Page 32 of 104

Matís

Posted: Wednesday 27/01/2010 20:49
by Guigui
Jo tinc una sensació lleugerament diferent: Renfe té encara menys interès que la SNCF en connectar Barcelona amb França per AV.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 28/01/2010 1:53
by Jordi Freixas
Vols dir que no li interessa a la SNCF tenir Barcelona connectada amb Europa (sobretot pel transit que hi passarà i que utilitzarà en bona part la xarxa RFF)?

Qüestió de perspectiva

Posted: Thursday 28/01/2010 8:37
by Guigui
A la SNCF no li interessa connectar Barcelona, li interessa connectar França (especialment París). És un detall que no cal oblidar.

Re: Qüestió de perspectiva

Posted: Thursday 28/01/2010 10:35
by viscaelcat
Guigui wrote:A la SNCF no li interessa connectar Barcelona, li interessa connectar França (especialment París). És un detall que no cal oblidar.
Sobre Renfomentadif segur que podem afirmar que li interessa connectar Madrid amb Espanya. Jo personalment no sé res sobre la SNCF i no sé si és cert això que dius, però sabent que França és un país més centralista que Espanya segur que tens raó. Però crec que estan més interessants que Madrid en connectar les seves vies amb les d'aquí.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 28/01/2010 13:46
by Jordi Freixas
D'aord amb el que dieu, però jo no parlava de la SNCF, sinó de la RFF. Dic jo que a l'administrador ferroviari francès, per més centralista que sigui, també li interessarà per una qüestió de beneficis fer passar per les seves vies aquells trens en direcció a Barcelona.

Un altre tema serà si de cara a possibles relacions Barcelona - Perpinyà, t'hi posen traves "no"-nacionalistes d'aquestes que fan sempre.

Administradors d'infraestructures

Posted: Thursday 28/01/2010 14:15
by Guigui
RFF és estat francès, com Adif és estat espanyol. Per tant, el que facin o deixin de fer serà el que interessi o deixi d'interessar al govern central.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 28/01/2010 14:33
by Jordi Freixas
Vols dir que pot arribar a impedir que hi hagin serveis entre Barcelona i Londres o qualsevol altra ciutat no francesa només perquè els hi doni la gana, tot i sabent que pel fet de circular per França, la RFF també cobrarà el seu canon?

Liberalització

Posted: Thursday 28/01/2010 14:41
by Guigui
No, això aniria contra el mercat lliure de comunicacions ferroviàries internacionals. Per altra banda, França també se'n beneficiaria.

Ara, si el que volen és beneficiar la SNCF contra altres operadors (vegeu Milà-París), sempre podran disfressar-ho adduint motius de capacitat.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 28/01/2010 15:13
by Jordi Freixas
Però precisament per això es creen els consorcis mixtes com és el cas de l'Elipsos, no?

Marcar territori

Posted: Thursday 28/01/2010 15:24
by Guigui
Exacte, perquè cada gosset pugui aixecar la pota i marcar territori.

Re: Qüestió de perspectiva

Posted: Thursday 28/01/2010 19:51
by 437.001
viscaelcat wrote:
Guigui wrote:A la SNCF no li interessa connectar Barcelona, li interessa connectar França (especialment París). És un detall que no cal oblidar.
Sobre Renfomentadif segur que podem afirmar que li interessa connectar Madrid amb Espanya. Jo personalment no sé res sobre la SNCF i no sé si és cert això que dius, però sabent que França és un país més centralista que Espanya segur que tens raó. Però crec que estan més interessants que Madrid en connectar les seves vies amb les d'aquí.
És clar que a la SNCF li interessa connectar París amb Espanya, però què té això d´estrany?
El que jo no veig tan clar és que a Renfe/Foment/Adif els interessi connectar-se... no amb França o Portugal, sinó amb l´estranger en general.
De tota manera no cal oblidar que França és França i Espanya, Espanya.
Dues maneres de fer diferents. I dues situacions econòmiques diferents.

I un petit detall que pot explicar moltes coses: a França, per a la gent, el tren té un cert prestigi, gràcies al TGV, però no només (i no, no és infalible, ni molt menys).
A Espanya, per a la gent, el tren té retards i encariments.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Sunday 31/01/2010 10:30
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... l-tav.html

Les mercaderies, les primeres de pujar al TAV


Els trens d'alta velocitat que circularan aquest any entre Barcelona i Perpinyà faran servir part de la via del tren convencional

31/01/10 02:00 - mar vicente

Les mercaderies seran les primeres a viatjar en TAV entre Perpinyà i Barcelona. Ho faran abans no s'acabi aquest any, tot i que hauran de circular en algun tram per la via del tren convencional, perquè la del TAV no estarà a punt en tot el seu traçat fins al 2012. La solució que s'ha trobat perquè es pugui utilitzar la via del tren és la instal·lació d'un tercer rail per adaptar el traçat a l'ample europeu, el que fan servir els trens d'alta velocitat. Pel que fa al transport de passatgers, tant l'Adif com Renfe asseguren que s'està acabant de concretar la manera com ha de ser el model d'explotació, és a dir, com serà el servei. Renfe té clar que haurà de posar trens d'ample variable per la diferència de tensió, però falta saber la manera com es coordinaran amb l'operadora francesa.

