Page 32 of 95
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 18/01/2012 20:10
by BCN2008
Apujar andanes per fer algo no té gaire utilitat, la veritat. El que cal és crear passos soterrats amb ascensors a aquestes estacions que dieu. De poc serviria, per exemple, apujar l'andana direcció Manresa de Montcada-Manresa (per petita que sigui la obra, ja que l'andana ja és alta, de fet no se si hi ha gaires dificultats per accedir al pis baix dels Civies) si per accedir a aquesta s'han de pujar unes bones escales com les que hi ha, o de poc serviria apujar les andanes de La Granada si per creuar les vies cal baixar el típic graó que hi ha per accedir al pas de goma.
Renfe Rodalies no existeix
Posted: Saturday 28/01/2012 0:33
by Toni
RENFE Rodalies ja fa temps que va deixar d´existir. Des del traspàs, el gestor de l´operació és Rodalies de Catalunya, depenent de la Generalitat de Catalunya. Les estacions les gestiona ADIF, que és qui està fent un impressionant esforç d´inversió (encara que el Sr. Director General de Transports i Mobilitat no ho vegi perquè no li importa res realment) per tal de millorar les estacions. Les estacions on predomina molt el servei de rodalia, l´ADIF li "subcontracta" la gestió a RENFE Op., cosa que s´aguanta de moment però que no tindrà cap sentit quan hi hagi més operadors.
Re: Renfe Rodalies no existeix
Posted: Saturday 28/01/2012 1:34
by josep_serre
Toni wrote:RENFE Rodalies ja fa temps que va deixar d´existir. Des del traspàs, el gestor de l´operació és Rodalies de Catalunya, depenent de la Generalitat de Catalunya. Les estacions les gestiona ADIF, que és qui està fent un impressionant esforç d´inversió (encara que el Sr. Director General de Transports i Mobilitat no ho vegi perquè no li importa res realment) per tal de millorar les estacions. Les estacions on predomina molt el servei de rodalia, l´ADIF li "subcontracta" la gestió a RENFE Op., cosa que s´aguanta de moment però que no tindrà cap sentit quan hi hagi més operadors.
Però no criticaves el que s'havia fet a Riells i Viabrea-Breda que ho consideraves malgastar diners? o que tantes estacions en obres a la línia de Mataró et semblava una cosa molesta? ara és una cosa impressionant i digna d'admirar.
Realment el que dius en aquest cas és cert, l'Adif i el Ministeri de Foment, no sé on comença un i acaba l'altre exactament estan fent en general bones inversions per remodelar les estacions, tot i que al propi adif tampoc sembla que li importi massa perquè no en fa tampoc publicitat i només s'ha de fer bombo d'allò que és l'AVE, també és cert que les inversions a les estacions porten i portaven un retard considerable, però bé la situació és la que és.
Re: Renfe Rodalies no existeix
Posted: Sunday 29/01/2012 0:51
by metring
Toni wrote:RENFE Rodalies ja fa temps que va deixar d´existir. Des del traspàs, el gestor de l´operació és Rodalies de Catalunya, depenent de la Generalitat de Catalunya. Les estacions les gestiona ADIF.
Jo això no ho acabo d'entendre.
Un cop que vaig fer una reclamació a Sitges, perquè a l'estació no hi havia farmaciola, els d'Adif em van dir que l'estació era cosa de Renfe
Re: Renfe Rodalies no existeix
Posted: Sunday 29/01/2012 0:57
by josep_serre
Algunes coses depenen de Renfe i altres depenen de l'Adif, cosa que dificulta bastant les coses per la gran descoordinació que hi ha entre les dues empreses, les obres que s'hi fan a les andanes, edificis, vestíbuls etc depenen de l'adif o del Ministeri de Foment, la neteja, el manteniment en general, els locals comercials de Renfe, però no del tot, ja que aquelles que no són per a l'ús dels viatgers depenen de l'Adif, gabinet de circulació, habitatges a les estacions, altres instal·lacions depenen de l'Adif, en general un merder impressionant i serà habitual que es passin la pilota.
