Page 304 of 411

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Wednesday 12/12/2012 20:55
by MZA_1600
Aquesta situació es porta fent almenys des del dia 6..

Atropellament al Papiol

Posted: Friday 14/12/2012 22:32
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

Línia R4
14/12/2012 20:32h
Derivat d'un atropellament a l'estació del Papiol, circulació de trens ha quedat interrompuda en aquest punt a petició de l'autoritat policial. Per aquest motiu els trens de la línia R4 poden romandre aturats més temps de l'habitual a les estacions properes a aquest punt a mesura que s'apropin a El Papiol. A la resta de línia es poden produir demores que poden superar els 40 minuts.

Adif, cascat

Posted: Monday 17/12/2012 17:42
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

Línia R2 Sud
Línia R2 Nord
17/12/2012 17:34h
Derivat d'incidència a les instal · lacions a El Prat, circulació per una via entre Gavà i el Prat. Demores superiors a 20 minuts.

Atropellament a Granollers

Posted: Thursday 20/12/2012 12:47
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/atropella-p ... 16888.html

Un tren atropella una persona a l'estació de Granollers Centre

El comboi està aturat, però els viatgers han pogut continuar el trajecte en el següent tren. L'atropellament no ha sigut mortal

ACN
Granollers | Actualitzada el 20/12/2012 07:49

Un tren de la R2 sud ha atropellat una persona aquest dijous al matí a l'estació de Granollers Centre, segons Renfe. Segons informen diversos mitjans, però, l'atropellament no ha sigut mortal.

El comboi, que feia el trajecte Sant Celoni (06.53) - Castelldefels (08.13) està aturat, però els viatgers han pogut continuar el trajecte en el següent tren.

Els combois que passen per aquesta estació ho fan per altres vies, de manera que no hi ha incidències a la freqüència de pas, segons la companyia.

Mitja hora a l'R4

Posted: Friday 21/12/2012 19:25
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

Línia R4
21/12/2012 19:07h
Tren de Sant Vicenç de Calders (18:29) a Manresa (21:11) circula amb demora de 30 minuts per incidència tècnica al propi tren

Un R3 amb prop d'una hora de retard

Posted: Sunday 30/12/2012 19:38
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

Línia R3
30/12/2012 17:49h
Tren Puigcerdà (17:40) - L'Hospitalet (20:42) circula amb demora de 50 minuts per incidència tècnica en el propi tren en origen

Com es poden deixar atropellar a Sants?

Posted: Monday 31/12/2012 13:15
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

Línia R1
Línia R8
Línia R2 Nord
Línia R4
Línia R7
Línia R3
31/12/2012 12:56h
Derivat de l'atropellament d'una persona a l'estació de Sants, demores que poden superar els 30 minuts en circulacions direcció nord.

Línia R2 Nord
31/12/2012 12:45h
Tren Sant Celoni 11:38 - Aeroport 12:57 finalitza el seu recorregut a Sants per l'atropellament d'una persona.

Re: Com es poden deixar atropellar a Sants?

Posted: Monday 31/12/2012 15:38
by albert28
Guigui wrote:De Rodalies de Catalunya:

Línia R1
Línia R8
Línia R2 Nord
Línia R4
Línia R7
Línia R3
31/12/2012 12:56h
Derivat de l'atropellament d'una persona a l'estació de Sants, demores que poden superar els 30 minuts en circulacions direcció nord.
Com atropellen algú a Sants?

Suïcidi

Posted: Monday 31/12/2012 16:50
by Javi M
Com s'ha dit alguna vegada, aquestes incidències solen ser causades per algun suïcidi, encara que mai ho vulguin dir oficialment.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Monday 31/12/2012 16:58
by marciruelos
i per què es veu afectada la R8?

R8 afectada

Posted: Monday 31/12/2012 17:27
by Guigui
Per desinformació o de retruc. I l'R7, tres quarts del mateix.

R8

Posted: Monday 31/12/2012 17:28
by Javi M
A Castellbisbal, l'R8 cisalla l'R4. L'R7 també cisalla l'R4 a Cerdanyola, i una afectació a l'R7 és fàcilment propagable a l'R8.

Edito: en Guigui se m'ha adelantat.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Monday 31/12/2012 17:38
by joan89
pero no ho entenc, la R8 es numes un tren a la hora , y una afectació a sants no te perque perjudicar aquestes dues lines sobretot la R8 ja que va per UAB-Mollet bueno a veure que tal

Explicació

Posted: Monday 31/12/2012 17:57
by Javi M
Si un R8 que va cap a Granollers i es troba a Castellbisbal, ha de deixar passar un R4 que ve de Barcelona, i aquest últim circula amb retràs, l'R8 s'haurà d'esperar. I com que entre Castellbisbal i Rubí es circula en via única, una afectació en un tren pot causar altre retard en un tren en sentit contrari.

A l'R7 exactament el mateix, amb l'agreujant de que a Cerdanyola, el retard a l'R4 pot propagar-se no només a l'R7 sinó fins a l'R8.