L'endarreriment de les obres de l'alta velocitat, sobretot als trams de Girona i de Barcelona, van fer que el govern espanyol decidís instal·lar un tercer rail en alguns punts de la via del tren convencional –en concret, a la via de circulació nord– perquè comenci a circular el TAV aquest 2010. Inicialment, s'havia previst que circulessin trens des de mitjan 2009, moment en què la concessionària TP Ferro, que ha de gestionar el peatge que es cobrarà per travessar el Pirineu, va començar a cobrar la indemnització de l'Estat pel retard, ja que l'obra no estarà completada fins al 2012.

De moment, tan l'Adif com Renfe tenen clar que abans no acabi aquest any l'alta velocitat permetrà traslladar mercaderies entre Barcelona i Perpinyà. I pel que fa als passatgers, l'Adif assegura que «s'està acabant de planificar en funció del model d'explotació». Renfe hi afegeix que s'ha d'acabar de veure quin tipus de tren es fa servir i com es coordina amb l'operador francès. Hi ha prevista una reunió al febrer per acordar-ho.

El recorregut

Els trens de mercaderies sortiran del port barceloní i arribaran fins a Castellbisbal amb el tercer rail que s'està instal·lant. A partir d'aquest punt, els trens passaran pel ramal que l'Adif construeix entre Castellbisbal i Mollet del Vallès, on també s'està instal·lant el tercer rail. Des d'aquest punt i fins a la central de mercaderies de Girona, ja es podrà usar la via del TAV, que ja està a punt, i allà els trens hauran de tornar a enllaçar amb la via del tren convencional fins a Vilamalla. A partir d'aquest punt i fins a a Vilafant, s'està acabant d'enllestir la variant del tren convencional, que permetrà enllaçar amb el TAV a Vilafant, des d'on circularan per la via d'alta velocitat fins a Perpinyà.

Indemnització per a TP Ferro

El Ministeri de Foment ja ha aprovat la compensació de 128 milions d'euros a la concessionària TP Ferro pel retard del pas del TAV. L'empresa té acabat el tram de via entre Figueres i Perpinyà des de fa gairebé un any, i tot i que els primers trens començaran a circular abans no acabi aquest any, la via no funcionarà de manera normalitzada fins a l'any 2012. Aquests diners són per compensar els que l'empresa deixarà de guanyar pel peatge del Pertús. També se li ampliarà la concessió fins als 53 anys.

Defensem el Tren ho veu difícil

L'anunci de la companyia de tren francesa que farà arribar trens fins a Figueres aquest any ha creat dubtes a l'entitat Defensem el Tren, de l'Empordà, la qual es pregunta si l'estació del TAV provisional de Vilafant estarà a punt –l'Adif diu que sí– i també si estarà fet el túnel del Puig de les Basses. L'associació també veu «difícil fer circular per la única via convencional 18 trens diaris més entre Vilamalla i Mollet del Vallès. La línia ja està molt saturada i seria demencial que els usuaris acabessin pagant la broma».

Contradiccions

Posted: Sunday 31/01/2010 10:48
by Guigui
A partir d'aquest punt, els trens passaran pel ramal que l'Adif construeix entre Castellbisbal i Mollet del Vallès, on també s'està instal·lant el tercer rail. Des d'aquest punt i fins a la central de mercaderies de Girona, ja es podrà usar la via del TAV, que ja està a punt, i allà els trens hauran de tornar a enllaçar amb la via del tren convencional fins a Vilamalla.
D'aquesta frase hom dedueix que la LAV entre Mollet i Girona ja està a punt, però aquesta altra:
L'associació també veu «difícil fer circular per la única via convencional 18 trens diaris més entre Vilamalla i Mollet del Vallès.
n'indica tot el contrari. I, pel que tinc entès, la darrera s'ajusta més a la realitat.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 01/02/2010 10:09
by Jordi Freixas
Jo continuo sense entendre aquesta animalada que indica que el tram de tres rails entre Girona i Figueres serà de via única. PERÒ ESTAN BOJOS O QUÈ???

