Diari de Girona, 20 de febrer de 2013 wrote: ´Tenim molta feina, estimat conseller´
Ana Pastor recorda a Santi Vila que en matèria de carreteres, sobretot amb la N-II, s'està treballant per reprendre obres
Pastor va tornar a posar sobre la taula la necessitat de desdoblar la N-II. carles colomer
20.02.2013 | 00:00
BARCELONA | ACN/DDG De la mateixa manera que va fer la setmana passada al ple del Congrés dels Diputats, la ministra Ana Pastor va tornar a incidir ahir en la necessitat de desdoblar la N-II. Després de mesos de silenci, aquesta reivindicació gironina històrica ha tornat a l'0rdre del dia, i la setmana passada ja es va mostrar la voluntat de tornar a desencallar el tram Medinyà-Orriols, aturat des del 2010. Ahir, en el transcurs d'un esmorzar de treball de la Confederació Espanyola de Directius i executius (CEDE) la ministra de Foment, Ana Pastor, es va referir a les inversions en carreteres, amb una menció especial a la N-II al seu pas per Girona. En arribar a aquest punt del discurs, la ministra es va dirigir al conseller Santi Vila, que també era present a l'acte, per dir-li: "En carreteres tenim molta feina per endavant estimat conseller", assegurant que la situació actual li preocupa molt. Tot i això, la titular de Foment no va aportar novetats en relació amb el calendari i va reiterar que s'està en converses amb Abertis, la concessionària de l'AP-7, per arribar a un acord de compensació per la desviació a l'autopista dels camions que actualment passen per la nacional.
En el torn de preguntes no van faltar les que es referien a l'estat actual de la N-II i el pas de camions, especialment pel tram nord de Girona fins a la frontera. La ministra va reconèixer que en aquest moment el Ministeri manté converses amb Territori i Sostenibilitat i amb Abertis, l'empresa concessionària de l'AP-7.
Ana Pastor va mantenir el calendari que ja va anunciar setmanes enrere i que fixava una solució amb la concessionària a primers del mes d'abril per permetre el pas de camions per l'autopista i evitar el seu pas per la N-II. Per a la ministra aquesta és una solució provisional i va reiterar la seva intenció de desdoblar la carretera per convertir-la en una autovia.
La ministra va recordar l'escenari de restriccions pressupostàries i tot i això va dir que la N-II de Girona, conjuntament amb altres projectes d'altres indrets de l'Estat, és una de les prioritats en el pla d'inversions del Ministeri, sempre en base a projectes "realistes" i sempre amb pressupostos adequats.
La titular de Foment va reconèixer que li "preocupava molt" l'estat actual d'aquesta carretera perquè és una via amb "molts problemes" per la densitat de trànsit que ha de suportar diàriament.
En relació amb projectes concrets, la ministra va dir que es mantindran les obres d'arranjament del tram de la N-II entre Tordera i Maçanet i que també continuarà l'execució d'obres dels trams de l'autovia entre Maçanet i Caldes de Malavella.
Tal com ja va fer la setmana passada, la ministra va recordar que aquest 2013 es farà la licitació del tram de la carretera entre Maçanet i Sils i també va dir que es finalitzaran, sense donar data, els enllaços de l'AP-7 de Fornells, Sant Gregori i Vilademuls per fer possible una circumval·lació de Girona lliure de peatge.
Referència a Rodalies
Després de detallar totes les inversions que s'han de fer, la ministra va emplaçar el govern català a treballar junts "des del diàleg i l'entesa" i va assegurar al conseller Vila que el seu ministeri li farà costat.
Tot i això, va retreure a l'executiu català que encara no s'hagi signat el conveni de Rodalies. Després d'assumir la titularitat del servei ferroviari a Catalunya, la Generalitat es va negar el 2011 a signar el conveni de serveis que havia de substituir el contracte programa que regulava fins llavors la prestació del servei, amb l'argument que no es garantien les transferències econòmiques necessàries. La setmana passada, el conseller Vila va afirmar que fins i tot abans de la primavera es podria resoldre la firma del contracte i poder posar en marxa les Rodalies a Girona, ja que les converses amb Foment avancen a bon ritme.
Desdoblament N-II
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 21 de febrer de 2013 wrote: Dos ferits en un nou xoc a la Nacional, al tram de Pontós
A conseqüència del xoc, el conductor d'un dels turismes va resultar ferit de gravetat
21.02.2013 | 07:29
FIGUERES | C.V. Dues persones van resultar ferides, una d'elles de gravetat, en un nou accident a la N-II, al tram de Pontós. L'accident va afectar un únic carril de circulació i es va donar pas alternatiu als vehicles.
La carretera continua registrant accidents constants, el darrer a quarts de vuit del matí d'ahir al punt quilomètric 742 de la N-II quan van col·lidir dos turismes. A conseqüència del xoc, el conductor d'un dels turismes va resultar ferit de gravetat i va ser traslladat en helicòpter a l'hospital Josep Trueta de Girona. El segon accident va resultar ferit lleu i se'l va atendre a l'Hospital Comarcal de Figueres, d'on hauria rebut l'alta a la tarda. Al lloc s'hi van desplaçar sis dotacions dels Mossos d'Esquadra, cinc dels Bombers de la Generalitat i dues ambulàncies i un helicòpter del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
Els Mossos van donar pas alternatiu mentre s'atenien els ferits i es retiraven els vehicles. En no haver de tallar la via, el trànsit es va veure afectat però no es van registrar cues importants.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 21 de febrer de 2013 wrote: Els veïns desfilen una hora pel pas de vianants de la N-II per protestar a Bàscara
L'acció va causar retencions a la carretera, on el trànsit es va veure alentit
Els veïns en fila fent-se seu el pas de vianants amb un ús massiu que alentia el trànsit. conxi molons
21.02.2013 | 00:00
BÀSCARA | C.VILÀ/ACN Més d'un centenar de persones vianants de Bàscara en una nova acció reivindicativa perquè es retirin els camions de la N-II i se'ls faci circular per l'autopista. Ho van portar a terme entre set i vuit de la tarda, mentre entre nou i deu del matí van mantenir el tall al trànsit que des de principi de mes realitzen de dilluns a divendres. La nova mesura va causar retencions durant mitja hora fins que els Mossos van desviar el trànsit a Orriols i Figueres per l'autopista. La mesura també va causar trànsit intens al cinturó de ronda de Figueres.
