Page 32 of 62

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 13/11/2010 13:02
by UT447Barcelona
PoLeTe124 wrote:
UT447Barcelona wrote:
Enric wrote:Vist la foto dels panells de l'estació de Sant Vicenç, dir com usuari habitual solament els habré vist amb "marxa" menys vegades que dits tinc a una má....sempre está posat el mateix....


Ara per curisiositát dir dues coses, la primera al terra de las andanes de SVC ja está marcat fins on té que arribar las vias 7 i 9, molt aprop del edifici i després que a l'estació de Vendrell la deixaran totalment infranquejable per tota la colla que sempre volen anar de "gratis"...las tancas de color verd son ben altas, en un principi dificils de saltar.
Per Calafell i Segur de Calafell aquest estiu estaven posant tanques d´aquestes verdes altes!
A Calafell ja les tenen posades, ben lletges són.
Aquestes tanques havera si disminueixen els atropellaments!

Tanques

Posted: Saturday 13/11/2010 16:59
by Guigui
UT447Barcelona wrote:Aquestes tanques havera si disminueixen els atropellaments!
No hi tenen res a veure. Són per a delimitar el perímetre de l'estació, no les vies pròpiament.

Re: Tanques

Posted: Saturday 13/11/2010 20:23
by Pere
Guigui wrote:
UT447Barcelona wrote:Aquestes tanques havera si disminueixen els atropellaments!
No hi tenen res a veure. Són per a delimitar el perímetre de l'estació, no les vies pròpiament.
Pel que he vist han col·locat tanques fins més enllà de l'estació, en el tram comprès entre Calafell i Segur de Calafell, lloc on hi ha algun que altre atropellament gairebé cada mes...

Re: Tanques

Posted: Saturday 13/11/2010 22:09
by UT447Barcelona
Pere wrote:
Guigui wrote:
UT447Barcelona wrote:Aquestes tanques havera si disminueixen els atropellaments!
No hi tenen res a veure. Són per a delimitar el perímetre de l'estació, no les vies pròpiament.
Pel que he vist han col·locat tanques fins més enllà de l'estació, en el tram comprès entre Calafell i Segur de Calafell, lloc on hi ha algun que altre atropellament gairebé cada mes...
Això es lo que deia. Entre Calafell i Segur de Calafell.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 14/11/2010 11:29
by metring
http://www.lavanguardia.es/free/edicion ... 20967.html

CARTAS DE LOS LECTORES

Tren a la UAB

LAIA COLOMÉ GISELA GÓMEZ - Barcelona - 14/11/2010

Al juliol del 2008 la freqüència en el trajecte entre Cerdanyola-Universitat i Martorell de la línia R7 de Rodalies era cada trenta minuts. Renfe va anunciar obres en aquesta línia i per aquest motiu va reduir-ne la freqüència a un tren cada hora. Estava previst que les obres acabessin a l´octubre del mateix any. Ja fa dos anys i quatre mesos de l´inici d´aquestes suposades obres, i els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) seguim tenint un tren cada hora per una distància que es recorre en vint minuts. Tot i que som un dels sectors que més utilitzen el transport públic, sembla que Rodalies estigui fomentant l´ús del cotxe per anar a la universitat. Demanem a la Generalitat que el traspàs de Rodalies es noti en alguna cosa més que en el nom i el color dels trens.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 14/11/2010 13:46
by Pere
metring wrote:http://www.lavanguardia.es/free/edicion ... 20967.html

CARTAS DE LOS LECTORES

Tren a la UAB

LAIA COLOMÉ GISELA GÓMEZ - Barcelona - 14/11/2010

Al juliol del 2008 la freqüència en el trajecte entre Cerdanyola-Universitat i Martorell de la línia R7 de Rodalies era cada trenta minuts. Renfe va anunciar obres en aquesta línia i per aquest motiu va reduir-ne la freqüència a un tren cada hora. Estava previst que les obres acabessin a l´octubre del mateix any. Ja fa dos anys i quatre mesos de l´inici d´aquestes suposades obres, i els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) seguim tenint un tren cada hora per una distància que es recorre en vint minuts. Tot i que som un dels sectors que més utilitzen el transport públic, sembla que Rodalies estigui fomentant l´ús del cotxe per anar a la universitat. Demanem a la Generalitat que el traspàs de Rodalies es noti en alguna cosa més que en el nom i el color dels trens.
A principis del mes de setembre vaig posar una reclamació per internet queixant-me d'aquest mateix fet, i la resposta va ser que les obres de l'implantació del tercer carril no estaven acabades, fet completament fals ja que està més que posat i acabat al tram entre Cerdanyola Universitat i Castellbisbal.

