Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
MZA_1600
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 30/08/2008 13:22

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by MZA_1600 »

Aquesta situació es porta fent almenys des del dia 6..
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Atropellament al Papiol

Post by Guigui »

De Rodalies de Catalunya:

Línia R4
14/12/2012 20:32h
Derivat d'un atropellament a l'estació del Papiol, circulació de trens ha quedat interrompuda en aquest punt a petició de l'autoritat policial. Per aquest motiu els trens de la línia R4 poden romandre aturats més temps de l'habitual a les estacions properes a aquest punt a mesura que s'apropin a El Papiol. A la resta de línia es poden produir demores que poden superar els 40 minuts.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Adif, cascat

Post by Guigui »

De Rodalies de Catalunya:

Línia R2 Sud
Línia R2 Nord
17/12/2012 17:34h
Derivat d'incidència a les instal · lacions a El Prat, circulació per una via entre Gavà i el Prat. Demores superiors a 20 minuts.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Atropellament a Granollers

Post by Guigui »

http://www.ara.cat/societat/atropella-p ... 16888.html

Un tren atropella una persona a l'estació de Granollers Centre

El comboi està aturat, però els viatgers han pogut continuar el trajecte en el següent tren. L'atropellament no ha sigut mortal

ACN
Granollers | Actualitzada el 20/12/2012 07:49

Un tren de la R2 sud ha atropellat una persona aquest dijous al matí a l'estació de Granollers Centre, segons Renfe. Segons informen diversos mitjans, però, l'atropellament no ha sigut mortal.

El comboi, que feia el trajecte Sant Celoni (06.53) - Castelldefels (08.13) està aturat, però els viatgers han pogut continuar el trajecte en el següent tren.

Els combois que passen per aquesta estació ho fan per altres vies, de manera que no hi ha incidències a la freqüència de pas, segons la companyia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Mitja hora a l'R4

Post by Guigui »

De Rodalies de Catalunya:

Línia R4
21/12/2012 19:07h
Tren de Sant Vicenç de Calders (18:29) a Manresa (21:11) circula amb demora de 30 minuts per incidència tècnica al propi tren
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Un R3 amb prop d'una hora de retard

Post by Guigui »

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3
30/12/2012 17:49h
Tren Puigcerdà (17:40) - L'Hospitalet (20:42) circula amb demora de 50 minuts per incidència tècnica en el propi tren en origen
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Com es poden deixar atropellar a Sants?

Post by Guigui »

De Rodalies de Catalunya:

Línia R1
Línia R8
Línia R2 Nord
Línia R4
Línia R7
Línia R3
31/12/2012 12:56h
Derivat de l'atropellament d'una persona a l'estació de Sants, demores que poden superar els 30 minuts en circulacions direcció nord.

Línia R2 Nord
31/12/2012 12:45h
Tren Sant Celoni 11:38 - Aeroport 12:57 finalitza el seu recorregut a Sants per l'atropellament d'una persona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Com es poden deixar atropellar a Sants?

Post by albert28 »

Guigui wrote:De Rodalies de Catalunya:

Línia R1
Línia R8
Línia R2 Nord
Línia R4
Línia R7
Línia R3
31/12/2012 12:56h
Derivat de l'atropellament d'una persona a l'estació de Sants, demores que poden superar els 30 minuts en circulacions direcció nord.
Com atropellen algú a Sants?
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Suïcidi

Post by Javi M »

Com s'ha dit alguna vegada, aquestes incidències solen ser causades per algun suïcidi, encara que mai ho vulguin dir oficialment.
marciruelos
N5
N5
Posts: 84
Joined: Saturday 11/08/2012 14:15
Facebook: facebook.com/marciruelos
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by marciruelos »

i per què es veu afectada la R8?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

R8 afectada

Post by Guigui »

Per desinformació o de retruc. I l'R7, tres quarts del mateix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

R8

Post by Javi M »

A Castellbisbal, l'R8 cisalla l'R4. L'R7 també cisalla l'R4 a Cerdanyola, i una afectació a l'R7 és fàcilment propagable a l'R8.

Edito: en Guigui se m'ha adelantat.
joan89
N5
N5
Posts: 94
Joined: Sunday 10/06/2012 23:25
Location: FGC S1 R2N-R8

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by joan89 »

pero no ho entenc, la R8 es numes un tren a la hora , y una afectació a sants no te perque perjudicar aquestes dues lines sobretot la R8 ja que va per UAB-Mollet bueno a veure que tal
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Explicació

Post by Javi M »

Si un R8 que va cap a Granollers i es troba a Castellbisbal, ha de deixar passar un R4 que ve de Barcelona, i aquest últim circula amb retràs, l'R8 s'haurà d'esperar. I com que entre Castellbisbal i Rubí es circula en via única, una afectació en un tren pot causar altre retard en un tren en sentit contrari.