Una de les portaveus del moviment veïnal, Eugènia, Carbó, constatava que "és una mesura més" per pressionar perquè es compleixi el compromís. Jordi Punset, de la plataforma, reiterava el seu missatge:volem els camions fora. Inicialment, els veïns es van situar al pas de vianants regulat amb un semàfor que atura el trànsit si es prem el botó dels vianants. La circulació es va alentir però les retencions no es van produir fins que alguns veïns van utilitzar alhora un segon pas de vianants sense semàfor. A partir d'aquell moment i fins quarts de vuit del vespre es van registrar els moments amb més cues mentre en petits grups anaven creuant la carretera, un acte que a Bàscara, per l'elevat trànsit, no és fàcil. En començar a comportar problemes, els Mossos van desviar, com fan als matins, els vehicles per l'autopista deixant buida la N-II al seu pas per la població. Els veïns es van mantenir fins a les vuit creuant una carretera on només circulava ocasionalment algun vehicle. A les vuit es reobria i l'intens trànsit tornava al seu lloc habitual.
També un centenar de veïns havien participat al matí a la protesta diària. Ahir, a la indignació habitual s'hi afegia la notícia que a quarts de vuit s'havia produït un accident a pocs quilòmetres, a Pontós, i que havia resultat ferit lleu un veí. L'alcalde, Lluís Lloret, ho explicava i lamentava que "els accidents són constants". Eugènia Carbó constatava que "avui estem molt enfadats perquè amb aquest accident encara ens reforça més la protesta" recordant que des que van començar els talls s'han produït almenys quatre sinistres de diferents consideració en el tram des de Pontós a Vilafreser.
Per això estan convençuts que no marxaran de la carretera fins que es faci efectiva la mesura de retirar els camions de la N-II i fer-los circular per l'autopista. Segons la primera data hauria de ser a finals de mes, però la Generalitat posteriorment ja va informar que podria allargar-se fins a les set o vuit setmanes coincidint amb el calendari del que informava la ministra de Foment, Ana Pastor, en una conferència. Pastor confirmava les negociacions amb Abertis per desviar els camions per l'autopista a principi d'abril. Per l'alcalde de Bàscara, "hi ha una incoherència total" amb les dates que cada vegada s'allarguen més.
Els veïns no marxaran i si a data 1 de març no s'ha complert, preparen encara més pressions. A banda de la nova acció d'ahir busquen l'adhesió d'altres poblacions perquè "tots estem afectats". De fet, expliquen que han rebut molts suports per telèfon, Internet i de gent que demana que continuïn amb les protestes.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt/Avui, 21 de febrer de 2013 wrote: Els veïns de Bàscara ara ocupen l'N-II dos cops al dia
Amplien les mobilitzacions amb un ús massiu dels passos de vianants de les set a les vuit del vespre
L'accident d'ahir a Pontós, amb un veí del poble implicat, mobilitza més la població
Els veïns de Bàscara van ampliar ahir les protestes pel pas dels camions a l'N-II fent un us intensiu del pas de vianants amb semàfor. Foto: JORDI RIBOT / ICONNA.
21/02/13 02:00 - bàscara - Esteve Carrera
Un centenar de veïns de Bàscara es van dedicar ahir entre les set i les vuit del vespre a fer un ús intensiu del pas de vianants amb semàfor situat al mig del poble. Des d'ara aquesta acció es repetirà cada dia a la mateixa hora de dilluns a divendres, i s'afegirà al tall de carretera N-II que la població també protagonitza cada dia de les nou a les deu del matí d'ençà tres setmana per reclamar que es desviï el pas dels camions per l'autopista i no passin més per la carretera que travessa el poble. La decisió d'ampliar la mobilització que fins ara només es feia al matí ja s'havia plantejat en les assemblees de veïns, però es va precipitar ahir al matí quan es va saber que s'havia produït un altre accident de trànsit a l'N-II [vegeu peça] en el qual estava involucrat, un cop més, un veí de Bàscara.
“En les últimes tres setmanes ja s'han produït quatre accidents en un tram de cinc quilòmetres d'aquesta N-II. És un clam. Ja està bé. Això ho han de parar i la mobilització pren més força”, explicava ahir vespre Eugènia Carbó, una de les portaveus de la plataforma.
Sol·licitant repetidament el semàfor per donar pas als vianants, els veïns (gent gran, grups de joves i pares acompanyats dels nens) van aconseguir que s'acumulessin llargues cues de camions i cotxes a banda d'aquest pas i dels dos altres passos de vianants (sense semàfors) que hi ha al pas de l'N-II per Bàscara.
Al cap de mitja hora, però, el trànsit es va fer més escàs perquè el servei de trànsit va desviar la circulació –com ja fa als matins– per evitar que s'acumulessin els vehicles al pas pel municipi. Tot i això els veïns no es van desanimar i van mantenir la mobilització com havien previst fins a les vuit. “Almenys així el poble queda tranquil una estona”, deien alguns dels presents. L'alcalde, Lluís Lloret, també manifestava el seu suport a l'acció d'ahir vespre dient que li agradava perquè era “una manifestació legal”.
Després de tres setmanes tallant l'N-II, la mobilització a Bàscara no només no afluixa sinó que s'amplia i la plataforma no descarta més accions, com ara marxes lentes. El moviment que va començar de forma espontània s'ha anat estructurant i els veïns ara ja s'han constituït com a plataforma Prou Camions N-II. “L' objectiu és que treguin els camions de l'N-II i no pararem fins a aconseguir-ho. D'accidents n'hi ha hagut i n'hi haurà sempre, però els camions han de passar per l'autopista i han de treure aquest pes de l'N-II”, diu Eugènia Carbó.
