Page 4 of 25
Posted: Thursday 27/09/2007 23:00
by liniadelRipollés
La setmana vinent en marxa un altre.
ABB_Traccion wrote:Farà qüestió de 2 o 3 dies, es van endur l' A6 per a reformar com l' A5...
Posted: Saturday 29/09/2007 0:49
by Jordi Freixas
Quina desgracia...
Bé, sempre em quedarà el consol de que quedem millor que les 440 quan les van destrossar.
Posted: Sunday 30/09/2007 21:53
by marcel
liniadelRipollés wrote:La setmana vinent en marxa un altre.
ABB_Traccion wrote:Farà qüestió de 2 o 3 dies, es van endur l' A6 per a reformar com l' A5...
Demà(1-10-07). Per ser exactes...
Posted: Monday 01/10/2007 0:05
by Jordi Freixas
Bé, aquí tinc unes quantes fotos de fa uns dies a Ribes Enllaç. Ja aniré pujant més fotos quan pugui. En tinc més. Si a algú li interessa, en vaig pujant.
Posted: Monday 01/10/2007 13:36
by genissimon
Pel que es veu a les fotos d'en Jordi, sembla que han unificat sistemes d'acoblament amb els stadler i, possiblement, tinguin comandament múltiple (mando múltiple) per poder anar acoblats de dos en dos.
Si és així, ho celebro.
Salut !!
Posted: Monday 01/10/2007 13:52
by ABB_Traccion
genissimon wrote:Pel que es veu a les fotos d'en Jordi, sembla que han unificat sistemes d'acoblament amb els stadler i, possiblement, tinguin comandament múltiple (mando múltiple) per poder anar acoblats de dos en dos.
Si és així, ho celebro.
Salut !!
Doncs noi, quina vista, perquè jo hi veig el mateix topall al centre, de tota la vida.
I és tècnicament impossible posar els trens en MM, perquè a part de que no disposen de comandament múltiple, el radi de corba no ho permet. (O això tinc entès)
Posted: Monday 01/10/2007 14:53
by genissimon
ABB_Traccion wrote:
Doncs noi, quina vista, perquè jo hi veig el mateix topall al centre, de tota la vida.
I és tècnicament impossible posar els trens en MM, perquè a part de que no disposen de comandament múltiple, el radi de corba no ho permet. (O això tinc entès)
Doncs s'ha perdut una oportunitat d'unificar els elements de xoc i tracció en un sol sistema, cosa que simplificaria molt l'explotació sobretot en cas d'incidència.
No entenc què te a veure el radi de corba amb el MM, perquè bé que remolcaven cotxes, a la primera època de servei. Potser si algú ho explica...
Salut !!
Posted: Monday 01/10/2007 15:54
by Trenscat
Si canviessin els enganxalls dels A5-A8 també ho haurien de fer de tots els vagons de mercaderies i viatgers, a més que aquests queden a diferent alçada respecte als Stadler. Diguem que els "raros" quant a enganxalls són els Stadler al Cremallera i no a la inversa.
Avui he vist l'A7
Posted: Monday 01/10/2007 19:38
by voltrega
Avui tornant de Manresa cap a Sant Hipolit ,m'he creuat a l'eix transversal amb dos trailers.Un portava mitja unitat suposo a reformar de la cual no he distingit el numero ,uns km's mes rndevant m'he creuat amb altra mitja unitat,aquesta si l'he arrivat a identificar era la A7.2 ,per o cual suposo que la primera era la A7.1,deu ser que van tambe a Lleida per la reforma.Les he avistat una abans del tunel de fontfreda i l'altra tot just a la benzinera de l'area de servei de Gurb.
Posted: Monday 01/10/2007 21:28
by Jordi Freixas
Trenscat wrote:Si canviessin els enganxalls dels A5-A8 també ho haurien de fer de tots els vagons de mercaderies i viatgers, a més que aquests queden a diferent alçada respecte als Stadler. Diguem que els "raros" quant a enganxalls són els Stadler al Cremallera i no a la inversa.
Bé, partint del meu coneixement de pa sucat amb oli, dedueixo que això del sistema d'autocomandament que dieu deu ser per fer funcionar la locomotora que vagi enganxada pel darrere.
Llavors... així doncs, tanta reformeta, i no han pensat en aquest "detall"?
D'altra banda, no veig perquè no podrien unificar tots els enganxalls de la línia (independentment de quins siguin els "raros" i quins no).
Posted: Monday 01/10/2007 22:23
by Jordilar
Ja ha dit al trenscat que els "raros" són els Stadlers. De totes formes, si cambiessin el tipus d'enganxall per unificar-los amb tots els automotors, aleshores es veurien obligats a fer ús de les 2 fantástiques locomotores elèctriques que disposen per als trens de mercaderies
. Però no crec que passi...
Per cert, els automoros A poden anar en composició doble? Jo recordo haver vist una imatje de 2 A acoplats més 2 cotxes convencionals.