Re: Explicació

Posted: Tuesday 01/01/2013 9:04
by 437.001
Javi M wrote:Si un R8 que va cap a Granollers i es troba a Castellbisbal, ha de deixar passar un R4 que ve de Barcelona, i aquest últim circula amb retràs, l'R8 s'haurà d'esperar. I com que entre Castellbisbal i Rubí es circula en via única, una afectació en un tren pot causar altre retard en un tren en sentit contrari.
Això no és cert, no hi ha cisallament a Castellbisbal, ni n´hi ha hagut mai.
I entre Castellbisbal i Rubí hi ha hagut sempre via doble, el què passa és que a la zona del triangle de Castellbisbal/El Papiol, les dues vies van separades, però realment hi ha via doble.
A l'R7 exactament el mateix, amb l'agreujant de que a Cerdanyola, el retard a l'R4 pot propagar-se no només a l'R7 sinó fins a l'R8.
El retard de la R7 només es propaga a la R8 en cas de que el rodalies de la R8 esperi al rodalies de la R7.

En el cas de la R7 sí que hi ha cisallament a Cerdanyola.

Re: Explicació

Posted: Tuesday 01/01/2013 15:50
by Javi M
437.001 wrote:
Javi M wrote:Si un R8 que va cap a Granollers i es troba a Castellbisbal, ha de deixar passar un R4 que ve de Barcelona, i aquest últim circula amb retràs, l'R8 s'haurà d'esperar. I com que entre Castellbisbal i Rubí es circula en via única, una afectació en un tren pot causar altre retard en un tren en sentit contrari.
Això no és cert, no hi ha cisallament a Castellbisbal, ni n´hi ha hagut mai.
I entre Castellbisbal i Rubí hi ha hagut sempre via doble, el què passa és que a la zona del triangle de Castellbisbal/El Papiol, les dues vies van separades, però realment hi ha via doble.
Al triangle de Castellbisbal, hi ha la infraestructura necessària com per a que no es produeixi cap cisallament, però els R8 no l'utilitzen i per tant sí cisallen i circulen en via única.

Més concretament: en sentit Martorell els trens circulen per on han d'anar, mentre que en sentit Granollers, en comptes d'agafar el ramal pertinent per a no cisallar (que es troba més al sud), el trens circulen exactament per la mateixa via que els anteriors, de manera que es cisalla l'R4. A sobre, quan s'arriba al punt on els dos ramals s'ajunten, no hi ha cap canvi d'agulles que permeti als trens passar a la via de la dreta, per tant, a efectes pràctics es circula en via única no només pel ramal de connexió, sinó fins la sortida del túnel de Rubí.
437.001 wrote:
Javi M wrote:A l'R7 exactament el mateix, amb l'agreujant de que a Cerdanyola, el retard a l'R4 pot propagar-se no només a l'R7 sinó fins a l'R8.
El retard de la R7 només es propaga a la R8 en cas de que el rodalies de la R8 esperi al rodalies de la R7.
És precisament a això al que em referia.

Re: Explicació

Posted: Friday 04/01/2013 19:52
by 437.001
Javi M wrote:Al triangle de Castellbisbal, hi ha la infraestructura necessària com per a que no es produeixi cap cisallament, però els R8 no l'utilitzen i per tant sí cisallen i circulen en via única.

Més concretament: en sentit Martorell els trens circulen per on han d'anar, mentre que en sentit Granollers, en comptes d'agafar el ramal pertinent per a no cisallar (que es troba més al sud), el trens circulen exactament per la mateixa via que els anteriors, de manera que es cisalla l'R4. A sobre, quan s'arriba al punt on els dos ramals s'ajunten, no hi ha cap canvi d'agulles que permeti als trens passar a la via de la dreta, per tant, a efectes pràctics es circula en via única no només pel ramal de connexió, sinó fins la sortida del túnel de Rubí.
Des de quan? Perquè quan jo he fet servir la R8, no ha estat així en absolut, quan l´he fet servir no ha cisallat.

R8: cisalla o no?

Posted: Saturday 05/01/2013 2:20
by Javi M
Doncs les vegades que l'he fet servir jo, ha estat com ho explico. Desconec si és que la teva o la meva experiència s'han degut a alguna modificació puntual, o és que hi ha hagut un canvi definitiu.

En tot cas, mirant els horaris podem veure que hi ha un increment d'un minut de mitja en el temps del trajecte Castellbisbal-Rubí respecte del seu invers. De fet hi ha algun tren que triga exactament el mateix en els dos sentits.
Des d'un mapa, s'observa que l'única forma de no cisallar anant sentit Granollers és agafant un ramal que es troba força més al Sud, el que suposa recórrer 2,4km més. Per a que l'horari es pugui complir, o bé cal que els trens circulin amb una velocitat mitja 10km més ràpida quan ho fan en sentit Granollers, o bé és que els trens sentit Martorell perden sistemàticament 2' aturats en algun punt del viatge. (Les dades són calculades.)

Més aviat m'inclino a pensar que et deus confondre.



Per cert, potser fòra millor que es traslladés el tema al fil de l'R8.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Saturday 05/01/2013 10:54
by raulitinbcn
Per cert, una cisalla o un cisallament que és i que és significa? :nose

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Saturday 05/01/2013 12:55
by albe6
Cisallar una vía es el que passa quan aquesta creua a nivell una o més vies abans d'unir-se a una altra vía.

La solució es fer un pas a diferent nivell anomenat "salt de moltó".

Exemples els trobarás en aquest de Castellbisbal o l'enllaç cap a EDF des de Passeig de Gràcia.
En el cas de Passeig de Gràcia, si un tren ve de la EDF està impedint que un altre tren que vulgui sortir cap al Clot no ho pugui fer i s'hagi d'esperar a que el primer entri a PDG.