Page 31 of 62

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 30/09/2010 11:35
by Mako448
laura wrote:Desde que està la Generalitat al capdavant, la capacitat i la competitivitat a la R1 ha disminuit pero bestialment.

-Tots els trens a Mataró van en composicions de 465, 464 o 447 en simple.
Doncs jo veig forces doble de 447 amb els trens d'origen/final a Mataró.Tot i aixó,els Mataró no haurien d'anar ni amb simple de 464 ni amb simple de 447.Igualment,ara potser ha canviat,peró abans del tall els Vic que surten de L'H a les 18.19 i 19.19,en plenes hora punta de la tarda,eren simples de 447(i aixó tingues en compte la "meravellosa"freqüència de l'R3),i aquests dos trens els he vist sortir de Birfucació pleníssims,ho qualificaria pitjor que una llauna de sardines.
laura wrote: -Última sortida de Mataró a les 22:30 o 22:15 (en feiner o cap de setmana respectivament)
Aixó passa a totes les línies excepte l'R4 Nord,els últims trens que sorten de Vilafranca,Vilanova i Sant Celoni és pràcticament a la mateixa hora.Més vergonyòs és el cas de Vic,l'últim tren que surt de la capital d'Osona és a les 21.40.
[/quote],i per qué han canviat els horaris fa poc,que abans era a les 21.10!
laura wrote: Ens taladren dient que tenim un túnel que està saturat, pero són ells els que no milloren la capacitat dels trens podent pal·liar substancialment aquest problema.
S'han incorporat nous trens? On són?
Doncs tenint en compte que ara l'R7 està inundada de 465,les 447 sobrants d'aquí estaràn algún lloc,no?Fent el semidirecte de Puigcerdà,o a l'R3?A més que també s'han alliberat 447 de l'R2 Sud,tot i que crec que les han portades a l'R4.
laura wrote: Quina era la feina de la Generalitat? Amb la infraestructura de la qual disposa avui dia la xarxa de Barcelona poca cosa hi ha a millorar; el que vull dir es que amb una bona infraestructura Foment també és capaç d'oferir un bon servei (l'exemple el tenim a Madrid).
L'únic que comportarà el traspàs per els catalans seran més despeses que haurem d'assumir nosaltres mateixos. Siguem realistes, de què serveix passar una xarxa desastrosa d'un incompetent a un altre incompetent? Espero que això es solucioni, en part, amb el meu vot el 29N...

Salutacions a tots!
Falta infraestructura d'acord,un nou túnel de Rodales aniria bé,d'acord,peró algún dia part dels MD i LD que circulen per el túnel d'Aragó ho deixaràn de fer-ho,i al túnel d'Aragó el trànsit de Rodalies no és gaire abundant en comptes del de Pl.Catalunya,pel que alguna línia de Rodalies és podria desviar per allà.Peró aixó no està contemplat fins al 2015.Igualment,falta trams de 4 vies que a Madrid en tenen per ficar serveis CIVIS o semidirectes,a l'R2 i R4 és podrien posar,peró a l'R1 excepte el tram Badalona-Sagrera,al anar pegada al mar esque no hi ha espai per posar 4 vies.Doncs mireu,aixó és el que faria jo,carril bus a la C-32 i autobusos directes desde tots els pobles del Maresme fins a Barcelona,per qué pel que veig l'R1 no té solució,doncs la mateixa solució que proposo a la Llobregat-Anoia :)

