Page 31 of 170

Re: Nous busos biarticulats (bíbus, trambus, bus gegant...)

Posted: Thursday 09/05/2013 23:49
by pau5321
Renfe445 wrote:He rebut un e-Mail del Youtube de TMB sobre els nous busos biarticulats. Ho mostra quasi tot. Sembla un tramvia sense rails. Fins i tot té una cabina separada amb una mampara (amb vidres tintats, per "amagar la intimitat del conductor") També té botons a les portes. En resum, que em moro de ganes de pujar però a la llarga, no sé com acabarà això.

P.D: Això és una tonteria, ignoreu-la si voleu, però obro un sondeig per veure quin mot (alguns de novaparla) li donaríeu als biarticulats:
- Bíbus
- Trambus
- Geganbus
- Superbus
- Bus gegant
Milhouse (Van Hoolten) :D

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Thursday 09/05/2013 23:57
by pau5321
Adolescent barceloní wrote:
França451 wrote:prueba de ello es el N2 por ejemplo
[off-topic]Que según conocidos, alguna vez ha sido servida con midis (esos buses más peques de dos puertas).[/off-topic]

No sé si la N2 té gaire passatge, jo tinc entès que sí en té. Per això el comentari dels midis, comparant un d'aquests amb el biarticulat.
No tiene nada que ver que metan midis con que cargue poco, una vez hace 6 años, la B19 llevó un Magnus midi porque no había otra cosa. La N7 sí que carga poco, y hasta hace poco solía llevar midis.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 10/05/2013 2:12
by iFercat
aviam si la culpa de que el bus bi articulat tingi un cul d'aquesta forma i rodes tapades es culpa de tmb i dels politics i no de l'empresa que la fabricat xDD aprofiteu qualsevol cosa per criticar sense motiu. Podeu criticar l'utilitat o no, pero com esta construit poca culpa tenen, aixo es cosa de l'empresa que fabrica aquest bus...

Un producte o servei es ven, però també s'accepta

Posted: Friday 10/05/2013 10:46
by Guigui
... i de qui fa la comanda.

I consti que ho dic des d'una posició neutra, sense repartir culpes ni absolucions a ningú.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Friday 10/05/2013 12:56
by alf_
iFercat wrote:aviam si la culpa de que el bus bi articulat tingi un cul d'aquesta forma i rodes tapades es culpa de tmb i dels politics i no de l'empresa que la fabricat xDD aprofiteu qualsevol cosa per criticar sense motiu. Podeu criticar l'utilitat o no, pero com esta construit poca culpa tenen, aixo es cosa de l'empresa que fabrica aquest bus...
No sabía que le habían puesto una pistola a la cabeza a TMB y la alcaldía, obligandoles a comprar este bus sin pensar si valía lo que cuesta, o si era adecuado a las necesidades (estéticas también).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Monday 13/05/2013 19:46
by metring
http://w3.bcn.cat/V02/Serveis/Convocato ... cio=detall

14/05/2013 | 11:00
Parada autobusos Gran Via-Universitat (costat mar). Plaça Universitat

Joaquim Forn realitza un recorregut amb el nou autobús híbrid biarticulat

El primer tinent d'alcalde i president de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Joaquim Forn, realitza un recorregut amb el nou autobús híbrid biarticulat que s'incorpora per donar servei a la Nova Xarxa Bus.

Dimarts, 14 de maig, a les 11:00 hores, el primer tinent d'alcalde i president de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Joaquim Forn, realitza un recorregut amb el nou autobús híbrid biarticulat que s'incorpora per donar servei a la Nova Xarxa Bus. El mateix dimarts finalitzen les proves en buit del primer dels tres autobusos híbrids biarticulats, de 24 metres de longitud i capacitat per a 164 persones, adquirits per posar-los a prova en línies d'altes prestacions de la Nova Xarxa.

El president de TMB estarà acompanyat pel vice-president executiu de la companyia Dídac Pestaña i pel director general d'Autobusos, Jaume Tintoré.