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 02/02/2010 20:16
by metring
http://www.lamalla.cat/infolocal/girona ... ?id=330126

Troben un projectil de la Guerra Civil a les obres de l'AVE a Girona

L'obús, que feia 37 centímetres de longitud, va ser retirat i serà neutralitzat aquest dimarts

EFE / LAMALLA.CAT

Els treballadors de l'AVE a la ciutat de Girona que treballen la zona del Parc Central van topar aquest dilluns amb un objecte inesperat. Eren prop de les 14.00 hores quan els operaris que treballen en la construcció de línia a la capital gironina van veure aparèixer entre les runes i el fang un projectil de la Guerra Civil. De manera immediata van alertar els Mossos d'Esquadra que van avisar els Tècnics Especialistes en Desactivació d'Artefactes Explosius (Tedax).

Així, diversos efectius dels Tedax s'han desplaçat fins al lloc dels fets per poder recuperar l'artefacte, un projectil d'artilleria de 77 mil·límetres de calibre i uns 37 centímetres de longitud. L'objecte tot i que estava oxidat mantenia intactes les seves propietats explosives. Davant d'això, es va retirar del lloc i aquest dimarts procediran a neutralitzar-lo en un lloc habilitat per a aquesta funció.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 03/02/2010 11:37
by Jordi Freixas
Només ens hagués faltat un accident per culpa d'això ara...

Re: Serveis el 2012 i el 2020

Posted: Sunday 14/02/2010 20:27
by Sagrerenc
Avui wrote:Barcelona i París estaran a vuit hores de tren el 2012
El TGV 6210 surt de Perpinyà a les 11:35 amb destinació Paris-Gare de Lyon, arribant a la capital francesa a les 16:41.

Actualment tenim el Talgo 73 que surt de Barcelona-Estació de França a les 08:45 i que després d'aturar-se a Girona, Figueres, Portbou, Perpinyà (11:42), Narbonne i Béziers, arriba a Montpellier a les 13:22.

Com podem veure, el Talgo arriba 7 minuts després de la sortida del TGV.

Amb una mesura tan senzilla com avançar el Talgo 15 minuts, podríem tenir un servei entre Barcelona i París en només 8 hores i 11 minuts, amb enllaç a Perpinyà. I tot això sense haver d'esperar a noves infrastructures.

TALGO 73 (proposta)
08.30 Barcelona-França
09.40 Girona
10.10 Figueres
10.38 Portbou
10.59 Cervera de la Marenda
11.27 Perpinyà

TGV 6210
11.35 Perpinyà
12.10 Narbonne
12.26 Béziers
12.40 Agde
12.55 Sète
13.18 Montpellier-Saint Roch
13.48 Nîmes
16.41 Paris-Lyon

Si el trajecte Barcelona-París està vergonyosament descoordinat, el trajecte invers està relativament coordinat (per casualitat, suposo).

El TGV 6209 surt de Paris-Lyon a les 11:20 i arriba a Perpinyà a les 16:25, i el Talgo 70 procedent de Montpeller surt de la capital nord-catalana a les 16:54, amb arribada a Barcelona-França a les 19:59.

Per tant, actualment es pot anar de París a Barcelona en 8 hores i 39 minuts, fent enllaç a Perpinyà.

Re: Serveis el 2012 i el 2020

Posted: Sunday 14/02/2010 20:49
by UT596001
Sagrerenc wrote:
Avui wrote:Barcelona i París estaran a vuit hores de tren el 2012
El TGV 6210 surt de Perpinyà a les 11:35 amb destinació Paris-Gare de Lyon, arribant a la capital francesa a les 16:41.
Jo he agafat aquest TGV per anar a París, però fent la següent combinació:

Granollers Centre 07:59-Cerbère 10.10
Cerbère 10.39-Perpinyà 11.17 (continua a Tolosa de Llenguadoc)

L'enllaç entre el TER i el TGV, sempre que he fet el TER, el fa bastants viatgers...

A París quant els trams d'AV entrin en servei

Posted: Sunday 14/02/2010 21:02
by Guigui
Sagrerenc wrote:TGV 6210
11.35 Perpinyà
12.10 Narbonne
12.26 Béziers
12.40 Agde
12.55 Sète
13.18 Montpellier-Saint Roch
13.48 Nîmes
16.41 Paris-Lyon
Per tant, no és gens aventurat afirmar que aquest TGV podria sortir de Barcelona a les 10 hores el dia que la LAV hi arribi, deixant el trajecte en poc més de 6 i mitja. I el dia que entri en servei el tram d'alta velocitat entre Perpinyà i Nimes, podria deixar-ho tranquil·lament en 5:30 hores (o menys).

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 14/02/2010 21:04
by ROMI65
Avui, ja es pot anar de Barcelona a París en menys de 8 hores, això sí, només el diumenge i amb enllaç no garantit:

Talgo Mare Nostrum 460

Barcelona Sants 16:42
Montpellier 21:09

TGV 6228

Montpellier 21:17
París Gare de Lyon 00:39

Total: 7h57'.