Page 32 of 59

Incidència curiosa a Alemanya: IC retardat per anar massa pl

Posted: Sunday 01/08/2010 23:42
by Guigui
Un Intercity al nord d'Alemanya s'ha retardat 51 minuts a Osnabrück perquè anava al 200% de la seva capacitat. Els revisors han obligat a 120 persones a baixar i agafar un regional cap a Bremen.

No se sap quina ha sigut la reacció dels afectats ni si hi ha hagut possibles indemnitzacions.

Font: http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,709580,00.html

Re: Incidència curiosa a Alemanya: IC retardat per anar massa pl

Posted: Monday 02/08/2010 1:33
by 437.001
Guigui wrote:Un Intercity al nord d'Alemanya s'ha retardat 51 minuts a Osnabrück perquè anava al 200% de la seva capacitat. Els revisors han obligat a 120 persones a baixar i agafar un regional cap a Bremen.

No se sap quina ha sigut la reacció dels afectats ni si hi ha hagut possibles indemnitzacions.

Font: http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,709580,00.html
Carai!

Una vegada fa anys em va tocar fer Rodez-Toulouse en un X2100 d´un sol cotxe i va ser dantesc.
I la Sncf no va fer baixar ningú. :)

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Wednesday 11/08/2010 12:05
by UT596001
Ahir a la tarda hi hagué un incendi a prop de la via entre Montpeller i Nîmes, això va provocar la restricció de la circulació de la línia i greus retards en els trens que circulaven en aquesta, d'entre trenta minuts a més de una hora.

Això provocà que, entre d'altres, el TER Avinyó-Portbou amb arribada a Portbou a les 20.08 arrossegués una hora de retard al seu pas per Perpinyà i per tant perdre l'enllaç amb l'últim tren cap a Barcelona. A causa d'això la SNCF va tenir que habilitar un servei substitutori d'autobús entre Cervera i Barcelona amb parada única i exclusivament a Figueres i Girona.

Precisament quatre foraires veníem en aquell tren i amb la "broma" vàrem arribar gairebé a les dues de la matinada a Barcelona Sants.

Quan tingui ganes pujo foto de un dels dos autobusos substitutoris.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Wednesday 11/08/2010 14:55
by Pere
UT596001 wrote:Ahir a la tarda hi hagué un incendi a prop de la via entre Montpeller i Nîmes, això va provocar la restricció de la circulació de la línia i greus retards en els trens que circulaven en aquesta, d'entre trenta minuts a més de una hora.

Això provocà que, entre d'altres, el TER Avinyó-Portbou amb arribada a Portbou a les 20.08 arrossegués una hora de retard al seu pas per Perpinyà i per tant perdre l'enllaç amb l'últim tren cap a Barcelona. A causa d'això la SNCF va tenir que habilitar un servei substitutori d'autobús entre Cervera i Barcelona amb parada única i exclusivament a Figueres i Girona.

Precisament quatre foraires veníem en aquell tren i amb la "broma" vàrem arribar gairebé a les dues de la matinada a Barcelona Sants.

Quan tingui ganes pujo foto de un dels dos autobusos substitutoris.
Vam viatjar en unes pèssimes condicions entre Cerbère i Barcelona, l'autobús va retrocedir fins a l'alçada de Perpinyà per agafar l'autopista cap a Barcelona, però com a mínim la SNCF va fer el que "era a les seves mans" : posar un autobús contractat per la pròpia companyia fins a Barcelona. També cal dir que si no ho hagués fet, unes 100 persones que van perdre l'enllaç s'haurien llençat contra el personal de l'estació de Cerbère.

És criticable que no ens haguéssin deixat fer el trajecte entre Cerbère i Portbou amb el Regional de Renfe després d'haver-ho sol·licitat a l'estació de Cerbère, ja que si ho haguéssim fet, hauriem assegurat bé l'enllaç a Portbou amb el darrer tren a Barcelona.

Queda demostrat, per a cert usuari que postejava sovint en aquest fòrum i que sempre patia per aquest enllaç a Portbou, que d'alguna manera o altre, s'assegura arribar d'alguna manera a destinació.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Wednesday 11/08/2010 19:48
by Ferry1ac1
UT596001 wrote: A causa d'això la SNCF va tenir que habilitar un servei substitutori d'autobús entre Cervera i Barcelona amb parada única i exclusivament a Figueres i Girona.
Quines molèsties que es prenen, no? Tenen l'obligació de fer-ho això? Jo diria que si no tens bitllets combinats seus no cal, oi?

