa pel davant de l'estació d'Horta, segueix amb el desviament per l'Avinguda de l'estatut de Catalunya.
Com ja t'he dit, no tallen la línia per que els hi surten del nassos, ho fan per la seguretat dels passatgers.
Re:
Posted: Monday 27/07/2009 9:36
by Trenscat
De fet en principi el bus 3 es volia fer que fos únicament Can Boixeres/St.Ildefons-Rbla.Just Oliveras però finalment es va prolongar fins a Pubilla Cases bàsicament per donar servei a l'hospital de la Creu Roja. L'objectiu és que pràcticament ningú vagi de Can Boixeres/St.Ildefons fins a Collblanc amb els autobusos i que entrin a la xarxa de transport públic integrat (L1, renfe o TRAM) de seguida que els sigui possible.
Posted: Monday 27/07/2009 12:01
by Ecomobisostrans
Ja es nota, ja, però no hi ha dret que facin la vida impossible als viatgers d'aquesta manera. El que faci Can Boixeres-Badal que te que fer: Bus fins Rbla Just O.+Metro L1 fins Pl.Sants+Linia 5 fins Badal?
Ja els he escrit un e-mail a TMB queixant-me pel tema.
Una altra cosa, estaria molt be que mentres dura el tall de la L5, la RENFE amplii la frecuencia a Cornella:
-Prolongant els C1 que acaben a Hospitalet fins a Cornella
-Si no es pot per que la C1 tambe esta tallada, doncs posar 2 trens llançadora Sants-Hospitalet-Cornella.
Re: Propers talls del metro
Posted: Tuesday 28/07/2009 10:27
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Els usuaris de la L-11 acullen sense estrès el tancament de la línia
• Dos autobusos cobreixen les cinc parades del recorregut en uns 20 minuts
• TMB assegura que el primer dia sense servei prova que els viatgers n’estaven informats
BARCELONA
la notícia del tall d’una línia sencera de metro podria provocar més d’una síncope als soferts ciutadans que es queden a casa a l’estiu. En el cas de Barcelona, només si es tracta de la línia 11, com és el cas, l’ensurt, tot i no ser petit, pot resultar menys tremebund. Ahir era el dia escollit per tancar les cinc estacions que cobreix el recorregut i començar a implantar el sistema de conducció automàtica a les parades. ¿Caos? ¿Pèrdua de nervis? L’única sensació que recorria el cos dels usuaris de la L-11 era la calor. La calma va ser la tònica del dia.
Els passatgers que arribaven a la parada de Trinitat Nova –desembocadura de les línies 3 i 4 i origen de l’11– ja s’havien posat al dia de les obres. «A fora hi ha d’haver un autobús, em penso...», va dir un noi amb destí final a Ciutat Meridiana i que va baixar d’un tren de la L-4. A l’andana, per si de cas, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) hi tindrà durant tot l’agost un equip d’informadors amb el calendari i les alternatives de mobilitat al cap. El d’ahir es deia Jose i es moria de calor en pantalons llargs i amb un llarg peto vermell a sobre de la samarreta. «En tres hores m’han vingut a preguntar unes 20 persones, la majoria estrangers i dones grans. Els he explicat això del bus i han marxat sense queixar-se», va resumir Jose. Això del bus, com comenta aquest noi, és el servei alternatiu que ha col·locat TMB a la sortida de totes les parades de la línia i que realitza a la superfície tot el traçat subterrani en obres. Triga uns 20 minuts, cinc més que el metro.
INFORMACIÓ PRÈVIA / Antonio Luna, un comandament operatiu de TMB, no havia detectat ahir al migdia «problemes derivats del tancament de la línia», ja que, va dir, «els usuaris feia dies que n’estaven informats gràcies als avisos per megafonia i els cartells repartits per les estacions». Així, és fàcil deduir que els que recorrien al peto i els tríptics del Jose eren els que no fan servir la línia de manera habitual i que tampoc es fixen en els avisos que la premsa publica cada mes de juliol sobre la intensitat dels temps estivals en matèria d’obres.
