Noves tarifes ATM Barcelona
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Administracions, operadors i bancs acorden el finançament del transport públic fins a 2031
Les administracions, les companyies de transport que operen a l'àrea metropolitana i set entitats bancàries han signat un conveni per assegurar la viabilitat econòmica del transport públic de la ciutat. Els acords estableixen les aportacions de l'Ajuntament, la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) fins a 2031, així com el refinançament del deute amb 473 milions d'euros aportats pels bancs.
Actualitzat el 11.11.2014 a les 15:08
La primera part dels pactes estableix un increment de 67 milions d’euros en les aportacions de les tres administracions en els propers dos anys. En aquest sentit l’Ajuntament s’ha compromès a incrementar la inversió en 10 milions d’euros el 2015 i en 10 milions més el 2016, de manera que es passarà dels 90 milions als 110. A partir de l’any 2017, les aportacions d’Ajuntament, Generalitat i AMB creixeran segons l’IPC. Sumades les inversions privades i les de Cementiris de Barcelona, el sistema de transport públic rebrà en total 474 milions d’euros el 2014, 496 milions el 2015 i 519 milions el 2016.
El segon front dels acords implica la reducció de la despesa per part dels operadors de l’àrea metropolitana mitjançant contractes programa. El pacte preveu que, en cas que es produeixin augments en alguns dels serveis de transport, el cost anirà a càrrec de l’administració que l’hagi proposat. L’objectiu d’aquesta reducció de costos i l’augment de les aportacions públiques cerca arribar a reduir el dèficit a zero en un període de tres anys. L’any passat el dèficit va ser de 181 milions.
El tercer puntal dels pactes signats es basa en un préstec sindicat entre set bancs per cobrir el deute adquirit pel sistema de transport públic entre el 2009 i el 2013, que arriba als 542 milions d’euros. Les entitats que signen l’acord, entre les quals destaca CaixaBank —hi aporta el 54% del total—, finançaran el sistema amb 472 milions a retornar en 15 anys a partir de 2017.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha destacat que l’alternativa al conveni de refinançament amb les entitats bancàries era “el risc de col·lapse”, una situació que hauria estat “greu i inadmissible”. Vila, a més, ha destacat que les aportacions dels usuaris del transport han d’arribar al 50% del cost. El conseller ha insistit en la necessitat de reduir despeses i ha afirmat que els ciutadans “han de reprovar quan passen busos o ferrocarrils i van buits”.
L’alcalde de la ciutat i president de l’AMB, Xavier Trias, ha insistit que les administracions que prenguin qualsevol decisió que faci augmentar la inversió necessària haurà d’assumir per si sola aquesta augment. Trias ha afirmat que aquests pactes són el resultat “d’una bona entesa entre administracions” i ha felicitat els operadors implicats en el transport públic de l’àrea metropolitana per “l’esforç”.
FONT: BTV Notícies (vídeo a l'enllaç)
Les administracions, les companyies de transport que operen a l'àrea metropolitana i set entitats bancàries han signat un conveni per assegurar la viabilitat econòmica del transport públic de la ciutat. Els acords estableixen les aportacions de l'Ajuntament, la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) fins a 2031, així com el refinançament del deute amb 473 milions d'euros aportats pels bancs.
Actualitzat el 11.11.2014 a les 15:08
La primera part dels pactes estableix un increment de 67 milions d’euros en les aportacions de les tres administracions en els propers dos anys. En aquest sentit l’Ajuntament s’ha compromès a incrementar la inversió en 10 milions d’euros el 2015 i en 10 milions més el 2016, de manera que es passarà dels 90 milions als 110. A partir de l’any 2017, les aportacions d’Ajuntament, Generalitat i AMB creixeran segons l’IPC. Sumades les inversions privades i les de Cementiris de Barcelona, el sistema de transport públic rebrà en total 474 milions d’euros el 2014, 496 milions el 2015 i 519 milions el 2016.
El segon front dels acords implica la reducció de la despesa per part dels operadors de l’àrea metropolitana mitjançant contractes programa. El pacte preveu que, en cas que es produeixin augments en alguns dels serveis de transport, el cost anirà a càrrec de l’administració que l’hagi proposat. L’objectiu d’aquesta reducció de costos i l’augment de les aportacions públiques cerca arribar a reduir el dèficit a zero en un període de tres anys. L’any passat el dèficit va ser de 181 milions.
El tercer puntal dels pactes signats es basa en un préstec sindicat entre set bancs per cobrir el deute adquirit pel sistema de transport públic entre el 2009 i el 2013, que arriba als 542 milions d’euros. Les entitats que signen l’acord, entre les quals destaca CaixaBank —hi aporta el 54% del total—, finançaran el sistema amb 472 milions a retornar en 15 anys a partir de 2017.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha destacat que l’alternativa al conveni de refinançament amb les entitats bancàries era “el risc de col·lapse”, una situació que hauria estat “greu i inadmissible”. Vila, a més, ha destacat que les aportacions dels usuaris del transport han d’arribar al 50% del cost. El conseller ha insistit en la necessitat de reduir despeses i ha afirmat que els ciutadans “han de reprovar quan passen busos o ferrocarrils i van buits”.
