Page 4 of 5

Re: T-12

Posted: Wednesday 07/04/2010 23:09
by Vilarrubla
Lluita1714 wrote:Com he dit molt anteriorment en aquest fil, estic d'acord en que els habitants de més enllà de les ATM disposin de les mateixes possibilitats que els de les altres regions de Catalunya, jo no discuteixo com hauria de ser la implantació, discuteixo que s'ajudi a aquells que sí que es poden permetre comprar un cotxe en temps de crisi, i de (per exemple) un cotxe de 13.000 euros, se li paguin 1.500, que és un salari, i per sobre de la mitjana. Això, aquest ajut al que sí pot pagar els 11.500 euros restants, ho paguem els que podem i els que no podem pagar un cotxe, mentre es paga un preu abusiu pel transport públic i amb pujades constants. Els que fan servir el tren o el bus són els que contaminen menys, de que serveixen límits de 80 si t'ajuden a comprar un transport contaminant (que no estic en contra del cotxe, sinó de l'ajut). Li calen 1.500 euros a cell qui en aquests temps, pot demanar un petit préstec? A molts dels que ho paguen en forma d'impostos, no li permeten cap préstec. On és, la lluita per l'ecologia i igualtat social que sostenen alguns, que posen límits de 80 i entorpeixen el vehicle privat? De què serveix si s'ajuda a les companyies d'automòbils a vendre cotxes i que ara tenen més guanys (menys personal, més vendes) que abans de la Crisi de les Subprimes, i no s'ajuda a aquell que fa servir el transport públic i ha de patir les seves deficiències constants (úniques a l'Europa occidental) i els seus preus abusius (també amb rècords).
El nombre de circulacions no augmenten per les ajudes del Pla 2000E ja que són gent que ja disposa de cotxe... i per tant són una mateixa persona però amb un cotxe nou... el que fa aquest pla, a part de que no es crei més aturats al sector de l'automòbil, és canviar cotxes vells i contaminants per nous que no contaminent tant, per lo tant no entra en cap mena de contradicció amb la mesura dels 80 km/h... en tot cas només a les regions, com Catalunya, on es va proposar pujar el nivell de contaminació permesa per que es podés acullir a l'ajut tot perquè entressin models de cotxes de marques molt subvencionades a Catalunya.

Igualment aquest pla es momentani, la T-12 no, i el sector de l'automòbil s'ha de renovar... ja sigui per que una millora del TP faci que es disminueixin les vendes dels cotxes, per cotxes més ecològics, etc. però això no és pot fer d'un dia per un altre, per tant aquests ajuts són totalment necessaris... evidentment mantenir-ho a la llarga no.

Sobre la T-12, està bé subvencionar el TP (o encara més)... però no seria millor fer-ho mitjançant un altre tipus d'incentiu? S'ha de fer amb la gratuïtat parcial o total? Si amb la gratuïtat parcial ja hi han pares que es queixen, que estan inculcan als seus fills? Que s'ha de viure en una societat hipersubvencionada?

Sobre el preu abusiu del TP, crec que en la gran majoria dels casos és una gran fal·làcia... dels meus gastos, el 5% el destino a pagar transport públic (metro + bus). No em sembla una xifra massa elevada, tenint en compte que no tinc molts gastos, la xifra que si que em sembla elevada és pagar 100 euros al mes per 4 viatges en autobús, el que gasto en metro (agafant-lo a diari i varis cops) no arriba ni al 1%.

Pagar un cotxe em suposaria el 50% del meus gastos. Amb un credit clar, i sense contar aparcament ni benzina ni tallers, etc.

Re: T-12

Posted: Wednesday 07/04/2010 23:36
by Lluita1714
Pitjor encara, són gent que malgrat tenint un cotxe amb uns quants anys, es permeten el luxe de comprar un altre, en el benentès de que poden pagar-ho al moment o amb un préstec (que avui és un miracle que el banc te'l concedeixi segons qui). Els ajuts són fantàstic quan es diu que "paga l'estat" però ningú pensa d'on treu els diners, l'estat, de tots, i aquests tots engloba els que si, i els que no es poden permetre un cotxe nou.