A l'R7 exactament el mateix, amb l'agreujant de que a Cerdanyola, el retard a l'R4 pot propagar-se no només a l'R7 sinó fins a l'R8.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Explicació

Post by 437.001 »

Javi M wrote:Si un R8 que va cap a Granollers i es troba a Castellbisbal, ha de deixar passar un R4 que ve de Barcelona, i aquest últim circula amb retràs, l'R8 s'haurà d'esperar. I com que entre Castellbisbal i Rubí es circula en via única, una afectació en un tren pot causar altre retard en un tren en sentit contrari.
Això no és cert, no hi ha cisallament a Castellbisbal, ni n´hi ha hagut mai.
I entre Castellbisbal i Rubí hi ha hagut sempre via doble, el què passa és que a la zona del triangle de Castellbisbal/El Papiol, les dues vies van separades, però realment hi ha via doble.
A l'R7 exactament el mateix, amb l'agreujant de que a Cerdanyola, el retard a l'R4 pot propagar-se no només a l'R7 sinó fins a l'R8.
El retard de la R7 només es propaga a la R8 en cas de que el rodalies de la R8 esperi al rodalies de la R7.

En el cas de la R7 sí que hi ha cisallament a Cerdanyola.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Re: Explicació

Post by Javi M »

437.001 wrote:
Javi M wrote:Si un R8 que va cap a Granollers i es troba a Castellbisbal, ha de deixar passar un R4 que ve de Barcelona, i aquest últim circula amb retràs, l'R8 s'haurà d'esperar. I com que entre Castellbisbal i Rubí es circula en via única, una afectació en un tren pot causar altre retard en un tren en sentit contrari.
Això no és cert, no hi ha cisallament a Castellbisbal, ni n´hi ha hagut mai.
I entre Castellbisbal i Rubí hi ha hagut sempre via doble, el què passa és que a la zona del triangle de Castellbisbal/El Papiol, les dues vies van separades, però realment hi ha via doble.
Al triangle de Castellbisbal, hi ha la infraestructura necessària com per a que no es produeixi cap cisallament, però els R8 no l'utilitzen i per tant sí cisallen i circulen en via única.

Més concretament: en sentit Martorell els trens circulen per on han d'anar, mentre que en sentit Granollers, en comptes d'agafar el ramal pertinent per a no cisallar (que es troba més al sud), el trens circulen exactament per la mateixa via que els anteriors, de manera que es cisalla l'R4. A sobre, quan s'arriba al punt on els dos ramals s'ajunten, no hi ha cap canvi d'agulles que permeti als trens passar a la via de la dreta, per tant, a efectes pràctics es circula en via única no només pel ramal de connexió, sinó fins la sortida del túnel de Rubí.
437.001 wrote:
Javi M wrote:A l'R7 exactament el mateix, amb l'agreujant de que a Cerdanyola, el retard a l'R4 pot propagar-se no només a l'R7 sinó fins a l'R8.
El retard de la R7 només es propaga a la R8 en cas de que el rodalies de la R8 esperi al rodalies de la R7.
És precisament a això al que em referia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Explicació

Post by 437.001 »

Javi M wrote:Al triangle de Castellbisbal, hi ha la infraestructura necessària com per a que no es produeixi cap cisallament, però els R8 no l'utilitzen i per tant sí cisallen i circulen en via única.

Més concretament: en sentit Martorell els trens circulen per on han d'anar, mentre que en sentit Granollers, en comptes d'agafar el ramal pertinent per a no cisallar (que es troba més al sud), el trens circulen exactament per la mateixa via que els anteriors, de manera que es cisalla l'R4. A sobre, quan s'arriba al punt on els dos ramals s'ajunten, no hi ha cap canvi d'agulles que permeti als trens passar a la via de la dreta, per tant, a efectes pràctics es circula en via única no només pel ramal de connexió, sinó fins la sortida del túnel de Rubí.
Des de quan? Perquè quan jo he fet servir la R8, no ha estat així en absolut, quan l´he fet servir no ha cisallat.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

R8: cisalla o no?

Post by Javi M »

Doncs les vegades que l'he fet servir jo, ha estat com ho explico. Desconec si és que la teva o la meva experiència s'han degut a alguna modificació puntual, o és que hi ha hagut un canvi definitiu.

En tot cas, mirant els horaris podem veure que hi ha un increment d'un minut de mitja en el temps del trajecte Castellbisbal-Rubí respecte del seu invers. De fet hi ha algun tren que triga exactament el mateix en els dos sentits.
Des d'un mapa, s'observa que l'única forma de no cisallar anant sentit Granollers és agafant un ramal que es troba força més al Sud, el que suposa recórrer 2,4km més. Per a que l'horari es pugui complir, o bé cal que els trens circulin amb una velocitat mitja 10km més ràpida quan ho fan en sentit Granollers, o bé és que els trens sentit Martorell perden sistemàticament 2' aturats en algun punt del viatge. (Les dades són calculades.)

Més aviat m'inclino a pensar que et deus confondre.



Per cert, potser fòra millor que es traslladés el tema al fil de l'R8.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by raulitinbcn »

Per cert, una cisalla o un cisallament que és i que és significa? :nose
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by albe6 »

Cisallar una vía es el que passa quan aquesta creua a nivell una o més vies abans d'unir-se a una altra vía.

La solució es fer un pas a diferent nivell anomenat "salt de moltó".

Exemples els trobarás en aquest de Castellbisbal o l'enllaç cap a EDF des de Passeig de Gràcia.
En el cas de Passeig de Gràcia, si un tren ve de la EDF està impedint que un altre tren que vulgui sortir cap al Clot no ho pugui fer i s'hagi d'esperar a que el primer entri a PDG.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”