Page 4 of 43

Llautó a la vista!

Posted: Wednesday 04/07/2012 15:54
by Guigui
Cada vegada queda més clar per què TMB ha de retallar sous i drets laborals dels seus treballadors, així com servei al públic.

Deu ser que, si algú es queda sense el 3%, no podrà arribar a final de mes.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Wednesday 04/07/2012 16:35
by Fran-Ikarus
També és cert que en part és una impressió produïda perquè ara es "publiciten" bastant més les renovacions de busos (als fòrums especialitzats d'Internet, sense anar més lluny), però en general les substitucions ja fa anys que es fan amb aquesta mitjana de vida del vehicle. L'època 2008-09, pel que veig, les sèries es retiraven amb una mitjana de vida d'1-2 anys inferior a l'actual. També és cert que, després del 2006, cap sèrie ha arribat als 16 anys de vida, ni total ni parcialment d'alta. Els del bus turístic apart.

Per parlar de sèries conegudes a partir dels anys 80 (l'època anterior és una altra història, amb remotoritzacions/recarrossats/reconstruccions de serìes gairebé senceres, notablement dels Pegaso 6035/6035A):

(Poso en negreta les que s'estan retirant actualment)

Pegaso 6038 sèries 6000/6100: alta 1980-81, retirats majoritàriament 1993-97 (13-16 anys)
Pegaso 6038 sèries 6200/7000: alta 1982-83, retirats majoritàriament 1998-2000 (16-17 anys)
Pegaso 6038 sèrie 7300: alta 1983, retirats majoritàriament 1998-2000 (15-17 anys)
Mercedes-Benz O402 sèrie 4100: alta 1987-88, retirats 1991-2002 (4-14 anys)
Mercedes-Benz O405G sèrie 3500: alta 1988-89, retirats 2002-06 (14-17 anys)
Pegaso 6420 sèrie 5000: alta 1988-91, retirats 2002-05 (14 anys)
Pegaso 6420 sèrie 5100: alta 1988-91, retirats 2002-05 (14 anys)
Pegaso 6420 sèrie 5300: alta 1988, retirats 2002-03 (14-15 anys)
Mercedes-Benz O405 sèrie 5500: alta 1989-91, retirats 2005-06 (15-16 anys)
Mercedes-Benz O405G sèrie 3600: alta 1991, retirats 2005-07 (14-16 anys)
Mercedes-Benz O405 sèrie 5600: alta 1992, retirats 2006 (14 anys)
Mercedes-Benz O405 sèrie 5800: alta 1992, retirats 2006-07 (14-15 anys)
MAN NL202F/NL222F sèrie 8000: alta 1992-96, retirats 2007-09 (13-15 anys)
Mercedes-Benz O405N2 sèrie 8500: alta 1995-96, retirats 2008 (12-13 anys)
MAN NL202F/NL222F sèrie 8100: alta 1996, retirats 2008 (12 anys)
Mercedes-Benz O405N2 sèrie 8600: alta 1996, retirats 2009 (13 anys)
Mercedes-Benz O405N2 sèrie 8700: alta 1996, retirats 2009-11 (13-15 anys)
Mercedes-Benz O405N2 sèrie 8800: alta 1996, retirats 2009-11 (13-15 anys)
MAN NL202F/NL222F sèrie 8200: alta 1996-97, retirats 2009-11 (13-14 anys)
MAN NL202F/NL222F sèrie 8300: alta 1996-97, retirats 2009-11 (13-14 anys)
Mercedes-Benz O405N2 sèrie 2300: alta 1997, retirats 2009-... (a partir dels 12 anys, en queden alguns circulant amb 15 anys)
Mercedes-Benz O405N2 sèrie 2500: alta 1997-98, retirats 2009-... (a partir dels 12 anys, en queden alguns circulant amb 14-15 anys)