El pla és momentani, però l'han allargat, sabent que ara venen més cotxes que abans de la crisi. Això ja no és restablir el mercat automobilístic, això és afavorir-lo irracionalment mentre s'enfonsa la resta. Es tracta de potenciar el transport públic i promocionar-lo. Fa temps vaig llegir un article d'un sociòleg on deia que si donem gratuïtat als bitllets dels nens, aquests s'acostumaran a pagar, i quan es facin més grans, pagaran perquè sempre han passat el bitllet. Però no ve només d'això, no només la T12, els preus dels bitllets normals són abusius. No diré quin percentatge ha de representar dels teus guanys, i això és relatiu al que guanyis, només cal mirar altres regions del món amb un sistema de transport cinquanta vagades superior al de Catalunya, i amb un preu dues vegades menor. S'ha de controlar el preu d'un àmbit on no hi ha cap llei d'oferta i demanda, ni en ferrocarrils, ni en autobusos (procuren no fer-se la competència mai) ni en cap àmbit que no siguin els avions, i això és privat.

El problema, company, és que tu que no et compres cap cotxe a causa de que et surt més car, perquè en una majoria de casos és prescindible (encara que el TP sigui punyeter), pagues una subvenció a aquells que sí que se'l compren, als que poden demanar préstecs per ser funcionaris, o tenir bones nòmines, o que el paguen directament, mentre a altres els toca pagar bitllets de trens en una de les xarxes més cares d'Europa, on malgrat la crisi, encara puja el preu, i no, no ajuden a aquesta gent, i neguen el dret a anar d'una forma més econòmica fins-i-tot als nens que van a una escola fora del seu àmbit territorial, víctimes d'una mala gestió (majoritàriament municipal) en respecte als centres docents.

Imitar els grans

Posted: Thursday 08/04/2010 0:15
by Guigui
Lluita1714 wrote:Fa temps vaig llegir un article d'un sociòleg on deia que si donem gratuïtat als bitllets dels nens, aquests s'acostumaran a pagar, i quan es facin més grans, pagaran perquè sempre han passat el bitllet.
En el cas de la meva filla, li fa molta il·lusió tenir bitllet perquè pot "fer de persona gran". I cert, així també s'anirà acostumant a pagar sempre que utilitzi el transport públic.

Possiblement no ho hagin previst com a tal, però la T-12 pot arribar a tenir un efecte social important a llarg termini.

Re: T-12

Posted: Thursday 08/04/2010 11:32
by Vilarrubla
Lluita1714 wrote:Però no ve només d'això, no només la T12, els preus dels bitllets normals són abusius. No diré quin percentatge ha de representar dels teus guanys, i això és relatiu al que guanyis, només cal mirar altres regions del món amb un sistema de transport cinquanta vagades superior al de Catalunya, i amb un preu dues vegades menor. S'ha de controlar el preu d'un àmbit on no hi ha cap llei d'oferta i demanda, ni en ferrocarrils, ni en autobusos (procuren no fer-se la competència mai) ni en cap àmbit que no siguin els avions, i això és privat.

El problema, company, és que tu que no et compres cap cotxe a causa de que et surt més car, perquè en una majoria de casos és prescindible (encara que el TP sigui punyeter), pagues una subvenció a aquells que sí que se'l compren, als que poden demanar préstecs per ser funcionaris, o tenir bones nòmines, o que el paguen directament, mentre a altres els toca pagar bitllets de trens en una de les xarxes més cares d'Europa, on malgrat la crisi, encara puja el preu, i no, no ajuden a aquesta gent, i neguen el dret a anar d'una forma més econòmica fins-i-tot als nens que van a una escola fora del seu àmbit territorial, víctimes d'una mala gestió (majoritàriament municipal) en respecte als centres docents.
Doncs jo segueixo pensant que el TP és barat. I sobre lo de la mala gestió no hi estic d'acord, molta gent fa triquimanejes per portar els seus fills a una altra escola que no sigui la del seu barri o de la seva ciutat... simplement perquè tenen el capritxo de portar els seus fills a l'escola X o Y. Em sembla perfecte que ho fassin, però qiue a sobre de que després només han de pagar 35 euros a l'any, a sobre es queixen que es massa.