Igualment,penso que amb l'infraestructura actual és pot millorar i oferir un bon servei.Primer de tot,disminuint tan com sigui possible els taps de L'Hospitalet i millorar la puntualitat a la tarda que actualment és nula.En segon lloc,fer canvis de material,d'acord que l'R3 té molts problemes amb les seves andanes(i sinó que reformin algunes 465 i els posin un nou escaló),peró jo ficaria 465 en simple en els serveis nomès fins a Vic,millorem la capitat dels trens de l'R3 per qué les 447 en simple com ja he dit abans en alguns trens de l'R3 són totalment insuficients i les 447 sobrants de l'R3 poden anar a l'R1 per posar-hi més trens en doble composició.Tot i aixó,les 465 no són tan petites com ho sembla,i quan circulaven a l'R4 Sud en els serveis SVC,la majoria de cops que agafava una 465 destinació SVC via Vilafranca i parlo d'hora punta de la tarda,el tren anava ple d'acord,peró sense arribar a ser una llauna de sardines.Anaves de peu peró no ensardinat.I millora de freqüències on faci falta,en cas de l'R1,trobo que té una freqüència correcta(excepte a la nit i entre les 5:00 i les 7.00),peró en altres línies és molt més necessari l'augment de freqüències,sobretot a l'R4 entre Vilafranca i SVC.
laura wrote:
Platanito wrote:
laura wrote:li salva que té la millor freqüència, pero digues: de què serveixen 6 trens l'hora, si quatre d'ells són en composició simple (és el mateix que tenir 4 trens l'hora en composició doble, és a dir, la mateixa capacitat que té l'R4 ara mateix).
Estàs dient que prefereixes esperar 15 minuts per anar en un tren més llarg en comptes de 10 en un tren més curt?
La filosofia de l'R2 Sud és aquesta,trens cada 15 minuts peró molts llargs(excepte en contades ocasions).Creieu que aixó pot funcionar a l'R1,posar trens cada 15 minuts peró tots amb 450/451 en doble i quan les andanes siguin de 200 metres 465+465?I a l'R4 algún cop és cola 447 en simple.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 30/09/2010 11:45
by Mako448
UT596001 wrote:
Una altra estació que disposa de cara al públic de totes les línies de regionals és l'Aeroport (en canvi, de les de rodalia, no, només del conglomerat de línies R2).
A VIlafranca del Penedés tenen penjats horaris de Regionals,peró nomès la de Tortosa.I em sona d'haver vist horaris de regionals de la línia de Girona penjats a l'estació en alguna estació de l'R1,no recordo exactament quina,peró era de Mataró cap a baix.I ara mai m'hi fixo,peró abans de que reformessin Martorell recordo haver vist també horaris de Regionals.

Hem de recordar que l'R4 conecta amb Regionals a Sant Vicenç de Calders,i l'R1 a Maçanet-Massanes,i per aixó el fet de tenir penjats els horaris de Regionals en certes estacions de les dues línies.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 01/10/2010 17:54
by metring
Des de ja fa dies, a Sitges ha deixat de sonar la megafonia d'avís de tren sense parada, ja se'n han cansat? :avall

Algú més ho ha observat en alguna altre estació?

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 01/10/2010 18:16
by Altaria_Trianilla
metring wrote:Des de ja fa dies, a Sitges ha deixat de sonar la megafonia d'avís de tren sense parada, ja se'n han cansat? :avall

Algú més ho ha observat en alguna altre estació?
El que vinc notant des de fa temps, és que la megafonia sona quan li rota... a l'estació de Cerdanyola-UAB, hi ha dies que si avisa dels trens sense parada, i hi ha altres dies que no en diu ni mu...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 07/10/2010 0:12
by Mako448
Increment de places a l'R2...

Ahir Dimarts,el EDF-Vilanova que passa a les 16.45 per Sants anava amb simple de 465,per sort no era una hora amb gaire gent i el tren va sortir amb quasi tots els seients ocupats peró ningú de peu.

Avui el EDF-Vilanova de les 19.15 anava amb 451 en simple,amb tots els seients ocupats i amb molta gent de peu al costat de la porta.Com a mínim no hi havia gent de peu al passadís del pis de dalt(i del de baix)com vaig veure i patir fa 4 anys en un rodalies Vilanova-Sant Celoni.

Potser s'haurà incrementat les places a l'R2 Sud,peró ni de bon tros és correspon al tant per cent de les notícies,i aixó ho demostra el fet de que és colin 451 i 465 en simple.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 15/10/2010 15:29
by metring
http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article4463

Barcelona: Rodalies cobra multes de forma indeguda a l’estació de Plaça Catalunya

dijous 14 d'octubre de 2010
per Secretaria de Comunicació


Des del passat 15 de setembre, en l’àmbit de Rodalies de Catalunya s’aplica el mateix procediment sancionador per a viatgers sense títol de transport vàlid que en la resta dels operadors del sistema tarifari integrat: FGC, Metro,… El mateix consisteix en l’abonament de la percepció mínima (50€) d’acord amb l’article 52 de la Llei 7/2004 de 16 de juliol de mesures fiscals i administratives, modificat per la Llei 26/2009 de 23 de desembre. Si el viatger accedeix al pagament immediat d’aquesta percepció hi haurà un descompte del 50%, i l’infractor abonarà finalment 25€.

