Page 31 of 163

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Wednesday 10/06/2009 10:11
by metring
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... uBarcelona

Una nova avaria a Vilamalla provoca retards al tren Portbou-Barcelona

Els usuaris asseguren que s'ha suprimit un comboi i els següents no van a hora

ACN/DDG Una avaria mecànica que ha patit un tren aquest dimecres a les vuit del matí a Vilamalla ha provocat retards de 30 minuts a la línia Portbou-Barcelona, segons han informat des de la companyia ferroviària Renfe. Segons alguns usuaris, però, els trens que havien de passar per Girona a les 8 del matí i a tres quarts de 9 no han passat. Els passatgers del tren avariat, un regional que cobria el trajecte fins a Barcelona, han estat traslladats a un Catalunya Expréss que cobreix al mateix trajecte. Ara, al fet que el tren avariat no ha circulat, s'hi ha d'afegir el retard que anirà acumulant el Catalunya Expréss pel fet d'haver de parar a totes les estacions. El tren avariat ja ha estat retirat.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Monday 15/06/2009 18:41
by metring
He vist a les pantalles de Sants que a causa de la vaga de la SNCF, els trens destinació Montpellier i Cerbère acaben a Portbou. Per a Montpellier, hi ha servei de bus substitutori.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Monday 20/07/2009 9:27
by metring
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _66120.php

Les obres del TGV provoquen retards de més d'una hora en la línia de Barcelona a Girona


Les incidències corresponen als talls de les vies, entre Mollet i Granollers, arran les obres del pont de Montmeló

Avui.cat

Caldes de Malavella
Ult. Act. 19/07/2009 17:02

Les obres programades del TGV a l'altura de Montmeló han afectat els horaris de Renfe des de primera hora del matí en la línia de Barcelona a Girona, quan s'han registrat retards de més de dues hores, segons testimonis directes.

Un dels trens afectats ha sigut el Catalunya Expres anunciat per les 7.51h de l'estació de Passeig de Gràcia cap a Girona, que ha sortit a les 8.40h. A més, durant el recorregut, el tren ha fet una aturada de 40 minuts a causa de les obres i d'altres més breus en estacions que no tocaven, cosa que finalment ha provocat un retard de dues hores. D'acord amb ADIF, l'ens que gestiona la infraestructura ferroviària, la demora no ha sigut superior a una hora.

La impuntualitat en la circulació dels trens d'aquest diumenge d'estiu s'ha allargat fins a la tarda. Ho exemplifica el Catalunya Expres de les 12.27h de Caldes de Malavella que ha passat una hora i 11 minuts més tard, a les 13.38h. Aquest tren ha arribat a Barcelona a les 14.45h i al panell d'anuncis de Passeig de Gràcia deia que havia de ser-hi a les 13.38h.

Malgrat aquest retard de més d'una hora, els empleats encarregats de la devolució dels bitllets han informat els viatgers que els pertocava només la meitat del preu del bitllet. Segons Renfe, les "obres estaven anunciades" –tot i que en el moment de la compra no s'ha informat als usuaris–, per tant, hi ha quinze minuts de retard que estan permesos.

Renfe assegura que la circulació s'està normalitzant, a poc a poc, perquè les incidències corresponen als talls de les vies, entre Mollet i Granollers, arran les obres i ara ja es pot circular en les dues direccions.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Thursday 23/07/2009 23:19
by metring
http://www.lavanguardia.es/sucesos/noti ... nscat.html

Una fuga en un tren en Portbou activa el plan Transcat

23/07/2009 | Actualizada a las 22:20h | Sucesos

BARCELONA. (EUROPA PRESS) La dirección general de Protección Civil ha activado en fase de alerta el plan especial de emergencias para accidentes en el transporte de mercancías peligrosas por carretera y ferrocarril en Catalunya (Transcat) por la fuga en una cisterna de un tren estacionado en la estación de Portbou.

Según los Bomberos de la Generalitat, la cisterna transportaba metilato sódico en disolución alcohólica y la fuga está localizada. Como medida preventiva, se ha encerrado a los pasajeros que se encontraban en la estación en una sala contigua a la comisaría de la estación y se ha parado la circulación de trenes por la estación de Portbou. Los Bomberos desplazaron a la zona cuatro dotaciones, además de los efectivos policiales.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Friday 24/07/2009 18:03
by Ecomobisostrans
metring wrote:He vist a les pantalles de Sants que a causa de la vaga de la SNCF, els trens destinació Montpellier i Cerbère acaben a Portbou. Per a Montpellier, hi ha servei de bus substitutori.
No entenc que per culpa de la (...) vaga de la SNCF >:( els trens que van a Cerbère estiguin afectats. Que no els porta la RENFE? O es que son de les 2 empreses?