I no se quin problema li veus a les subvencions als cotxes, potser no sigui de la millor forma, però treure del mercat cotxes antics i contaminants no em sembla gens malament, tot el contrari. El parc de cotxes no augmenta... no es promociona l'ús del cotxe, sinó que els que n'utilitzen (alguns pq si i d'altres pq el necessiten) pugin canviar-lo per un de més nou i menys contaminant, a part de que beneficia a un sector industrial.

Si el sector no estés en crisi no trobaria normal la subvenció i ara mateix la conversió és molt difícil, les subencions han d'anar acompanayades a més de unes altres subvencions (o obligacions ja que ja se'ls ha estat ajudant) per a que es reconverteixi el sector.

Re: T-12

Posted: Thursday 08/04/2010 14:57
by Lluita1714
Doncs jo segueixo pensant que el TP és barat. I sobre lo de la mala gestió no hi estic d'acord, molta gent fa triquimanejes per portar els seus fills a una altra escola que no sigui la del seu barri o de la seva ciutat... simplement perquè tenen el capritxo de portar els seus fills a l'escola X o Y. Em sembla perfecte que ho fassin, però qiue a sobre de que després només han de pagar 35 euros a l'any, a sobre es queixen que es massa.
No és així, parles de minories, jo vaig tenir la sort de tenir un centre educatiu en la zona d'influència on vivia, fins als quatre anys i després en un període de dos anys més, i parlo dels noranta, des d'aleshores tres kilòmetres no me'ls treu ningú, i sempre en centres educatius públics i mai en urbanitzacions, sempre al centre del poble, i mai més lluny de 25km de Barcelona. No sóc jo, som molts, i encara rai abans, que a la Llobregat-Anoia eren 3 euros (500 pessetes) una T2 (10 viatges), ara és més del doble, ii no s'ha duplicat ni els salaris, ni tampoc ha arribat a tant el nivell de vida.
Vilarrubla wrote: I no se quin problema li veus a les subvencions als cotxes, potser no sigui de la millor forma, però treure del mercat cotxes antics i contaminants no em sembla gens malament, tot el contrari. El parc de cotxes no augmenta... no es promociona l'ús del cotxe, sinó que els que n'utilitzen (alguns pq si i d'altres pq el necessiten) pugin canviar-lo per un de més nou i menys contaminant, a part de que beneficia a un sector industrial.

Si el sector no estés en crisi no trobaria normal la subvenció i ara mateix la conversió és molt difícil, les subencions han d'anar acompanayades a més de unes altres subvencions (o obligacions ja que ja se'ls ha estat ajudant) per a que es reconverteixi el sector.
A qui s'ho pot permetre, no li calen ajuts, i malgrat que venen més del que venien fa dos anys, no accepten nous empleats ni tampoc els vells acomiadats, per una manca de mà dura amb les empreses per part del govern en els requisits dels ajuts. Els ajuts han ajudat a pagar una altra finca als propietaris de les companyies automobilístiques... i tampoc s'ha fet com a altres països, on només d'ajuda a la compra de cotxes fabricats al país, aquí és igual que sigui japonesa o alemanya, el PIB no te cap importància, a aquesta ronda, paguen els ciutadans.

Re: T-12

Posted: Friday 30/04/2010 20:00
by metring
Del ple municipal de l'Ajuntament de Barcelona d'avui:

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

[...]
Es demanarà a l'ATM la gratuïtat de la T12

La proposició de CiU per instar l'Autoritat del Transport Metropolità a garantir la gratuïtat del títol de transport públic per a infants ha estat aprovada amb el suport del PP. A partir d'aquesta, l'Ajuntament demanarà a l'ATM acabar amb els 35 euros que les famílies han de pagar pels costos d'emissió de la targeta.[...]

