Page 31 of 95

Re: Per sobre de les vies?

Posted: Tuesday 18/10/2011 22:47
by oriolp13
JPlanas wrote:
Guigui wrote:
JPlanas wrote:A Tarragona escara s'ha de passar per sobre de les vies.
Perdó?
A Tarragona capital no hi ha ascensor, les persones que no poden anar per les escales han de passar per sobre de les vies per un gual allunyat, que fins fa un parell d'anys encara era de fusta.
I quin és el problema de travessar per les vies? A la majoria de països d'europa es fa així...

Creuar a nivell

Posted: Tuesday 18/10/2011 22:53
by Guigui
Ja no. I, a més, la gent s'ha anat acostumant a la idea que una via de tren és com un carrer de barri i no una autopista.

Re: Per sobre de les vies?

Posted: Wednesday 19/10/2011 7:28
by JPlanas
oriolp13 wrote:I quin és el problema de travessar per les vies? A la majoria de països d'europa es fa així...
Pues en el meu cas particular, que camino lenta, pesadament i amb dificultat, tinc que caminar com casi mig kilòmetre més, d'anada i tornada, que els demés, sense gaires seients per a descansar. La inclinació dels guals que baixen fins a les vies em causen molta dificultat, donat que son molt inclinats i no tinc cap barana per agafar-me.
En dia que aquestes dificultats augmentin, s'haurà acabat el tren per a mi, al menys a Tarragona
(Nota: si anés amb cadira de rodes elèctrica no tindria res a dir).

Aquesta distància que també l'han de fer aquelles persones que porten el seu equipatge amb dificultat. Quan veus a gent gran arrossegant les maletes en processó, l'espectacle no es agradable.

Tampoc hagués dit res dels ascensors si no hages anat veient, per la finestra, com s'anaven posant a quasi totes les estacions, moltes d'elles molt més petites i amb menys freqüència de trens i de viatgers que la de Tarragona.

Pues aquests son els problemes que tinc al creuar per les vies.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 19/10/2011 16:43
by liniadelRipollés
Si hi ha servitud de pas no tancaran l'estació.

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 26/10/2011 16:46
by vilafranca
Refloto el fil amb una cosa que potser no va aqui:

Estic d'acord amb que hi ha estacions on les persones amb cadira de rodes no poden accedir al tren (ex. Lavern), però si ens parem a pensar ens donarem compte de que amb un 447 tampoc podran pujar, ja que potser no sera tant alt pero hi han 3 esglaons (contant la plataforma que surt sota la porta i l'altre esglaó) o sigui que, estem en les mateixes

Sé que potser no va aqui aixo pero aixi no cau aquest fil que a mi m'interessa molt!

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 28/11/2011 8:59
by metring
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... nlloc.html

Una estació enmig d'enlloc

La nova estació de tren de Maçanet-Massanes s'ha construït sense accessos
Molts usuaris es veuen obligats a travessar els setze rails de les vuit vies per accedir al tren
27/11/11 02:00 - maçanet massanes - Josep Maria Sebastian

L'estat actual dels accessos inacabats de l'estació de Maçanet-Massanes és un exemple difícil de superar, a les comarques gironines, del que podem definir com ineficàcia i manca de respecte dels serveis públics de l'Estat espanyol als ciutadans. El cas de deixadesa de l'estació Maçanet-Massanes és difícil de superar.

Separada de prop de vuit quilòmetres del centre de Massanes i encara més lluny de Maçanet, l'estació emergeix al mig d'enlloc. Les instal·lacions noves de davant de l'estació vella també sembla que estan enmig d'enlloc. Accedir-hi representa tota una aventura. Fins fa un any molts usuaris es veien obligats a travessar la via, fins que es va produir una mort per atropellament. A Adif ho van solucionar construint un pont sobre els rails. Per accedir-hi des del mateix lloc, però, cal travessar una riera, actualment inaccessible, tant a peu com amb vehicle, a causa de la quantitat d'aigua que hi baixa. A la carretera entre Massanes i Blanes, un rètol indica el camí de l'estació. Es tracta d'un vial sense asfaltar que queda mort a la riera. L'alternativa, per recórrer els prop de 200 metres que separen el vial de l'estació consisteix a fer una volta d'uns 8 km per tal d'agafar una altra carretera que, després de passar per davant de l'estació, va a parar a l'altra banda de la riera inaccessible.