Però en el cas que ens ocupa, és un tema que depén de Renfe, ja que és qui gestiona en tot allò que té a veure amb les persones que transiten per l'estació.
Re: Renfe Rodalies no existeix
Posted: Sunday 29/01/2012 0:59
by metring
josep_serre wrote:
Algunes coses depenen de Renfe i altres depenen de l'Adif, cosa que dificulta bastant les coses per la gran descoordinació que hi ha entre les dues empreses, les obres que s'hi fan a les andanes, edificis, vestíbuls etc depenen de l'adif o del Ministeri de Foment, la neteja, el manteniment en general, els locals comercials de Renfe, però no del tot, ja que aquelles que no són per a l'ús dels viatgers depenen de l'Adif, gabinet de circulació, habitatges a les estacions, altres instal·lacions depenen de l'Adif, en general un merder impressionant i serà habitual que es passin la pilota.
I clar,
el uno por el otro, y la casa por barrer...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 01/02/2012 19:33
by metring
http://w110.bcn.cat/portal/site/Eixampl ... lang=ca_ES
Adif instal·larà taquilles provisionals de Renfe a la cruïlla d'Aragó-Pau Claris
Obres. Els treballs previs comencen l'1 de febrer i les taquilles s'obriran a partir del 15 de març
Les casetes prefabricades començaran a col·locar-se el cap de setmana del 18 i 19 de febrer
Publicat el 27/01/2012
A mitjans de març, les taquilles de venda de bitllets de Renfe del passeig de Gràcia es traslladaran a peu de carrer a causa de les obres d'ampliació del vestíbul de l'estació, que duraran aproximadament 16 mesos. Els mòduls prefabricats es col·locaran a la cantonada muntanya-Lobregat de la cruïlla d'Aragó amb Pau Claris ocupant part de la calçada i de la vorera.
A partir de l'1 de febrer s'iniciarà la col·locació dels blocs de formigó damunt dels quals es fixaran els mòduls prefabricats i el trasllat d'un bàcul d'enllumenat just per darrera de les taquilles. També es desplaçaran una mica els contenidors de brossa existents, sense moure'ls de la mateixa cantonada, i se senyalitzarà l'ocupació de la zona de càrrega i descàrrega per les obres. Les casetes s'instal·laran, en principi, el cap de setmana del 18 i 19 de febrer mitjançant un camió grua. La setmana següent es procedirà a les instal·lacions necessàries dels serveis (aigua, llum, telecomunicacions i sistemes de control) i uns focus a l'exterior de les taquilles per reforçar l'enllumenat de la vorera.
Re: Renfe Rodalies no existeix
Posted: Saturday 04/02/2012 0:21
by Toni
josep_serre wrote:Toni wrote:RENFE Rodalies ja fa temps que va deixar d´existir. Des del traspàs, el gestor de l´operació és Rodalies de Catalunya, depenent de la Generalitat de Catalunya. Les estacions les gestiona ADIF, que és qui està fent un impressionant esforç d´inversió (encara que el Sr. Director General de Transports i Mobilitat no ho vegi perquè no li importa res realment) per tal de millorar les estacions. Les estacions on predomina molt el servei de rodalia, l´ADIF li "subcontracta" la gestió a RENFE Op., cosa que s´aguanta de moment però que no tindrà cap sentit quan hi hagi més operadors.
Però no criticaves el que s'havia fet a Riells i Viabrea-Breda que ho consideraves malgastar diners? o que tantes estacions en obres a la línia de Mataró et semblava una cosa molesta? ara és una cosa impressionant i digna d'admirar.
Realment el que dius en aquest cas és cert, l'Adif i el Ministeri de Foment, no sé on comença un i acaba l'altre exactament estan fent en general bones inversions per remodelar les estacions, tot i que al propi adif tampoc sembla que li importi massa perquè no en fa tampoc publicitat i només s'ha de fer bombo d'allò que és l'AVE, també és cert que les inversions a les estacions porten i portaven un retard considerable, però bé la situació és la que és.