LA FRASE
En les últimes tres setmanes hi ha hagut quatre accidents en un tram de 5 quilòmetres. Ja n'hi ha prou
Eugènia Carbó
portaveu de la plataforma
Dos ferits en l'accident del matí
La col·lisió entre dos turismes ahir a l'N-II al pas per Pontós va deixar un ferit en estat crític i un altre de lleu, segons informava el Servei Català de Trànsit. La col·lisió es va produir quan faltaven pocs minuts per dos quarts de vuit del matí al quilòmetre 742 de l'N-II. El ferit va ser traslladat en un helicòpter del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) a l'hospital Josep Trueta de Girona, mentre que el ferit lleu va ser evacuat en ambulància a l'hospital de Figueres. Tot i el sinistre, no va caler tallar completament l'N-II i es va donar pas alternatiu fins a les nou del matí. Fins al lloc de l'accident, s'hi van desplaçar sis dotacions dels Mossos d'Esquadra, cinc dels Bombers de la Generalitat i dues ambulàncies i un helicòpter del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
acn
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 22 de febrer de 2013 wrote: Les obres a l´enllaç de l´AP-7 a Figueres podrien començar a l´abril
22.02.2013 | 00:00
FIGUERES | ACN/DDG El conseller de Territori, Santi Vila, va explicar ahir que aquest any es podran desbloquejar les obres de l'enllaç de l'AP-7 a Figueres. Dimecres es va tancar un acord amb Foment que permetrà que Abertis iniciï les obres valorades en sis milions d'euros a l'abril i que s'acabi a finals d'any, després d'un període d'execució de vuit mesos. L'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, va afirmar que "són bones notícies", i que ho és sobretot "tenint en compte que ara es parla de la retirada dels camions de la N-II perquè passin per l'autopista".
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt/Avui, 22 de febrer de 2013 wrote: Les obres de l'accés nord de l'AP-7 a Figueres s'iniciaran d'aquí a dos mesos
S'havien de començar abans d'acabar el 2012 però Foment no hi ha donat llum verd fins ara
L'alcaldessa espera que precipitin l'obertura de la nova presó
L'accés nord de l'AP-7 a Figueres només permet una part dels moviments als vehicles. Foto: LLUÍS SERRAT.
22/02/13 02:00 - figueres - Mar Vicente
Les obres de l'accés nord de l'AP-7 a Figueres començaran abans de l'1 de maig. Aquests treballs ja s'havien d'haver fet abans de l'any passat, però es van haver d'ajornar perquè el Ministeri de Foment no hi donava llum verd. Ara, però, l'Estat ja ha signat la resolució i la concessionària de l'autopista, Abertis, ja pot iniciar les obres. Està previst que hi hagi un mes i mig de tràmits per fer la licitació i que durant el mes d'abril comencin les feines. Les obres estan valorades en sis milions d'euros i duraran vuit mesos, amb la qual cosa l'enllaç podria estar completat entre el desembre d'aquest any i el gener del 2014.
Les feines permetran completar l'enllaç nord de l'AP-7, on ara només es poden fer els moviments relacionats amb el nord: els cotxes que entren a l'autopista a Figueres nord tan sols poden anar en direcció cap a la Jonquera i només en poden sortir els vehicles que vénen del nord des de l'autopista.
L'anunci el va fer ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que ho va posar d'exemple del bon moment de ''complicitat'' amb el Ministeri de Foment, va dir Vila, segons recollia ahir l'ACN.
Ricard Font, secretari de Territori i Mobilitat, va concretar que ahir dimecres es va tancar un acord amb el Ministeri de Foment que permetrà que Abertis, propietària de la concessió de l'autopista, iniciï les obres. El secretari va destacar que un cop aquesta obra estigui acabada quedarà resolt un dels problemes de connectivitat de l'Empordà.
El conseller de Territori i exalcalde de Figueres, Santi Vila, va comunicar ahir mateix a l'ara alcaldessa de la ciutat, Marta Felip, el llum verd de Foment. Marta Felip va qualificar l'anunci de “bona notícia” i tot seguit va assegurar que per Figueres representa un pas endavant “històric”, ja que era una obra molt esperada a la ciutat.
L'alcaldessa també es va referir al tema de la presó del Puig de les Basses, i va dir que espera que les obres a l'enllaç nord propiciïn l'obertura de l'equipament, que està pendent d'això i de pressupost.
LA XIFRA
6 milions d'euros
costaran les obres per completar l'accés nord de l'AP-7 a Figueres, que estava inacabat.
Com serà el desdoblament de l'N-II
La Generalitat i l'Estat continuen negociant el desdoblament de l'N-II de Girona a la Jonquera. Segons fonts de la conselleria, l'N-II serà una via ràpida, però no una autovia. És a dir, serà de doble carril però sense grans enllaços, sinó amb rotondes a les interseccions, similar a la C-260, de Figueres a Roses. La reducció del pressupost que ha fet Foment (de 700 a 300 milions) obliga a limitar l'obra i per això s'està estudiant que l'AP-7 pugui servir de variant en alguns trams, com ara al cinturó de ronda de Figueres, ja que desdoblar aquest punt és molt costós econòmicament. L'altre lloc conflictiu és Bàscara, ja que fer-hi una variant també és molt car i no es podria incloure en els 300 milions de pressupost. A més, de Figueres a la Jonquera podria no desdoblar-se sinó només fer-hi millores.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt/Avui, 24 de febrer de 2013 wrote: Intensifiquen la mobilització de la tarda al pas de vianants
Des de dimecres, la protesta també es repeteix a final de tarda amb un ús intensiu dels passos de vianants
La plataforma no vol entrar a valorar una variant de Bàscara que no fa unanimitat
Provoquen retencions utilitzant repetidament els passos de vianants. Foto: JORDI RIBOT / ICONNA.
24/02/13 02:00 - Bàscara - Esteve Carrera
Per tercer dia, els veïns de Bàscara també van provocar divendres una llarga cua de cotxes entre les set i les vuit de la tarda. Des de dimecres, aquesta segona mobilització diària consisteix a fer un ús intensiu dels passos de vianants. Dimecres passat es van limitar a activar repetidament el semàfor per aturar els cotxes. Dijous i divendres, les persones concentrades també es van dedicar a utilitzar massivament el pas de vianants que no té semàfors, i van provocar llargues aglomeracions de cotxes en la línia recta que ve d'Orriols.
Aquesta setmana passada, a Bàscara, l'anunci de Foment que ha donat llum verd a les obres per obrir l'accés nord de l'AP-7 a Figueres no ha tranquil·litzat els veïns. Consideren que això no els solucionarà el problema. En la plataforma Prou Camions a l'N-II tampoc volen entrar a valorar si els 300 milions que Foment vol dedicar al desdoblament de l'N-II de Girona a la Jonquera inclouran o no inclouran una variant a Bàscara. “Nosaltres ens centrem a demanar que tots els camions passin sempre per l'autopista, com es fa a tot Europa, no només com una solució provisional”, repeteixen els portaveus de la plataforma. El projecte de variant no fa unanimitat entre els veïns perquè molts consideren que ja estan prou encaixonats entre l'autopista i la via de l'AVE i que una variant només destrossaria una mica més el territori.