Mercedes-Benz O405GN2 sèrie 3700: alta 1997-98, retirats 2011-12 (14 anys)
MAN NG312F sèrie 3800: alta 1997, retirats 2010-11 (13-14 anys)
Iveco 491E.12.22 CityClass sèrie 6500: alta 1998-99, retirats 2011-... (a partir dels 13 anys, en queden circulant amb 13-14 anys)
MAN NL2223F sèrie 2800: alta 1998, retirats 2012-... (a partir dels 14 anys, en queden circulant amb 14 anys)
MAN NL2223F sèrie 2900 (subsèrie I): alta 1998, retirats 2012-... (a partir dels 14 anys, en queden circulant amb 14 anys)


Les sèries posteriors (a partir dels MAN 7800/7900, que són del 1999, en endavant) de moment estan "senceres" a excepció dels vehicles donats de baixa per accidents, incendis, etc.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Wednesday 04/07/2012 16:50
by mikado
He estado esta mañana en la presentación, novedades pocas como podréis ver en las fotos , los 14XX altos, los 54XX y un 52XX, el resto continuación de los 6000 y 6200 y Representación de nuevo de los 6700 hibridados. Saludos.

P.D. (algunas me salen rotadas, a pesar de que en la página de referencia ya las tengo bien, lo siento).

SERIE 5400

ImageImage
Image
Image
Image
Image
Image
Image


SERIE 5200

Image
Image


SERIE 1400

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


SERIE 1800

Image
Image
Image
Image


SERIE 6200

Image
Image
Image
Image


SERIE 6000

Image
Image
Image


SERIE 6700

Image
Image
Image
Image
Image

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Wednesday 04/07/2012 16:56
by Fran-Ikarus
Pel que veig, van entrant en raó i tornen a deixar l'anagrama de cada fabricant al frontal, tot afegint un adhesiu de TMB, que ja és més que suficient.

Què trist veure els Citaro articulats (62XX) amb el logo TMB enlloc del logo de Mercedes...

Presentació a pilota passada

Posted: Wednesday 04/07/2012 17:02
by Guigui
I a sant de què presenten autobusos que ja duen alguns anys de servei a coll, com els 6200 i 6700 que hi surten?

Re: Presentació a pilota passada

Posted: Wednesday 04/07/2012 17:04
by mikado
Guigui wrote:I a sant de què presenten autobusos que ja duen alguns anys de servei a coll, com els 6200 i 6700 que hi surten?
Per això dic lo de "REESTRENO" , han colat busos ja estrenats com a "Que chulos y güenos que somos" , era algo així com la "Barcelona Sostenible" i hi ficaven els hibridats, els de gas ...

Presentar , el que es diu presentar els 5400 , el 5200 i els 1400 alts

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Wednesday 04/07/2012 19:23
by sag470
Els 6212-6217 i 6031-6034 no estaven presentats en societat, i han aprofitat per fer-ho ara.

Adjunto la nota de premsa: http://www.tmb.cat/es/c/document_librar ... upId=10168

Crec que properament començaran a donar de baixes els 2200, 23's, 25's, 28's, 2900-2909, 6500-6509 i 7800-7809.

Estil soCiUlista

Posted: Wednesday 04/07/2012 20:26
by Guigui
Vejam, si es tracta d'autobusos que fa alguns anys que corren, tenien necessitat de "presentar-los en societat" ara, quan a "la societat" ja fa temps que els han "presentat", posant-los en circulació i, per tant, a disposició de "la societat"? Tant que deien de les medalles que s'apuntaven l'Hereu i els seus predecessors a qualsevol ocasió, i van aquests i es pengen fins i tot les que correspondrien a altres! Ah, i tot acompanyat de notes de premsa i piulades ridícules, plenes d'autobombo(lla) fent veure que aquí som al paradís terrenal.

Au, aneu a...

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Wednesday 04/07/2012 21:22
by sag470
1. No fa tan anys, van entrar en servei aquest hivern-primavera
2. Això se'n diu vendre la marca.

Vendre què?