L’alcalde de la ciutat i president de l’AMB, Xavier Trias, ha insistit que les administracions que prenguin qualsevol decisió que faci augmentar la inversió necessària haurà d’assumir per si sola aquesta augment. Trias ha afirmat que aquests pactes són el resultat “d’una bona entesa entre administracions” i ha felicitat els operadors implicats en el transport públic de l’àrea metropolitana per “l’esforç”.
FONT: BTV Notícies (vídeo a l'enllaç)
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Comencem a fer la "porra" del nou preu de la T-10 d'1 zona?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
14,91 €Fran-Ikarus wrote:Comencem a fer la "porra" del nou preu de la T-10 d'1 zona?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
12,00€ clavat el preu, com a les altres zones de l'ATMFran-Ikarus wrote:Comencem a fer la "porra" del nou preu de la T-10 d'1 zona?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Sent any electoral, o congelació o lleugera rebaixa (màxim -0.10 €)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Antecedents
Quin va ser l'últim any electoral en què es van congelar o rebaixar tarifes?
Doncs això...
Doncs això...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
REBAIXAR tarifes? Mira, aquesta t'acaba de llegir:albe6 wrote:Sent any electoral, o congelació o lleugera rebaixa (màxim -0.10 €)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
El conseller Vila ha avançat avui que no pujaran les tarifes del transport públic per al 2015.
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
No l'has entès bé. El que ha dit és que no pujaran les tarifes del transport públic per d'aquí a 90 anys:victorcasta wrote:El conseller Vila ha avançat avui que no pujaran les tarifes del transport públic per al 2015.
El preu del transport públic no s'apujarà el 2105 [3/24]
Ara, fora bromes i errades periodístiques, aquest serà el primer any que no apugen les tarifes de l'ATM de Barcelona des de la posada en marxa de la integració tarifària:
Els preus del transport públic no s’apujaran el 2015
Tot i això, la congelació de les tarifes requereix 11 milions d’euros. En principi, es preveu que aquests ingressos extres arribin amb un increment dels passatgers durant l’any que ve. Si no s’assolissin aquestes previsions, les administracions hauran de fer front a aquest cost.
El preu de la T-10, dels 5,60 euros de 2002 als 10,30 euros actuals
El 2015 serà el primer any des que va entrar en vigor el sistema tarifari integrat en què no s’apuja el preu dels títols de transport. Els usuaris han vist com en 12 anys, el preu d’un dels bitllets més utilitzats, la T-10 d’una zona, s’ha incrementat en prop d’un 84%. Els 10,30 euros que costa des de l’1 de gener d’enguany queden lluny dels 5,60 euros de 2002.
A més de les actualitzacions de les tarifes anuals, cal sumar-hi dos increments lligats a la pujada de l’IVA. La T-10 va començar el 2010 costant 7,85 euros però el tipus d’IVA va passar del 7 al 8%. Amb la qual cosa, el preu del títol va quedar en 7,95 euros. El 2012, l’IVA que grava el transport va pujar del 8 al 10%. Així es va passar de pagar 9,25 euros a 9,45 euros per una T-10.
FONT: BTV Notícies
Salvem l'Estació de França!
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Llavors, les T-10 comprades aquest any, serviran per tot el 2015? Ja que no hi ha canvi de tarifes!
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
En comptes de pujar el transport públic lo que tindrien que fer es baixar els preus fins el 6%, per què el transport públic no es cap luxe es de tots.
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
no entiendo, porque un 6% de 10,3€ son 61 centimos por lo tanto saldria por 9,7€, no se de donde sale que un 6% son 6€.
por otro lado la congelación de tarifas lleva implicita una bajada de las mismas ya que hay que tener en cuenta la inflación, ya se que cuando las suben siempre dicen que lo hacen según la inflación, pero de una manera ponderada entre todos titulos (tipica trampa).
por otro lado la congelación de tarifas lleva implicita una bajada de las mismas ya que hay que tener en cuenta la inflación, ya se que cuando las suben siempre dicen que lo hacen según la inflación, pero de una manera ponderada entre todos titulos (tipica trampa).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doble 3%
6€ és el 6% de 100€. A mi em sona a abstracció aritmètica sense cap fonament real.trensmat wrote:Lo he visto en la encuesta de los precios que el 6% representa que cuesta 6€.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
si en este caso si, si hay deflación es una forma de subir el precio sin tocarlo
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Molt bona pregunta. Jo he acumulat (en part per error) un excés de viatges de 2 zones que a aquest pas em menjaré amb patates (els que gasto més sovint són d'1 i de 3) si apliquen l'habitual data límit del 28 de febrer.raulitinbcn wrote:Llavors, les T-10 comprades aquest any, serviran per tot el 2015? Ja que no hi ha canvi de tarifes!
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Home, si no hi ha canvi de tarifes, el 28 de febrer endavant les podras fer servir si o si, no entenc el dubte plantejat...Fran-Ikarus wrote:Molt bona pregunta. Jo he acumulat (en part per error) un excés de viatges de 2 zones que a aquest pas em menjaré amb patates (els que gasto més sovint són d'1 i de 3) si apliquen l'habitual data límit del 28 de febrer.raulitinbcn wrote:Llavors, les T-10 comprades aquest any, serviran per tot el 2015? Ja que no hi ha canvi de tarifes!
Last edited by albert28 on Monday 24/11/2014 11:23, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ho diu clarament
Al revers dels bitllets diu "Caducitat títols: 2 mesos després del canvi de tarifes i 3 mesos en els trimestrals".
Tot clar, doncs.
Tot clar, doncs.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.