Salut,
Posted: Monday 01/10/2007 22:59
by Jordi Freixas
Jordilar wrote:Per cert, els automoros A poden anar en composició doble? Jo recordo haver vist una imatje de 2 A acoplats més 2 cotxes convencionals.
Salut,
Doncs pel que s'ha dit fa poc per aquí, em sembla que no.
Posted: Tuesday 02/10/2007 13:17
by genissimon
Pel que jo sé, les locomotores originals E estaven concebudes per poder remolcar composicions de fins a quatre cotxes. Això no va ser possible perquè en les primeres proves descarrilaven els cotxes en corba perquè la pestanya "remuntava" el carril per la tensió dels enganxalls.
Quan pujaven esquiadors, a la composició de locomotora i dos cotxes hi acoplaven un vagó dotat de portaesquís.
Durant el temps en què es va simultanejar l'explotació amb els automotors i les locomotores, els primers remolcaven fins a dos cotxes de viatgers.
Però altra cosa és que els automotors A5-A8, que tenen tots els bogies motors (un eix motor amb roda dentada per bogie), puguin anar acoblats i en comanament únic (
mando múltiple). D'origen no duien els dispositius que possibiliten el comanament únic. Però crec que amb la reforma s'haurien d'haver instal·lat, sobretot per fer front a les ampliacions de capacitat de la línia.
I una altra cosa és l'enganxall. Sembla mentida que a FGC encara no hagin vist que es necessita un sol sistema, amb els problemes que tenen quan es queda tirada una unitat de tren elèctrica a la línia llobregat-anoia i l'ha de remolcar una locomotora dièsel amb enganxall automàtic alliance utilitzant l'adaptador. És bastant aparatós.
Podeu veure un adaptador semblant, acoplat a una alsthom encara amb el topall central tipus CGFC, remolcant una 211 que havia enganxat la catenària:
http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 9&orderby=
Salut !!
Posted: Tuesday 02/10/2007 23:04
by Jordilar
Les 211, les 213 i els MAN's tenen el mateix enganxall i les locomotores i els vagons de mercaderies porten l'automàtic. Per tant, lo més còmode seria que si un automotor s'espatllès, una altre de la mateixa o una altre sèrie poguessin remolcar-ho. Tinc entès que això s'ha fet per remolcar el MAN que es va quedar tirat a les últimes sortides.
Salut,
Posted: Thursday 11/10/2007 17:54
by ABB_Traccion
No és per posar la mà al foc, perquè em cremaré, però, la D9 està un altre cop a Ribes, perque la DM 12 de moment, ha fet pana (i es veu que és greu...)
"Saludus".
Posted: Thursday 11/10/2007 17:58
by liniadelRipollés
No, no es això, encara que em fa pena que hagin retornat la D9 ja que jo volia un servei de llevaneus traccionats amb elèctrica.
De fet, això té una doble clara: si passa res a Montserrat...
Gràcies per la foto de la DM6.
ABB_Traccion wrote:No és per posar la mà al foc, perquè em cremaré, però, la D9 està un altre cop a Ribes, perque la DM 12 de moment, ha fet pana (i es veu que és greu...)
"Saludus".
Vagons FGC a Nuria
Posted: Monday 07/04/2008 10:28
by jordidr
Com segur que molta gent haurà vist han arribat ja els dos vagons al cremallera de Núria. Haviam quin ús en fan i si els utilitzaran remolcats per automotors o crearan una nova composicio amb locomotora
Re: Vagons FGC a Nuria
Posted: Monday 07/04/2008 13:01
by davida
Segons les informacions que m'han arribat es un "sport wagen". Jordi son aquests cotxes?
De moment he trobat aquesta referencia:
ww.peco-uk.com
Matterhorn Gotthard Bahn formerly Brig Visp Zermatt / Furka Oberalp
Stock to form a push-pull train will be available with the new name and logo - Deh4/4 96 Münster, two differently numbered second class coaches, and the ABt driving trailer, in its present form with rectangular headlights. Baggage van D 4342 will be similarly finished, and former FO electric shunting tractor Te2/2 4926 will also get the contemporary MGB paint scheme.
The centre entrance second class coaches with the so-called ‘sport wagen’ graphics will be in production shortly (above).
Re: Vagons FGC a Nuria
Posted: Monday 07/04/2008 14:57
by megapauer
La veritat és que fóra meravellós tenir cotxes d'aquest tipus.
Re: Vagons FGC a Nuria
Posted: Monday 07/04/2008 16:06
by liniadelRipollés
N'hi ha dos a Ribes-Vila. Això augmenta la meva tensió arterial a E1 de mínima i E4 de màxima, i les palpitacions a nivell de Fur-ka, Fur-ka.
megapauer wrote:La veritat és que fóra meravellós tenir cotxes d'aquest tipus.