Autobusos de Lleida
Re: Autobusos de Lleida
Interessant lo de la línia Lleida-Alguaire.
Però... l'estació estaria al poble o es construirà una directament a l'aeroport?
Però... l'estació estaria al poble o es construirà una directament a l'aeroport?
Re: Autobusos de Lleida
^^ Crec que vaig llegir que seria un mena de ramal de l'Eix Transversal Ferroviari. També es va proposar una línia de tren-tram que passaria per Alpicat, però vaja... de moment no hi ha res que sigui un projecte sòlid.
Re: Autobusos de Lleida
Com que el post està apagadot, i ja que s'apropa època de reformes i millores a les línies d'autobusos a Lleida, m'agradaria que exposèssiu aqui les vostres propostes sobre ampliacions, retocs o creació de noves línies (sent realistes, sense utipies), i si pot ser plasmades sobre un mapa de la ciutat.
Re: Autobusos de Lleida
Jo tinc això, que són les línies proposades per servir la futura Àrea Residencial Estratègica de Lleida:
Al text justificatiu es pot llegir el següent:
Xarxa d’itineraris per a transport col·lectiu
Es planteja fer passar una línia d’autobús de nova creació per l’interior del planejament.
Per canalitzar la demanda es molt important disposar de transport públic d’alta capacitat, tipus tramvia o Rodalies que podria ubicar una estació al costat de la Fira. Les propostes s’han basat en calcular la oferta mínima necessària en autobús. Cal afegir que les parades de transport públic, tant actuals com en el futur, estaran sempre coordinades amb els itineraris principals de vianants i bicicletes, pel que es reforça la intermodalitat a l’interior del planejament.
La oferta proposada es basa en:
a.- Creació d’una nova línia que creuï el sector passant per la Fira i per la zona comercial i connecti amb els futurs planejaments de la zona sud de la ciutat.
b.- Desviament d’una línia actual ( L5 ) per tal de connectar directament el sector amb la Ronda de Lleida i amb el recorregut de una línia que funciona actualment.
http://www.gencat.cat/ptop/actuacions/i ... 051)_1.pdf
Aquí podeu trobar més informació sobre l'ARE: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=27812764
Al text justificatiu es pot llegir el següent:
Xarxa d’itineraris per a transport col·lectiu
Es planteja fer passar una línia d’autobús de nova creació per l’interior del planejament.
Per canalitzar la demanda es molt important disposar de transport públic d’alta capacitat, tipus tramvia o Rodalies que podria ubicar una estació al costat de la Fira. Les propostes s’han basat en calcular la oferta mínima necessària en autobús. Cal afegir que les parades de transport públic, tant actuals com en el futur, estaran sempre coordinades amb els itineraris principals de vianants i bicicletes, pel que es reforça la intermodalitat a l’interior del planejament.
La oferta proposada es basa en:
a.- Creació d’una nova línia que creuï el sector passant per la Fira i per la zona comercial i connecti amb els futurs planejaments de la zona sud de la ciutat.
b.- Desviament d’una línia actual ( L5 ) per tal de connectar directament el sector amb la Ronda de Lleida i amb el recorregut de una línia que funciona actualment.
http://www.gencat.cat/ptop/actuacions/i ... 051)_1.pdf
Aquí podeu trobar més informació sobre l'ARE: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=27812764
Re: Autobusos de Lleida
El dèficit d'Autobusos es triplica en 8 anys i arriba a 34 € per ciutadà
• La firma argumenta que ha incrementat línies i creat abonaments gratuïts
El servei d'autobusos urbans va acumulant un dèficit que creix amb el pas dels anys. De fet, gairebé s'ha triplicat des del 2001. Llavors, les pèrdues van ser d'1,68 milions d'euros i el pressupost de la Paeria preveu per al 2009 una partida de 4,34 milions. El dèficit és assumit per la Paeria i, actualment, ja arriba als 34 euros per ciutadà. L'increment de les pèrdues ha estat progressiu. El 2003, el primer any complet gestionat per Sarbus (la privatització del servei es va fer efectiva a mitjan 2002), les pèrdues van ser de 2 milions d'euros; el 2006 ja s'havien disparat -3,5 i el 2007 van arribar a 4,2. Tot això, malgrat que un dels arguments del llavors alcalde, Antoni Siurana, per defensar la privatització va ser que ajudaria a contindre el dèficit.
