Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Tuesday 11/11/2014 23:15
Administracions, operadors i bancs acorden el finançament del transport públic fins a 2031
Les administracions, les companyies de transport que operen a l'àrea metropolitana i set entitats bancàries han signat un conveni per assegurar la viabilitat econòmica del transport públic de la ciutat. Els acords estableixen les aportacions de l'Ajuntament, la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) fins a 2031, així com el refinançament del deute amb 473 milions d'euros aportats pels bancs.
Actualitzat el 11.11.2014 a les 15:08
La primera part dels pactes estableix un increment de 67 milions d’euros en les aportacions de les tres administracions en els propers dos anys. En aquest sentit l’Ajuntament s’ha compromès a incrementar la inversió en 10 milions d’euros el 2015 i en 10 milions més el 2016, de manera que es passarà dels 90 milions als 110. A partir de l’any 2017, les aportacions d’Ajuntament, Generalitat i AMB creixeran segons l’IPC. Sumades les inversions privades i les de Cementiris de Barcelona, el sistema de transport públic rebrà en total 474 milions d’euros el 2014, 496 milions el 2015 i 519 milions el 2016.
El segon front dels acords implica la reducció de la despesa per part dels operadors de l’àrea metropolitana mitjançant contractes programa. El pacte preveu que, en cas que es produeixin augments en alguns dels serveis de transport, el cost anirà a càrrec de l’administració que l’hagi proposat. L’objectiu d’aquesta reducció de costos i l’augment de les aportacions públiques cerca arribar a reduir el dèficit a zero en un període de tres anys. L’any passat el dèficit va ser de 181 milions.
El tercer puntal dels pactes signats es basa en un préstec sindicat entre set bancs per cobrir el deute adquirit pel sistema de transport públic entre el 2009 i el 2013, que arriba als 542 milions d’euros. Les entitats que signen l’acord, entre les quals destaca CaixaBank —hi aporta el 54% del total—, finançaran el sistema amb 472 milions a retornar en 15 anys a partir de 2017.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha destacat que l’alternativa al conveni de refinançament amb les entitats bancàries era “el risc de col·lapse”, una situació que hauria estat “greu i inadmissible”. Vila, a més, ha destacat que les aportacions dels usuaris del transport han d’arribar al 50% del cost. El conseller ha insistit en la necessitat de reduir despeses i ha afirmat que els ciutadans “han de reprovar quan passen busos o ferrocarrils i van buits”.
L’alcalde de la ciutat i president de l’AMB, Xavier Trias, ha insistit que les administracions que prenguin qualsevol decisió que faci augmentar la inversió necessària haurà d’assumir per si sola aquesta augment. Trias ha afirmat que aquests pactes són el resultat “d’una bona entesa entre administracions” i ha felicitat els operadors implicats en el transport públic de l’àrea metropolitana per “l’esforç”.
FONT: BTV Notícies (vídeo a l'enllaç)
Les administracions, les companyies de transport que operen a l'àrea metropolitana i set entitats bancàries han signat un conveni per assegurar la viabilitat econòmica del transport públic de la ciutat. Els acords estableixen les aportacions de l'Ajuntament, la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) fins a 2031, així com el refinançament del deute amb 473 milions d'euros aportats pels bancs.
Actualitzat el 11.11.2014 a les 15:08
La primera part dels pactes estableix un increment de 67 milions d’euros en les aportacions de les tres administracions en els propers dos anys. En aquest sentit l’Ajuntament s’ha compromès a incrementar la inversió en 10 milions d’euros el 2015 i en 10 milions més el 2016, de manera que es passarà dels 90 milions als 110. A partir de l’any 2017, les aportacions d’Ajuntament, Generalitat i AMB creixeran segons l’IPC. Sumades les inversions privades i les de Cementiris de Barcelona, el sistema de transport públic rebrà en total 474 milions d’euros el 2014, 496 milions el 2015 i 519 milions el 2016.
El segon front dels acords implica la reducció de la despesa per part dels operadors de l’àrea metropolitana mitjançant contractes programa. El pacte preveu que, en cas que es produeixin augments en alguns dels serveis de transport, el cost anirà a càrrec de l’administració que l’hagi proposat. L’objectiu d’aquesta reducció de costos i l’augment de les aportacions públiques cerca arribar a reduir el dèficit a zero en un període de tres anys. L’any passat el dèficit va ser de 181 milions.
El tercer puntal dels pactes signats es basa en un préstec sindicat entre set bancs per cobrir el deute adquirit pel sistema de transport públic entre el 2009 i el 2013, que arriba als 542 milions d’euros. Les entitats que signen l’acord, entre les quals destaca CaixaBank —hi aporta el 54% del total—, finançaran el sistema amb 472 milions a retornar en 15 anys a partir de 2017.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha destacat que l’alternativa al conveni de refinançament amb les entitats bancàries era “el risc de col·lapse”, una situació que hauria estat “greu i inadmissible”. Vila, a més, ha destacat que les aportacions dels usuaris del transport han d’arribar al 50% del cost. El conseller ha insistit en la necessitat de reduir despeses i ha afirmat que els ciutadans “han de reprovar quan passen busos o ferrocarrils i van buits”.
L’alcalde de la ciutat i president de l’AMB, Xavier Trias, ha insistit que les administracions que prenguin qualsevol decisió que faci augmentar la inversió necessària haurà d’assumir per si sola aquesta augment. Trias ha afirmat que aquests pactes són el resultat “d’una bona entesa entre administracions” i ha felicitat els operadors implicats en el transport públic de l’àrea metropolitana per “l’esforç”.
FONT: BTV Notícies (vídeo a l'enllaç)