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Wednesday 11/08/2010 23:59
by Pere
Ferry1ac1 wrote:
UT596001 wrote: A causa d'això la SNCF va tenir que habilitar un servei substitutori d'autobús entre Cervera i Barcelona amb parada única i exclusivament a Figueres i Girona.
Quines molèsties que es prenen, no? Tenen l'obligació de fer-ho això? Jo diria que si no tens bitllets combinats seus no cal, oi?
Suposo que com la pròpia SNCF ha venut bitllets pel regional de Renfe fins a Figueres, Girona i Barcelona han d'assegurar el transport dels viatgers fins a destinació.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 12/08/2010 14:42
by genissimon
Pere wrote:Vam viatjar en unes pèssimes condicions entre Cerbère i Barcelona, l'autobús va retrocedir fins a l'alçada de Perpinyà per agafar l'autopista cap a Barcelona, però com a mínim la SNCF va fer el que "era a les seves mans" : posar un autobús contractat per la pròpia companyia fins a Barcelona. [...]
Curiós que, des de Cervera de la Marenda (o Cerbère), no prengués la D-914 cap al sud per passar la frontera pel coll de Balistres i, seguint la N-260 cap a Figueres per enllaçar amb la AP-7 (45 Km i 49 minuts pel viamichelin).

Entenc que el xofer no s'atrevís a passar el coll dels Belitres i travessar Portbou pel mig. Segons la mida de l'autocar pot ser difícil. Però el que no entenc és perquè no va agafar la D-618 prop d'Argelès-sur-Mer en direcció Oest cap a Le Bolou on ja pot entrar a la autopista A-9 que es transforma en la AP-7 al travessar la frontera (83 Km i 1h 9 minuts fins a l'enllaç Figueres Sud de l'AP-7, com en el cas anterior ara també pel viamichelin).

Passant per l'extrarradi de Perpinyà són 113 Km i 1h 27 minuts.

Salut !!

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 12/08/2010 16:21
by bitxofo
Pere wrote:
Ferry1ac1 wrote:
UT596001 wrote: A causa d'això la SNCF va tenir que habilitar un servei substitutori d'autobús entre Cervera i Barcelona amb parada única i exclusivament a Figueres i Girona.
Quines molèsties que es prenen, no? Tenen l'obligació de fer-ho això? Jo diria que si no tens bitllets combinats seus no cal, oi?
Suposo que com la pròpia SNCF ha venut bitllets pel regional de Renfe fins a Figueres, Girona i Barcelona han d'assegurar el transport dels viatgers fins a destinació.
Sí, és el que diu la llei. T'han de portar a la teva destinació final (la que diu al bitllet) o indemnitzar-te.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Friday 13/08/2010 1:30
by Pere
genissimon wrote:
Pere wrote:Vam viatjar en unes pèssimes condicions entre Cerbère i Barcelona, l'autobús va retrocedir fins a l'alçada de Perpinyà per agafar l'autopista cap a Barcelona, però com a mínim la SNCF va fer el que "era a les seves mans" : posar un autobús contractat per la pròpia companyia fins a Barcelona. [...]
Curiós que, des de Cervera de la Marenda (o Cerbère), no prengués la D-914 cap al sud per passar la frontera pel coll de Balistres i, seguint la N-260 cap a Figueres per enllaçar amb la AP-7 (45 Km i 49 minuts pel viamichelin).

Entenc que el xofer no s'atrevís a passar el coll dels Belitres i travessar Portbou pel mig. Segons la mida de l'autocar pot ser difícil. Però el que no entenc és perquè no va agafar la D-618 prop d'Argelès-sur-Mer en direcció Oest cap a Le Bolou on ja pot entrar a la autopista A-9 que es transforma en la AP-7 al travessar la frontera (83 Km i 1h 9 minuts fins a l'enllaç Figueres Sud de l'AP-7, com en el cas anterior ara també pel viamichelin).

Passant per l'extrarradi de Perpinyà són 113 Km i 1h 27 minuts.

