Page 32 of 32
Re: Rodalies a Tarragona
Posted: Monday 07/05/2018 9:25
by laura
ortegote wrote:laura wrote:ortegote wrote:Buenas,
Yo sigo sin entender si Salou/Port Aventura tendra trenes a Barcelona
Saludos.
Tendrá 4 trenes diarios que los cubrirá la nueva línea R17
Entonces pasara de los 10 actuales a 4 bien por el desmantelamiento
A parte de los 4 servicios directos a Barcelona, dispondrá también de 5 trenes hasta Tarragona y otros 5 hasta l'Arboç: un total de 14 trenes, de los cuales 10 se deberá enlazar con otro tren en Tarragona para ir a Barcelona.
Nova estació de Creixell-Roda de Berà Platja?
Posted: Monday 24/09/2018 16:53
by 437.001
Diari de Tarragona (23/09/2018)
Roda y Creixell reclamarán a Adif un apeadero para ambas poblaciones
Hace años que los dos municipios demandan este servicio.
Ahora tendrán que sentarse y acordar una solución conjunta
La idea inicial es que el apeadero se ubique en el límite de los términos municipales de Creixell y Roda de Berà. FOTO: Pere Ferré
[...] Cada municipio quería su parada. Ante esta situación, Adif les comunicó que al tratarse de una inversión tan importante lo que no podía hacer era atender las demandas de ambas poblaciones por separado. Ahora deberán ponerse de acuerdo para presentar una nueva propuesta conjunta. Su intención es presentarla a Adif este otoño. [...]
[...] Inicialmente el Ayuntamiento de Roda contemplaba ubicar el apeadero en el aparcamiento donde antes se instalaba el mercadillo, entre la Plaza Sant Jaume y el Paseo Costa Daurada. [...]
[...] La idea inicial sería ubicar el apeadero en el límite entre ambos términos municipales. Concretamente en la zona de la urbanización de La Barquera. [...]
Nova estació de Creixell-Roda de Berà Platja?
Posted: Monday 24/09/2018 16:56
by 437.001
Convé dir que no és cert que els dos municipis hagin reclamat aquesta estació "de fa molt de temps".
Roda fa uns anys que la reclama.
Creixell, deu fer cosa de mesos, si arriba. Fa quatre dies a Creixell encara deien que "volem seguir sent un poble".
La zona fa més de 40 anys que està intensament urbanitzada.
Si aquests dos municipis no han tingut el creixement demogràfic del Vendrell, Calafell, Cunit o Torredembarra, un factor important és el fet de no haver tingut mai estació a la línia de la costa.
Aquí van tres esquemes de la zona.
Un de més general, amb totes les estacions en servei i propostes d'estacions a la zona:
Un que detalla la zona de Roda de Berà:
I un que detalla la zona de Creixell:
Personalment, crec que seria millor fer dues estacions en comptes d'una. Així es treurien més cotxes de la N-340, en un tram que va encara més carregat que de Coma-ruga cap al nord.
Re: Rodalies a Tarragona
Posted: Tuesday 25/09/2018 15:24
by oriolp13
No entenc aquesta mania de proposar i construïr estacions al mig del no-res.
Després són infrautilitzades, i aleshores tot són lamentacions.
Una estació a cada municipi, molt més cèntrica, i que serà molt més utilitzada!
Re: Rodalies a Tarragona
Posted: Tuesday 25/09/2018 20:35
by mfuentesll2
El que es podria fer es crear varis baixadors al llarg de la línea entre Tarragona i SVC i posar un tren que fes de Tren-Tram parant a totes les estacions com a servei de Platja i que fessin despres correspondència amb Rodalies-Regionals. Crear els baixadors de l'estil dels de la línia de La Pobla no hauria de ser gaire car i sobretot per l'estiu que és realment quan s'utilitzarien eliminaria molts cotxes de la carretera.
Re: Rodalies a Tarragona
Posted: Wednesday 21/11/2018 13:40
by tarragona68
Demanen més bancs per seure a l'estació de Renfe del Vendrell
La Xarxa Vendrellenca ha reiterat la demanda sobre la necessitat que es posin més bancs a l'estació de Rodalies Renfe del Vendrell. Aquesta és una petició que la Xarxa ja va fer el juliol de l'any 2016, i que ara ha volgut ampliar. Tal com apunta l'entitat, Renfe va posar, després de la primera demanda, un seguit de bancs a l'andana on paren els trens que van en direcció a Barcelona, però aquests estan posats en la seva totalitat
a la zona on no hi ha porxo per tapar-los de la pluja.
Notícia de
diari de tarragona
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Posted: Tuesday 27/04/2021 13:38
by adriaesc
Avui m'han donat resposta a una consulta que vaig fer a Rodalies sobre la previsió de reprendre la línia RT1:
Rodalies de Catalunya wrote: Benvolgut senyor,
Pel que fa al tema que ens plantegeu, actualment no hi ha cap previsió de quan tornarà a funcionar la RT1.