No a la gratuïtat

Posted: Friday 30/04/2010 22:06
by Guigui
Que ho demanin, i que l'ATM digui que no. I ho dic com a pagano d'una d'aquestes targetes.

Les coses tenen un valor. I el valor té un preu. Si volen tarifes socials per a gent amb rendes baixes, d'acord. Però les èpoques de "cafè per a tothom" fa temps que s'haurien d'haver acabat perquè no n'hi ha per a tot (encara que alguns ho vulguin fer veure).

Re: No a la gratuïtat

Posted: Saturday 01/05/2010 11:57
by Miquel
Guigui wrote:Que ho demanin, i que l'ATM digui que no. I ho dic com a pagano d'una d'aquestes targetes.

Les coses tenen un valor. I el valor té un preu. Si volen tarifes socials per a gent amb rendes baixes, d'acord. Però les èpoques de "cafè per a tothom" fa temps que s'haurien d'haver acabat perquè no n'hi ha per a tot (encara que alguns ho vulguin fer veure).
:plas :plas
Estic d'acord, a mi em sembla que 35 € a tota la xarxa integrada (només Z1, i suposo que a Rodalies s'hi pot entrar) durant 12 mesos és un regal.

I, si es fés, d'on sortirien els € que es deixarien d'ingressar a l'ATM??
D'un altre augment abusiu dels altres títols integrats?

Re: No a la gratuïtat

Posted: Saturday 01/05/2010 15:08
by Lluita1714
Miquel wrote: :plas :plas
Estic d'acord, a mi em sembla que 35 € a tota la xarxa integrada (només Z1, i suposo que a Rodalies s'hi pot entrar) durant 12 mesos és un regal.

I, si es fés, d'on sortirien els € que es deixarien d'ingressar a l'ATM??
D'un altre augment abusiu dels altres títols integrats?
Dels impostos, que per alguna cosa ens cobren també el xec nadó i els ajuts a la compra de turismes.

Renovació sense demanar-la i sense pagar

Posted: Friday 03/12/2010 16:18
by Guigui
Aquesta setmana m'ha arribat la T-12 renovada per a la meva filla gran. El curiós del cas és que en cap moment em van fer arribar un formulari de sol·licitud de renovació ni m'han domiciliat els 35 euros, i a més, la nova targeta caduca el dia que la meva filla faci 10 anys (que no serà fins d'aquí a uns quants).

Re: T-12

Posted: Friday 03/12/2010 17:05
by victorcasta
Els 35 euros només es pagaven per la primera emissió de la targeta. La resta d'anys no s'ha de pagar res.

35 euros per fins a vuit anys

Posted: Friday 03/12/2010 17:14
by Guigui
Doncs em sembla un escàndol. I ho dic com a beneficiari.

Per altra banda, no entenc com no han prorrogat la targeta fins als 12 anys en lloc dels 10.

Re: T-12

Posted: Friday 03/12/2010 17:31
by victorcasta
Doncs sí, les crítiques pels 35 euros eren infundades ja que no són anuals, sinó és un pagament de per vida.

El duplicat de la targeta per deteriorament no té cost; però el duplicat per pèrdua o robatori, significarà tornar a pagar els 35 euros.

Re: Tarifes ATM 2011

Posted: Thursday 16/12/2010 18:09
by davida
El meu fill no te dret a la T-12 i quan fagi 4 anys m'obliguen a pagar.
El motiu:
- Soc divorciat, el meu fill dorm mes de 100 dies l'any a casa meva. Pero esta empadronat a casa la seva mare (zona 2).
- El meu fill no li interesa una T-12 de la zona 2, no fa servir el transport públic per trajectes interns de zona 2, la seva mare sempre en cotxe. I si fa servir el transport public a la zona 1.
Malgrat ser un resident a Barcelona, a temps parcial si , no hi tinc dret. La T-12 nomes serveix per empadronats i no per fills d'empadronats. Oficialment no viu amb el seu pare, nomes ve de visita encara que sigui mes de 100 dies l'any.