Salut !!
Tot el passatge es va quedar sorprès quan el conductor no va fer el que dius, jo també pensava que ho faria.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Friday 13/08/2010 18:14
by canalcole
Alguna cosa passa al Corredor del Mediterrani, hi han retards considerables... :roll:

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Friday 13/08/2010 22:38
by canalcole
Els retards de la zona de Tarragona cap avall són produïts per el mal temps que fa per aquella zona.
En aquests moments encara hi han molts retards.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Saturday 14/08/2010 0:20
by metring
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=485480

Tormentas en Tarragona y Valencia provocan retrasos en trenes en C.Valenciana

(Comunidad Valenciana) CIENCIA-TECNOLOGIA,METEOROLOGIA | > AREA: Catástrofes y accidentes
13-08-2010 / 20:10 h

Valencia, 13 ago (EFE).- Las tormentas registradas durante la jornada de hoy al sur de la provincia de Tarragona y en la costa de Valencia han provocado retrasos en trenes de larga distancia y de cercanías a su paso por la Comunitat Valenciana de hasta 30 minutos, según informan fuentes de Renfe.

El temporal de lluvia que ha afectado hoy al sur de la provincia de Tarragona, especialmente al municipio de Ulldecona, ha provocado "varios problemas por falta de tensión" en la red ferroviaria que ha causado retrasos de hasta media hora en los trenes que conectan Barcelona y Valencia.

La demora en los trenes Euromed y Alaris ha alcanzado los 30 minutos en torno a las 15 horas, y en este momento los retrasos son de unos 20 minutos, precisan las mismas fuentes.

Además, en torno a las 17.00 horas, se han registrado retrasos en tres trenes regionales en el tramo que conecta los municipios valencianos de Cullera y Gandia, dos localidades situadas en las comarcas donde más lluvias han caído durante el día de hoy, la Ribera Baixa y La Safor.

Problemas en la gestión del tráfico ferroviario "derivados de averías relacionadas con las tormentas" que se han producido en esa zona podrían haber causado las demoras entre Cullera y Gandia, de entre 28 y 17 minutos, apuntan las mismas fuentes.

Desde Renfe recuerdan que las lluvias pueden provocar problemas en el circuito eléctrico de la catenaria cuando caen con fuerza y afectar al tráfico ferroviario, sobre todo en "tramos de vía única", como el que une los dos municipios costeros. EFE

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Tuesday 17/08/2010 11:27
by canalcole
Hi han incidències a la zona sud del país:


Adif informa:


17-08-2010 Estado de la red ferroviaria 10:30 h.

En estos momentos, la línea C2 del núcleo de Cercanías de Murcia se encuentra afectada por acumulación de agua entre las estaciones de Aguilas y Jaravía. Debido a esta circunstancia, se han establecido transbordos por carretera entre ambas estaciones.

En los demás núcleos de Cercanías la circulación mantiene la regularidad.

Debido a las fuertes lluvias, permanece interceptada la vía entre las estaciones de Puente Genil y Torres Cabrera, en la línea Córdoba - Málaga de la red convencional. Por este motivo se ha establecido un Plan Alternativo de Transporte para los servicios de Media y Larga distancia afectados.



Renfe informa:



Interrumpida la circulación entre Torres-Cabrera y Puente Genil

Plan alternativo de transporte por lluvias en la provincia de Córdoba

La circulación ferroviaria por vía convencional entre Torres-Cabrera y Puente Genil permanece interrumpida desde la pasada madrugada a causa del temporal de lluvia que afecta a la provincia de Córdoba. Con el objetivo de garantizar el servicio a los viajeros, Renfe ha activado un plan alternativo de transporte para los trenes que circulan por la zona afectada:
- Media Distancia Córdoba-Bobadilla: transbordo por carretera de origen a destino.
- Arco García Lorca Málaga-Barcelona: transbordo en trenes alternativos.
La interrupción del servicio en la provincia de Córdoba afectó anoche al tren Estrella Picasso Málaga-Bilbao, cuyos viajeros han sido encaminados hasta destino en medios alternativos (autobús y tren).
Técnicos de Adif trabajan para restablecer el tráfico ferroviario en la zona lo antes posible. Renfe mantendrá activo el plan alternativo de transporte en tanto permanezca interrumpida la circulación.
Los trenes de alta velocidad circulan con normalidad.

Confusió Milà-Zuric

Posted: Tuesday 17/08/2010 17:32
by Guigui
El Pau Casals/Salvador Dalí de la nit de diumenge a dilluns ha sigut confós a Lió. Mentre el ramal que havia d'anar a Zuric ha sigut descobert i redirigit a la frontera franco-italiana, l'altre ha passat desapercebut fins a Zuric, on han posat el passatgers en un tren cap a Milà. Sembla que és el primer cop que passa.