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Wednesday 29/07/2009 9:26
by Corail Intercités
Si el poste d'aiguillage de Cervera està en grève, res entra a Cervera. Ningú pot assegurar que la via estigui lliure al túnel i l'estació.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Wednesday 29/07/2009 14:23
by metring
I suma y sigue. Espero que de cara a setembre, tandebó abans, prenguin mesures serioses:

http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... flaca.html?

Un home queda ferit greument en ser atropellat per un tren a Flaçà

29/07/09 02:00 - Flaçà - m.b. / g.p

Un home va quedar ferit greument ahir al matí en ser atropellat per un tren al pas a nivell de Flaçà. Tot apunta que es va tractar d'un accident, però els Mossos d'Esquadra no descarten cap hipòtesi.

L'accident va passar a quarts de nou del matí. Segons diversos testimonis, un home estava a l'estació i va caure a terra. Es va fer un trau al cap i les persones que estaven esperant el tren van intentar ajudar-lo, van dir-li que estigués tranquil i que avisarien una ambulància. L'home, però, va refusar l'ajuda i va marxar a peu per les vies i en el pas a nivell va ser envestit per un Talgo, que anava en direcció a Barcelona.

Fonts policials indiquen que els semàfors del pas a nivell eren vermells i que el conductor del comboi, quan va veure l'home caminant, va fer sonar diverses vegades els senyals acústics. La víctima va quedar ferida molt greument i va haver de ser traslladada en helicòpter fins a l'hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona.

Dos combois afectats

De resultes d'aquest accident, dos combois que es dirigien cap a Barcelona van anar amb retards d'entre quaranta minuts i una hora, segons van confirmar ahir fonts de Renfe.

Salvador Dalí

Posted: Wednesday 29/07/2009 17:37
by Guigui
L'home, però, va refusar l'ajuda i va marxar a peu per les vies i en el pas a nivell va ser envestit per un Talgo, que anava en direcció a Barcelona.
Deuria tractar-se del Salvador Dalí, procedent de Milà. I, si realment va passar cap a quarts de nou, duia retard, ja que el seu horari d'arribada a Girona és a les 8.18.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Wednesday 29/07/2009 17:43
by metring
És un atropellament ben estrany, amb perdó, però em recorda a un acudit de l'Eugenio, que anava d'un que l'anàven atropellant diversos vehicles, i que al final resultava que es tractava d'una atracció de fira :x

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Thursday 30/07/2009 9:48
by Corail Intercités
Guigui wrote:
L'home, però, va refusar l'ajuda i va marxar a peu per les vies i en el pas a nivell va ser envestit per un Talgo, que anava en direcció a Barcelona.
Deuria tractar-se del Salvador Dalí, procedent de Milà. I, si realment va passar cap a quarts de nou, duia retard, ja que el seu horari d'arribada a Girona és a les 8.18.
Si només duia una hora de retard anava avançat al seu horari habitual de dues hores de retard.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Sunday 16/08/2009 19:57
by metring
Apa que 16 anys d'espera...

http://www.3cat24.cat/noticia/400424/so ... e-del-tren

Renfe haurà d'indemnitzar amb uns 147.000 euros una dona que va perdre la cama quan va caure del tren

Actualitzat a les 17:06 h 16/08/2009
Renfe haurà d'indemnitzar una dona que va tenir un accident el 23 de maig del 1993 a l'estació de tren de Figueres, quan baixava de l'escala d'un dels vagons d'un tren i el comboi es va posar bruscament en marxa. Les lesions que es va fer li van provocar l'amputació de la cama, per la qual cosa va presentar una demanda contra Renfe.

En un primer moment el jutjat de primera instància va desestimar la demanda. La dona la va recórrer a l'Audència Provincial de Girona, que li va donar la raó. Renfe, però, va portar el cas fins al Tribunal Suprem, que finalment ha determinat que la xarxa de ferrocarrils l'ha d'indemnitzar.