Malgrat tot, l'alcalde, Lluís Lloret, vol creure que els 300 milions previstos inclouran una via ràpida encara que sigui de només un carril en cada sentit i l'Ajuntament ja es va pronunciar per un traçat del costat de l'autopista.
Lloret critica, però, que no s'acabi de prendre una decisió i que vagin sortint notícies contradictòries sobre aquest afer.
LA DATA
31/01/13
Un grup de veïns va tallar l'N-II. Des de llavors, de dilluns a divendres tallen la via al matí i ara també a la tarda.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt/Avui, 25 de febrer de 2013 wrote: Veïns de Bàscara tallen l'N-II amb un cotxe bolcat
Els manifestants no defalleixen i alerten que mantindran els talls indefinidament
Ahir a la tarda van bolcar un vehicle abandonat, en una acció improvisada que, diuen, es pot repetir
El cotxe, un Ford Escort que estava abandonat a l'antiga parada del bus, davant la llar del jubilat, va obligar a desviar el trànsit per l'AP-7 Foto: JOAN SABATER.
25/02/13 02:00 - bàscara - Joan Trillas / Òscar Pinilla
El centre de Bàscara es va escalfar ahir a la tarda amb un altre tall de la carretera pels veïns, aquesta vegada no previst, i que va culminar amb un cotxe bolcat. La primera acció es va fer de sis a set de la tarda. Després de dissoldre's, alguns veïns van tornar i van bolcar a la via, cap a dos quarts de vuit, un cotxe, un Ford Escort. Es tractava d'un cotxe abandonat a l'antiga parada del bus, davant la llar dels pensionistes.
Desconcert inicial
Pels volts d'un quart de nou del vespre, una trucada al 112 va avisar els Mossos d'Esquadra, els Bombers de la Generalitat i el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) que s'havia produït un accident de trànsit a l'N-II, al centre de Bàscara. Però quan els serveis d'emergències es van desplaçar fins al lloc dels fets, es van trobar que l'avís no era real, sinó que alguns veïns del municipi havien bolcat un vehicle enmig de la via. Segons fonts del portaveu de la policia catalana, els agents es van trobar un grup de veïns “alterats”, que protestaven, i els Mossos van intentar calmar-los. En vista d'aquests fets, els Mossos van tallar el trànsit a la via i van desviar els conductors per l'AP-7.
Els veïns de Bàscara van dir prou als accidents a l'N-II contundentment el 31 de gener passat, quan centenars de persones van tallar per primera vegada la carretera al centre del municipi i van cremar pneumàtics. Aquell dia havia mort Pilar Quer, una veïna de Bàscara, en un accident a l'N-II a Vilamalla. Des de llavors, cada dia entre setmana de 9 a 10 del matí els veïns tallen la via com a acte de protesta, i des de fa cinc dies –quan un altre veí de Bàscara va tenir un accident a Pontós– també fan ús intensiu del pas de vianants amb semàfor situat al mig del poble de set a vuit del vespre.
LA DATA
31.01.13
Un centenar de manifestants van tallar per primera vegada la carretera al pas per Bàscara
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Desdoblament N-II
Doncs vist així no semblava gaire vandalitzat (els llums de boira són sovint alguns dels primers elements que desapareixen als cotxes abandonats)... Que no n'aparegui ara el propietari dient que "havia anat a comprar tabac"...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 6 de març de 2013 wrote: El camions de més de 12 tones deixaran de circular per la N-II a partir del 2 d´abril
Les bonificacions pactades amb Abertis seran d'entre el 25 i el 50% del peatge segons la longitud del trajecte
El camions de més de 12 tones deixaran de circular per la N-II a partir del 2 d´abril conxi molons
06.03.2013 | 06:30
GIRONA | ACN/C.VILÀ Els camions de gran tonatge deixaran de circular per la N-II al seu pas per les comarques gironines després de Setmana Santa, en concret, a partir del 2 d'abril. Govern i Ministeri de Foment ja tenen redactat el conveni que recull aquest acord i ara només falta que els serveis jurídics de les dues administracions el revisin. Fonts de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat van confirmar que la prohibició afectarà els camions de més de 12 tones que creuïn les comarques gironines. Segons recull el conveni, aquests vehicles hauran de passar per l'AP-7 i se'ls aplicaran bonificacions d'entre el 25% i el 50% del preu del peatge. Els veïns de Bàscara fa un mes que reclamen aquesta mesura amb protestes.
El Govern i el Ministeri de Foment ja tenen enllestit el conveni que estipula que els camions a partir de 12 tones que facin llargs recorreguts no podran circular per la N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera. Aquesta és una mesura que el Govern ha impulsat amb la voluntat de restar perillositat a una carretera pendent de desdoblar.
La mesura la va avançar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el passat 25 de gener. Després de setmanes de negociacions, finalment fonts de la conselleria van confirmar que la prohibició s'aplicarà just després de Setmana Santa, ja que només queden per tancar "alguns serrells". Govern i Foment han fixat les condicions d'aquesta nova mesura en un conveni que ara revisen els serveis jurídics d'una i altra administració. Com que s'ha fet mitjançant la fórmula del conveni, la mesura es pot aplicar directament un cop es doni per finalitzat el conveni sense necessitat d'haver-se de publicar a cap diari oficial, segons apuntaven les mateixes fonts.
Per a l'aplicació del conveni, Foment ha hagut de negociar amb Abertis bonificacions per als camions afectats per la nova prohibició. Segons van avançar des de la conselleria, aquestes bonificacions aniran entre el 25% i el 50% del peatge segons el trajecte que hagin de fer per autopista. La nova prohibició no afectarà, però, els camioners que hagin de fer recorreguts interns entre Maçanet i la Jonquera, que sí podran usar la Nacional.
La nova restricció s'indicarà a través de les senyalitzacions de trànsit i els Mossos d'Esquadra seran els encarregats de controlar que cap transportista se la salti. Els camioners que circulin per la N-II hauran de justificar a través de la targeta de transport que estan fent un recorregut intern i que, per això, no fan ús de l'autopista.
