Page 4 of 14
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Saturday 25/07/2009 11:12
by canalcole
Mako448 wrote:El nou tren de Renfe per ser abans de les vuit a Barcelona arriba el primer dia amb 20 minuts de retard
Fantastic!!!
Ara, que l'AVE no arribi 1 minut tard!
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Thursday 30/07/2009 12:39
by Renfe451
canalcole wrote:Mako448 wrote:El nou tren de Renfe per ser abans de les vuit a Barcelona arriba el primer dia amb 20 minuts de retard
Fantastic!!!
Ara, que l'AVE no arribi 1 minut tard!
Amb això, ja sabem que Renfe només es preocupa per l'AVE, deixant de banda els rodalies i mitjana distància.
De cara a la galeria
Posted: Thursday 30/07/2009 12:56
by Guigui
Renfe451 wrote:Amb això, ja sabem que Renfe només es preocupa per l'AVE, deixant de banda els rodalies i mitjana distància.
Això sí, amb la
flotamamodennaduropa.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Thursday 30/07/2009 13:13
by Corail Intercités
El retard va ser provocat per les queixes d'alguns viatgers que no s'havien assabentat del nou horari. Davant d'aquestes reclamacions l'interventor va ordenar que el tren circulés amb l'horari anterior, que tampoc compliria per cinc minuts.
Informació sobre el nou horari
Posted: Thursday 30/07/2009 13:15
by Guigui
Corail Intercités wrote:El retard va ser provocat per les queixes d'alguns viatgers que no s'havien assabentat del nou horari.
Potser perquè Renfe no n'havia informat adequadament?
A més, com fan arribar els viatgers les queixes per un tren que ja ha marxat? Tindrà Renfe un sistema futurista d'atenció al client anticipada?
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Thursday 30/07/2009 13:32
by Corail Intercités
Els avisos a les estacions existien, a més sobta perquè no és un canvi arbitrari per part de la companyia ferroviària sinó precisament un impulsat pels mateixos usuaris.
Per altra banda, existeixen sistemes de comunicació entre les estacions i el tren. Considerant que l'avançament des d'origen era de 9 minuts, abans que el tren en qüestió realitzés la parada de Flaçà ja s'havien formulat les primeres queixes.
Gestió de queixes "sui generis"
Posted: Thursday 30/07/2009 13:37
by Guigui
Corail Intercités wrote:Considerant que l'avançament des d'origen era de 9 minuts, abans que el tren en qüestió realitzés la parada de Flaçà ja s'havien formulat les primeres queixes.
Però deurien ser queixes, per exemple, de Figueres i un cop el tren ja n'havia marxat. Tanta sensibilitat tenen de sobte a Renfe que es van avançar a possibles altres queixes?
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Thursday 30/07/2009 13:50
by Corail Intercités
Hi ha formes i formes de fer les queixes. RENFE té a la memòria uns quants exemples en el cas de Girona.
N'és símptoma que tot aquest enrenou no va passar amb les alteracions per a la construcció de la LGV a Tarragona. Ni tan sols amb el tall de Bellvitge.
Pesats!
Posted: Thursday 30/07/2009 19:10
by Guigui
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 33#p140533
CiU s'està fent una mica pesada amb tant tren "obsolet". Es nota que només van en cotxe oficial i avió, i que Suïssa només els sona a Swatch i xocolata.
Re: Pesats!
Posted: Thursday 30/07/2009 23:30
by Renfe451
I que ho diguis, aquests de CiU no tenen ni idea de el que diuen.
Que es pugin a una 470 primer i després que diguin el que vulguin.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Sunday 02/08/2009 11:43
by metring
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 47776.html
Renfe tarda gairebé deu anys a deixar pagar els abonaments amb targeta
GIRONA | DDG
Els usuaris de Renfe s'han queixat que la companyia haurà tardat gairebé una dècada a implantar el sistema que permetrà als usuaris adquirir els abonaments multiviatge amb targeta de crèdit si, tal com va anunciar el director de Mitja distància i Rodalies de la companyia, Javier Pérez, aquest servei comença a funcionar a partir del proper mes de setembre.