Posted: Wednesday 04/07/2012 21:27
by Guigui
A mi, que m'expliquin quina marca cal vendre d'una concessió monopolista.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Thursday 05/07/2012 0:53
by Fran-Ikarus
sag470 wrote:Crec que properament començaran a donar de baixes els 2200, 23's, 25's, 28's, 2900-2909, 6500-6509 i 7800-7809.
De totes aquestes sèries que esmentes ja han començat a retirar unitats (veure petit resum que he fet a dalt), a excepció dels 7800, dels quals només manquen els que han estat sinistrats.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Thursday 05/07/2012 10:28
by Adolescent barceloní
Per què a aquestes sèries noves se'ls hi diu 60D, 62B, 14B, 18B, 52A i 54A ? Què vol dir la lletra? Com no sigui per diferenciar la sèrie nova d'altres més velles...

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Thursday 05/07/2012 20:39
by premixero
La letra en este caso indica el lote de recepcion de los vehiculos.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Monday 09/07/2012 17:46
by Voyager
Hola
En Hora punta hay un reportaje sobre la presentacion con fotografias y video

Incluyo el link
http://horapunta.tmb.cat/seccio/reporta ... ta-deuropa

Saludos

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Monday 09/07/2012 20:10
by vr
"La flota d’autobusos més neta d’Europa"
No aprenderán nunca...

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Friday 07/09/2012 22:03
by foronda 141
La nova serie 54XX de hibrids ja circula.
Avistat aquesta tarda el 5405 a la línia 7

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Friday 07/09/2012 22:39
by Adolescent barceloní
foronda 141 wrote:La nova serie 54XX de hibrids ja circula.
Avistat aquesta tarda el 5405 a la línia 7
Ostres! L'he vist a Diagonal Mar, en un semàfor! Per cert, com és que és al 7 un híbrid si no és articulat??

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Monday 10/09/2012 12:14
by res_publica
El mateix dia i a la mateixa línia, circulava el 5401. Vaig comprendre de seguida que aquests busos tenen molta capacitat per omplir-se de usuaris. Sentit Diagonal Mar, a l'illa ja hi anava ple. Experiments de busos de 12 metres amb la 7.... sempre (o la majoria de vegades) acaven com "sardinas en lata"

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Monday 10/09/2012 12:29
by Adolescent barceloní
res_publica wrote:El mateix dia i a la mateixa línia, circulava el 5401. Vaig comprendre de seguida que aquests busos tenen molta capacitat per omplir-se de usuaris. Sentit Diagonal Mar, a l'illa ja hi anava ple. Experiments de busos de 12 metres amb la 7.... sempre (o la majoria de vegades) acaven com "sardinas en lata"
Potser volen provar com es comporten els autobusos híbrids en línies amb molt passatge... O potser en hores vall treuen algun articulat i posen els híbrids... tot i que, de proves, ja n'han fet un munt...

Per cert, què se n'ha fet, de l'híbrid que estava en proves fins que es van comprar més Lion's City híbrids (parlo del Man Lion's City que es provava al 44 de vegades, el que tenia al lateral indicador de línia com a davant), el que tenia el número de calca 1000 o algo així? S'ha integrat amb els 5XXX junt amb els altres Lion's híbrids, no?

Celebro l'Entrada 400!! )))3 ))) )))2 :atac :D

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Wednesday 12/09/2012 1:40
by pau5321
Adolescent barceloní wrote:
res_publica wrote:El mateix dia i a la mateixa línia, circulava el 5401. Vaig comprendre de seguida que aquests busos tenen molta capacitat per omplir-se de usuaris. Sentit Diagonal Mar, a l'illa ja hi anava ple. Experiments de busos de 12 metres amb la 7.... sempre (o la majoria de vegades) acaven com "sardinas en lata"
Potser volen provar com es comporten els autobusos híbrids en línies amb molt passatge... O potser en hores vall treuen algun articulat i posen els híbrids... tot i que, de proves, ja n'han fet un munt...

Per cert, què se n'ha fet, de l'híbrid que estava en proves fins que es van comprar més Lion's City híbrids (parlo del Man Lion's City que es provava al 44 de vegades, el que tenia al lateral indicador de línia com a davant), el que tenia el número de calca 1000 o algo així? S'ha integrat amb els 5XXX junt amb els altres Lion's híbrids, no?

Celebro l'Entrada 400!! )))3 ))) )))2 :atac :D
Segueix sent número 1100, passarà com el 1083 (6000) que s'ha quedat amb el número que tenia quan era prototip