Font: http://www.nzz.ch/nachrichten/panorama/ ... 43150.html

Re: Confusió Milà-Zuric

Posted: Tuesday 17/08/2010 18:24
by Ferry1ac1
Guigui wrote:El Pau Casals/Salvador Dalí de la nit de diumenge a dilluns ha sigut confós a Lió. Mentre el ramal que havia d'anar a Zuric ha sigut descobert i redirigit a la frontera franco-italiana, l'altre ha passat desapercebut fins a Zuric, on han posat el passatgers en un tren cap a Milà. Sembla que és el primer cop que passa.
Un enllaç de la notícia en francès! Per cert els pobres que van cometre l'error els hi deuen xiular moltíssim les orelles! xD

http://www.google.com/hostednews/afp/ar ... rEJnU6AdYw

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Tuesday 17/08/2010 18:54
by 437.001
De Lineoz:
La Depeche.fr a écrit:
Accueil » Actu » Insolite
PUBLIÉ LE 16/08/2010 20:39 - MODIFIÉ LE 16/08/2010 À 20:55 | © 2010 AFP
Inversion de deux trains à destination de la Suisse et de l'Italie
Des voyageurs présents dans un train de nuit à destination de Zurich ont failli se réveiller à Milan, tandis que ceux en partance pour l'Italie ont été routés vers la Suisse, suite à une erreur d'aiguillage, a indiqué lundi un porte-parole de la SNCF.

"Il y a bien eu une erreur de routage à Lyon", a déclaré le porte-parole, confirmant ainsi une information du journal suisse Blick, sans pouvoir préciser la cause de cette erreur.

Selon les chemins de fer suisses (CFF), le train de nuit double qui est parti dimanche de Barcelone, en Espagne, a effectué normalement le trajet jusqu'à Lyon. C'est là qu'il est séparé en deux, un train partant pour Milan via Modane (Savoie), l'autre vers Zurich via Genève.

"Ce qui s'est passé à Lyon, c'est que les deux compositions ont été inversées", a expliqué un porte-parole de CFF à l'AFP. "Les voitures devant aller à Zurich ont été dirigées vers Milan et celles prévues pour Milan sont parties vers Zurich", a-t-il poursuivi.

"A Genève, les CFF se sont aperçus de la méprise et ont réacheminé les voyageurs à destination de Milan via Zurich et le tunnel du Gothard", a-t-il encore expliqué.

"De l'autre côté, la composition qui était arrivée par erreur sur Modane est repartie à Lyon pour se diriger vers Genève puis Zurich leur destination initiale", a ajouté ce porte-parole.

135 personnes étaient bord du train pour Milan et 105 en partance pour Zurich. Ces derniers ont subi un retard de près de 4 heures à l'arrivée, selon la compagnie ferroviaire suisse.

Interrogant

Posted: Tuesday 17/08/2010 23:09
by Guigui
Sobre el tema he llegit versions lleugerament diferents, ara bé:
"A Genève, les CFF se sont aperçus de la méprise et ont réacheminé les voyageurs à destination de Milan via Zurich et le tunnel du Gothard", a-t-il encore expliqué.
Atès que, segons hom dedueix de la notícia, haurien acabat dues composicions a Zuric i cap a Milà, no hauria sigut més fàcil reencaminar el Salvador Dalí extraviat pel Simplon, si es van adonar de l'error a Ginebra?

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Wednesday 18/08/2010 1:00
by metring
Ara ja ho diu aquí :) Una mica mal redactada la notícia, però en fi...

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 9811.shtml

A 280 KM DE LA SEVA DESTINACIÓ

Els passatgers d'un tren que anava de BCN a Milà es desperten a Zuric per un error en l'encarrilament

El servei, gestionat per Renfe i els Ferrocarrils Francesos, ha retornat el 100% de l'import del bitllet als usuaris
Dimarts, 17 de agost del 2010 - 20:48h.
ACN / BARCELONA

Els passatgers d'un tren-hotel que havia de sortir de Barcelona es van adormir pensant que arribarien a Milà i al despertar-se es van adonar que eren a Zuric, a més de 280 quilòmetres de la seva destinació de vacances, per un error en l'encarrilament del tren.

Els dos trens-hotel, tant el Pau Casals --que viatja fins a Zuric--, com el Salvador Dalí --que té per destinació Milà--, van sortir com un sol comboi diumenge cap a les 20.30 hores des de Barcelona. A Lió, els vagons s'havien de separar perquè els dos trens es dirigissin cap a les seves respectives destinacions, però un error humà en l'encarrilament dels vagons va intercanviar els rumbs, segons han confirmat fonts de Renfe a ACN.