Javier Pérez va fer aquest anunci la setmana passada, però Renfe ja havia anunciat una mesura similar l'any 2000, quan la Plataforma d'usuaris de mitjana distància de la línia Portbou-Girona-Barcelona va demanar a la companyia que fos possible adquirir els abonaments multiviatge amb targeta de crèdit.
L'abril d'aquell 2000, el col·lectiu d'usuaris de la línia va rebre com a resposta a la reivindicació que, després d'un període de proves del sistema en el sistema de venda de trens regionals de Galícia, la possibilitat s'ampliaria a la resta de l'estat, incloent-hi Catalunya. En concret, Renfe va contestar que "es preveu que entri en funcionament a Catalunya l'any vinent".
La Plataforma d'usuaris de la línia de trens Portbou-Girona-Barcelona celebra que finalment s'adopti la mesura, tot i que es lamenten que aquest servei "tan elemental en ple segle XXI" arribi després de "gairebé una dècada d'incompliment".
Queixes pels retards
Malgrat aquest anunci de la companyia ferroviària, la Plataforma va recordar que els usuaris de les línies de trens regionals de Renfe "continuen sent menystinguts i marginats respecte dels de rodalies" pel que fa als retards dels trens i al temps mínim a partir del qual la companyia ferroviària indemnitza els viatgers amb la devolució exprés.
Els usuaris es queixen que mentre que aquest temps mínim de retard és de vint minuts pels passatgers de les línies regionals, en el cas del servei de rodalies és d'un quart d'hora.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Sunday 02/08/2009 12:58
by josep_serre
La devolució exprés és una novetat de fa 2 anys fins aleshores els criteris d'indemnització de regionals eren millors que els de rodalies, i cal tenir en compte que la devolució exprés es va crear com una mesura transitòria només a rodalies Barcelona.
metring wrote:
Queixes pels retards
Malgrat aquest anunci de la companyia ferroviària, la Plataforma va recordar que els usuaris de les línies de trens regionals de Renfe "continuen sent menystinguts i marginats respecte dels de rodalies" pel que fa als retards dels trens i al temps mínim a partir del qual la companyia ferroviària indemnitza els viatgers amb la devolució exprés.
Els usuaris es queixen que mentre que aquest temps mínim de retard és de vint minuts pels passatgers de les línies regionals, en el cas del servei de rodalies és d'un quart d'hora.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Sunday 02/08/2009 12:59
by BB9200
Dir que en tota una setmana per terres gironines, no he vist un sol retard per trens de passatgers.
Les úniques incidències a destacar era a Llançà (jo ja havia baixat del tren), s'avaria una de les portes de la 448, i s'està 6 minuts parat. L'altra és que un passatger baixa a Girona en un regional que jo no agafo, i es queixa al maquinista, dit de forma col·loquial, que l'aire acondicionat és massa fort (¡Que no estamos en el caribe, hombre!).
També dir que un dels serveis regionals amb 6 cotxes 440 estava ple a rebossar al seu pas per Llançà (a Girona no hi cabia ningú).
A Girona estan en servei fa temps les màquines expenedores de bitllets, el que ha reduït les cues de taquilla.
Dir que a la línia, el mal estat genera de les estacions. La que estava en un estat més potable era Girona, seguit de Flaçà i Figueres.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Tuesday 11/08/2009 10:47
by metring
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 49679.html
Noves màquines expenedores de bitllets a Sils, Flaçà i Caldes
Adif licita els contractes de gestió de servei de gestió integral en tres estacions gironines
GIRONA | A.S.
Les queixes dels usuaris de Renfe de les comarques de Girona lamentant que en moltes estacions no hi ha ni personal ni màquines expenedores de bitllets -o que n'hi ha d'aquestes però no funcionen amb normalitat- comencen a donar fruit. Almenys, la companyia Renfe anunciava ahir la licitació del contracte per a la col·locació d'aquestes màquines a tres estacions gironines: Flaçà, Caldes de Malavella i Sils. A més de les noves màquines expenedores, totes tres estacions estaran subjectes a importants remodelacions que suposaran millores en la seva gestió.
El problema que ha provocat reiterades queixes dels viatgers és que les màquines expenedores de bitllets de Mitjana Distància a Catalunya no funcionen bé. En alguns casos, simplement no van. L'arribada d'aquestes dispensadores a les estacions havia esperançat els usuaris, que podrien pagar amb targeta de crèdit, a més d'estalviar-se les cues davant de les taquilles. No obstant això, una disfunció en el sistema informàtic impedeix la correcta marxa d'aquests dispositius comercials, segons va admetrela companyia Renfe. Algunes màquines porten més de dos mesos instal·lades a les estacions amb el cartell de "fora de servei" o, directament, ocultes.
Cada vegada que un client vol comprar un bitllet o un abonament per a un Catalunya Exprés o un Regional ha de prendre's el seu temps. L'adquisició d'aquests títols de transport ha de realitzar-se exclusivament en els taulells de l'estació. Si va amb el temps just, s'arrisca a perdre el tren. Les màquines autovenda podrien pal·liar aquest inconvenient, però la seva posada en marxa no ha anat com era desitjable. Gràcies a un conveni entre l'operadora del servei, Renfe, i els responsables de la majoria de les estacions, Adif, es van adquirir fa un temps 14 expenedores. Però només servien bitllets sis d'elles i no sempre, tal com reconeixien fonts de la companyia ferroviària.
Les primeres que es van col·locar van ser precisament les de Girona i Figueres. Malgrat que sobre el paper van bé, fonts de Renfe confessen que la majoria dels dies tenen contratemps, cosa que denuncien passatgers habituals d'aquesta línia. També a les de Caldes de Malavella, Tarragona i Reus els ocorre alguna cosa similar.
En constatar que l'error en el software es repetia, els responsables ferroviaris van optar per no activar les màquines que es van instal·lar en les terminals barcelonines d'Estació de França i Passeig de Gràcia. Ni les dues que en un primer moment havien de posar-se a l'estació de Sants.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Tuesday 11/08/2009 13:13
by Pere
metring wrote:http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 49679.html
Noves màquines expenedores de bitllets a Sils, Flaçà i Caldes
Adif licita els contractes de gestió de servei de gestió integral en tres estacions gironines
GIRONA | A.S.
Les queixes dels usuaris de Renfe de les comarques de Girona lamentant que en moltes estacions no hi ha ni personal ni màquines expenedores de bitllets -o que n'hi ha d'aquestes però no funcionen amb normalitat- comencen a donar fruit. Almenys, la companyia Renfe anunciava ahir la licitació del contracte per a la col·locació d'aquestes màquines a tres estacions gironines: Flaçà, Caldes de Malavella i Sils. A més de les noves màquines expenedores, totes tres estacions estaran subjectes a importants remodelacions que suposaran millores en la seva gestió.
El problema que ha provocat reiterades queixes dels viatgers és que les màquines expenedores de bitllets de Mitjana Distància a Catalunya no funcionen bé. En alguns casos, simplement no van. L'arribada d'aquestes dispensadores a les estacions havia esperançat els usuaris, que podrien pagar amb targeta de crèdit, a més d'estalviar-se les cues davant de les taquilles. No obstant això, una disfunció en el sistema informàtic impedeix la correcta marxa d'aquests dispositius comercials, segons va admetrela companyia Renfe. Algunes màquines porten més de dos mesos instal·lades a les estacions amb el cartell de "fora de servei" o, directament, ocultes.
Cada vegada que un client vol comprar un bitllet o un abonament per a un Catalunya Exprés o un Regional ha de prendre's el seu temps. L'adquisició d'aquests títols de transport ha de realitzar-se exclusivament en els taulells de l'estació. Si va amb el temps just, s'arrisca a perdre el tren. Les màquines autovenda podrien pal·liar aquest inconvenient, però la seva posada en marxa no ha anat com era desitjable. Gràcies a un conveni entre l'operadora del servei, Renfe, i els responsables de la majoria de les estacions, Adif, es van adquirir fa un temps 14 expenedores. Però només servien bitllets sis d'elles i no sempre, tal com reconeixien fonts de la companyia ferroviària.
Les primeres que es van col·locar van ser precisament les de Girona i Figueres. Malgrat que sobre el paper van bé, fonts de Renfe confessen que la majoria dels dies tenen contratemps, cosa que denuncien passatgers habituals d'aquesta línia. També a les de Caldes de Malavella, Tarragona i Reus els ocorre alguna cosa similar.
En constatar que l'error en el software es repetia, els responsables ferroviaris van optar per no activar les màquines que es van instal·lar en les terminals barcelonines d'Estació de França i Passeig de Gràcia. Ni les dues que en un primer moment havien de posar-se a l'estació de Sants.
La pregunta és ..... i per què a la resta de màquines expenedores de Media Distància de la resta d'Espanya SÍ funcionen correctament ?
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Tuesday 11/08/2009 20:07
by BB9200
Dius bé, perquè a Girona l'última vegada, hi havien 2, de màquines espatllades.
I em sembla que les de Passeig de Gràcia no s'han molestat ni en obrir-les, si no m'equivoco, doncs fa temps que no hi vaig.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Wednesday 12/08/2009 0:00
by UT596001
Pere wrote:La pregunta és ..... i per què a la resta de màquines expenedores de Media Distància de la resta d'Espanya SÍ funcionen correctament ?
La resposta és tan senzilla com que a la resta d'Espanya tampoc funcionen correctament. De les vegades que he anat darrerament a Chamartín, de les dues que hi ha, moltes vegades una no funcionava, a vegades les dues, quan funcionaven les dues una es quedava penjada...
El mateix a Zaragoza Delicias.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Wednesday 12/08/2009 0:26
by Sky
Les primeres que es van col·locar van ser precisament les de Girona i Figueres. Malgrat que sobre el paper van bé, fonts de Renfe confessen que la majoria dels dies tenen contratemps, cosa que denuncien passatgers habituals d'aquesta línia. També a les de Caldes de Malavella, Tarragona i Reus els ocorre alguna cosa similar.
I la trista i solitària autovenda de Lleida? Dons anys instal·lada (millor dit, aposentada), dos anys sense funcionar.
La resposta és tan senzilla com que a la resta d'Espanya tampoc funcionen correctament.
Doncs sí que han fet un negoci rodó amb aquests trastos... Potser seria millor que s'oblidessin d'aquest model (i de l'empresa que els fabricat i/o "manté").
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Wednesday 12/08/2009 0:58
by Pere
UT596001 wrote:Pere wrote:La pregunta és ..... i per què a la resta de màquines expenedores de Media Distància de la resta d'Espanya SÍ funcionen correctament ?
La resposta és tan senzilla com que a la resta d'Espanya tampoc funcionen correctament. De les vegades que he anat darrerament a Chamartín, de les dues que hi ha, moltes vegades una no funcionava, a vegades les dues, quan funcionaven les dues una es quedava penjada...
El mateix a Zaragoza Delicias.
Doncs vaja, he utilitzat les autovendes a Ávila, Valladolid-Campo Grande i Palencia i allà m'han fet el servei correctament.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Wednesday 12/08/2009 18:06
by BB9200
Sky wrote:I la trista i solitària autovenda de Lleida? Dons anys instal·lada (millor dit, aposentada), dos anys sense funcionar.
La de Passeig de Gràcia deu portar uns 2 anys també sense funcionar. Encara embolicada
.
Sky wrote:Doncs sí que han fet un negoci rodó amb aquests trastos... Potser seria millor que s'oblidessin d'aquest model (i de l'empresa que els fabricat i/o "manté").
Les de rodalies tampoc funcionen de meravella, sobretot en el sentit tècnic. Acostumen a avariar-se.
Depenent de la màquina, funcionarà o no. Precisament renfomentadif no té massa interès en Àvila, i per casualitat les màquines funcionen.