Escepticisme al territori
Una de les portaveus de la plataforma Prou Camions N-II de Bàscara, Eugènia Carbó, constatava ahir després de l'anunci de Vila que seguiran "fins que retirin els camions". Els veïns ja no se sorprenen pel ball constant de dates. Admet que creuen que "es farà és segur, és de calaix perquè tots els països d'Europa van en aquesta tendència" però pensen que les protestes ajuden a pressionar l'administració perquè compleixi amb el compromís de fer-ho de forma immediata. No s'ha complert el mes inicial que van anunciar i tampoc tenen clar que acabi sent a principi d'abril.
Per això, a més del tall a la N-II de nou a deu del matí i a l'ús intensiu del pas de vianants de set a vuit del vespre, se'n preparen de noves. Els veïns han decidit que traslladaran l'emblemàtic i conegut Pessebre Vivent de Bàscara a la carretera. No es tractarà de posar quatre romans i els tres reis de l'Orient a la carretera sinó que preveuen un important muntatge amb il·luminació i els quadres habituals del pessebre. Es preveu com una invasió total de la carretera que es podria celebrar en unes setmanes perquè requereix molta organització.
Des de l'Ajuntament de Bàscara no van voler fer més declaracions al respecte i van assegurar que no se'ls ha comunicat aquesta última data de forma oficial. L'alcalde, Lluís Lloret, ja va expressar el seu malestar per l'incompliment i va parlar d'"incompetència" dels polítics en no haver estat capaços de solucionar el problema en els terminis anunciats.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt/Avui, 6 de març de 2013 wrote: Els camions deixaran de circular per l'N-II a Girona a partir del 2 d'abril
Els vehicles de més de 12 tones hauran de passar per l'AP-7 i se'ls aplicaran bonificacions del 25% al 50%
La nova prohibició no afectarà els camioners que hagin de fer recorreguts interns entre Maçanet i la Jonquera
Camions per la N-II Foto: ACN.
05/03/13 12:42 - girona - ACN
Els camions de gran tonatge deixaran de circular per l'N-II al seu pas per les comarques gironines després de Setmana Santa, en concret, a partir del 2 d'abril. Govern i Ministeri de Foment ja tenen redactat el conveni que recull aquest acord i ara només falta que els serveis jurídics de les dues administracions el revisin. Fonts de la conselleria de Territori i Sostenibilitat han confirmat que la prohibició afectarà els camions de més de 12 tones que creuïn les comarques gironines. Segons recull el conveni, aquests vehicles hauran de passar per l'AP-7 i se'ls aplicaran bonificacions d'entre el 25% i el 50% del preu del peatge. Els veïns de Bàscara fa un mes que reclamen aquesta mesura amb protestes.
El Govern i el Ministeri de Foment ja tenen enllestit el conveni que estipula que els camions a partir de 12 tones que facin llargs recorreguts no podran circular per l'N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera. Aquesta és una mesura que el Govern ha impulsat amb la voluntat de restar perillositat a una carretera pendent de desdoblar. La mesura la va avançar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el passat 25 de gener.
Després de setmanes de negociacions, finalment fonts de la conselleria han confirmat que la prohibició s'aplicarà just després de Setmana Santa ja que només queden per tancar “alguns serrells”.
Govern i Ministeri de Foment han fixat les condicions d'aquesta nova mesura en un conveni que ara revisen els serveis jurídics d'una i altra administració. Com que s'ha fet mitjançant la fórmula del conveni, la mesura es pot aplicar directament un cop es doni per finalitzat el conveni sense necessitat d'haver-se de publicar a cap diari oficial, apunten les mateixes fonts. Per a l'aplicació del conveni, Foment ha hagut de negociar amb Abertis bonificacions per als camions afectats per la nova prohibició. Segons han avançat des de la conselleria, aquestes bonificacions aniran entre el 25% i el 50% del peatge segons el trajecte que hagin de fer per autopista.
La nova prohibició no afectarà, però, els camioners que hagin de fer recorreguts interns entre Maçanet i la Jonquera, que sí podran usar l'N-II. La nova restricció s'indicarà a través de les senyalitzacions de trànsit i els Mossos d'Esquadra seran els encarregats de controlar que cap transportista se la salti. Els camioners que circulin per l'N-II hauran de justificar a través de la targeta de transport que estan fent un recorregut intern i que, per això, no fan ús de l'autopista.
El Punt/Avui, 6 de març de 2013 wrote: A Bàscara no es creuran res fins que no ho vegin
Els veïns de Bàscara segueixen tallant l'N-II dos cops al dia al pas de la carretera pel municipi. Foto: JOAN SABATER.
06/03/13 02:00 - Bàscara - Esteve Carrera
L'anunci de la conselleria de Territori i Sostenibilitat, segons el qual els camions deixaran de passar per l'N-II i es desviaran per l'AP-7 a partir del dia 2 d'abril, no ha tranquil·litzat els veïns de Bàscara, que ahir continuaven les dues mobilitzacions diàries i no manifestaven cap intenció de suspendre-les. “Ens han dit tantes dates que no ens creurem res fins que no ho veiem. Seguirem tallant l'N-II dos cops al dia fins que ens donin una solució, i el dia 3 d'abril també ho farem, i si no passen més camions tornarem cap a casa”, deia ahir Eugènia Carbó, portaveu de la plataforma Prou Camions a l'N-II. A banda dels dos talls diaris de la carretera, la plataforma va començar ahir a repartir pancartes entre els veïns per donar més visibilitat a la protesta. Al llarg de la setmana preveuen que n'hauran penjat unes 40 des d'Orriols fins a Bàscara.
Transportistes indignats
Els veïns també estan elaborant fulls informatius (en català, castellà, francès, anglès i rus) per distribuir-los als camioners que passen per l'N-II i explicar-los el perquè de la mobilització.
D'altra banda, la possibilitat que els camions es beneficiïn de bonificacions d'entre un 25 i un 50% del preu del peatge en el tram gironí ha indignat els transportistes, que no consideren cap altra opció que no sigui la gratuïtat total. “És una vergonya”, diu Carlos Palacios, secretari general de l'associació de transportistes gironins (Asetrans), en referència a aquestes possibles bonificacions. “Si la carretera és perillosa i no serveix, no es pot prohibir el seu ús sense donar una alternativa gratuïta. I ja que es financen les autopistes amb diner públic recollit amb els impostos de tothom, doncs els transportistes som dels que paguem més impostos que ningú”, insisteix Palacios, que també lamenta que no els hagin consultat per les negociacions actualment en curs. Dilluns el Comité Nacional del Transporte (organisme que agrupa els transportistes en l'àmbit estatal) es va reunir amb representants de Foment per traslladar-los de manera unànime la mateixa petició: gratuïtat per als camions si se'ls obliga a passar per l'AP-7.