La sentència explica que és responsabilitat de Renfe el fet que no existeixi cap tipus de sistema de seguretat que impedeixi que el tren es posi en marxa mentre hi ha passatgers pujant o baixant. L'empresa havia al·legat que la culpa no era pas seva, sinó de la dona, que estava baixant del vagó amb el tren en marxa. Però el Tribunal Suprem no entén que la culpabilitat sigui de la víctima, sinó de la manca de mesures de seguretat de la xarxa de ferrocarrils.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Wednesday 19/08/2009 14:24
by metring
Diria que se'n havia parlat, si fos així, ho esborro:

http://www.elpais.com/articulo/espana/a ... unac_5/Tes

Los arreglos en la línea Zaragoza-Casp-Barcelona de Renfe ocasiona cambios en el servicio

El trayecto entre Móra la Nova y Casp se hará mediante autobuses

AGENCIAS - Tarragona - 19/08/2009

Unas obras de modernización en un tramo de la línea ferroviaria Zaragoza-Casp-Móra la Nova-Barcelona, obligarán a interrumpir el servicio en el tramo Móra la Nova-Casp (Tarragona). Los viajeros tendrán que hacer un tramo del recorrido vía autobús. Esta modificación se presentará entre el 21 y el 30 de agosto.


Durante los días que duren las obras, el tramo entre Barcelona y Móra se realizará en tren de Media Distancia, así como el de Casp-Zaragoza. En cambio, el tramo Móra-Casp se realizará mediante un servicio alternativo por carretera en las estaciones comprendidas en el trayecto: Móra la Nova, Ascó, Flix, Riba-roja d'Ebre, Faió-La Pobla de Massaluca, Nonasp, Fabara, Valdepilas y Casp, lo que supondrá un incremento del tiempo de viaje de entre 30 y 60 minutos.

Los trabajos, que tienen un presupuesto de 252.309 euros, consisten en la renovación de 810 metros de vía que discurren en túnel, según informó hoy Adif.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Wednesday 19/08/2009 14:39
by Pere
metring wrote:Diria que se'n havia parlat, si fos així, ho esborro:

http://www.elpais.com/articulo/espana/a ... unac_5/Tes

Los arreglos en la línea Zaragoza-Casp-Barcelona de Renfe ocasiona cambios en el servicio

El trayecto entre Móra la Nova y Casp se hará mediante autobuses

AGENCIAS - Tarragona - 19/08/2009

Unas obras de modernización en un tramo de la línea ferroviaria Zaragoza-Casp-Móra la Nova-Barcelona, obligarán a interrumpir el servicio en el tramo Móra la Nova-Casp (Tarragona). Los viajeros tendrán que hacer un tramo del recorrido vía autobús. Esta modificación se presentará entre el 21 y el 30 de agosto.


Durante los días que duren las obras, el tramo entre Barcelona y Móra se realizará en tren de Media Distancia, así como el de Casp-Zaragoza. En cambio, el tramo Móra-Casp se realizará mediante un servicio alternativo por carretera en las estaciones comprendidas en el trayecto: Móra la Nova, Ascó, Flix, Riba-roja d'Ebre, Faió-La Pobla de Massaluca, Nonasp, Fabara, Valdepilas y Casp, lo que supondrá un incremento del tiempo de viaje de entre 30 y 60 minutos.

Los trabajos, que tienen un presupuesto de 252.309 euros, consisten en la renovación de 810 metros de vía que discurren en túnel, según informó hoy Adif.
I les mercaderies ? Desviades per Lleida ?

"Casp", en castellà?

Posted: Thursday 20/08/2009 12:13
by Guigui
tramo Móra la Nova-Casp (Tarragona)
Fins on arriba la ignorància o falta de documentació, en aquest cas, geogràfica...

Noti's que la notícia prové del País i, aparentment, ni tan sols de la secció de Catalunya.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Friday 21/08/2009 10:19
by metring
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 51821.html

Adif limita la velocitat en la línia entre Barcelona i Portbou per risc d´incendi

L'empresa ferroviària diu que les restriccions no tenen cap relació amb les avaries de dilluns


La catenària que hi ha a les comarques gironines pot generar guspires si es registren altes temperatures.
marc mart

