Re: Nova línia de Rodalies: R8
Posted: Saturday 14/05/2016 20:23
No ho entens? Has agafat mai FGC a l'hora punta del matí?Carlos González wrote:Però per què? No entenc perquè faria a FGC una pressió com has dit abans.
No serviria de res fer cap enllaç si l'enllaç no vingués acompanyat abans d'una millora substancial de freqüències de Rodalies.Carlos González wrote:L'estació de Sant Cugat de RENFE està a metres de l'estació de Volpelleres (600 m crec), es tindria que fer també un enllaç,
Ara mateix, a Sant Cugat puja als trens de la R8 la mateixa quantitat de persones o menys en una hora, que la quantitat de persones que pugen a FGC a Volpelleres a un sol tren en hora vall.
Valdria la pena gastar-se milers d'euros en traslladar una estació sense abans millorar-ne les freqüències? Rotundament: NO.
Però a més, cas de que s'augmentéssin les freqüències, quin benefici hi hauria, de fer alhora Hospital General i Volpelleres?
Fent Hospital General es milloraria l'accés a Rubí, a Les Fonts i a Terrassa des del Vallès Oriental (Mollet/Granollers), des de Terrassa/Les Fonts/Rubí cap al Baix Llobregat/Barcelona/Maresme, i cap a Rubí/Les Fonts/Terrassa des de Martorell í més enllà.
En molta menor mesura, es milloraria l'accés cap a Mira-sol, el centre de Sant Cugat, Valldoreix, La Floresta, Les Planes i Sarrià-Sant Gervasi des de Martorell (des del Baix Llobregat o des del Vallès Oriental seria irrellevant que es millorés aquest enllaç). I Martorell no són prou habitants.
I es crearia un accés secundari cap a Sabadell des de Martorell amb un segon transbordament a Sant Cugat-FGC.
Excepte en aquest darrer cas (que seria marginal), tot això significaria un augment de passatgers a FGC en sentit de contrapunta, mentre que l'augment de passatgers a Rodalies seria irrellevant, perquè ara com ara els Rodalies van bastant buits, no hi ha cap problema per seure-hi.
Però fent Volpelleres sense pensar-hi crearia el què ja he dit al post de més amunt: un accés més ràpid a Sabadell des del Baix Llobregat amb transbordament a Volpelleres que no l'actual servei R4 directe per Barcelona, la qual cosa aniria a parar a la línia de Sabadell de FGC, que ja va considerablement més carregada que la de Terrassa, i que té uns fluxos de punta i contrapunta diferents, i que a més tindrà un augment de passatgers molt més gran, ja que de l'enllaç de FGC amb Rodalies a Sabadell-Nord se'n beneficiaran molts més passatgers que del de Terrassa-Estació del Nord: es col.lapsaria FGC entre Volpelleres i Universitat Autònoma en el sentit de les puntes.
I alhora, per trajectes Vallès Oriental-Sabadell, no milloraria en gran cosa el què ja hi ha ara, com tampoc per trajectes Vallès Oriental-Autònoma.
Seria més interessant (però molt més car) fer l'intercanviador de Baricentro, que sí que arreglaria moltes més coses a nivell de temps de trajecte.
A més, fer el transbordament a Hospital General en comptes de Volpelleres seria irrellevant en temps de trajecte, amb prou feines uns dos-tres minuts més, ja que els principals beneficiats d'això haurien de ser els actuals usuaris de FGC (comptant-hi els del perllongament de Sabadell), que ja pateixen trens saturats, i els del Vallès Oriental direcció Sarrià (que de tota manera serien marginals).
Pensa que el trajecte Sabadell-Mollet-Granollers ja es pot fer canviant a Montcada Bifurcació: un trajecte Sabadell-Volpelleres-Mollet-Granollers no seria una gran millora en temps de trajecte respecte al què ja hi ha ara.
I tingues en compte que les freqüències entre Cerdanyola Universitat i Granollers Centre no són tant senzilles de millorar com entre Cerdanyola Universitat i Molins de Rei.
Carlos González wrote:a més, el traçat de la R8 podria enllaçar les dues bifurcacions d'FGC a les parades d'Hospital General i Volpelleres i donar servei a un barri o urbanització a Rubí, ho dic perquè la parada actual de Rubí està molt allunyada del centre i la gent fa més ús als FGC que la RENFE.
L'estació de Rodalies de Rubí ja dóna servei a Can Vallhonrat, precisament per això no s'ha de treure!Carlos González wrote:si n'hi ha l'enllaç a Hospital General, llavors penso que no fa falta l'estació de Rubí. Un motiu perquè dic això és perque l'estació de RENFE de Rubí, la d'FGC Hospital General, estàn "a prop", si vas caminant he vist al maps que trigues 18 minuts caminant des de Rubí i Hospital General. O també es podria fer una parada per l'urbanització de Can Vallhonrat.
No pots pretendre moure una estació un parell de centenars de metres d'on és ara per "donar millor servei" per la senzilla raó que la despesa que hauries de fer no es veuria justificada pel nombre de nous passatgers que es crearien traslladant-la: no se'n crearien, de nous passatgers, i a més s'empitjoraria l'accés als habitants del sud del casc urbà de Rubí.
El que sí que hauria de fer l'ajuntament de Rubí, és millorar els accessos a peu des del sud del casc urbà de Rubí. Actualment, molta gent, en comptes de sortir per la porta de l'estació, creuar el pàrquing i accedir al carrer per les escales o el pas superior, surt per la punta de l'andana costat Castellbisbal, creua les vies, i baixa pel terraplè fins al carrer: és més curt, i possiblement "estalvia" haver de pagar bitllet. Una mica com a Sant Feliu de Llobregat, on la gent entra i surt de l'estació una mica per on vol.
L'estació d'Hospital General està "a prop", sí, però Hospital General no és Rubí, és Sant Cugat (més exactament Mira-sol), i hi ha la barrera de l'AP-7/B-30 al mig, barrera que és totalment dissuassòria, i que no faria que els actuals usuaris de l'estació de Rubí hi anéssin (ni tampoc els potencials usuaris de l'estació de Rubí, en cas de millora de freqüències): la tindrien més lluny.
També s'ha de tenir en compte que no és imposible que hi hagi un creixement urbanístic de la zona entre el sud del casc urbà i l'estació de Rubí, cosa que faria encara més ineficient el trasllat a Hospital General o cap a Can Vallhonrat.
L'estació d'Hospital General generaria una demanda per sí sola, diferent de la de Rubí, a més de millorar transbordaments des de Rubí-FGC/Les Fonts/Terrassa tant cap a Mollet/Granollers, com cap a Molins de Rei/Sant Feliu/Cornellà/Barcelona/Maresme, com (en menor mesura) cap a Martorell i més enllà.