El Punt/Avui, 6 de març de 2013 wrote: La sortida de Girona oest de l'AP-7, a final de mes
Acesa confirma que l'obra avança sobre el previst i que s'obrirà abans de Setmana Santa
La connexió entre l'N-II i l'autopista a Fornells també segueix el ritme planificat i estarà operativa entre el juny i el juliol
06/03/13 02:00 - Girona / Sant gregori - Dani Vilà
Les obres de la nova sortida de l'autopista AP-7 a Girona ja són a la recta final i Acesa manté que el nou accés, denominat Girona Oest, entrarà en funcionament aquest mateix mes, abans de Setmana Santa, si no hi ha cap entrebanc d'última hora. De fet, ja fa setmanes que es poden veure les estacions de peatge fetes, així com l'asfalt dels carrils d'entrada i sortida del nou accés a l'autopista, situat al municipi de Sant Gregori i a tocar de Taialà i Domeny de Girona.
Els treballs ja estan molt enllestits; ho demostra el fet que els operaris s'estan centrant aquests dies en la instal·lació de les tanques de protecció del voltant de l'accés, així com en l'adequació vegetal de la rotonda on desemboca la nova sortida, a tocar del polígon de la Nestlé.
La nova sortida de l'autopista serà la via més ràpida per accedir al centre de la ciutat.
Canvi d'hàbits
L'obertura d'aquesta sortida podria suposar un canvi radical en els hàbits de molts conductors, així com modificacions significatives en la mobilitat per la ciutat de Girona. L'estudi encarregat per l'Ajuntament de Girona sobre l'impacte del trànsit pel nou accés a l'autopista a l'entrada nord de la ciutat revela que cada dia utilitzaran aquesta sortida uns 22.000 vehicles. El govern municipal mai ha amagat la preocupació pel gran volum de trànsit que suposarà, sobretot perquè aquests vehicles desemboquen a la carretera de Sant Gregori, el carrer Roberto Bolaño a Domeny o al carrer Carles Riba a Taialà, tots tres d'un sol carril per banda.
Això fa preveure que, en hores punta, a les diverses rotondes que hi ha per accedir cap al centre de Girona es produeixin embussos, per bé que l'estudi no preveu que s'arribi al col·lapse.
El regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, també espera que s'estableixi un període d'adaptació per part dels conductors que permeti avaluar l'impacte real sobre aquests barris gironins per decidir si és necessari fer algun canvi. El mateix estudi encarregat, per exemple, proposava la possibilitat que el vial Roberto Bolaño, que travessa la nova urbanització de Domeny, es pogués convertir en una via d'una sola direcció per garantir més capacitat per als vehicles que circulin en direcció cap al centre.
La variant de Girona
La funció de la nova sortida, així com la del nou enllaç a Vilademuls i la connexió de l'N-II amb l'AP-7 a Fornells, és convertir l'actual autopista en l'autèntica variant de la ciutat de Girona, a causa de la impossibilitat d'ampliar la variant de Sant Daniel i les crítiques de perillositat que ha rebut aquesta carretera des que es va obrir. Perquè el tram des de Fornells fins a Vilademuls exerceixi de veritable variant i pugui assumir tot el trànsit, Acesa ja va ampliar fins a quatre carrils tot aquest tram, que funciona des de fa mesos.
La sortida de Vilademuls va començar més tard que la resta d'obres i la previsió de l'adjudicatària és que s'acabin els treballs a final d'any.
LES DATES
Si aquesta carretera és perillosa, no se'n pot prohibir l'ús sense una alternativa gratuïta
Carlos Palacios
Secretari general d'Asetrans
LES FRASES
Continuarem tallant l'N-II dos cops al dia fins que ens donin una solució i el dia 3 d'abril també ho farem
Eugènia Carbó
plataforma prou camions a l'n-ii
02/04/13
És la data anunciada
per la conselleria per desviar els camions de l'N-II a l'AP-7, tal com reclamen els veïns.
31/01/13
Des d'aquell dia
els veïns de Bàscara tallen cada dia la carretera al matí, i des de fa dues setmanes, també a la tarda.
L'enllaç a Fornells, durant l'estiu
Una altra obra cabdal per a la reestructuració de la mobilitat a l'entorn de la ciutat de Girona és l'enllaç a Fornells entre l'N-II i l'autopista. Les obres també estan avançant sobre el calendari previst i Abertis afirma que la voluntat és tenir-lo enllestit entre els mesos de juny i juliol. En tot cas, el compromís és que abans de les vacances d'agost ja estigui en funcionament aquest enllaç. Aquestes obres estan provocant molèsties als conductors que hi passen de manera habitual, ja que en algun cas es talla el pas puntualment a la nit o es desvia el trànsit. Ara, per exemple, els vehicles que van pel polígon industrial de Fornells es desvien pel vial de servei fins a connectar amb el tram d'autovia. També als vehicles que es dirigeixen cap al polígon se'ls fa fer un recorregut més llarg fins a arribar a la rotonda d'accés habitual. El municipi de Fornells espera que el nou enllaç atragui noves empreses i s'instal·lin noves firmes al poble.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Me, myself and I
Com que la C-55 també és un cúmul d'accidents mortals, també demanaré la gratuïtat de la C-16, què caram! I ei, que jo també sóc "dels que paguen més impostos que ningú".D'altra banda, la possibilitat que els camions es beneficiïn de bonificacions d'entre un 25 i un 50% del preu del peatge en el tram gironí ha indignat els transportistes, que no consideren cap altra opció que no sigui la gratuïtat total. “És una vergonya”, diu Carlos Palacios, secretari general de l'associació de transportistes gironins (Asetrans), en referència a aquestes possibles bonificacions. “Si la carretera és perillosa i no serveix, no es pot prohibir el seu ús sense donar una alternativa gratuïta. I ja que es financen les autopistes amb diner públic recollit amb els impostos de tothom, doncs els transportistes som dels que paguem més impostos que ningú”, insisteix Palacios, que també lamenta que no els hagin consultat per les negociacions actualment en curs. Dilluns el Comité Nacional del Transporte (organisme que agrupa els transportistes en l'àmbit estatal) es va reunir amb representants de Foment per traslladar-los de manera unànime la mateixa petició: gratuïtat per als camions si se'ls obliga a passar per l'AP-7.