El trajecte començarà a la parada d'autobusos de Gran Via-Pl. Universitat, sentit Besòs. Al finalitzar s'atendrà als mitjans de comunicació.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 14/05/2013 3:03
by iFercat
alf_ wrote:
iFercat wrote:aviam si la culpa de que el bus bi articulat tingi un cul d'aquesta forma i rodes tapades es culpa de tmb i dels politics i no de l'empresa que la fabricat xDD aprofiteu qualsevol cosa per criticar sense motiu. Podeu criticar l'utilitat o no, pero com esta construit poca culpa tenen, aixo es cosa de l'empresa que fabrica aquest bus...
No sabía que le habían puesto una pistola a la cabeza a TMB y la alcaldía, obligandoles a comprar este bus sin pensar si valía lo que cuesta, o si era adecuado a las necesidades (estéticas también).
Por que necesidades esteticas? ahora cogeremos un bus o no por si lleva tapacubos o por si el culo del bus tiene forma de cabina? pero donde vamos a parar por dios, estos buses seguramente circulan en otros sitios (dudo que tmb sea el unico comprador) y seguro que la gente no tiene esas quejas absurdas, porque son absurdas a mas no poder. Y con esto no defiendo la compra para nada, pero hay otros motivos para quejarse que no esos.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 14/05/2013 8:47
by Fran-Ikarus
metring wrote: Joaquim Forn realitza un recorregut amb el nou autobús híbrid biarticulat

El primer tinent d'alcalde i president de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Joaquim Forn, realitza un recorregut amb el nou autobús híbrid biarticulat que s'incorpora per donar servei a la Nova Xarxa Bus.
Vaja amb la notícia... Si és el president de TMB, hauria de ser tot, menys notícia, que hi hagi fet un viatge. Si de cas, la notícia seria que hagi trigat uns quants dies.

Malauradament, com que ja sabem o intuïm quin aprofitament del transport públic fa una bona part dels polítics municipals, al capdavall sí que ho és una mica, de notícia.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 14/05/2013 8:50
by Fran-Ikarus
iFercat wrote: Por que necesidades esteticas? ahora cogeremos un bus o no por si lleva tapacubos o por si el culo del bus tiene forma de cabina? pero donde vamos a parar por dios, estos buses seguramente circulan en otros sitios (dudo que tmb sea el unico comprador) y seguro que la gente no tiene esas quejas absurdas, porque son absurdas a mas no poder.
A Metz, segons la notícia, n'haurien comprat 27, i començarien a circular a partir del setembre:

http://www.vanhool.be/eng/highlights/va ... entst.html

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 14/05/2013 11:28
by alf_
iFercat wrote:
alf_ wrote:
iFercat wrote:aviam si la culpa de que el bus bi articulat tingi un cul d'aquesta forma i rodes tapades es culpa de tmb i dels politics i no de l'empresa que la fabricat xDD aprofiteu qualsevol cosa per criticar sense motiu. Podeu criticar l'utilitat o no, pero com esta construit poca culpa tenen, aixo es cosa de l'empresa que fabrica aquest bus...
No sabía que le habían puesto una pistola a la cabeza a TMB y la alcaldía, obligandoles a comprar este bus sin pensar si valía lo que cuesta, o si era adecuado a las necesidades (estéticas también).
Por que necesidades esteticas? ahora cogeremos un bus o no por si lleva tapacubos o por si el culo del bus tiene forma de cabina? pero donde vamos a parar por dios, estos buses seguramente circulan en otros sitios (dudo que tmb sea el unico comprador) y seguro que la gente no tiene esas quejas absurdas, porque son absurdas a mas no poder. Y con esto no defiendo la compra para nada, pero hay otros motivos para quejarse que no esos.
¿Acaso los buses no llevan el color de TMB? ¿Acaso los asientos no llevan el estampado del eixample? ¿Acaso los Citadis para el Tram no se pidieron con un aspecto que gustara?
No son ni prioritarias ni mucho menos, pero las necesidades estéticas son otra dimensión a valorar del transporte público, nadie quiere un transporte desagradable y repelente, que sea acogedor y agradable es una pequeña parte de tener un buen transporte público. Yo no entiendo por qué si yo pago algo con mi dinero encima me tengo que conformar con que lleve un diseño hortera. Un buen vehículo de transporte público (ejemplo del Citadis) es versátil en su fabricación en masa, para poder llevar a cabo pequeñas variaciones al gusto del cliente sin dispararse el precio.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 14/05/2013 11:43
by Fran-Ikarus
Podremos debatir lo adecuado o no de haberse gastado el dinero en esta prueba de 3 biarticulados, pero, en cuestión de diseño no tiene ningún sentido tratar de imponer criterios subjetivos.

A mí, por ejemplo, el diseño del vehículo me gusta, y ya me parece bien que sea "rompedor".