De fet, T-13

Posted: Monday 12/03/2012 11:18
by Guigui
La T-12 ha sigut ampliada en un any d'edat, passant a ser vàlida per a nens de 4 a 13 anys, ambdós inclosos. Ja me'n vaig adonar fa dos mesos, quan vaig haver de fer un duplicat per deteriorament de la T-12 de la meva filla, però ara acabo de rebre una de centenars de milers de cartes del meu estimadíssim i sereníssim alcalde, que com tots els integrants del seu gremi, sempre vetlla per l'estalvi de l'autobombo.

Re: T-12

Posted: Tuesday 13/03/2012 15:51
by josep_serre
Per cert, canviant una mica de tema dintre del tema de la T-12, que us semblaria si els operadors bloquessin aquest títol en horari escolar per evitar el frau que hi existeix, com hi pot haver excepcions de desplaçaments de titolars en aquest horari? caldria que la validació fos autoritzada expressament és clar.

No seria una solució absoluta però està clar que resoldria en part l'escandalós frau que hi ha amb aquest títol.

Re: T-12

Posted: Tuesday 13/03/2012 16:18
by davida
Realment la T-12 ha sigut un engany. Els trajectes curts ara son gratis i els llargs de pagament.
Abans:
- Apartir de 4 anys es pagaba bitllet sencer al Metro
- A Rodalies apartir del 7.
- Al MD mig bitllet del 4 als 11.
Despres:
- La teva zona gratuita amb la T-12
- Bitllet complet a la resta.

I en el meu cas pitjor. El meu fill de 5 anys no te dret a la T-12 perque soc divorciat i que pasi 150 dies amb mi l'any es insuficient per tenir una T-12, i sempre paga bitllet complet.

Re: T-12

Posted: Tuesday 13/03/2012 17:12
by Ferry1ac1
josep_serre wrote:Per cert, canviant una mica de tema dintre del tema de la T-12, que us semblaria si els operadors bloquessin aquest títol en horari escolar per evitar el frau que hi existeix, com hi pot haver excepcions de desplaçaments de titolars en aquest horari? caldria que la validació fos autoritzada expressament és clar.
No seria una solució absoluta però està clar que resoldria en part l'escandalós frau que hi ha amb aquest títol.
Limitar-lo a 3 viatges per dia i fer que entre les 10 del vespre i les 6 del matí no funcionés. A l'autobús es pot constatar un frau elevat amb aquestes targetes.

Re: T-12

Posted: Tuesday 13/03/2012 17:19
by Fran-Ikarus
Tècnicament és senzill de fer? Les validadores actuals es poden programar perquè acceptin uns títols en hores i/o dies determinats, i no pas en altres?

Re: T-12

Posted: Tuesday 13/03/2012 18:16
by josep_serre
Ferry1ac1 wrote:
josep_serre wrote:Per cert, canviant una mica de tema dintre del tema de la T-12, que us semblaria si els operadors bloquessin aquest títol en horari escolar per evitar el frau que hi existeix, com hi pot haver excepcions de desplaçaments de titolars en aquest horari? caldria que la validació fos autoritzada expressament és clar.
No seria una solució absoluta però està clar que resoldria en part l'escandalós frau que hi ha amb aquest títol.
Limitar-lo a 3 viatges per dia i fer que entre les 10 del vespre i les 6 del matí no funcionés. A l'autobús es pot constatar un frau elevat amb aquestes targetes.
Estic segur que es pot fer sense conèixer la informàtica que hi ha al darrere que un títol no sigui utilitzat en franja horària determinada, limitar l'ús a un nombre de viatges al dia em sembla raonable, tot i que la limitació sigui només tècnica, és a dir a partir del tercer viatge s'hagi d'autoritzar expressament la validació pel personal de l'operador corresponent.