Amb les dàdes sobre la ma i fent una comparació de les sèries
446 i
447:
- Mides i gàlibs idèntics en les dues sèries. Les masses no pateixen gaires variacions entre si, si bé la 446 pesa unes poques tones més (unes 8) que la 447.
- Distribuició de la motorització idèntica en ambdues sèries (Bo'Bo' - 2'2' - Bo'Bo'). Bo': Grup motor independent (') format per un bogie amb dos eixos motoritzats (B) acoblats a diferents motors de tracció cada un dels eixos (o). 2': Grup induït independent (') format per dos eixos induïts (2).
- Motor de tracció tipus GEE-326 A2 de 300 KW, 8 en total (1 per eix motoritzat), idèntic en ambdues sèries.
- Control de tracció per Chopper a la sèrie 447, imagino que per reostat a la 446, no està especificat i, en aquest cas, tampoc ho se.
- Reducció bimotor i monoreductora en ambdues sèries.
- La relació potència - masa de la unitat a la sèrie 447 és de 15,29 KW/T i a la sèrie 446 és de 14,41 KW/T.
He decidit fer una tercera comparació amb la
sèrie 448, de composició M-R-Rc, de potència similar per motor, distribuició de motors idèntica (Bo'Bo') al cotxe motor.
- Els cotxes són pràcticament igual de llargs, els gàlibs són idèntics. Pesa unes 10 tones menys que les 447 i unes 18 menys que les 446.
- Distribuició de la motorització: Bo'Bo'-2'2'-2'2'. 1 cotxe motor menys.
- Motor de tracció tipus MELCO MB-3165 C de 290 KW, 4 en total (1 per eix motoritzat). 100 KW menys de potència per motor, 400 KW menys per cotxe motor.
- Control de tracció per reostat, com a les 446.
- Reducció bimotor i monorreductora. Igual a les sèries anteriors.
- La relació potència - masa de la unitat és de 7,68 KW/T. Més o menys la meitat que a les sèries anteriors.
Si afegissim un cotxe a la sèrie 446 serien unes 44,2 T més i a la sèrie 447 unes 43,5 T més. Pràcticament el mateix. Així doncs, variaria en el següent suposant que no es motoritzés:
Sèrie 446:
- Masa total de la unitat: 210,8 T.
- Relació potència - masa de la unitat: 11,39 KW/T.
Sèrie 447:
- Masa total de la unitat: 200,5 T.
- Relació potència - masa de la unitat: 11,97 KW/T.
Tenint en compte aquestes dàdes, caldria mirar molts més factors, com el factor de reducció de cada una de les sèries (imagino, per lògica, que les 446 i 447 tenen el mateix factor i que les 448 tenen un factor més baix). Però penso que tant la sèrie 446 com la sèrie 447 són capaces d'arrossegar perfectament un cotxe més.
És possible que hi hagi alguna equivocació, si fós el cas, si us plau, corretgiu-me. Les aportacions i correccions sempre són benvingudes.