Amb l’acord de classificació professional que va entrar en vigor el passat 1 de juliol a Renfe Operadora, solament estan habilitades per a realitzar aquesta labor les categories d’Operadors Comercials N1 (antigament interventors), que tenen la condició d’agent de l’autoritat en virtut de la disposició transitòria tercera de la Llei 39/2003, de 17 de novembre del Sector Ferroviari.

La falta de personal d’aquesta categoria ha generat que l’empresa estigui cometent una gravíssima irregularitat en l’estació de Plaça de Catalunya. En el punt de control d’aquesta estació, Operadors Comercials N2 (als quals la normativa únicament els dóna funcions de control d’accessos) insten als viatgers sense títol de transport vàlid a que abonin els 25€. En el cas de negativa d’aquests, els ordenen que s’identifiquin (a pesar que no són agents de l’autoritat). Al no tenir aquesta condició, tampoc els donen als viatgers infractors que es neguen a abonar de forma immediata la percepció (25€), la fulla corresponent del Butlletí de percepció mínima amb la qual en el termini de 30 dies haurien de satisfer els 50€ abans de començar el procés de sanció administrativa.

I a sobre han “bunkeritzat” la sortida de l’estació no havent en l’actualitat cap torn que marqui de sortida per a aquells usuaris que no han pogut fer-lo en l’estació d’origen per problemes de l’empresa: estacions sense canceladora, o amb elles fora de servei,… Aquesta actuació irregular es pot estendre a més estacions del nucli: Clot-Aragó, Sant Andreu Arenal,… S’adjunta el procediment establert per a la percepció mínima en Rodalies.

CGT - Secció Sindical de Renfe Operadora Barcelona

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 15/10/2010 16:16
by Alex_C4
Fa uns minuts hi habien interventors a la sortida de Sant Sadurní, l'estació no te torns de sortida, pero pel que he pogut veure paraven aleatoriament

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 28/10/2010 21:57
by metring
Els darrers dies he observat una millora de la informació a l'estació de Sant Andreu Arenal, anunciant retards de fins a 10 minuts, per megafonia "humana". Al final, tot serà cosa de la voluntat dels treballadors de les estacions?

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 29/10/2010 19:07
by UT596001
metring wrote:Els darrers dies he observat una millora de la informació a l'estació de Sant Andreu Arenal, anunciant retards de fins a 10 minuts, per megafonia "humana". Al final, tot serà cosa de la voluntat dels treballadors de les estacions?
Des del centre de megafonia també poden llençar missatge de viva veu i en directe, dubto que ho fessin des de l'estació entre d'altres coses perquè concretament des de la taquilla de Sant Andreu Arenal directament no tenen manera de saber si un tren ve tard, a menys que ho facin mitjançant tercers, com ara trucar al gabinet de circulació, a megafonia, al CTC, etc...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 31/10/2010 19:11
by UT447Barcelona
Tenien que tornar els interventors a les linies R-1,R-2 Nord i Sud, R-4 i R-7!

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 31/10/2010 19:19
by trensmat
Una pregunta quant cobren els interventors de rodalies de Catalunya, per que amb la feina que fan ja m'agradaria treballar d'interventor :twisted: xD :)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Monday 08/11/2010 9:32
by metring
http://www.lavanguardia.es/lv24h/201011 ... 40304.html

Paneles informativos inútiles

BENJAMÍ CASELLAS PASCUAL | El Vendrell | 08/11/2010 | Actualizada a las 09:29 | Participación

El lector Benjamí Casellas nos envia esta foto de los paneles informativos de la estación de Renfe en Sant Vicenç de Calders.

Nos escribe: "Desde principio de este año Rodalies ha sido transferida a la Generalitat. El conseller Nadal nos dijo que notaríamos los primeros cambios en el nivel de información a los usuarios". Pues bien, según el lector, en esa estación se se instalaron unos modernos paneles hace meses, pero a día de hoy siguen sin funcionar, tal como muestra la fotografía.

Image

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Monday 08/11/2010 10:55
by trensmat
A Mataró funcionen alguns dies però no tots :|

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Monday 08/11/2010 19:21
by Enric
Vist la foto dels panells de l'estació de Sant Vicenç, dir com usuari habitual solament els habré vist amb "marxa" menys vegades que dits tinc a una má....sempre está posat el mateix....