Error i rectificació

Mentre que els passatgers que volien arribar a Milà es van sorprendre al despertar-se a Zuric, el tren que es dirigia erròniament cap a la ciutat italiana va rectificar a temps i va arribar a la destinació suïssa amb tres hores de retard. Els viatgers que es van llevar accidentalment a Zuric van ser traslladats a Itàlia en un altre tren.

El servei, gestionat per Renfe i SNCF (Societat Nacional de Ferrocarrils Francesos), ha retornat el 100% de l'import del bitllet als passatgers que no van poder arribar ahir al matí a Milà. Els trens-hotel Pau Casals i Salvador Dalí ofereixen lliteres o butaques per viatjar durant la nit i poder-se llevar al matí a la destinació desitjatda.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 19/08/2010 23:10
by canalcole
Procedent de la web de Renfe:

Varias trenes de Larga Distancia que unen Madrid con la Comunidad Valenciana y Murcia acumulan retrasos de 90 minutos como consecuencia de las fuertes lluvias registradas esta tarde en la provincia de Albacete

Cinco trenes de Larga Distancia que unen Madrid con la Comunidad Valenciana y la Región de Murcia acumulan retrasos de 90 minutos como consecuencia de las fuertes lluvias registradas esta tarde en la provincia de Albacete. El problema de circulación ha sido ocasionado por el agua acumulada en algunos tramos de la línea ferroviaria a su paso por la provincia de Albacete, concretamente entre Chinchilla y Villar de Chinchilla por las fuertes lluvias caídas en la zona en las últimas horas.
Por el momento, se han visto afectados 5 trenes de Larga Distancia y Media Distancia de las relaciones que unen Madrid con la Comunidad Valenciana y Murcia con unos retrasos medios de 90’ si bien las previsiones a corto plazo es que estas demoras se reduzcan paulatinamente.
La circulación de trenes de Larga Distancia entre Madrid y la Comunidad Valenciana y Murcia ha quedado suspendida durante 75 minutos esta tarde sobre las 17.20 horas por acumulación de agua en varios tramos de vía entre las estaciones de Villar de Chinchilla y Chinchilla, en la provincia de Albacete, como consecuencia de las condiciones meteorológicas.
Sobre las 18: 42 horas una de las dos vías que componen la línea ferroviaria ha quedado abierta al tráfico y los trenes han comenzado a circular con normalidad.

--------------------

A més, mireu que ha passat a la Xina...


Dos vagones de tren caen a un río en China sin producir víctimas mortales


Dos vagones de tren han caído al río Guanghan, en la provincia de Sichuan, al sudoeste de China, después de que las fuertes lluvias destruyeran un puente.

A pesar de la tragedia, se cree que no ha habido víctimas mortales, ya que todos los pasajeros han sido evacuados antes del accidente.

Los vagones del tren cuyo destino era la ciudad de Kunming, se han precipitado 200 metros mientras que el resto del convoy ha permanecido en la parte del puente que no estaba derruida.

El accidente ha ocurrido a las 9.20 de la mañana, pero de momento no hay cifras de heridos.

http://www.rtve.es/noticias/20100819/do ... 7831.shtml


Però és que fa uns dies ja va passar això...

http://www.google.com/hostednews/epa/ar ... l0z18au_3Q

Once personas muertas al descarrilar un tren en el norte de China


Once personas murieron y una resultó herida tras el descarrilamiento de un tren en la región autónoma de Mongolia Interior, situada en el norte de China, informó hoy la agencia oficial de noticias Xinhua.
El accidente tuvo lugar a las 9:00 horas (01:00 GMT) de ayer, viernes, cuando el tren que transportaba piedras para la construcción de una vía férrea, descarriló en el lugar de las obras.
La vía férrea tendrá unos 85 kilómetros de longitud y enlazará las localidades de Baotou y Mandalt, ambas en Mongolia Interior, explicó la información.
Por el momento, las autoridades investigan la causa del accidente y no han proporcionado más detalles.
China registra el mayor índice de fallecidos por accidentes del mundo, concentrado en su mayoría en el sector minero debido a la falta de medidas de seguridad laboral y al estado obsoleto de las instalaciones.
Sólo en la primera mitad de este año China sufrió cerca de 34.000 fallecidos por este motivo.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Friday 20/08/2010 10:31
by canalcole
El García Lorca ha pasado por Segur de Calafell sobre las 08.40 hacia Tarragona con sólo 8 coches, o sea, que la rama de Talgo que cubría los coches Arco que faltaban se ha cancelado, por eso están canceladas las ramas. ;-)