El gerent de Sarbus, Carles Soldevilla, va afirmar que des que van assumir el servei hi han anat incorporant una sèrie de millores. La primera va ser la renovació de la flota amb onze nous vehicles i la implantació d'una línia especial els dissabtes a la discoteca Wonder. Més tard, Sarbus va renovar les parades, la posada en marxa de la línia del polígon, la targeta gratuïta per a jubilats amb ingressos baixos i la línia L-17, que porta per primera vegada l'autobús a Ciutat Jardí. Després, va començar la instal·lació de panells a les parades de bus que indiquen quant tardarà a arribar el següent bus (n'hi ha 4 en marxa i 5 a punt per ser instal·lats), va iniciar la recàrrega per Internet (ja l'efectuen cent persones) i va crear la targeta per a escolars, que poden viatjar gratis quatre vegades al dia mentre duri el curs escolar.
A més, Soldevilla va afegir que han reforçat amb un vehicle les línies L-7 Secà, L-8 Balàfia, L-9 Hospitals i L-11 Butsènit-Llívia i les freqüències de primera hora a la L-10 Exterior i L-5 Bordeta.
http://www.segre.com/index.php?id=225&n ... bae9bd0ed4
• La firma argumenta que ha incrementat línies i creat abonaments gratuïts
El servei d'autobusos urbans va acumulant un dèficit que creix amb el pas dels anys. De fet, gairebé s'ha triplicat des del 2001. Llavors, les pèrdues van ser d'1,68 milions d'euros i el pressupost de la Paeria preveu per al 2009 una partida de 4,34 milions. El dèficit és assumit per la Paeria i, actualment, ja arriba als 34 euros per ciutadà. L'increment de les pèrdues ha estat progressiu. El 2003, el primer any complet gestionat per Sarbus (la privatització del servei es va fer efectiva a mitjan 2002), les pèrdues van ser de 2 milions d'euros; el 2006 ja s'havien disparat -3,5 i el 2007 van arribar a 4,2. Tot això, malgrat que un dels arguments del llavors alcalde, Antoni Siurana, per defensar la privatització va ser que ajudaria a contindre el dèficit.
El gerent de Sarbus, Carles Soldevilla, va afirmar que des que van assumir el servei hi han anat incorporant una sèrie de millores. La primera va ser la renovació de la flota amb onze nous vehicles i la implantació d'una línia especial els dissabtes a la discoteca Wonder. Més tard, Sarbus va renovar les parades, la posada en marxa de la línia del polígon, la targeta gratuïta per a jubilats amb ingressos baixos i la línia L-17, que porta per primera vegada l'autobús a Ciutat Jardí. Després, va començar la instal·lació de panells a les parades de bus que indiquen quant tardarà a arribar el següent bus (n'hi ha 4 en marxa i 5 a punt per ser instal·lats), va iniciar la recàrrega per Internet (ja l'efectuen cent persones) i va crear la targeta per a escolars, que poden viatjar gratis quatre vegades al dia mentre duri el curs escolar.
A més, Soldevilla va afegir que han reforçat amb un vehicle les línies L-7 Secà, L-8 Balàfia, L-9 Hospitals i L-11 Butsènit-Llívia i les freqüències de primera hora a la L-10 Exterior i L-5 Bordeta.
http://www.segre.com/index.php?id=225&n ... bae9bd0ed4
Re: Autobusos de Lleida
Avistado esta tarde el 2138 de Sarbus (ex-4112 de Autobusos de Lleida) haciendo la línea B4 entre Badia y la UAB. Lo he visto sobre las 20:15 en Fontetes dirección UAB.
Al llegar a Fontetes en el BKB ponía B4 BADIA-CERDANYOLA, pero al momento lo han cambiado a 3 CERDANYOLA-U.A.B.
Al llegar a Fontetes en el BKB ponía B4 BADIA-CERDANYOLA, pero al momento lo han cambiado a 3 CERDANYOLA-U.A.B.