Caldria començar a desbrossar aquella frase que va fer fortuna als EUA a la II Guerra Mundial: No pensis què pot fer el teu país per tu, sinó què pots fer tu pel teu país. La mentalitat i pràctica imperants a casa nostra ens han abocat a aquest egoïsme desmesurat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Me, myself and I
Se puede decir más alto, pero no más claro. Este señor tiene muy claro todo lo que el Gobierno le debe, autovías gratuitas, y carreteras pavimentadas con oro. Recordemos que las autovías son gratis de construir y mantener.Guigui wrote:Com que la C-55 també és un cúmul d'accidents mortals, també demanaré la gratuïtat de la C-16, què caram! I ei, que jo també sóc "dels que paguen més impostos que ningú".D'altra banda, la possibilitat que els camions es beneficiïn de bonificacions d'entre un 25 i un 50% del preu del peatge en el tram gironí ha indignat els transportistes, que no consideren cap altra opció que no sigui la gratuïtat total. “És una vergonya”, diu Carlos Palacios, secretari general de l'associació de transportistes gironins (Asetrans), en referència a aquestes possibles bonificacions. “Si la carretera és perillosa i no serveix, no es pot prohibir el seu ús sense donar una alternativa gratuïta. I ja que es financen les autopistes amb diner públic recollit amb els impostos de tothom, doncs els transportistes som dels que paguem més impostos que ningú”, insisteix Palacios, que també lamenta que no els hagin consultat per les negociacions actualment en curs. Dilluns el Comité Nacional del Transporte (organisme que agrupa els transportistes en l'àmbit estatal) es va reunir amb representants de Foment per traslladar-los de manera unànime la mateixa petició: gratuïtat per als camions si se'ls obliga a passar per l'AP-7.
Caldria començar a desbrossar aquella frase que va fer fortuna als EUA a la II Guerra Mundial: No pensis què pot fer el teu país per tu, sinó què pots fer tu pel teu país. La mentalitat i pràctica imperants a casa nostra ens han abocat a aquest egoïsme desmesurat.
Lo que respecta a las autovías, viene siendo hora de que en toda España se apliquen peajes por igual, sean estatales o por concesionaria, para dejar de crear agravios y de desperdiciar el dinero en esto. Y los camiones, igual que todos los usuarios de las autopistas, que paguen, igual en todo el mundo. Todos tenemos que apechugar por algún lado, y veo un mal menor que se paguen las autovías a que se cierren hospitales. ¿O acaso el AVE cuesta lo mismo que el Regional?
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
Diari de Girona, 8 de març de 2013 wrote: Els transportistes creuen que prohibir els camions a la N-II ´estrangula el sector´
L'ASTIC afirma que amb els impostos sobre el carburant la carretera ja estaria desdoblada
08.03.2013 | 00:00
Els transportistes opinen que la N-II s´hauria de continuar desdoblant al pas per les comarques gironines. diari de girona
GIRONA | DDG La Conselleria de Territori i Sostenibilitat de Catalunya i el Ministeri de Foment han conclòs recentment un conveni perquè els camions a partir de 12 tones, que facin llargs recorreguts, no pu?guin circular per la N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera.
L'Associació de Transport Internacional per Carretera (ASTIC) qualifica aquesta decisió com una mesura que escanya més encara el sector, ja que obligarà els transportistes a emprar l'autopista de pagament AP-7 en un tram considerat com la principal sortida de les mercaderies espanyoles cap a Europa i pel qual circulen entre 3.500 i 4.000 camions diaris.
Segons el director general d'ASTIC, Ramon Valdivia, "el cost total de combustible en què incorren diàriament els vehicles que circulen pels 83 km corresponents a aquest tram de la N-II, ronda els 125.000 euros. Amb els impostos especials sobre el carburant que paguen els transportistes es podria haver desdoblat la carretera fa anys i haver creat una variant específica per al trànsit de vehicles pesants".
Les autoritats estudien bonificacions d'entre el 25% i el 50% del peatge per als transportistes, el que Valdivia qualifica com "un pegat per calmar els ànims en el sector". La mesura, que es preveu entri en vigor a partir del proper 2 d'abril, s'indicarà mitjançant senyalitzacions de trànsit i actuació dels Mossos d'Esquadra, que s'encarregaran de controlar que cap transportista la infringeixi.
Els camioners que circulin per la N-II hauran de justificar a través de la targeta de transport que estan realitzant un recorregut intern. Per ASTIC, la solució a aquest conflicte passa per fer efectiu el desdoblament de la N-II, una mesura que tindria el consens tant del sector com dels veïns de les localitats que reclamen més seguretat a la carretera.
Diari de Girona, 8 de març de 2013 wrote: Bàscara es prepara per a més mobilitzacions a la carretera
Les pancartes a un dels habitatges de la carretera. prou camions NII
08.03.2013 | 00:00
BÀSCARA | C.V. Bàscara va celebrar ahir al vespre una nova assemblea de veïns per preparar noves mobilitzacions a l'espera que l'Estat faci efectiva l'ordre de prohibir que els camions circulin per la N-II i ho facin per l'autopista. Pancartes a banda i banda de la carretera recorden la protesta i la lluita d'un poble des de fa anys per resoldre el problema.
Una manifestació diària al matí i l'ús del pas de vianants a la tarda han estat fins ara les accions periòdiques que han portat a terme els veïns i a les quals s'esperen sumar-ne de noves com la celebració d'un pessebre vivent a la carretera. D'altra banda, s'ha elaborat un manifest al quals esperen que ?s'adhereixin pobles, entitats i polítics.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Desdoblament N-II
El Punt/Avui, 8 de març de 2013 wrote: Impulsaran mocions en els municipis de l'N-II perquè es desviïn els camions
El manifest de la plataforma Prou Camions N-II s'enviarà a tots els partits polítics i ajuntaments
L'assemblea de Bàscara acorda fer més accions
Els participants de l'assemblea ahir a Bàscara llegint el manifest redactat per la plataforma. Foto: LLUÍS SERRAT.
