Re: Corredor Mediterrani
Posted: Wednesday 08/01/2014 1:45
Em temia que recordava bastant bé que es va dir llavors que costaba 60.000 milions... bé, ara ho he buscat i eren 51.300 milions d´euros de l´any 2011. Sí, això és el que es va dir i evidentment no es farà res ni tant sols semblant (lògicament). El link por ser:ortegote wrote:Pero l'idea del Algeciras Port Bou era en ample Iberic lliure de passatgers de llarg recorregut (nomes rodalies i MD)gatvell wrote:Tenint en compte que a Espanya hi ha ample ibèric i que Ferrmed defensa el corredor del mediterrani en ample internacional, no es cap tonteria.
Si et mires el seu web, si no recordo malament hi ha un estudi econòmic que xifra que fer el corredor del mediterrani des de la frontera francesa fins a Algesires surt per uns 6.000 milions d'Euros, cal tindre present que és pensat només per a mercaderies, amb els seus "apartadors" per a descans/o el que sigui.
Fer el mateix però adaptat a passatger d'enfila a més de 30.000 milions d'euros, ja que cal fer estacions, desviacions a cada municipi on pari...
Així que cap tonteria, potser falta de documentar-te/informar-te (que això ens passa a tots).
Fer un Algeciras en doble via o en via unica NOVA en UIC no val 6000 ME costa molt mes, si el fem per la costa a de ser totalment nova en moltissims trams i si la fem aprofitant el que ja existent i fent canvi d'ample tambe hi haurian passatgers per que en la majoria de casos no hi ha alternativa per els MD o Rodalies en els casos de Alacant - Murcia, Valencia - Castello i Barcelona.
El que faran a l'actualitat te el repte d'adaptar ja a UIC no solament mercaderies també els trens de passatgers de MD i Rodalies i pot ser la zona de proves per canviar d'una vegada l'ample iberic a tota Espanya.
http://www.barcelonasagrera.com/upload/ ... ia/893.pdf
Jo no he dit que defensar el corredor mediterrani en ample europeu sigui una tonteria, aquesta és una idea que és no només raonable sino molt convenient. El que no cal fer de cap manera és fer una via nova. Es canvia l´ample de tot i problema acabat, a una dècima part del cost. No vull més penalitats per fer una altra obra inútil que quedarà totalment infrautilitzada com totes les altres. Segons sembla, amb l´actual tercer carril fet des del port de Barcelona fins a Mollet passen una quantitat de trens d´ample europeu lamentable.... quants diners ens ha costat aquesta obra a tots?. No amb els meus diners. I una idea més, els viatgers son el menor dels problemes, poden transbordar de tren fàcilment o poden anar en trens d´ample variable que ja existeixen i funcionen.... el problema gravissim son les mercaderies que no poden fer ni una cosa ni altre sense generar grans costos que fan al ferrocarril poc competitiu. Per tant, la idea del Ministeri de fer un corredor per mercaderies era bona i és la gent que ho està complicant amb els viatgers els que faran al final un nyap que no servirà de res com algú diu per aquí. A que no sabeu qui és que ha ficat als viatgers en ample europeu al tema?. Doncs sí, els Ajuntaments i la Generalitat, que han ficat cullarada però que no donen cap solució que no sigui un "remiendo"... senyors, volen ficar els viatgers en ample europeu?, doncs canvïin l´ample definitivament.