Que se parezca a un tranvía moderno puede ser también un acierto (los tranvías actuales tampoco se parecían en absoluto a lo que muchos ciudadanos, que habían vivido la anterior etapa hasta 1971, o que se cruzaban de vez en cuando con el Tramvia Blau, entendían por un tranvía)

El tapizado "Cerdà" de los asientos también me gusta (no desde ahora, sino desde que lo estrenaron, años ha)

En cambio, no me acaba de convencer todo ese "envinilado" lateral, que ya suena más a "propaganda barroca" que a ninguna otra cosa, pero qué se le va a hacer.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 14/05/2013 11:51
by Fran-Ikarus
Y algo positivo, a nivel estilístico, es que han dejado la "croqueta" de TMB, que, siendo inicialmente un detalle totalmente superfluo (tremenda soberbia la de TMB, la de comprar Mercedes Citaro nuevos, y sustituir la reputada y mundialmente conocida estrella por la "croqueta"), ha sido hecho bueno por la alternativa posterior (sustituir la "croqueta" por el ¿original? logo de la "B" partida, que probablemente a no pocos les parecerá un "pegote" para tapar una estrella perdida)

Desde luego, si por mí fuera que se quedase el anagrama "Van Hool" original, pero entre la "croqueta", que por lo menos es un diseño de hace años, e "ir a Guatepeor" con la "B partida", sin duda lo primero. A nivel de gusto personal, por supuesto.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 14/05/2013 12:46
by Fran-Ikarus
TMB acaba de publicar a la seva pàgina de Facebook la primera foto (oficial) de l'interior d'un bi-articulat amb passatge, a l'H12

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 14/05/2013 13:01
by metring
http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter

El primer bus híbrid biarticulat comença a circular amb passatge a la H12 de la nova xarxa


Aquest migdia ha començat a fer recorreguts amb passatgers el primer dels tres autobusos híbrids biarticulats, de 24 metres de longitud i capacitat per a 164 persones, adquirits per posar-los a prova en línies d'altes prestacions de la nova xarxa que impulsen l'Ajuntament de Barcelona i TMB. Circularà a partir d'ara en diferents franges horàries a la línia H12 (Gornal - Besòs / Verneda), com a reforç de la flota habitual, formada per cotxes articulats de gas natural comprimit.

L'autobús que s'estrena avui, identificat amb el número 3901 dins la flota de TMB, és el que va ser presentat públicament per l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, el 5 de març, poc després d'arribar de Bèlgica, on l'ha construït l'empresa Van Hool. Posteriorment ha estat sotmès a diferents proves, ha passat l'homologació i la inspecció tècnica de vehicles i li han estat instal·lats diversos accessoris. Es tracta del primer vehicle d'aquestes dimensions dedicat al transport de viatgers que circula per l'Estat espanyol i un dels primers biarticulats híbrids en servei a Europa.

Les tres setmanes anteriors, el biarticulat ha circulat en buit pel mateix itinerari de la línia H12, per rodar-lo i perquè el personal de conducció es familiaritzés amb les característiques del vehicle. Per a l'entrada en servei comercial, s'ha preparat un fullet informatiu adreçat als usuaris, que detalla les diferències respecte dels altres vehicles de la flota. Les primeres setmanes, a més, hi haurà personal a bord destinat a resoldre dubtes dels viatgers. Pròximament, s'hi instal·larà també una màquina de venda de bitllets, ja que el conductor no pot fer aquesta tasca des de la cabina.
Entrada per les dues portes davanteres

En termes pràctics, els usuaris hauran de tenir en compte que l'entrada als biarticulats es pot fer per qualsevol de les dues portes davanteres, on hi ha les màquines validadores, mentre que la sortida és per les dues portes posteriors. Les portes són elèctriques i consten de dues fulles lliscants. A l'arribar a la parada, el conductor habilita l'obertura de totes portes i és el passatge el que acciona el polsador per obrir cada porta de manera independent. Al cap d'uns segons sense trànsit, les portes es tanquen automàticament, per preservar la climatització interior. Cada porta té senyals lluminosos i acústics d'avís de tancament, i el conductor les supervisa a través d'un circuit de càmeres de televisió.

Com tota la flota actual de TMB, l'autobús biarticulat és de plataforma baixa i està equipat amb una rampa per a l'accés de cadires de rodes, en aquest model situada a la porta davantera. A l'interior hi ha dos espais per a cadires de rodes, a més de 40 seients fixos (6 dels quals reservats a persones amb necessitats especials) i 6 seients plegables. La informació dinàmica als passatgers està assegurada amb els indicadors lluminosos i sonors del sistema SIU i tres parells de pantalles TFT del sistema MouTV d'informació de servei i entreteniment. A més, hi ha intèrfons al costat de les portes per comunicar incidències al conductor.
Segon biarticulat a finals de mes

El segon bus biarticulat està ara en la fase de marxa en buit, amb la previsió d'integrar-se al servei comercial a finals de maig. El tercer vehicle s'espera que arribi a Barcelona al juny.

La incorporació d'aquests tres vehicles de gran capacitat i alta qualitat ambiental és una de les actuacions que s'estan duent a terme a la nova xarxa de bus. Paral·lelament, s'ha aplicat una millora de les prestacions en les primeres cinc línies (D20, H6, H12, V7 i V21), que han passat a circular a intervals d'entre 5 i 8 minuts els dies feiners entre les 7 i les 21.30 hores aproximadament.
Valoració favorable de la nova xarxa: 7,6 sobre 10

Les cinc primeres línies de la nova xarxa de bus es van crear l'1 d'octubre de 2012. Un estudi realitzat a partir de 880 entrevistes denota que els usuaris n'estan satisfets, amb una nota global de 7,6 sobre 10 (superior a l'última nota del conjunt del servei de bus, que és de 7,2). Una gran majoria, el 83,7%, considera que la implantació de la nova xarxa serà beneficiosa i en destaquen sobretot l'increment de la informació de servei, la rapidesa i la freqüència.

Tal com es va anunciar, a la tardor s'ampliarà la nova xarxa de bus amb la implantació de cinc línies més, tres d'horitzontals i dues de verticals: H8 (Collblanc - La Maquinista), H10 (Collblanc - La Pau), H16 (Paral·lel - Diagonal Mar), V3 (Zona Franca - Sarrià) i V17 (Port Vell - Carmel.

Accés i sortida dels vehicles

Posted: Tuesday 14/05/2013 13:16
by Guigui
Aprofitant la posada en servei dels biarticulats i les novetats (tot i menors) en l'accés/sortida i venda/validació de títols, TMB hauria pogut implantar un nou sistema a tota la Noxarbus, de manera que es puguin utilitzar indistintament totes les portes per entrar i sortir, amb una validadora a cadascuna i una màquina expenedora de bitllets dins el vehicle o a la parada. En una paraula, implantar el mateix sistema del tram.

Si la xarxa ha de ser "exprés", una de les coses que contribueixen a alentir el servei és que només es pugui entrar per una sola porta.

Re: Accés i sortida dels vehicles

Posted: Tuesday 14/05/2013 14:32
by alf_
Guigui wrote:Aprofitant la posada en servei dels biarticulats i les novetats (tot i menors) en l'accés/sortida i venda/validació de títols, TMB hauria pogut implantar un nou sistema a tota la Noxarbus, de manera que es puguin utilitzar indistintament totes les portes per entrar i sortir, amb una validadora a cadascuna i una màquina expenedora de bitllets dins el vehicle o a la parada. En una paraula, implantar el mateix sistema del tram.

Si la xarxa ha de ser "exprés", una de les coses que contribueixen a alentir el servei és que només es pugui entrar per una sola porta.
No entiendo por qué no se hace esto, ¿será para que el conductor pueda controlar mejor que todos piquen el billete? Pero eso tampoco es lógico, ¿entonces para qué va en una cabina segregada si también debe hacer de revisor, como en los demás buses? ¿O tendrá que ver con que no hay espacio para las validadoras, y las quieren tener junto a las entradas? Cuando en el tram tal vez hay más espacio para tenerlas en el medio... pero menuda bobada...
Estoy contigo, deberían de aplicar el sistema del tram y usar todas las puertas de entrada y salida, y si eso tener una máquinita para vender billetes sencillos (o T-10 de paso) a bordo y no en las paradas.

Celeritat en tots els aspectes

Posted: Tuesday 14/05/2013 14:55
by Guigui
Insisteixo, la rapidesa del servei també consisteix en "facturar" el passatge amb la major celeritat possible. De què serveix guanyar cinc minuts en tot el trajecte, si en perds de mitjana un a cada parada, fins que tothom hagi pagat/validat religiosament el seu títol?