Re: Autobusos de Lleida
Un autobús urbà atropella un home de 47 anys a Príncep de Viana
Un autobús urbà ha atropellat aquest matí un home, veí de Lleida i de 47 anys que ha quedat en estat greu, pel que l'han hagut de traslladar a l'Arnau de Vilanova. Els fets han passat poc després de tres quarts de dotze d'aquest migdia al carrer Príncep de Viana. L'home ha rebut un cop fort al cap i l'autobús tenia el vidre davanter xafat. Prop del lloc dels fets no hi havia cap pas de vianants. Per atendre la víctima s'hi han traslladat diverses patrulles de la Guàrdia Urbana, dels bombers i també dels serveis d'emergències.
http://cat.lleida.com/actualitat/
Espero que recuperi... Que et passi això en un dia com aquest té tela.
Un autobús urbà ha atropellat aquest matí un home, veí de Lleida i de 47 anys que ha quedat en estat greu, pel que l'han hagut de traslladar a l'Arnau de Vilanova. Els fets han passat poc després de tres quarts de dotze d'aquest migdia al carrer Príncep de Viana. L'home ha rebut un cop fort al cap i l'autobús tenia el vidre davanter xafat. Prop del lloc dels fets no hi havia cap pas de vianants. Per atendre la víctima s'hi han traslladat diverses patrulles de la Guàrdia Urbana, dels bombers i també dels serveis d'emergències.
http://cat.lleida.com/actualitat/
Espero que recuperi... Que et passi això en un dia com aquest té tela.
Last edited by Sky on Thursday 25/12/2008 16:32, edited 1 time in total.
Re: Autobusos de Lleida
Se sap de quina línia es tracta? Per l'hora que es va produir pudrie ser un de la L8, ja que cap a les 11:45 fa parada a la Plaça del Treball.Sky wrote:Un autobús urbà atropella un home de 47 anys a Príncep de Viana
Un autobús urbà ha atropellat aquest matí un home, veí de Lleida i de 47 anys que ha quedat en estat greu, pel que l'han hagut de traslladar a l'Arnau de Vilanova. Els fets han passat poc després de tres quarts de dotze d'aquest migdia al carrer Príncep de Viana. L'home ha rebut un cop fort al cap i l'autobús tenia el vidre davanter xafat. Prop del lloc dels fets no hi havia cap pas de vianants. Per atendre la víctima s'hi han traslladat diverses patrulles de la Guàrdia Urbana, dels bombers i també dels serveis d'emergències.
http://cat.lleida.com/actualitat/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vianant imprudent
Per tant, apunta a imprudència del vianant, com passa tan sovint quan hi ha un autobús urbà implicat.Prop del lloc dels fets no hi havia cap pas de vianants.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Autobusos de Lleida
Al Segre d'avui surt una foto de l'home mentre l'atenien i darrere seu un Citaro de la L2.erbuki wrote:Se sap de quina línia es tracta? Per l'hora que es va produir pudrie ser un de la L8, ja que cap a les 11:45 fa parada a la Plaça del Treball.
Re: Autobusos de Lleida
Anunci de veu de les parades en tots els autobusos
• Les proves es van iniciar al juny
Totes les línies d'autobús urbà ja disposen d'un sistema de veu que anuncia les parades, segons van afirmar responsables de Grup Sarbus-Autobusos de Lleida.
El mes de juny passat, la companyia va iniciar les proves en una línia, la L-1 Exterior, amb la intenció d'anar estenent el servei progressivament. En l'actualitat, en tots els vehicles els usuaris poden escoltar un enregistrament de veu que anuncia amb antelació cada parada, igual que passa al metro de Barcelona, per exemple.
El servei de veu està pensat especialment per a les persones invidents, malgrat que també servirà el conjunt d'usuaris per saber en quin punt de l'itinerari de l'autobús es troben en cada moment. A més, els autobusos disposen de pantalles en què apareix aquesta mateixa informació.
D'altra banda, Sarbus continua instal·lant plafons en les parades per anunciar el temps que falta perquè arribin els vehicles.
http://www.segre.com/
• Les proves es van iniciar al juny
Totes les línies d'autobús urbà ja disposen d'un sistema de veu que anuncia les parades, segons van afirmar responsables de Grup Sarbus-Autobusos de Lleida.