Des de la banda de l'estació, arribar de manera ràpida i a peu a Massanes o a qualsevol de les urbanitzacions que hi proliferen, no és una tasca gens fàcil. L'estació és nova i neta i per les tres andanes, amb un total de vuit rails, no hi paren de circular trens de la línia entre Barcelona i Portbou. Els de llarg recorregut i els de càrrega ni tan sols hi paren, i passen a velocitats més que considerables. Amb tot, els trens regionals i de rodalies són molt utilitzats.

Si no es disposa de vehicle per fer els vuit quilòmetres per accedir a l'estació quan la riera baixa plena o no es volen malmetre els amortidors, l'alternativa és l'accés a peu. Per fer-ho des de la carretera de Blanes cal caminar uns 50 m per un camí que discorre entre horts, vegetació i en el darrer tram, el riu. Al final del camí, una palanca de ferro, no gaire més ample, recorre uns cinquanta metres més de manera paral·lela a la via. No cal dir que quan es fa fosc no hi ha ni un sol llum, cap indicació, i que és un camí molt poc recomanable per a qui no el conegui o no hagi pres la precaució d'anar a agafar el tren proveït d'una lot ben potent. El final de la palanca de ferro encara és més esfereïdor. L'estació és a l'altra banda i l'opció més utilitzada per no quedar al descampat, consisteix a mirar repetidament cap a una banda i l'altra per travessar els sis rails de tres vies diferents i amb un trànsit intens de combois.

L'altra possibilitat consisteix a enfangar-se, per si no n'hi havia prou en el primer tram, i a caminar uns cent metres entremig d'argelagues, brutícia, males herbes i els trossos de via rovellats, felipes mig podrides o muntanyes de sobrant de ciment que Adif hi va dipositant. Al final del camí, i gairebé tapat per males herbes, hi ha l'accés al passadís subterrani que mena a les andanes i al vestíbul de l'estació. Es tracta d'un passadís de cap a cinquanta metres. És blanc del sostre, del terra i de les parets que s'intensifica per la llum dels neons i per l'absència de rètols, d'indicacions.

També cal dir que la cafeteria és tancada, que el servei de megafonia és enllaunat i que la informació sobre les incidències és nul·la. Només dues persones vetllen per la seguretat dels usuaris de l'estació, un de dia i un altre de nit. No hi ha ningú més. Són els primers de lamentar la situació d'abandó i, sobretot, de perill que representen les instal·lacions d'Adif a l'estació de Maçanet-Massanes.

El servei de seguretat

S'han adreçat més de vint informes alertant del perill i de la manca de serveis, sense que fins ara ningú no n'hagi fet ni el més mínim cas. En alguns informes, fins i i tot s'hi fa constar el precedent del desastre de l'estació de Castelldefels, quan la nit de la revetlla de Sant Joan del 2010 van morir 12 persones i 16 van resultar ferides per haver travessat les vies.

Els usuaris també manifesten la indignació per l'estat i els accessos de les instal·lacions i alguns diuen que no entenen per què en les administracions fan campanyes per la utilització dels mitjans de transport públic per tal d'estalviar quan agafar el tren a l'estació Maçanet-Massanes resulta no només incòmode, sinó summament perillós. L'estació nova funciona des del setembre passat.
LA XIFRA
1,4
Va ser el cost que Adif va destinar per construir la incòmoda i perillosa estació de tren.
LA DATA
09.09.11
Va ser la data d'inauguració de l'estació nova, moderna i sense accessos de Maçanet-Massanes.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 28/11/2011 11:35
by genissimon
La veritat és que l'estació de Maçanet-Massanes només serveix per a transbordar de la línia R1 (Mataró) a la R2 (Granollers) o bé als regionals de Girona i Portbou i això mentre hi ha claror de dia. Els accessos viaris són més que lamentables. El problema, com molt bé indica l'article és que falta completar un tram d'uns 320 metres de carretera que enllaci el final de la GI-562 (de la C-35 a Martorell de la Selva a l'Estació) amb la GI-555 (de la C-35 a Massanes, justa al costat d'Hostalric fins a la N-II a Sils a l'Hostal del Rolls). Totes dues carreteres són titularitat de la Generalitat de Catalunya.

El problema és que aquests 320 metres (que és el que queda un cop eliminat el pas a nivell al costat Nord de l'Estació) han de superar la riera de Santa Coloma, que ara es creua amb un passallís que a la que plou una mica i la riera creix no es pot travessar.

I, encara gràcies, que des de fa un temps tots els trens regionals s'aturen a l'estació que, fins fa uns anys, els actuals MD (que llavors encara eren CatExp) passaven sense aturar-se i els transbords cap a i des de la banda de Girona es feien eterns.