Atentament,
Rodalies de Catalunya
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Wednesday 12/01/2022 19:33
by Sanato
Adif adjudica la redacción del proyecto de la nueva estación de Reus-Bellissens (Tarragona)
https://www.europapress.es/catalunya/no ... 115819.html
Adif ha adjudicado el contrato de servicios y asistencia técnica para la redacción de los proyectos básico y de construcción de la nueva estación de Reus-Bellissens (Tarragona).
El contrato se ha adjudicado a la empresa Ingérop T3 por un importe de 349.455,91 euros, con un plazo de redacción de 15 meses, ha informado en un comunicado este martes.
La construcción de la estación se incluye en las actuaciones prioritarias del Plan de Rodalies de Catalunya 2020-2030, y prestará servicio para el tráfico de cercanías.
Se levantará al sureste de Reus, en el entorno del punto kilométrico 90/175 de la línea de ferrocarril convencional Miraflores-Sant Vicenç de Calders (Tarragona).
El contrato adjudicado tiene el objetivo de definir las obras y trabajos necesarios para construir la estación, que será de carácter modular y dispondrá de dos andenes y un paso inferior entre ellos
Re: Rodalies a Tarragona
Posted: Saturday 02/04/2022 11:40
by Sèrie EV-E801
Ahir es va anunciar el projecte de la nova estació intermodal del Camp de Tarragona. L'estació estarà ubicada on es creua la línia d'AV amb la convencional.
http://diaridigital.tarragona21.com/les ... e-el-2026/
L’estació intermodal del Camp de Tarragona se situarà a prop de Vila-seca i començarà a construir-se el 2026
L’estació intermodal del Camp de Tarragona s’espera que comenci a construir-se el 2026, segons han acordat el Ministeri de Transports (MITMA), representants de la Generalitat i alcaldes del territori.
Se situarà principalment en el terme municipal de Vila-seca, si bé també agafarà terrenys de Reus. En concret, s’aixecarà en la intersecció entre la línia ferroviària convencional i la d’alta velocitat del corredor mediterrani. Es calcula que la usaran 700.000 passatgers a l’any. També es preveu la connexió futura amb el tramvia de la regió
Això farà que també es trobi molt a prop de l’aeroport de Reus, amb el qual està previst que hi hagi connexió amb autobús i alhora estarà enllaçada amb el futur tren-tramvia. El cost estimat és de 35 MEUR. Alhora, també s’ha acordat accelerar l’estudi d’una nova línia per l’interior per als trens de mercaderies.
L’estació tindrà dos nivells. A dalt se situarà l’aparcament i les andanes dels trens convencionals. Amb una passera es podrà accedir al nivell inferior, on hi haurà les andanes de l’AVE.
A veure si s'arregla el desgavell ferroviari a Tarragona. També s'estudiarà un nou ramal de mercaderies, és possible que es tracti de reobrir el ramal Reus - Roda?
Em sembla una molt bona notícia, la veritat.
Salutacions!
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Posted: Monday 08/08/2022 18:15
by Carlos González
https://www.diarimes.com/noticies/camp_ ... _1093.html
Amics del Ferrocarril de Valls proposa allargar l'R2-Sud fins a la localitat
Amb aquest canvi es quadruplicaria la freqüència de trens
L'associació Amics del Ferrocarril de Valls i l'Alt Camp ha demanat allargar l'R2-Sud fins a la localitat en una proposta que presentarà als municipis de la zona i que posteriorment traslladarà a la Generalitat.
La proposta s'inclou en El llibre blanc del futur ferroviari a la ciutat de Valls, elaborat pel maquinista i president de l'entitat, Nil Magrinyà, i l'expresident d'aquesta associació Josep Gil.
El llibre repassa les mancances històriques de connexions ferroviàries a la ciutat i proposa solucions i sosté que la freqüència de trens a Valls es quadruplicaria si la línia de rodalies R2-Sud (Barcelona-Sant Vicenç de Calders) s'allargués fins a aquest municipi.
La ciutat, amb uns 25.000 habitants, compta amb dos trens diaris per sentit a Barcelona, dos d'ells amb transbord a Sant Vicenç de Calders (Baix Penedès).
La proposta és estendre aquesta línia fins a Valls perquè la ciutat passi de quatre expedicions diàries a 17, que abastarien tant passatgers com transport ferroviari de mercaderies.
L'Associació ho presentarà entre els ajuntaments de la comarca i la Cambra de Comerç de Valls per traslladar-ho conjuntament a la Generalitat.
Re: Rodalies a Tarragona
Posted: Saturday 11/02/2023 19:27
by m.h.t.
Re: Rodalies a Tarragona
Posted: Saturday 04/05/2024 22:06
by ea3
Adif adjudica la construcció de l'Estació Reus - Belisens per 8.135.000 € a l'empresa CONTRATAS Y VENTAS SA
Font: BOE-B-2024-14880