Sobre l'arribada del "Supossat" tren d'alta velocitat a Barcelona, aixo sembla una tragicomedia, es la mare de tots els desproposits.
Que jo recordi desde que es va comenÇar a parlar d'aquest tema fa molts, molts anys desde l'inici es van dir moltes coses que al final no nomes no s'han complert sino que s'han pervertit en molts aspectes els plans.
Si la memoria no em traiciona, en un principi es va dir que l'estació central i terminal sería la Sagrera, aprofitant per aquest efecte la amplia zona de l'antiga estacio de mercaderies del mateix nom i reorganitzant una zona que li feia falta, a mes hi ha lloc de sobres i aquest indret ja es prou a dins de la ciutat com per fer mes tunels.
Com es preveia que els trens arribessin a la Sagrera?
Doncs per darrera del Tibidabo i entressin a Barcelona pel nord, a tal efecte en el nus de la Trinitat es va deixar espai per tal comesa, si us fixeu be, si veniu de la ronda de Dalt i agafeu el pont que porta a l'autopista de Sabadell i Terrassa abaix a ma esquerra hi ha una via morta que es un apartador a on a vegades hi ha material talgo parat i un cami asfaltat al costat, doncs aquest es al lloc.
Si en fixem Barcelona queda en forma de diagonal al mapa si un tren ve de l'interior recte per darrera el Tibidabo el punt mes proper es el nord per entrar, si es entra pel sud el tren ha de baixar fins el llobregat i tornar a pujar.
Aqui nomes hi havia un problema i es que un tren que venia de Madrid i anava a franÇa entraria de cara i sortiria cap a franÇa a l'ìnreves pero aixo tampoc era gaire problema.
Be doncs amb aquest plantejament es va passar molt temps, pero aqui arriben els politics
si per ruire, i com que el Ajuntament tot sol no podia fer l'estació, clar la Generalitat tindria que fer tambe algo, pero com eren de dos colors diferents, ja la tenim liada, la Generalitat diu que si, que molt be la Sagrera pero que tambe, ja que el tren pasaria per darrera el Tibidabo, volia una estacio al vallés, a Sant Cugat, perque aquesta obstinacio? doncs molt facil, l'area metropolitana era majoritariament d'un color i la resta de Catalunya d'un altre, llavors la GENE tenía una obsesió per portar la centralitat de catalunya una mica mes amunt de Barcelona i fora d'aquesta, la idea de l'estació de Sant Cugat era per ells importantisima en els seus plans estrategics.
Mentrestant desde Madrid es comenÇa a treballar en la via d'Alta velocitat mentre aqui van discutint, les obres desde Madrid van molt avanÇades, poder massa, quina pressa hi havia per fer-ho tan rapid?
Doncs molt sencill, en un altre estrategia dels qui manaven a Madrid llavors, es volia fer arribar el mes rapid el tren a Catalunya, per fer veure que si aqui no hi hagues hagut autonomia i tot es fes desde Madrid el tren ja estaria a Barcelona pero com que alla no s'entenen, deixem-l'hos en ridicul i portem L'Ave fins a lleida i punt, cosa que aixi va succeir i que a totes llums va ser molt ridicul.
Com a usuari de la linia ferroviaria a Madrid per diversos motius anava seguint les obres que alla es feien, i vaig arribar a la conclusio de que alló mai permetria anar a velocitats "estratosferiques", no ens engañem, la linia d'alta velocitat Madrid-Barcelona es una obra que es tenía que haber fet, feía molt temps, i nomes es, una necesaria renovació de la linia Barcelona-Madrid i ja que s'ha fet nova doncs clar amb ample internacional i els trens van mes rapid, pero per a mi nomes es aixo, una construccio necesaria perque l'antiga via, si no vaig errat era la mateixa que quan es va inaugurar la linia Barcelona-Madrid, be el traÇat, no pas la via logicament!! i molts trams eren de via unica i molt dificultosos com las Hoces del Jalón, realment veure un Talgo en via unica anant a 50 Km/h en molts trams era bastant ridicul i lamentable per unir la "capital" i Barcelona, total que les 7 hores o mes de viatge estaven justificades en aquestes condicions.
Be seguim a Barcelona i aqui encara no hi ha quorum, aqui ja em perdo perque el que va passar a continuacio es d'opereta, desde Madrid es diu que com que no hi ha acord el tren arribara a SANTS i "punto" també influeix el fet de que algun iluminat tingui com a proritat que el tren pari a el PRAT, pero per tot aixo i com el tren a de seguir cap a franÇa haura de travessar barcelona d'alguna forma, clar un tunel.
Sempre es diu l'exemple de que l'estacio del prat es indispensble perque un senyor de Montpellier vingui a agafar un avió al prat, amb tots els respectes per la gent de Montpellier, pero aquest tren nomes sembla fet per ells, o que? ja que sempre es posa el mateix exemple.
Total un tren que ha de ser rapid i tenir les parades indispensables, resulta que a l'arribar a Barcelona, tindra, el prat, o el prat intercamviador, hi ha qui diu que al nou tunel hi hagi passeig de gracia o un intercamviador al centre de la ciutat!!! i la sagrera i perque no un baixador a torre baro?
El tren no es compatible amb l'avió, qui vagi amb tren no anira amb avió, i l'estació del prat sera un ridicul, a mes es una dificultat en l'explotació, vejam:
Un tren que ve ple de Madrid i va a Paris i es clar para a Barcelona, hi ha 100 passatgers que baixen a Sagrera, i 2 que ho fan a el Prat, hi hauran lliures 2 places, si a el Prat volen pujar 100 no podran tot i que uns quilometres mes enllà, vagin 100 seients lliures a Paris, es un exemple pero es pot donar el cas.
Ara algun iluminat demana una altre vegada una estació a Sant Cugat i algu encara mes iluminat que les bombetes de nadal diu que al nou tunel els trens no aniran a mes de 50 kM/h suposo perque els veins es quedin tranquils, pero que pasara? 3 hores i escaix per vindre de Madrid i una hora entre "pitos i flautes" per deixar Barcelona enrera si vas a Paris.
SINCERAMENT; AQUESTA GENT HA AGAFAT SOVINT EL TREN, ES MES, HA AGAFAT ALGUN COP EL TREN?
Fer entrar el tren a Sants es un disbarat com esta el tema de les vies i cases, un mal lloc per fer obres i amb presses, a la vista estan els resultats, pero "NO HAY MAL QUE POR BIEN NO VENGA" a l'estacio de Sants tambe lo feia falta una rentada de cara i a mes ara si que si sera l'estacio central-central, Sagrera si es que finalment es fa....ja veurem, sera com un baixador per la gent que visqui al nord de Barcelona, pero de la gran estacio terminal res de res.
Fer arribar el tren a Sants ho van decidir persones que van mirar sobre el mapa i van traÇar les noves vies, pero segur que no coneixien res sobre el terreny, despres es clar l'ingenieria pot fer miracles, pero a quin preu?
A Madrid els AVE paren a ATOCHA i "PUNTO PELOTA" (expresió molt madrilenya) a ningu se li va ocorrer fer un tunel per anar a CHAMARTIN NI A BARAJAS, i els nous AVES sortiran de ATOCHA encarq ue vagin al nord, es a dir nomes una ESTACIO!!!