Ara per curisiositát dir dues coses, la primera al terra de las andanes de SVC ja está marcat fins on té que arribar las vias 7 i 9, molt aprop del edifici i després que a l'estació de Vendrell la deixaran totalment infranquejable per tota la colla que sempre volen anar de "gratis"...las tancas de color verd son ben altas, en un principi dificils de saltar.

Ni les pantalles??

Posted: Wednesday 10/11/2010 11:15
by metring
Llegiu això de http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... /#comments
Albert Turon ha respost el/l’ 09 Nov 2010 a les 21:57

Només cal veure les notícies del departament a l’apartat de premsa del gencat.cat La majoria són inversions per a carreteres i les que fan referència al transport públic parlen de projectes o inauguracions parcials. La política de mobilitat fa pena.

Per no parlar del traspàs de Rodalies. Avui tampoc anaven les pantalles informatives i he presentat una reclamació. Sabeu que m’han dit? Que no en saben res que les gestionen desde… Madrid!

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 10/11/2010 18:11
by metring
http://www.elperiodico.com/es/cartas/le ... 9160.shtml

Renfe, sin personal

Miércoles, 10 de noviembre del 2010
Albert Parés Soldevila - (Sabadell)

Con el traspaso de Rodalies de Renfe a la Generalitat se han notado pequeñas mejoras, pero todavía queda mucho trabajo por hacer para ofrecer un servicio de calidad. Como usuario diario de Rodalies, constato que hay una carencia de personal y de renovación de instalacions importante. Un ejemplo lo sufrí en primera persona el 8 de noviembre: al validar la T-Trimestre en la estación de Arc de Triomf de Barcelona, la máquina se quedó con mi billete. No es la primera vez que estos aparatos dan problemas. Ante esto, y teniendo en cuenta que en el acceso de la calle de Nàpols no hay personal de Renfe, usé el interfono para comunicar la incidencia. La respuesta fue que en aquel momento no me podían atender. Al cabo de unos minutos, volví a usar el interfono y, ante mi insistencia, me dijeron que vendrían en unos minutos. Finalmente, vino una trabajadora, que, muy amablemente, recuperó mi T-Trimestre. Me comentó que ella era la única empleada y que tenía una auxiliar para hacer las tareas de venta de billetes, información y atención de incidencias en una estación con tres accesos por donde pasan unos 30.000 viajeros cada día. Por cierto, ya habían pasado unos 15 minutos desde la notificación de la incidencia, y durante este tiempo pude contemplar un gran número de personas que accedía al andén sin validar el billete.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 10/11/2010 19:51
by UT447Barcelona
Enric wrote:Vist la foto dels panells de l'estació de Sant Vicenç, dir com usuari habitual solament els habré vist amb "marxa" menys vegades que dits tinc a una má....sempre está posat el mateix....


Ara per curisiositát dir dues coses, la primera al terra de las andanes de SVC ja está marcat fins on té que arribar las vias 7 i 9, molt aprop del edifici i després que a l'estació de Vendrell la deixaran totalment infranquejable per tota la colla que sempre volen anar de "gratis"...las tancas de color verd son ben altas, en un principi dificils de saltar.
Per Calafell i Segur de Calafell aquest estiu estaven posant tanques d´aquestes verdes altes!

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 10/11/2010 21:45
by PoLeTe124
UT447Barcelona wrote:
Enric wrote:Vist la foto dels panells de l'estació de Sant Vicenç, dir com usuari habitual solament els habré vist amb "marxa" menys vegades que dits tinc a una má....sempre está posat el mateix....


Ara per curisiositát dir dues coses, la primera al terra de las andanes de SVC ja está marcat fins on té que arribar las vias 7 i 9, molt aprop del edifici i després que a l'estació de Vendrell la deixaran totalment infranquejable per tota la colla que sempre volen anar de "gratis"...las tancas de color verd son ben altas, en un principi dificils de saltar.
Per Calafell i Segur de Calafell aquest estiu estaven posant tanques d´aquestes verdes altes!
A Calafell ja les tenen posades, ben lletges són.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 10/11/2010 21:51
by 437.001
Coneixent la gent que hi ha pel sector del Tarragonès nord-Baix Penedès, els veig perfectament capaços de comprar-se una radial i serrar les noves tanques.
Però espero que PER FI serveixin d´alguna cosa...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 11/11/2010 21:00
by metring
Avui a Sitges tornen a sonar per megafonia avisos per arribada trens i per trens sense parada (encara no van sincronitzats aquests darrers, però...)