Desinformació per deixadesa o malícia

Posted: Sunday 14/11/2010 20:39
by Guigui
O sigui, la informació segueix com en els pitjors temps de Renfe: o estan totalment desinformats, o et menteixen clamorosament.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Monday 15/11/2010 10:25
by Mako448
La informació a Rodalies haurà millorat peró segueix sent deficitària.

Un exemple,dijous passat el rodalies a Terrassa que surt de L'Hospitalet a les 19.22 no el varen anucniar per megafonia,tot i que el tren va sortir i circular.Altre exemple,a l'estació de Martorell als trens que sorten de via morta,a vegades anuncien "efectuarpa la seva sortida en breus moments!quan ja fa més d'1 minut que el tren ha sortit,o fins i tot m'he trobat a les vies passants que el tren s'anuncia just quan aquest surt.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Monday 15/11/2010 18:47
by PoLeTe124
Mako448 wrote:La informació a Rodalies haurà millorat peró segueix sent deficitària.

Un exemple,dijous passat el rodalies a Terrassa que surt de L'Hospitalet a les 19.22 no el varen anucniar per megafonia,tot i que el tren va sortir i circular.Altre exemple,a l'estació de Martorell als trens que sorten de via morta,a vegades anuncien "efectuarpa la seva sortida en breus moments!quan ja fa més d'1 minut que el tren ha sortit,o fins i tot m'he trobat a les vies passants que el tren s'anuncia just quan aquest surt.
Doncs ahir va ser un xou, la megafonia anava quan volia, i per variar, els panells electrònics de l'estació amb: RENFE RODALIES :martell2 La megafonia va començar a fallar al voltant de les 11h

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Monday 29/11/2010 12:14
by metring
Ara que hi haurà canvi de govern, com creieu que anirà? Com FGC quan era a mans de CIU?

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Monday 29/11/2010 12:18
by Mako448
Ara que Rodalies segurament tindrà nous gestors(parlo desde la ignorància),és faràn les millores que realment necessita la xarxa de Rodalies?Com la quadruplicació de vies(la més urgent per mi),la remodelació d'estacions a l'R3 i R4,marginades per Foment-Made in PSOE i Rodalies-Made in PSC :) ,millores de freqüències en trams concrets,etc...Ah!,i renfe seguirà tenint la concessió de Rodalies?Suposo que potser un any més segurament sí,però qui sap si al 2012 la concessió de Rodalies Catalunya és per una altra empresa...

Tot i que no té a veure amb Rodalies concretament,caldria també que la Generalitat gestioni Infraestructures,manteniment i Estació,o si no és possible,fer pressió a l'Adif per què és realitzin les millores que calen a la xarxa de Rodalies(estacions i infraestructura)i en general la de tota Catalunya.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Tuesday 30/11/2010 13:33
by calisay
La nova estació d'ADIF de Sant Andreu de LLavaneres, crec, és el máxim exponent d'aquest traspàs: 100% Rodalies de Catalunya

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 01/12/2010 8:23
by Trenscat
calisay wrote:La nova estació d'ADIF de Sant Andreu de LLavaneres, crec, és el máxim exponent d'aquest traspàs: 100% Rodalies de Catalunya
No he vist l'estació de Llavaneres però Montcada i Reixac Santa Maria va ser la primera 100% de Rodalies de Catalunya.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 09/12/2010 22:47
by Mako448
http://www.directe.cat/noticia/18843/la ... elon-18843

La francesa SNCF s'ofereix com a alternativa a Renfe per a gestionar la Rodalia de Barcelona
A partir del 31 de gener, la Generalitat podrà decidir quina empresa dóna el servei

L'operadora ferroviària de França, l'empresa SNCF, està disposada a assumir el servei de la Rodalia de Barcelona, en cas que la Generalitat decideixi prescindir de Renfe en un futur. El president de la SNCF, Guillaume Pepy, s'ha reunit amb el president Montilla per mostrar-li la predisposició de SNCF a oferir el seus serveis. El francès ha recordat que és el Govern qui ha de triar. 'La Generalitat pot seguir treballant amb Renfe durant molt de temps o, en canvi, pot decidir necessitar altres operadors, però és la Generalitat que decidirà', ha dit Pepy.
renfe girona figueres protesta usuaris trens

