Page 4 of 6

Re: Renfe 334: nova o reconstruïda?

Posted: Sunday 03/10/2010 20:38
by Jacob.CH
Me sorprende que el motor también, porque entonces, ¿¿de donde se ha sacado la potencia y la máxima de 200km/h??
Yo consideraría que son nuevas, ya que tienen varias diferencias a las 333, y muchos componentes, como dices, son nuevos.
Bueno, tampoco soy quién debe juzgarlo...

Re: Nova flota renfe

Posted: Sunday 03/10/2010 21:50
by 470
Ten en cuenta que la 334 respecto a la 333.4 pesa 20 T. menos, tiene bogies tipo bo-bo aptos para 200 km/h y no como la 333 que son co-co para 140 km/h, la relación de transmisión es diferente, la 333 es de mercancias tiene mas esfuerzo de tracción, en cambio la 334 corre y acelera mas, pero si tuviera que llevar mercancias las pasaria mas canutas, el motor -generador, en la revista dicen que es nuevo y hace una comparación con el de la 333 y resulta que la de este último tiene algun cv mas, yo se que renfe hizo una inversión muy importante en modernizar los motores diesel de las 333, por eso me extraña que sean nuevos, pero es posible.Tienes razon cuando dices que es una locomotora nueva, pero no del todo por eso hacia la salvedad, de todas formas por lo que se oye no es que esten muy contentos con ellas asi que cuando aparezcan los s - 130H me parece que las retiraran.

Re: Nova flota renfe

Posted: Sunday 03/10/2010 22:42
by Jacob.CH
En el enlace que me has dado antes pone varios servicios de pasajeros que realiza, como los Trenhotel Barcelona - A Coruña y Hendaya - Lisboa, y no creo que se puedan sustituir por un s/130H. Cuando aparezcan los trenes de alta velocidad nocturnos ya veremos...

Trenhotel Barcelona-A Coruña

Posted: Sunday 03/10/2010 23:24
by Guigui
Com que el Trenhotel Barcelona-A Coruña és una rama del de Vigo que se separa a Monforte de Lemos, no cal tracció híbrida. Amb una locomotora dièsel ja fan.

Re: Trenhotel Barcelona-A Coruña

Posted: Monday 04/10/2010 9:13
by Jacob.CH
Guigui wrote:Com que el Trenhotel Barcelona-A Coruña és una rama del de Vigo que se separa a Monforte de Lemos, no cal tracció híbrida. Amb una locomotora dièsel ja fan.
No n'estic segur però en l'estrella Barcelona-A Coruña em sembla que també hi havia una rama que anava a Gijón (no sé si encara es fa)

Trenhotels a Galícia i Astúries

Posted: Monday 04/10/2010 10:54
by Guigui
No. Són dos trens diferents: el 922 (Vigo/A Coruña) i el 932 (Gijón). Surten de Sants amb mitja hora escassa de diferència

Re: Nova flota renfe

Posted: Monday 04/10/2010 14:38
by Jacob.CH
Guigui wrote:No. Són dos trens diferents: el 922 (Vigo/A Coruña) i el 932 (Gijón). Surten de Sants amb mitja hora escassa de diferència
Gràcies, és que no ho tenia clar
;)

Re: Nova flota renfe

Posted: Tuesday 20/10/2015 11:50
by metring
Informació compartida per Maquinistilla. A les 470 els hi queda quatre dies? :

Re: Nova flota renfe

Posted: Tuesday 20/10/2015 12:40
by UT440_132M
metring wrote:Informació compartida per Maquinistilla. A les 470 els hi queda quatre dies? :
Més que quatre dies, quatre anys, com a màxim. Al 2020 tots els trens han d'estar adaptats a PMR.

Re: Nova flota renfe

Posted: Tuesday 20/10/2015 12:50
by davida
A Renfe li comença a sobrar 598 i 599 diesel i li falta material electric de Mitja Distancia. I sobretot material a 25kV bitensió. Perque es necesita un s121 per fer un Salamanca Valladolid o Vigo Coruña? Per canvi d'ample no. Nomes perque no hi ha material electric d'ample iberic a 25kV o bitensió. En teoria el 449 estaven preparats per ser adaptats a bitensió (a pagar apart).
Ja s'ha retirat 599 del Vigo Coruña, en breu de Madrid Salamanca i del Sevilla Granada.
I enviar a Canfranc/Soria un 598/599 es tancar la linea. Si abans la ocupación amb un 594-596 era del 20% ara sera del 10%.

Re: Nova flota renfe

Posted: Tuesday 20/10/2015 13:15
by Granolleri
davida wrote:Ja s'ha retirat 599 del Vigo Coruña, en breu de Madrid Salamanca i del Sevilla Granada.
Sí i no. Els 599 encara presten serveis a l'Eix Atlàntic, ja que es manté part del traçat antic el qual no s'ha electrificat.

Madrid-Salamanca suposo que mantindran alguns trens per Àvila, per no deixar sense trens Peñaranda de Bracamonte i no deixar pràcticament sense trens Àvila.