Criticava i critico el que s´ha fet a Riells, em sembla una obra més de nous rics que haurà costat un ronyó i que ara haurem de pagar sense que es tregui el mínim partit i no es pugui mantenir. Respecte de la línia de Mataró, criticava i critico, no té cap sentit tenir una estació cada 500 metres, dos i tres estacions per poble... jo he anat en cotxe per la N-II (limitada quasi tota a 50 km/h) i anava més o menys a la mateixa velocitat que els trens, de pena.... que li diguin a la gent de Tordera, a veure si els sembla bé tenir una parada cada 2 minuts.... és un greu error. No s´han d´acostar les parades a les persones sino les persones a les parades, si volem que el tren sigui ràpid i eficient. Posem per autobusos o un tramvia que acosti a la gent a les estacions com fan a altres llocs...
Re: Renfe Rodalies no existeix
Posted: Saturday 04/02/2012 0:29
by Toni
Jo això no ho acabo d'entendre.
Un cop que vaig fer una reclamació a Sitges, perquè a l'estació no hi havia farmaciola, els d'Adif em van dir que l'estació era cosa de Renfe
[/quote]
Algunes coses depenen de Renfe i altres depenen de l'Adif, cosa que dificulta bastant les coses per la gran descoordinació que hi ha entre les dues empreses, les obres que s'hi fan a les andanes, edificis, vestíbuls etc depenen de l'adif o del Ministeri de Foment, la neteja, el manteniment en general, els locals comercials de Renfe, però no del tot, ja que aquelles que no són per a l'ús dels viatgers depenen de l'Adif, gabinet de circulació, habitatges a les estacions, altres instal·lacions depenen de l'Adif, en general un merder impressionant i serà habitual que es passin la pilota.[/quote]
I clar,
el uno por el otro, y la casa por barrer...[/quote]
La cosa és molt senzilla. Les estacions son d´ADIF, totes. A algunes, les que tenen majoritariament trànsit de Rodalies, ADIF "subcontracta" la seva gestió a RENFE (la gestió de la zona de viatgers com les guixetes, sales d´espera, andanes...). A altres, ADIF ho gestiona tot (Sants, Passeig de Gràcia.... es coneixen per la rotulació en verd d´ADIF). En qualsevol cas, coincideixo que el sistema no contribueix molt a fer una gestió coordinada i penso que totes les hauria de gestionar directament ADIF i que els operadors (Rodalies entre ells) tinguin una guixeta o màquina per vendre els seus billets, com es fa als aeroports (on les companyies operadores evidentment no gestionen l´aeroport).
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Sunday 05/02/2012 20:08
by metring
Si us plau, citeu correctament, perquè no s'entén quina part de missatge és de qui
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Friday 02/03/2012 22:29
by PoLeTe124
A l'estació de Martorell estan ficant pantalles noves i nous punts definitius de parada dels trens (se'ls passen pel forro) Han ficat els punts per 447 simple, doble, 465 simple i 465 doble a les vies 1, 2, 3 i 4
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Friday 02/03/2012 23:57
by Mako448
PoLeTe124 wrote:A l'estació de Martorell estan ficant pantalles noves i nous punts definitius de parada dels trens (se'ls passen pel forro) Han ficat els punts per 447 simple, doble, 465 simple i 465 doble a les vies 1, 2, 3 i 4
Peró si a la vía 4 de Martorell(i 6 i 8)no hi cap una doble de 465.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Saturday 03/03/2012 0:17
by 437.001
PoLeTe124 wrote:A l'estació de Martorell estan ficant pantalles noves i nous punts definitius de parada dels trens (se'ls passen pel forro) Han ficat els punts per 447 simple, doble, 465 simple i 465 doble a les vies 1, 2, 3 i 4
A què et refereixes, amb "pantalles noves"?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Saturday 03/03/2012 16:43
by PoLeTe124
Mako448 wrote:PoLeTe124 wrote:A l'estació de Martorell estan ficant pantalles noves i nous punts definitius de parada dels trens (se'ls passen pel forro) Han ficat els punts per 447 simple, doble, 465 simple i 465 doble a les vies 1, 2, 3 i 4
Peró si a la vía 4 de Martorell(i 6 i 8)no hi cap una doble de 465.