M'hi he passat moltes hores, tant esperant transbords amb enllaç perdut com, simplement, passejant i veient trens passar. Encarna perfectament el concepte «un lugar en ninguna parte» o «un indret enmig del no-res».

Salut !!

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 02/12/2011 15:42
by UT447Barcelona
A La Llagosta, ens han passat a les andanes noves i edifici. Només falta enllestir-la.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 02/12/2011 18:53
by 437.001
En aquests moments:

-en obres: Calafell, Segur de Calafell, Cornellà, La Llagosta, Passeig de Gràcia, Montmeló.
-dubtoses (o acabades, o quasi): Gavà, Sant Vicenç de Calders, Cubelles, Cunit, Sitges.

Desconec l´estat de les coses a la R1.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 02/12/2011 19:10
by RogerHernan95
437.001 wrote:En aquests moments:

-en obres: Calafell, Segur de Calafell, Cornellà, La Llagosta, Passeig de Gràcia, Montmeló.
-dubtoses (o acabades, o quasi): Gavà, Sant Vicenç de Calders, Cubelles, Cunit, Sitges.

Desconec l´estat de les coses a la R1.
A Segur de Calafell ja han acabat, només falten les noves rotulacions

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 02/12/2011 19:44
by 437.001
RogerHernan95 wrote:
A Segur de Calafell ja han acabat, només falten les noves rotulacions
La qual cosa vol dir que NO han acabat, ja que ara mateix no saps on baixes!

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 02/12/2011 20:03
by RogerHernan95
Han deixat alguns rotuls vells, així que tècnicament encara saps on baixes ;)

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 02/12/2011 21:07
by 437.001
Si els veus!!
N´han deixat molts menys dels que hi havia! >:(

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 26/12/2011 14:50
by RogerHernan95
La reforma i remodelació de l'estació de Calafell ja ha acabat. Els ascensors i el nou pas inferior ja estan en funcionament, s'ha tapiat l'accés a la via 2 (costat Barcelona) des d'el pas inferior que ja havia i que ara només comunica els carrers, totes les tanques (o quasi) ja están col.locades i la reforma de l'edifici de viatjers s'ha efectuat (bona noticia, abans fotia pena).
Calafell reformat
Calafell reformat
CIMG2257 - copia.JPG (109.22 KiB) Viewed 8360 times
Nou pas inferior
Nou pas inferior
CIMG2250 - copia.JPG (131.75 KiB) Viewed 8360 times
Pas inferior
Pas inferior
CIMG2253 COPIA.jpg (81.41 KiB) Viewed 8358 times
Amb això, totes les estacions de l'R2 Sud exceptuant Bellvitge estan adaptades a PMR :festa

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 26/12/2011 15:32
by JPlanas
RogerHernan95 wrote:... Amb això, totes les estacions de l'R2 Sud exceptuant Bellvitge estan adaptades a PMR :festa
Felicitats, els que vivim a les Rodalies llunyanes (Tarragona) no podem dir el mateix, i no sabem ben be el perquè.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 01/01/2012 14:44
by 437.001
JPlanas wrote:
RogerHernan95 wrote:... Amb això, totes les estacions de l'R2 Sud exceptuant Bellvitge estan adaptades a PMR :festa
Felicitats, els que vivim a les Rodalies llunyanes (Tarragona) no podem dir el mateix, i no sabem ben be el perquè.
Només si vius a Tarragona ciutat. Altafulla i Torredembarra sí que estan adaptades.
L´estació de Tarragona té pendent la reforma de les andanes.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 04/01/2012 14:37
by UT447Barcelona
Ja han reformat la estació de La Llagosta, només falta posar els torns i ja esta ;)

PD: A Mollet-St Fost tenen que fer una reforma PMR i andanes.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Tuesday 17/01/2012 23:15
by vilafranca
Faltaria apujar les andanes de La Granada i Lavern Subirats, pero amb la poca gent que hi ha en aquestes estacions, amb una plataforma com les que hi ha a algunes estacions de metro, que fan una mica de pujada, ja seria suficient.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 18/01/2012 0:29
by PoLeTe124
vilafranca wrote:Faltaria apujar les andanes de La Granada i Lavern Subirats, pero amb la poca gent que hi ha en aquestes estacions, amb una plataforma com les que hi ha a algunes estacions de metro, que fan una mica de pujada, ja seria suficient.
No ens oblidem d'Els Monjos, Montcada-Bifurcació, Montcada-Manresa, Sabadell Sud i els baixadors entre Terrassa i Manresa!

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 18/01/2012 20:02
by canalcole
A Els Monjos no hi ha cap problema.