GIRONA | ROBERT GÜELL
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) va limitar dimecres la velocitat màxima dels trens en la línia entre Barcelona i Portbou "per precaució en referència l'alt risc d'incendi", segons fons d'Adif. D'aquesta manera, l'administrador del trànsit ferroviari a l'Estat desmenteix informacions difoses per mitjans de comunicació en les quals s'assegurava que "els trens de la línia que connecta Barcelona amb Girona i Portbou han de reduir la velocitat perquè la catenària no està en prou bones condicions".
A més, segons les informacions difoses durant la jornada d'ahir, es relaciona la reducció de la velocitat dels trens amb les avaries que van succeir dilluns entre la línia de Mitjana Distància Barcelona-Portbou. Un fet que desmenteix Adif argumentant que el motiu de la reducció de velocitat és l'elevat risc d'incendi en què es troba Catalunya, tal com va difondre la Generalitat de Catalunya durant aquesta setmana.
Com a conseqüència de les altes temperatures i a l'elevat risc d'incendi existent en la demarcació de Girona, Adif va decidir dimecres limitar la velocitat dels trens que transiten per la línia ferroviària que hi ha entre Barcelona i Portbou, segons fons pròpies de l'empresa estatal. En concret, Adif va limitar l'accés en els trams entre Celrà i Porbou, d'uns 30 quilòmetres i entre Caldes de Malavella i Maçanet de la Selva, de 15 quilòmetres aproximadament. "Just els trams que no tenen cap relació amb les incidències de dilluns passat (uns problemes en la catenària van provocar retards de més de tres hores en la línia entre Portbou i Barcelona)", va assegurar Adif.
La catenària catalana es divideix en dos varietats: la rígida, que és la que s'està col·locant en els túnels de Barcelona, i la flexible. Dins d'aquesta última hi ha dos derivacions, la catenària flexible compensada en la qual els cables es tensen gràcies a un plom i, per altra banda, la catenària flexible descompensada. Aquesta última no es tensa mitjançant plom sinó que es tensa amb altres dispositius. Aquest tipus de catenària és el que hi ha en la línia ferroviària que travessa les comarques gironines. No és ni millor ni pitjor. "És una catenària amb un comportament diferent de les altres i sota altes temperatures actua d'una determinada manera", segons Adif. La qual assegura que "amb temperatures extremes i el pas dels trens es podrien generar guspires i provocar incendis forestals". La velocitat màxima a la qual té permés arribar un tren de Renfe que cobreix la línia de Mitjana Distància entre Barcelona i Portbou és de 120 kilòmetres per hora. Però com a precaució pel risc incendi, Adif va limitar la velocitat a 90 kilòmetres per hora. L'empresa calculava ahir mantenir aquesta limitació fins avui mateix, tot i que estava pendent de les informacions difoses pel Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) i la Generalitat de Catalunya en referència a les condicions climatològiques.

Guspires

Posted: Friday 21/08/2009 11:19
by Guigui
Pregunta: realment, a una velocitat màxima de 120 un tren pot desprendre guspires però, en canvi, no ho fa a 90?

I, per cert, senyors del Diari de Girona: fa mal, però molt mal, veure que no saben que en català, dos té la seva forma femenina: dues.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Tuesday 25/08/2009 21:00
by Pere
metring wrote:http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 51821.html

Adif limita la velocitat en la línia entre Barcelona i Portbou per risc d´incendi

L'empresa ferroviària diu que les restriccions no tenen cap relació amb les avaries de dilluns


La catenària que hi ha a les comarques gironines pot generar guspires si es registren altes temperatures.
marc mart