Re: Nova flota renfe

Posted: Tuesday 20/10/2015 15:18
by albe6
Sevillla - Marchena - Osuna - Granada - Almeria no desapareix pas i seguira per molt temps amb dièsel
Si que han tret 599 de Galicia, pero no tots, pels regionals que usen la via clàssica. Els sobrers han passat a Fuencarral (Sòria/Extremadura)
Madrid - Salamanca per Peñaranda no desapareixeran tots

L'unic que quedarà "lliure" properament son les rames Talgo IV del Madrid - Almería, que passarà a sèrie VI anant per Granada - Antequera Santa Ana - Còrdoba; posteriorment quedaran lliures les rames Talgo IV i VI del Madrid - Regió de Múrcia (Múrcia/Cartagena)

Aquesta adjudicació és per AV (Avril/Oaris) i ample variable bitensió (CM)

N'hauria de sortir una altra pròximament amb Civia AC (Alacant - Múrcia), Civia Alpí (Cercedilla -Cotos) i MD elèctrics

Re: Nova flota renfe

Posted: Tuesday 20/10/2015 16:58
by bigcoaster
Les 470 poden ser adaptades a PMR? Si és així, a mi no em faria res que les tinguessin uns quants anys més rodant, fan bé la seva feina i són més còmodes que les 447 de regionals.

Re: Nova flota renfe

Posted: Tuesday 20/10/2015 18:35
by albe6
Jo crec que una reforma estil 447 és plausible en les 470

Re: Nova flota renfe

Posted: Tuesday 20/10/2015 19:05
by Miquel
albe6 wrote:Jo crec que una reforma estil 447 és plausible en les 470
Home, no se jo si es gaire rentable construir nous cotxes remolcs per les 470.

El que no entenc es el motiu per el qual els trens han de ser els renovats a PMR. Adif hauria de tenir les andanes a l'alaçada del pis del tren. No acabo de trobar-li la lògica a fer que el tren s'adapti a l'andana i no l'andana al tren. Entrar al tren a peu pla sempre serà més còmode per tothom :nose

No adaptat, sigui quina sigui l'alçada de l'andana

Posted: Tuesday 20/10/2015 19:14
by Guigui
Encara que s'alci l'andana, els trens no adaptats tenen esglaons. Amb andana baixa, la gent ha de pujar. Amb andana alta, la gent ha de superar un espai buit. Les dues variants no són adaptades.

Re: No adaptat, sigui quina sigui l'alçada de l'andana

Posted: Tuesday 20/10/2015 19:43
by Miquel
Guigui wrote:Encara que s'alci l'andana, els trens no adaptats tenen esglaons. Amb andana baixa, la gent ha de pujar. Amb andana alta, la gent ha de superar un espai buit. Les dues variants no són adaptades.
Comptava en que si es posa l'andana a l'alçada del pis del tren l'esglaó del tren ha de desaparèixer amb alguna petita reformeta. De ben segur moltíssim més minsa que fer de nou un cotxe sencer!
Als Civies per exemple ja els van fer sense aquest esglaó intern.

Re: No adaptat, sigui quina sigui l'alçada de l'andana

Posted: Tuesday 20/10/2015 19:43
by oriolp13
Guigui wrote:Encara que s'alci l'andana, els trens no adaptats tenen esglaons. Amb andana baixa, la gent ha de pujar. Amb andana alta, la gent ha de superar un espai buit. Les dues variants no són adaptades.
Trobo que és molt més fàcil, però, adaptar aquest espai buit que queda de l'esglaó, fent algun tipus de petita reforma per a tapar el forat, que no reformar un tren sencer per a ser apte a PMR.
NO seria molt més fàcil adaptar totes les andanes a una alçada determinada i fer trens d'un sol pis baix que no el que es fa ara, on els Civia també tenen esglaó i una porta més baixa adaptada a PMR?

Re: Nova flota renfe

Posted: Tuesday 20/10/2015 20:06
by sag470
A mode de resum, les próximes incorporacions que hi ha planejades són:
Dins dels presupostos:
- 13 bitensió UIC 220 km/h, segurament per realitzar serveis pel CM.
- 5 Civia alpino, per renovar els 442 de Cotos.
- 10 Cercanias UIC bitensió per Cercanias Murcia.
- s/n trens UIC tritensió 330km/h
Desde noticies de Foment:
- 30 trens Alta Velocitat.
- 10 trens Velocitat alta amb rodadura desplaçable.

No se com pensen fer els regionals sense 470. Se suposa que amb 447 adaptades, pero Cercanias faltará material amb només Civia i menys 447 ni sense les 450/451 ni les 446.

Re: Nova flota renfe

Posted: Tuesday 20/10/2015 22:38
by David.F.C.M.B.1000
en mi opinion renfe tendria que adaptar i comprar trenes que tengan como los del metro que no tengan escalon i que esten bien adaptados al anden, pero el problema seria el tipo de altura de cada tren para poder despues adaptar todos los andenes a la misma altura todos