El mes de juny passat, la companyia va iniciar les proves en una línia, la L-1 Exterior, amb la intenció d'anar estenent el servei progressivament. En l'actualitat, en tots els vehicles els usuaris poden escoltar un enregistrament de veu que anuncia amb antelació cada parada, igual que passa al metro de Barcelona, per exemple.
El servei de veu està pensat especialment per a les persones invidents, malgrat que també servirà el conjunt d'usuaris per saber en quin punt de l'itinerari de l'autobús es troben en cada moment. A més, els autobusos disposen de pantalles en què apareix aquesta mateixa informació.
D'altra banda, Sarbus continua instal·lant plafons en les parades per anunciar el temps que falta perquè arribin els vehicles.
http://www.segre.com/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Que no copiïn Barcelona
Mentre, passat dos anys, no segueixin dient "Servei en proves. Disculpin les molèsties" ni siguin incapaços d'indicar correspondències amb línies que s'aturen en una parada situada deu metres més avall, com als autobusos de Can Fanga...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Autobusos de Lleida
L1 Exterior? Aquesta línia la van suprimir fa uns quants anys
Re: Autobusos de Lleida
Aquest post fa pudor a mort...
Autobusos de Lleida no genera noticies...
I a Balàfia seguim amb la mateixa xatarra circulant cada dia...
Autobusos de Lleida no genera noticies...
I a Balàfia seguim amb la mateixa xatarra circulant cada dia...
Re: Autobusos de Lleida
L'Ajuntament de Lleida rebrà un ajut de la Generalitat per aquests conceptes:
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
A veure si es veritat això de la web, que la que hi ha ara...
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
A veure si es veritat això de la web, que la que hi ha ara...
- Glac58
- N8
- Posts: 813
- Joined: Wednesday 06/08/2008 0:29
- Location: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi
Re: Autobusos de Lleida
Avui a la L5 hi havia el 4134 que no tira ni a la de tres amb la quantitat de mercedes del any 2003 que hi havien parats i el 4148 sembla que es el dia de les tartanes i de mentres els citaros estan morts de fastic a les cotxeres, enfi aveure si dema camvia la cosa i el 4134 marxa a fer dema la LP perque mira que es lent aquest bus. Dema espero que coigo el 4057 i el 4138 i com no el vetera 4056 ja que el 4058 fa temps que no se li veu el pel per la Bordeta, segur que el deuen tenir marginat a la L14 per acabal de destrossar que hi farem si no saven posar els busos de una altra manera
- Evalleida
- N7
- Posts: 589
- Joined: Thursday 25/09/2008 16:35
- Location: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit
Re: Autobusos de Lleida
Sembla mentida amb els mercedes de la serie 4135 al 4145 que ni ha, hi us posen el prototip aquell que no te força ni res, avui s'han lluit, el que no entenc es que fa el 4056 a la L5 i el citaro articulat (4058) a les cotxeres marginat i com diu el glac58 a la L14, nose per a que es gasten un dineral amb busos si els posen amb linies que acabaran xafats com es la L14 que pasa per el interior de les basses i hi han clots que hi pot entrar una roda, si segueixen aixi ens quedarem sense citaro, els articulats tenien de estar de la seguent manera: el 4055 a la L14 i la LCC ja que es de pis alt i nomes pujen estudiants en aquestes linies, el 4056 a la L3 per poder cobrir les necesitats de la linia ja sigui per a la gran capacitat de gent que pot portar com tambe la seva rapa per als minusvalids, i els citaros 4057 i 4058 a la L5 ja que aquesta linia els necesita tot el dia
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
Augmenta un 5,82% el nombre de viatgers amb autobús
Data de publicació: 7/1/2009
Les línies que més usuaris tenen són la L2 Ronda i la L5 Bordeta amb més d’un milió de passatgers cadascuna
URBANISME, MEDI AMBIENT, MOBILITAT I SEGURETAT
Versió de la notícia per imprimir L’ús del transport públic a la ciutat de Lleida ha augmentat un 5,82% fins al mes de novembre del 2008 respecte al mateix període del 2007. Així mateix, s’ha produït també un increment del 7,87% dels quilòmetres realitzats pels autobusos municipals respecte a l’any passat.