Segons TMB, l’ús del transport públic descendeix prop d’un 40% a l’agost i, per tant, calcula el nombre de persones afectades per les obres de la L-11 en unes 2.300 cada dia. Una d’aquestes persones és una dona gran que ahir esperava el bus en una ombra de la marquesina que no tenia intenció de compartir. «Fa dies que sé que faran les obres, però em sembla fatal que facin el que els ve de gust quan els ve de gust», va rondinar. I va afegir un dubte raonable: «Ja veurem si tot això ho tenen acabat quan han promès fer-ho».
AUTOMATITZACIÓ / Si tot va segons el que està previst, els veïns que es mouen entre Trinitat Nova i Can Cuiàs (Montcada i Rexach) hauran d’esperar fins al 6 de setembre per tornar a fer-ho sota terra. Durant aquest mes i mig, TMB treballarà en l’automatització de la línia, que a finals d’any hauria de circular sense conductor. Per aconseguir-ho, es treballa en el tancament automàtic d’andanes i en la cobertura de l’estació de Torre Baró-Vallbona. Les obres tenen un pressupost d’1,5 milions d’euros.
La línia 11 va ser un projecte de CiU que es va inaugurar el desembre del 2003. Més que una línia de metro, és un tren lleuger amb una sola via que es desdobla a la
parada de Torre Baró, a l’estil del funicular. Té una freqüència de pas de set minuts i tant les estacions com els trens són més petits que els de la
resta de línies del metro de Barcelona.
Molts interrogants sobre el sentit de la L11
Posted: Tuesday 28/07/2009 10:36
by Guigui
Triga uns 20 minuts, cinc més que el metro.
I, per a guanyar cinc trists minuts davant el bus, van fer aquesta cosa indefinible que és la L11? I, si ara tallaven tota la línia per a posar-hi mampares i automatitzar-la, perquè ja la van tenir empantanegada per a instal·lar-les a Torre Baró?
Re: Propers talls del metro
Posted: Tuesday 28/07/2009 10:39
by metring
L'ideal, un cop tanquin amb mampares tota la línia, seria que al menys afegissin un altre tren, per a que les freqüències siguin una miqueeeta millor, tot i els trams d'una sola via, no crec que fos molt impediment.
Re: Propers talls del metro
Posted: Tuesday 28/07/2009 11:07
by Miquel
Si que es un impediment, ja que els trens només es poden creuar a Torre Baró|Vallbona, es podrien posar tres, pero 2 anirien en 1 direcció pero el que vaixa trgaria més a arribar, ja que hauria de esperar dos creuaments a Torre Baró.
Re: Molts interrogants sobre el sentit de la L11
Posted: Tuesday 28/07/2009 11:52
by Corail Intercités
Guigui wrote:Triga uns 20 minuts, cinc més que el metro.
I, per a guanyar cinc trists minuts davant el bus, van fer aquesta cosa indefinible que és la L11?
El metro triga set minuts a recórrer tota la línia, 15 a fer l'anada i la tornada.
El terreny de Ciutat Meridiana és molt complex, dues estacions properes com Ciutat Meridiana i Can Cuiàs que sota terra són 40 segons en superfície són cinc minuts.
metring wrote:L'ideal, un cop tanquin amb mampares tota la línia, seria que al menys afegissin un altre tren, per a que les freqüències siguin una miqueeeta millor, tot i els trams d'una sola via, no crec que fos molt impediment.
Com es podria fer?
Re: Propers talls del metro
Posted: Wednesday 29/07/2009 10:02
by wefer
En principi, i tenint en compte la demanda de la zona, la freqüència del "metret" és suficient, de 7-8 minuts, amb dos trens.
No obstant, el que no s'ha de permetre és que aquesta freqüència empitjori fins a 15 al posa un sol tren en línia. Per tant, cal mantenir tot el dia dos trens en funcionament, com suposo que faran quan l'automatització estigui en marxa.
Tot això no treu que, veient el fracàs d'aquest experiment, el que s'hagués hagut de fer des del principi era prolongar la L4, amb estacions més grans però més separades, i accedir als diferents nivells de terreny amb ascensors inclinats des dels vestíbuls.