A partir del 31 de gener de 2010, la Generalitat de Catalunya podrà decidir quina empresa dóna el servei de la Rodalia de Barcelona i la francesa SNCF té les portes obertes a convertir-se en l'operador escollit. Això sí, 'és la Generalitat qui ha de decidir. Així passa també a França, són les autoritats locals les que prenen les decisions sobre qui volen que ofereixi el servei', ha dit el president de l'operadora ferroviària francesa, Guillaume Pepy.

El traspàs dels trens, que es va fer realitat l'1 de gener, implica que la Generalitat assumeixi la gestió dels trens i dels treballadors, de manera que pot fixar els horaris i les tarifes i és l'encarregada de donar la informació als usuaris. Mentrestant, l'Estat espanyol conserva la titularitat de la infraestructura. El conveni entre el Govern i l'Estat estableix que l'empresa operadora segueixi sent Renfe, però només durant aquest 2010. A partir de l'any vinent el Govern és qui ha de decidir si segueix confiant a Renfe el servei o bé busca una nova empresa operadora.

La descentralització, que va arribar amb dos anys de retard, no només afecta les rodalies de Barcelona sinó també la línia de mitjana distància entre Vic i Puigcerdà.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 09/12/2010 23:23
by Sagrerenc
En cas que la SNCF gestionés la xarxa de Rodalia de Barcelona, amb quin material mòbil ho faria? Li compraria els trens a Renfe? Que jo sàpiga la SNCF no té material d'ample ibèric...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 09/12/2010 23:38
by victorcasta
Sagrerenc wrote:En cas que la SNCF gestionés la xarxa de Rodalia de Barcelona, amb quin material mòbil ho faria? Li compraria els trens a Renfe? Que jo sàpiga la SNCF no té material d'ample ibèric...
El material mòbil es valora i es transfereix a la Generalitat i el posa a disposició de l'operador que s'adjudiqui. No tot és comprar.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 10/12/2010 0:38
by wefer
Crec que caldria estudiar la possibilitat de que no s'adjudiqués tot el servei a la mateixa empresa, és a ditr, que s'otorguessin les concessions per línia. Per exemple, Renfe podria gestionar R1 i R2, SNCF R3 i R4, i FGC R5, R6 i R7. Per posar només un exemple, és clar.

Perquè això funcionés de veritat, caldria fer un esforç per a la estandarització de tota la xarxa, és a dir, convertir tota la xarxa al mateix ample, mateix gàlib, mateixa tensió elèctrica i mateixa alçada d'andanes. La idea seria convertir tota la xarxa a ample 1.435, andanes altes, electrificació a 25 KV 50Hz i senyalització ERTMS, excloent-ne només metro i tramvies.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 10/12/2010 21:14
by 470
victorcasta wrote:
Sagrerenc wrote:En cas que la SNCF gestionés la xarxa de Rodalia de Barcelona, amb quin material mòbil ho faria? Li compraria els trens a Renfe? Que jo sàpiga la SNCF no té material d'ample ibèric...
El material mòbil es valora i es transfereix a la Generalitat i el posa a disposició de l'operador que s'adjudiqui. No tot és comprar.
Y eso donde esta escrito, el traspaso no incluye trenes ni personal, solo gestión, ademas no creo que los de Renfe se quedaran de brazos cruzados.
Y SNCF tampoco es para tirar cohetes.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 10/12/2010 21:26
by victorcasta
Pues está escrito aquí. Artículo 5, párrafo tercero.

Y Renfe Operadora hará lo que el Ministerio de Fomento le diga que haga, ni más ni menos. Y no le veo ningún problema: se transfieren los activos y los pasivos.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 10/12/2010 23:43
by Jacob.CH
la línia de mitjana distància entre Vic i Puigcerdà.
Com? Jo creia que es considerava de Rodalies :?
De totes maneres si es de mitja distància ho serà des de l'Hospitalet, suposo.

Penso que segurament la SNCF seria capaç de fer-ho millor que Renfe. Ara bé, hem de tenir en compte els problemes i inconvenients que hem parlat fins ara.