La línia L2 Ronda és la que ha registrat més usuaris ja que arriba a 1.027.705, un 3% més que al 2007; seguit de la L5 Bordeta amb 1.026.198, que registra un petit descens d’un 1,8% que s’explica per l’entrada en funcionament al desembre del 2007 de la línia L17 Bordeta-Ciutat Jardí amb 190.568 usuaris.
Les línies de transport públic urbà que registren major increment són la L12 Centre Històric-Universitat amb un 15,34% (passa de 29.517 a 34.045), la L11 Llívia-Butsènit amb un 12,56% (passa de 19.537 a 21.991 usuaris), la L8 Balàfia-Gualda amb un augment del 11,86 % (passa de 399.940 a 447.366 usuaris) i la L10 Exterior amb un 9% (passa de 580.843 a 633.145). La resta de línies es mantenen amb increments del 2 al 4%.
Pel que fa als transbordaments, cal destacar que n'hi ha hagut 260.861, un 96% més que l’any 2007, quan en va haver 133.062.
Noticia extreta de la PAeria http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1
Data de publicació: 7/1/2009
Les línies que més usuaris tenen són la L2 Ronda i la L5 Bordeta amb més d’un milió de passatgers cadascuna
URBANISME, MEDI AMBIENT, MOBILITAT I SEGURETAT
Versió de la notícia per imprimir L’ús del transport públic a la ciutat de Lleida ha augmentat un 5,82% fins al mes de novembre del 2008 respecte al mateix període del 2007. Així mateix, s’ha produït també un increment del 7,87% dels quilòmetres realitzats pels autobusos municipals respecte a l’any passat.
La línia L2 Ronda és la que ha registrat més usuaris ja que arriba a 1.027.705, un 3% més que al 2007; seguit de la L5 Bordeta amb 1.026.198, que registra un petit descens d’un 1,8% que s’explica per l’entrada en funcionament al desembre del 2007 de la línia L17 Bordeta-Ciutat Jardí amb 190.568 usuaris.
Les línies de transport públic urbà que registren major increment són la L12 Centre Històric-Universitat amb un 15,34% (passa de 29.517 a 34.045), la L11 Llívia-Butsènit amb un 12,56% (passa de 19.537 a 21.991 usuaris), la L8 Balàfia-Gualda amb un augment del 11,86 % (passa de 399.940 a 447.366 usuaris) i la L10 Exterior amb un 9% (passa de 580.843 a 633.145). La resta de línies es mantenen amb increments del 2 al 4%.
Pel que fa als transbordaments, cal destacar que n'hi ha hagut 260.861, un 96% més que l’any 2007, quan en va haver 133.062.
Noticia extreta de la PAeria http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1
Re: Autobusos de Lleida
^^ S'han oblidat de dir com queda la xifra total de viatgers.
Re: Autobusos de Lleida
ai carai! ja arribem als 450.000 usuaris a la L8. Sembla que L'ampliació del recorregut de la línia cap a Torrefarrera ha ajudat bastant a incrementar el nombre d'usuaris.
Llàstima que no publiquin les dades de totes les línies per tal de fer valoracions i elaborar rànkings, però està clar que la L2 recupera el liderat en detriment de la L5, però vigilem perquè si la L17 no s'haguès creat, la L5 arrasaria.
En tercer lloc segurament se situaria la L9. I pel quart lloc penso que hi haurie una certa igualtat entre la L10 i la L7. Per últim la L8 quedaria en sisè lloc dins de les linies amb 3 autobusos.
Destacar també que si la L3 contés amb un autobus més (serie lo més llògic) és possible que se situés dins els nivells de la L10 i la L7. Inclús dubto si la L3 pot superar ja en usuaris a la L8.
Llàstima que no publiquin les dades de totes les línies per tal de fer valoracions i elaborar rànkings, però està clar que la L2 recupera el liderat en detriment de la L5, però vigilem perquè si la L17 no s'haguès creat, la L5 arrasaria.
En tercer lloc segurament se situaria la L9. I pel quart lloc penso que hi haurie una certa igualtat entre la L10 i la L7. Per últim la L8 quedaria en sisè lloc dins de les linies amb 3 autobusos.
Destacar també que si la L3 contés amb un autobus més (serie lo més llògic) és possible que se situés dins els nivells de la L10 i la L7. Inclús dubto si la L3 pot superar ja en usuaris a la L8.