Perdó, se'm va oblidar dir que a la via 4 estan totes excepte 465 doble. També afegir que hi ha pantalles noves a les vies 6 i 8
Per aclarir dubtes:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Friday 09/03/2012 18:00
by RogerHernan95
Segons comenten al fòrum Skyscrapercity, la nova estació de Montmeló podria entrar en servei entre 8 i el 10 d'Abril d'aquest any si no hi han canvis de darrera hora.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 0&page=334
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Saturday 10/03/2012 14:24
by metring
Hi ha algun lloc on trobar la informació? Mireu aquest tweet:
R7: S'estudia instal•lar ascensors aquest any a @BCN_SAArenal. Modificacions a l'agost. #rod3 #rod3puigcerdà #rod4 #rod7 via @BCN_SAArenal:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 13/03/2012 19:00
by iFercat
http://www.ensdigital.info/2012/03/refo ... um=twitter
Reforma ‘a la carta' de l'estació de tren de Sant Pol
L'Ajuntament pacta amb Adif que les obres de millora no incloguin ni ascensors ni passos subterranis
L'obra inclourà la restauració de la boca del túnel, però no té encara data d'inici
Sant Pol ha acabat imposant un cop més el seu criteri. L'administradora d'infraestructures ferroviàries, Adif, encarregada de la remodelació de l'estació –en el marc de les millores previstes en la línia 1 de Rodalies– ha acceptat les demandes que al seu dia li va fer arribar l'Ajuntament després de rebutjar de ple un projecte que, al seu entendre, malmetia el paisatge urbà i tallava un pas natural cap a la platja que els veïns del municipi havien convertit, amb el temps i el seu ús, en un carrer més.
"De sentit comú"
L'alcaldessa de Sant Pol, Montserrat Garrido (CiU), no amagava ahir la seva satisfacció pel que ella considera "un exercici de sentit comú" per part dels responsables d'Adif i de la Generalitat. Segons Garrido, en una reunió que va tenir lloc la setmana passada entre les diverses parts, es va acabar de perfilar un nou projecte. "Un projecte que desestima la construcció d'un ascensor, d'un pas subterrani i el tancament de les andanes al lliure accés de la gent", va precisar l'alcaldessa, que hi va afegir que la nova proposta sí que contempla "aixecar una barana de menys d'un metre d'alçada a la zona de la platja, on tampoc es canvia la marquesina actual".
L'acord entre Adif i l'Ajuntament per la millora de l'estació de trens també inclou la restauració de la boca del túnel que hi ha a tocar de l'equipament i que és un dels reclams més reeixits del petit municipi. "Ha estat una negociació complexa, perquè al principi semblava impossible l'acord, però finalment hem aconseguit convèncer la gent d'Adif que als santpolencs no ens agrada que se'ns imposi res que pugui malmetre el nostre poble", va precisar l'alcaldessa. Es desconeix quan començaran les obres.
Adif precisa
Fonts d'Adif van confirmar ahir "la bona entesa amb l'Ajuntament" pel que fa a la proposta final de la remodelació de l'estació de trens. En aquest sentit, des de l'administradora es va assegurar que el projecte definitiu encara no s'ha enllestit, però que inclourà elevar les andanes, tal "com s'ha fet a la resta d'estacions de la línia 1 de Rodalies per adaptar-les als nous models de tren" i el seu perllongament fins als 200 metres. D'altra banda, Adif insisteix que hi haurà un "tancat perimetral del recinte ferroviari per evitar el trànsit inadequat de persones i pensant en la seguretat dels usuaris". Les mateixes fonts asseguren que la voluntat de l'entitat "és garantir la màxima integració de l'estació amb el paisatge urbà".
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Saturday 31/03/2012 10:32
by RogerHernan95
Ja és oficial, el dilluns 9 d'abril obren la nova estació de Montmeló
:
Montmeló estrenarà la nova estació de tren el 9 d’abril
Al mateix temps, es connectaran dos nous carrers, fins ara separats per les vies
Montmeló estrenarà la nova estació de rodalia després de Setmana Santa. L’entrada en funcionament del nou equipament serà possible després d’acabar els treballs per instal·lar les vies a l’interior del segon túnel ferroviari que s’ha fet al municipi dins del projecte d’integració del ferrocarril.