GIRONA | ROBERT GÜELL
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) va limitar dimecres la velocitat màxima dels trens en la línia entre Barcelona i Portbou "per precaució en referència l'alt risc d'incendi", segons fons d'Adif. D'aquesta manera, l'administrador del trànsit ferroviari a l'Estat desmenteix informacions difoses per mitjans de comunicació en les quals s'assegurava que "els trens de la línia que connecta Barcelona amb Girona i Portbou han de reduir la velocitat perquè la catenària no està en prou bones condicions".
A més, segons les informacions difoses durant la jornada d'ahir, es relaciona la reducció de la velocitat dels trens amb les avaries que van succeir dilluns entre la línia de Mitjana Distància Barcelona-Portbou. Un fet que desmenteix Adif argumentant que el motiu de la reducció de velocitat és l'elevat risc d'incendi en què es troba Catalunya, tal com va difondre la Generalitat de Catalunya durant aquesta setmana.
Com a conseqüència de les altes temperatures i a l'elevat risc d'incendi existent en la demarcació de Girona, Adif va decidir dimecres limitar la velocitat dels trens que transiten per la línia ferroviària que hi ha entre Barcelona i Portbou, segons fons pròpies de l'empresa estatal. En concret, Adif va limitar l'accés en els trams entre Celrà i Porbou, d'uns 30 quilòmetres i entre Caldes de Malavella i Maçanet de la Selva, de 15 quilòmetres aproximadament. "Just els trams que no tenen cap relació amb les incidències de dilluns passat (uns problemes en la catenària van provocar retards de més de tres hores en la línia entre Portbou i Barcelona)", va assegurar Adif.
La catenària catalana es divideix en dos varietats: la rígida, que és la que s'està col·locant en els túnels de Barcelona, i la flexible. Dins d'aquesta última hi ha dos derivacions, la catenària flexible compensada en la qual els cables es tensen gràcies a un plom i, per altra banda, la catenària flexible descompensada. Aquesta última no es tensa mitjançant plom sinó que es tensa amb altres dispositius. Aquest tipus de catenària és el que hi ha en la línia ferroviària que travessa les comarques gironines. No és ni millor ni pitjor. "És una catenària amb un comportament diferent de les altres i sota altes temperatures actua d'una determinada manera", segons Adif. La qual assegura que "amb temperatures extremes i el pas dels trens es podrien generar guspires i provocar incendis forestals". La velocitat màxima a la qual té permés arribar un tren de Renfe que cobreix la línia de Mitjana Distància entre Barcelona i Portbou és de 120 kilòmetres per hora. Però com a precaució pel risc incendi, Adif va limitar la velocitat a 90 kilòmetres per hora. L'empresa calculava ahir mantenir aquesta limitació fins avui mateix, tot i que estava pendent de les informacions difoses pel Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) i la Generalitat de Catalunya en referència a les condicions climatològiques.
No és ni millor ni pitjor però en catenària compensada pots arribar a circular a 160 km/h i en no compensada només fins a 120 km/h, però segons ells no és ni millor ni pitjor...
D'un pantògraf en poden saltar guspires a partir d'una certa velocitat i en tot tipus de catenàries, a la línia d'Alta Velocitat sobretot he notat més aquest fenòmen, suposo que per l'elevada velocitat que agafen els trens.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Monday 31/08/2009 12:04
by MZA_1600
La catenaria compensada convencional admet velocitats de fins 160km/h i en cap cas es tensada mitjançant un plom, si no uns contrapessos fets amb blocs metal·lics, mai d'aquest material. Dit així, alguns "veïns" pensaran que Adif utlitza materials contaminants per compensar la catenària.

A la línia de girona, que jo sàpiga, s'utilitza catenaria no compensada per la tramuntana, però això crec que és a partir de girona o més a munt. Precisament entre Maçanet - Maçanes i Girnona es on es poden agafar els 160Km/h i per tant que la catenària si es compensada, així que no entenc per que a Maçanet Massanes la reducció a 90.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Monday 31/08/2009 18:18
by metring
Quina ratxa, ahir el funicular de Vallvidrera, i avui això:

http://www.vilaweb.cat/www/ep/noticia?noticia=3625523

Una doble avaria impedeix pujar al cremallera de Núria a 300 persones
31/08/2009 16:41

GIRONA, 31 (EUROPA PRESS)

Unes 300 persones s'han vist afectades avui per una doble avaria al cremallera que connecta la Vall de Núria amb Queralbs i Ribes de Freser (Girona), cosa que ha obligat a interrompre el servei durant més de tres hores i mitja, ha informat Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

La primera incidència s'ha registrat en un tren especial de càrrega quan estava al túnel de Roc del Dui, la retirada del qual s'ha endarrerit més que la previsió per una segona avaria que ha afectat la unitat encarregada de remolcar el primer tren.

Les avaries han fet suprimir vuit trens --quatre de pujada i quatre de baixada-- la circulació dels quals estava prevista entre les 10.10 hores i les 13.50.

Tot i això, les incidències no han obligat a evacuar cap viatger perquè les avaries han afectat dos trens sense passatgers.

Re: Incidències a RENFE i FGC

Posted: Monday 31/08/2009 18:43
by trensmat
metring wrote:Quina ratxa, ahir el funicular de Vallvidrera, i avui això:

http://www.vilaweb.cat/www/ep/noticia?noticia=3625523

Una doble avaria impedeix pujar al cremallera de Núria a 300 persones
31/08/2009 16:41

GIRONA, 31 (EUROPA PRESS)

Unes 300 persones s'han vist afectades avui per una doble avaria al cremallera que connecta la Vall de Núria amb Queralbs i Ribes de Freser (Girona), cosa que ha obligat a interrompre el servei durant més de tres hores i mitja, ha informat Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

La primera incidència s'ha registrat en un tren especial de càrrega quan estava al túnel de Roc del Dui, la retirada del qual s'ha endarrerit més que la previsió per una segona avaria que ha afectat la unitat encarregada de remolcar el primer tren.

Les avaries han fet suprimir vuit trens --quatre de pujada i quatre de baixada-- la circulació dels quals estava prevista entre les 10.10 hores i les 13.50.

Tot i això, les incidències no han obligat a evacuar cap viatger perquè les avaries han afectat dos trens sense passatgers.
quina pena la gent que volia agafar el cremallera de Nuria