08/03/13 02:00 - Bàscara - Esteve Carrera
El manifest de la plataforma Prou Camions a l'N-II que han redactat els veïns de Bàscara tindrà una versió redactada en format de moció que es proposarà als municipis perquè els consistoris s'adhereixin a la petició de desviar els camions per l'AP-7. La plataforma transmetrà el manifest a totes les forces polítiques i, a hores d'ara, ja té el suport de la CUP, que portarà el text a Girona, Figueres i Blanes i es proposa portar-lo al Parlament. El manifest també es difondrà entre la ciutadania i les entitats, i tindrà una versió digital al portal http://www.change.org per recollir firmes de suport.
El text es va aprovar definitivament ahir en una assemblea general que va reunir prop d'un centenar de persones a Bàscara. El document recull la freqüència elevada d'accidents a l'N-II amb camions implicats, la quantitat de trànsit diari en aquesta carretera i la infrautilització de l'autopista com a principals arguments per plantejar dues exigències: que de manera immediata el trànsit de camions es traslladi a l'AP-7 i que es faci la inversió necessària per eliminar els punts negres de l'N-II. Per denunciar el grau de sinistralitat de la situació actual es destaca que “el risc de patir un accident greu en els trams no desdoblats de l'N-II és cinc vegades superior que a l'autopista, i que en el 75% dels accidents a la N-II hi ha implicat un camió”.
Arguments econòmics
A banda de criticar l'estat precari de l'N-II i de culpar-ne la manca d'inversió del govern espanyol, la plataforma també argumenta amb criteris econòmics. El manifest recull que, per conveni, “Abertis rep una indemnització desorbitada per part de l'erari públic, que pot arribar a 3.000.000.000 d'euros, si no s'assoleix un mínim de vehicles a l'AP-7”. “Amb el desdoblament de l'N-II, es disminuiria encara més el trànsit de vehicles per l'AP-7 i s'incrementaria aquesta indemnització”, hi afegeixen, a l'hora que destaquen que “fent passar els camions per l'AP-7 s'augmentaria la xifra de trànsit i disminuirien, així, les milionàries penalitzacions”.
LA FRASE
El risc de patir un accident greu en els trams no desdoblats de l'N-II és 5 vegades superior que a l'AP-7
Manifest per a la prohibició del pas dels camions per l'N-II
Un pessebre reivindicatiu a l'N-II
L'assemblea dels veïns de Bàscara va deixar clar ahir que “després del nou ajornament de la data d'abolició del pas de camions per la carretera N-II per part dels que no compleixen” no es creuen ja cap data i tiraran endavant més accions de protesta. S'organitzarà un pessebre vivent a l'N-II el 24 de març, es planteja una marxa lenta de cotxes i també es preveu una mobilització coincidint amb la celebració del mercat dels tortells, el 17 de març. La unanimitat a l'assemblea només es va esquerdar en un parell d'ocasions: quan una veïna es va queixar dels talls de la carretera a la tarda, que, segons va dir, no són “legals”, i quan un transportista va argumentar que l'única solució possible era la gratuïtat per als camions a l'AP-7. La plataforma va deixar clar que aquest no era el seu combat.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Desdoblament N-II
Pues que se estrangule el sector. Crecerá el transporte de mercancías por ferrocarril, más seguro, ecológico, barato y eficiente. Total, ya hay línea en ancho UIC hasta Francia, no entiendo por qué hay que hacer concesión alguna a los transportistas.
Si esa gente tuvieran dos dedos de frente, harían piña para que todos le pasen el sobrecoste al cliente, pero seguramente no faltarán los esquiroles que lo hagan al mismo precio pagando ellos el peaje, para quedarse con el negocio. Al menos es el tipo de práctica habitual que he vivido infinitas veces en mi carne desde que vivo aquí, y que normalmente es lo que acaba dejando al trabajador desprotegido. Este país tiene sus merecidos por ese desmesurado egoismo al que ha degradado, y ya verán los señores camioneros si siguen en ese plan, o si se ponen abusados y se compinchan para no pagar ellos los peajes. ¿Acaso no es eso lo habitual en el mundo, que la empresa pague los peajes, y se los cobre luego al cliente (implicita en el precio, aunque sea)?
Si esa gente tuvieran dos dedos de frente, harían piña para que todos le pasen el sobrecoste al cliente, pero seguramente no faltarán los esquiroles que lo hagan al mismo precio pagando ellos el peaje, para quedarse con el negocio. Al menos es el tipo de práctica habitual que he vivido infinitas veces en mi carne desde que vivo aquí, y que normalmente es lo que acaba dejando al trabajador desprotegido. Este país tiene sus merecidos por ese desmesurado egoismo al que ha degradado, y ya verán los señores camioneros si siguen en ese plan, o si se ponen abusados y se compinchan para no pagar ellos los peajes. ¿Acaso no es eso lo habitual en el mundo, que la empresa pague los peajes, y se los cobre luego al cliente (implicita en el precio, aunque sea)?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Jo vull, jo vull, jo vull!
I quan l'AP-7 es converteix en A9, en mateix "tram considerat com la principal sortida de les mercaderies espanyoles cap a Europa i pel qual circulen entre 3.500 i 4.000 camions diaris", què fan? Oi que a França (i a tants altres països) van per l'autopista perquè no hi tenen altre remei, i santes pasqües?L'Associació de Transport Internacional per Carretera (ASTIC) qualifica aquesta decisió com una mesura que escanya més encara el sector, ja que obligarà els transportistes a emprar l'autopista de pagament AP-7 en un tram considerat com la principal sortida de les mercaderies espanyoles cap a Europa i pel qual circulen entre 3.500 i 4.000 camions diaris.
Calladets no farien tant el ridícul.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Desdoblament N-II
Un impost a totohm pel fet de circular. Més aviat simbòlic als cotxes i de pes als camions de manera que es vegin una mica forçats a anar en tren. Podríem fer que certs camione sde mercaderies no paguessin o tinguessin una taxa reduida (no tot es pot dur per ferrocarril tant pel tipus de producte com per la distancia a recòrrer).
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Impost de circulació
Ja existeix. Es diu impost sobre vehicles de tracció mecànica.gatvell wrote:Un impost a totohm pel fet de circular.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Desdoblament N-II
Ah, perdona. NO ho sabia
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga