Las obras de la primera fase del nuevo acceso a la T1 del aeropuerto de Barcelona alcanzan el 80 por ciento
Adif ejecutará entre el 6 y el 25 noviembre la perforación con tuneladora bajo la pista principal
En el marco de las obras que Adif está ejecutando para la construcción del nuevo acceso ferroviario a la terminal T1 del aeropuerto de Barcelona-El Prat, está prevista la perforación con tuneladora bajo la pista principal del complejo aeroportuario entre el 6 y el 25 de noviembre
Nou accés ferroviari al Prat
Nou accés ferroviari al Prat
vialibre.org (26/09/2018)
Avui (15/10/2018)
A Bifurcació Aeroport (R2):
[des del tren]
-Llums enceses a la zona de la tuneladora, semblava que hi havia bastanta activitat.
[des del tren]
-Llums enceses a la zona de la tuneladora, semblava que hi havia bastanta activitat.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Nou accés ferroviari al Prat
http://www.ccma.cat/324/la-tuneladora-j ... a/2885110/La tuneladora ja perfora sota la pista principal del Prat i la deixa inoperativa 20 dies
La perforació obliga a operar amb pistes creuades, un fet que implica reduir un terç l'activitat
06/11/2018 - 14.14 Actualitzat 06/11/2018 - 14.32
A l'aeroport del Prat, la tuneladora comença aquest dimarts una fase crucial de les obres per portar el tren a la terminal 1. Els pròxims 20 dies s'excavavarà sota la pista principal, que no es podrà fer servir ni per enlairar ni per fer aterrar cap vol.
Des d'avui, doncs, l'aeroport treballa amb la configuració de pistes creuades. Això implica reduir l'activitat de l'aeroport una tercera part de 76 a 48 operacions per hora, segons el cap d'operativa del Prat, Arnau Bonjoch.
"La capacitat durant els dies que s'obriran pistes creuades és de fins a 48 moviments l'hora, quan de forma habitual es pot operar fins a 76 moviments."
L'obra es va aturar a l'abril per la temporada d'estiu i ara ja es pot reprendre. Té 20 dies per perforar 300 metres, 70 dels quals corresponen a l'amplada de pista principal.
Per poder activar aquesta obra, hi ha hagut molta feina prèvia, s'ha avisat els controladors dels organismes internacionals de vol, les companyies que operen al Prat i el mateix aeroport.
El tram foradat s'inclou en el túnel que enllaçarà la T2 amb la T1, i que forma part del ramal ferroviari que connectarà el Prat de Llobregat amb l'aeroport.
Amb el nou accés el temps de viatge entre l'estació de Sants i la T1 serà d'aproximadament 19 minuts.
Algú sap si l'Airbus A380 d'Emirates continuarà operant al Prat aquests 20 dies de tancament de la pista principal ?
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Ara veig que només fan servir la pista del costat mar tant pels aterratges com pels enlairaments...
https://www.flightradar24.com/41.28,2.08/14
https://www.flightradar24.com/41.28,2.08/14
Re: Nou accés ferroviari al Prat
L'A380 no pot operar perquè necessita més distància d'aterratge de la que disposa amb la pista 07R-25L. Per enlairar-se no hi hauria pas cap problema. El que no entenc és per què van tallar la mateixa pista el mes de gener-febrer amb el mateix motiu que ara si finalment no va passar la tuneladora.uriol108 wrote:Algú sap si l'Airbus A380 d'Emirates continuarà operant al Prat aquests 20 dies de tancament de la pista principal ?
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Segons he llegit van programar aquest tall, però la tuneladora no va arribar a temps i no es va poder foradar a sota la pista. Pero igualment es va fer l'aturada, no se perquè...
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Aqui pots veure que fins ahir dillus en vol uau185 i 187 es feien amb Airbus 380 y ara amb Boeing 777
https://es.flightaware.com/live/flight/UAE187
https://es.flightaware.com/live/flight/UAE185
https://es.flightaware.com/live/flight/UAE187
https://es.flightaware.com/live/flight/UAE185
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Calia asfaltar la unió de la 07L-25R amb la 02-20, però això en pocs dies està fet, no calia el mes que van estar.uriol108 wrote:Segons he llegit van programar aquest tall, però la tuneladora no va arribar a temps i no es va poder foradar a sota la pista. Pero igualment es va fer l'aturada, no se perquè...
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Avui no s'ha fet servir gairebé la pista transversal. Tots els vols han aterrat/despegat des de la pista curta paral.lela a la principal.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Nou video d'autobombo d'ADIF sobre el tren llançadora, i les inversions estatals a Catalunya...
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Nou accés ferroviari al Prat
https://www.fomento.gob.es/el-ministeri ... 18-11-22-0Ábalos supervisa las obras de acceso de Rodalies al Aeropuerto de El Prat (Barcelona)
El ministro visitará la zona de obras de los trabajos de la futura estación intermodal T2.
Ábalos acudirá posteriormente al XXIII Encuentro de Economía en S’Agaró (Girona).
El ministro de Fomento, José Luis Ábalos, visitará el Aeropuerto de El Prat (Barcelona) para conocer el estado de las obras de la futura estación Intermodal T2 el Prat (en anexo a la nota se informa del punto de encuentro). En la visita, se proyectará un vídeo que muestra la tuneladora que está construyendo el acceso subterráneo.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Nou accés ferroviari al Prat
https://www.aldia.cat/catalunya/territo ... 02407.htmlAMPLIACIÓ:Foment preveu que el tren a la terminal 1 de l'Aeroport del Prat entri en funcionament el 2021 en període de proves
Publicado 23/11/2018 20:24:07CET
El nou servei cobrirà el trajecte en 19 minuts i reduir el temps de viatge fins a la T2
ACN
El Prat de Llobregat.-El ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha explicat aquest divendres a la tarda que està previst el tren entre l'estació de Sants i la terminal 1 de l'Aeroport del Prat entri en funcionament a partir del 2021 en període de proves. Durant una visita a les obres de la nova estació intermodal a la T2, el ministre ha detallat que l'estiu que ve finalitzarà la primera fase del projecte i que a partir d'aleshores s'iniciarà la segona, que consisteix en la instal·lació de les vies, els elements de seguretat i la construcció de l'estació intermodal a la T2. Ábalos ha destacat que es tracta d'una "gran envergadura" xifrada en uns 400 milions d'euros i ha detallat que la tuneladora només li falten 300 metres per perforar, uns treballs que finalitzaran al desembre.
El túnel pel qual transcorrerà el nou tren té una longitud de 3.385 metres, dels quals 2.830 s'han hagut de perforar per sota la pista de la T2 a una profunditat d'uns 25 metres. En aquest sentit, el ministre ha destacat que tot i que aquesta pista ha hagut de tancar des de fa més de 20 dies sense que el funcionament de l'aeroport s'hagi vist afectat.Segons Ábalos, tant aquest projecte, en el qual s'hi destinaran 400 milions d'euros fins el 2021 dels 620 milions que rebrà l'Aeroport del Prat, com l'edifici satèl·lit de la Terminal 1 per al període 2022-2026 -una inversió de 38 MEUR- són dues obres paral·leles però que comparteixen l'"objectiu comú d'augmentar la connexió de Barcelona amb la resta del món". A més, ha situat l'Aeroport del Prat com "una de les principals portes d'entrada al segon país amb més turisme del món".Ábalos ha assenyalat que l'Aeroport del Prat porta des del 2011 batent el seu propi record de passatgers i que és el segon aeròdrom europeu amb major creixement a la Unió Europea. A més, ha recordat que fa una dècada "molts polítics catalans van reclamar que l'Aeroport del Prat fos una "entitat pròpia i no supeditat a Barajas" i ha afirmat que ara "aquest anhel és una realitat". En aquest sentit, ha assegurat que ocupa el sisè lloc en el rànquing europeu, amb un 72% dels vols internacionals i un 28% domèstics i que de deu rutes intercontinentals que hi havia als 2005 s'ha passat a les 45 de l'any passat.El ministre també ha indicat que l'edifici satèl·lit a la T-1 i l'adequació de l'Aeroport de Girona com a "quarta pista" del Prat suposarà una inversió total de 2.000 milions d'euros amb ens 7-8 propers anys entre les dues infraestructures. D'aquesta quantitat, 360 MEUR correspondrien a l'aeroport de Vilobí, que passaria a estar connectat amb l'alta velocitat. ‘BCN a punt’, iniciativa per optimitzar el Prat D’altra banda, José Luis Ábalos ha anunciat que el Ministeri de Foment assistirà a la propera reunió del Comitè de Coordinació Aeroportuària de Catalunya presentant la iniciativa ‘Barcelona a punt’, un document que té com a objectiu “abordar el proper estiu amb millors condicions que l’últim any”. El ministre ha lamentat els retards i cancel·lacions acumulades a l’aeroport del Prat el darrer estiu i ha defensat que és “responsabilitat” del Ministeri “posar tots els mitjans de què disposa per evitar que aquestes situacions es repeteixin”. De cara al nou document, Ábalos ha instat totes les administracions i els agents econòmics i socials a “buscar sinèrgies i complicitats” per optimitzar el funcionament de l’aeroport en puntes de trànsit aeri.El Pla de Rodalies 2017-2025, a punt per l'any que veD'altra banda, el ministre de Foment ha explicat que aquest divendres s'ha reunit també l coordinador de Rodalies a Catalunya, Pere Macias, i que espera que el Pla de Rodalies 2017-2025 estigui a punt per l'any que ve un cop finalitzada la fase de diagnòstic. Ábalos ha reafirmat el compromís de destinar més de 3.900 milions d'euros en inversions durant els pròxims anys.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Entre Sants i Aeroport... Me entran dos dudas a la cabeza:
1- Teniendo en cuenta que aún queda por redistribuir las vías según los dos túneles que pasan por Barcelona, ¿en qué vía lo harán salir? O lo que es mejor... ¿En cuál llegarían y el cuál saldría de nuevo? Porque no creo que se pongan a hacer maniobras en Sants con todo el tráfico que hay.
Y 2- ¿En qué hueco entre y tren lo sacarán hacia el Aeropuerto dentro del ciclo continuo de 30' que hay por la línea de Vilanova? Me explico: 00' LD, 03' MD/REX, 06' SVC, 09' Aeroport, 12' 449/447 a Bellvitge/Prat sin servicio (R11), 15' VLG y 23' Castelldefels.
1- Teniendo en cuenta que aún queda por redistribuir las vías según los dos túneles que pasan por Barcelona, ¿en qué vía lo harán salir? O lo que es mejor... ¿En cuál llegarían y el cuál saldría de nuevo? Porque no creo que se pongan a hacer maniobras en Sants con todo el tráfico que hay.
Y 2- ¿En qué hueco entre y tren lo sacarán hacia el Aeropuerto dentro del ciclo continuo de 30' que hay por la línea de Vilanova? Me explico: 00' LD, 03' MD/REX, 06' SVC, 09' Aeroport, 12' 449/447 a Bellvitge/Prat sin servicio (R11), 15' VLG y 23' Castelldefels.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Siempre han dicho que la terminal inicio de la lanzadera sera Passeig de Gracia y no SantsEl Maño amañado wrote:Entre Sants i Aeroport... Me entran dos dudas a la cabeza:
1- Teniendo en cuenta que aún queda por redistribuir las vías según los dos túneles que pasan por Barcelona, ¿en qué vía lo harán salir? O lo que es mejor... ¿En cuál llegarían y el cuál saldría de nuevo? Porque no creo que se pongan a hacer maniobras en Sants con todo el tráfico que hay.
Y 2- ¿En qué hueco entre y tren lo sacarán hacia el Aeropuerto dentro del ciclo continuo de 30' que hay por la línea de Vilanova? Me explico: 00' LD, 03' MD/REX, 06' SVC, 09' Aeroport, 12' 449/447 a Bellvitge/Prat sin servicio (R11), 15' VLG y 23' Castelldefels.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Buenas,
Vaya, vaya , vaya decian 2018 Finales y ya nos dicen 2021 y en pruebas, veo que nos siguen tomando por tontos, solo espero que la gente lo tenga en cuenta cuando volvamos a votar.
Saludos.
Vaya, vaya , vaya decian 2018 Finales y ya nos dicen 2021 y en pruebas, veo que nos siguen tomando por tontos, solo espero que la gente lo tenga en cuenta cuando volvamos a votar.
Saludos.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Entre el 4+4 de Sants i passar serveis LD del CM cap a UIC... allà hi haurà el forat... a no ser que gràcies a l'ERTMS N2 es pugui posar una malla horària més densa.
Amb el 4+4 de base; cap a Aeroport per11-12 indistintament i cap al centre 13-14 indistintament
Amb el 4+4 de base; cap a Aeroport per11-12 indistintament i cap al centre 13-14 indistintament
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Si quieren consejos de gente experta en tratarnos de idiotas pueden pedirlo a los de la L9 (con alguna master class de los de FGC con las obras de Sabadell i Terrassa y sobre todo charla tipo Cuarto Milenio sobre el PDI 2000-2010 a medias en pleno 2018).ortegote wrote:Buenas,
Vaya, vaya , vaya decian 2018 Finales y ya nos dicen 2021 y en pruebas, veo que nos siguen tomando por tontos, solo espero que la gente lo tenga en cuenta cuando volvamos a votar.
Saludos.
El tema de obra pública en ferrocarril/metro en estos lares suele ser un cachondeo.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Se ha dicho eso explícitamente? Porque lo que yo siempre he entendido es que citaban PdG de cara al público general, para darle una referencia de tiempo de llegada al centro e la ciudad (sobre todo en comparación al rodeo de la L9).ortegote wrote:Siempre han dicho que la terminal inicio de la lanzadera sera Passeig de Gracia y no SantsEl Maño amañado wrote:Entre Sants i Aeroport... Me entran dos dudas a la cabeza:
1- Teniendo en cuenta que aún queda por redistribuir las vías según los dos túneles que pasan por Barcelona, ¿en qué vía lo harán salir? O lo que es mejor... ¿En cuál llegarían y el cuál saldría de nuevo? Porque no creo que se pongan a hacer maniobras en Sants con todo el tráfico que hay.
Y 2- ¿En qué hueco entre y tren lo sacarán hacia el Aeropuerto dentro del ciclo continuo de 30' que hay por la línea de Vilanova? Me explico: 00' LD, 03' MD/REX, 06' SVC, 09' Aeroport, 12' 449/447 a Bellvitge/Prat sin servicio (R11), 15' VLG y 23' Castelldefels.
No tiene mucho sentido terminar en PDG: el tren debería entrar ya en vía lado montaña y salir en muy pocos minutos si se quiere mantener el tráfico de la estación.
Lo normal es que el tren continúe y termine en la futura Sagrera AV o ya en SAC.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
O EdF, que segueix ben viva.Vox wrote:Se ha dicho eso explícitamente? Porque lo que yo siempre he entendido es que citaban PdG de cara al público general, para darle una referencia de tiempo de llegada al centro e la ciudad (sobre todo en comparación al rodeo de la L9).ortegote wrote:Siempre han dicho que la terminal inicio de la lanzadera sera Passeig de Gracia y no SantsEl Maño amañado wrote:Entre Sants i Aeroport... Me entran dos dudas a la cabeza:
1- Teniendo en cuenta que aún queda por redistribuir las vías según los dos túneles que pasan por Barcelona, ¿en qué vía lo harán salir? O lo que es mejor... ¿En cuál llegarían y el cuál saldría de nuevo? Porque no creo que se pongan a hacer maniobras en Sants con todo el tráfico que hay.
Y 2- ¿En qué hueco entre y tren lo sacarán hacia el Aeropuerto dentro del ciclo continuo de 30' que hay por la línea de Vilanova? Me explico: 00' LD, 03' MD/REX, 06' SVC, 09' Aeroport, 12' 449/447 a Bellvitge/Prat sin servicio (R11), 15' VLG y 23' Castelldefels.
No tiene mucho sentido terminar en PDG: el tren debería entrar ya en vía lado montaña y salir en muy pocos minutos si se quiere mantener el tráfico de la estación.
Lo normal es que el tren continúe y termine en la futura Sagrera AV o ya en SAC.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Hi tant! EDF, Sagrera AV o SAC. Si fos EdF seria com aquell servei R10 de fa 12 anys.ortegote wrote:
O EdF, que segueix ben viva.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.