Igualment, si la configuració de la nova xarxa comporta un canvi d'hàbits dels usuaris, el millor és aprofitar la novetat per introduir el nou sistema d'accés i sortida. Així s'assimila tot d'una, en lloc de sortir periòdicament amb coses noves.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 14/05/2013 17:32
by iFercat
alf_ wrote:
iFercat wrote:
alf_ wrote: No sabía que le habían puesto una pistola a la cabeza a TMB y la alcaldía, obligandoles a comprar este bus sin pensar si valía lo que cuesta, o si era adecuado a las necesidades (estéticas también).
Por que necesidades esteticas? ahora cogeremos un bus o no por si lleva tapacubos o por si el culo del bus tiene forma de cabina? pero donde vamos a parar por dios, estos buses seguramente circulan en otros sitios (dudo que tmb sea el unico comprador) y seguro que la gente no tiene esas quejas absurdas, porque son absurdas a mas no poder. Y con esto no defiendo la compra para nada, pero hay otros motivos para quejarse que no esos.
¿Acaso los buses no llevan el color de TMB? ¿Acaso los asientos no llevan el estampado del eixample? ¿Acaso los Citadis para el Tram no se pidieron con un aspecto que gustara?
No son ni prioritarias ni mucho menos, pero las necesidades estéticas son otra dimensión a valorar del transporte público, nadie quiere un transporte desagradable y repelente, que sea acogedor y agradable es una pequeña parte de tener un buen transporte público. Yo no entiendo por qué si yo pago algo con mi dinero encima me tengo que conformar con que lleve un diseño hortera. Un buen vehículo de transporte público (ejemplo del Citadis) es versátil en su fabricación en masa, para poder llevar a cabo pequeñas variaciones al gusto del cliente sin dispararse el precio.
Por dios pero no compares, una cosa son variaciones minimas como color del bus o tapizado interior, y otra muy diferente querer modificar la carroceria, en serio nose que pretendes.

Es como si yo me quiero comprar un ford focus y si puedo elegir el color que quiero incluso el tapizado del coche, pero ahora me da por querer el morro en forma de camion (osea plano) y las luces traseras en vez de verticales en horizontales, como comprenderas son cosas que no se pueden hacer, tu compras un modelo de autobus en el cual puedes hacer modificaciones por supuesto pero no cambiar la carroceria completa porque entonces ya no estas comprando ese modelo de bus.
Es que nose que pretendes, pero buenos eguramente el transporte en metz tambien lo lleva tmb xD

Y excepto lo que tapa las ruedas que me parece horroroso ami el bus me gusta bastante, mas bonito que algunos de los que hay en flota actualmente.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Tuesday 14/05/2013 22:29
by foronda 141
Avui hi estrenat el 3901 en el trajecte d'Universitat a Gornal i Gornal-Universitat.
Hi havia a mes del conductor, tres empleats repartint tríptics, ensenyant als passatgers per la porta on tenen que entrar i sortir i indicant que cal prémer un botó perquè s'obri la porta de sortida. Al final de Gornal, han canviat de conductor agafant el cotxe un dels altre dels tres que hi havia.
A la cabina portava dues maquines de las habituals de venda de bitllets, i una empleada no conductora m'ha dit que ella en venia.
Hi sentit dir, que avui, primer dia que circulava amb passatge, només ha donat una volta a la línia al matí. i el viatge que hi agafat sobre las 19,15 a Universitat, era el primer de la tarda.
M'ha sorprès el gran espai buit que hi ha a la part de darrera semblant a un maleter, on a sota hi ha el motor, i es totalment tancat amb vidres. Suposo que amb el temps l'aprofitaran per posar alguna mena de publicitat.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Wednesday 15/05/2013 8:02
by alf_
iFercat wrote:Por dios pero no compares, una cosa son variaciones minimas como color del bus o tapizado interior, y otra muy diferente querer modificar la carroceria, en serio nose que pretendes.

Es como si yo me quiero comprar un ford focus y si puedo elegir el color que quiero incluso el tapizado del coche, pero ahora me da por querer el morro en forma de camion (osea plano) y las luces traseras en vez de verticales en horizontales, como comprenderas son cosas que no se pueden hacer, tu compras un modelo de autobus en el cual puedes hacer modificaciones por supuesto pero no cambiar la carroceria completa porque entonces ya no estas comprando ese modelo de bus.
Pues entonces se compra otro bus. Eso es lo que pretendo, no gastarse un millón de euros en una basura. Perdón, una basura con diseño chupiguay.