En concret, la nova estació, situada uns 80 metres al sud de l’edifici històric, començarà a funcionar el dilluns 9 d’abril. Això implicarà el tancament de l’estació provisional que es va fer a la boca nord del primer túnel. Aquí seguiran els treballs per enllestir 250 metres de pantalla lateral que falten i tancar tota la llosa superior. També caldrà instal·lar-hi les vies de la línia d’alta velocitat.
La nova estació té 1.250 metres quadrats amb espais de servei als viatgers (taquilles, màquines d’autovenda, lavabos adaptats i controls d’accés), dependències tècniques i un espai comercial amb una cafeteria i quiosc. Les andanes inferiors tenen 240 metres de llargària i 4,65 d’amplària. L’accés a les vies es fa amb escales mecàniques, escales fixes i ascensors. La instal·lació està adaptada a les persones amb mobilitat reduïda i cegues.
La posada en marxa de l’estació també comportarà canvis en la mobilitat del poble perquè permetrà obrir dos nous punts de connexió entre la banda de l’ajuntament i la banda de l’església. En concret, aquests dies s’estan fent els treballs d’urbanització del perllongament dels carrers Lluís Companys i Navarra. També de tota la plaça situada a l’entorn de la nova estació, construïda ja sobre la llosa de formigó dels dos túnels, entre els carrers Primer de Maig i Sant Crist. Segons l’alcalde Antoni Guil (PSC), serà un canvi “molt important”. “Més del que ara podem arribar a imaginar”.
La urbanització d’aquest primer espai sobre el túnel s’ha fet a partir d’un projecte elaborat per l’Ajuntament i serà definitiva. “Marca els criteris urbanístics i estètics que se seguiran en la resta d’espais”, explica Guil. L’objectiu és obrir el perllongament dels dos carrers el mateix 9 d’abril, almenys per al pas de vianants. El carrer Lluís Companys mantindrà el doble sentit de circulació, mentre que Navarra serà, com fins ara, d’un sol sentit en direcció a Primer de Maig.
A banda de la urbanització de l’entorn de l’estació, hi ha altres actuacions en marxa o que començaran properament. La llista inclou la integració provisional dels murs del túnel que hi ha entre els carrers Doctor Robert i Doctor Ferran. L’Ajuntament ja està redactant un primer projecte que, després, haurà d’enllestir l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries.
A banda, els operaris ja treballen en la restitució de l’estat de la llera del riu Congost, afectat per l’enderroc del vell pont de ferro i per la construcció dels dos nous viaductes. L’actuació es fa seguint el projecte elaborat pel Consorci per a la Defensa de la conca del riu Besòs. També cal acabar la construcció del nou pont de vehicles prop de l’empresa Ros Casares, que ja s’ha començat a fer. Falta el taulell superior i la connexió amb els vials. També hi ha pendent la prolongació del carrer Verneda del Congost amb la zona de l’Escorxador i el nou centre cultural. “Començaran en breu”, assegura l’alcalde. A banda, hi ha altres millores per a la restitució de vials, per exemple, el camí del turó de les Tres Creus, a la banda de Montornès.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Saturday 31/03/2012 10:49
by Mako448
Els dies anteriors hi haurà via única per la zona de Montmeló.Normalment en aquests casos acostumaven a limitar els Aeroport-Granollers Centre a Mollet St.Fost,peró ara com també tenim l'R8,doncs a veure com s'ho munten.Faràn acabar els R8 a la via morta de Mollet Sant Fost potser(i els R2 amb final a Mollet St.Fost a la desviada)?
Tall a Montmeló
Posted: Saturday 31/03/2012 12:40
by Guigui
Segons s'informa
aquí, els regionals i LD seran desviats per la costa. I, pel que sembla, el tall entre Mollet i Montmeló seria total.