Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 28/10/2013 15:59
La segona notícia és un reciclatge de la primera, han aprofitat la incidència de cunit per remarcar la suposada incompetència de la treballadora copiant i enganxant el mateix fragment de paràgraf sense relacionar-la amb el contingut de la notícia.
canalcole wrote:Un mal servei pel que faria a la gestió de l'estació de Cunit. Us poso en situació amb aquestes dues informacions que han sorgit en els últims dies:
DIMARTS:
Destinen una treballadora de Renfe per ajudar els viatgers a l'estació de Rodalies de Cunit, sense servei de venda de bitllets ni cafeteria des d'abril, que genera queixes i problemes
http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... a50b665439
L’estació de Rodalies de Cunit es va quedar als volts del mes d'abril sense servei de cafeteria ni venda de bitllets.
Això va ser causat per la fallida de la concessionària Gourmet Coffee Integrales y servicios Cunit, que va deixat a l’atur a més de 150 treballadors amb un ERO que aquests qualifiquen de “fictici”.
No és l’única estació que es trobava en aquesta mateixa situació: Calafell, Segur i més de 20 estacions més van deixar a màquines automàtiques de venda de bitllets a càrrec dels usuaris del tren.
Els treballadors asseguraven que portaven des del gener sense cobrar la nòmina i que hi havia alteracions en la seguretat social i el cobrament de l’IRPF.
A més, alguns d’ells, van haver de fer dobles jornades ja que, des que al setembre va haver un atracament a l’estació de Cunit, un d’ells va quedar ferit i va agafar-se la baixa, que fins l’últim dia no ha estat coberta.
Ja fa unes setmanes, però, que Renfe ha destinat una persona a l'estació del nostre municipi per atendre els viatgers, sense obrir, però, la cafeteria fins que no es presenti una nova concessionària, i és aquesta persona la que origina noves queixes: diuen que es passa la jornada parlant amb la gent i fumant, surt del seu lloc de treball en hores de feina per anar a la cafeteria, per exemple, i que tracta els usuaris de mala manera.
Al Cunit Actualitat d’avui parlarem amb una de les treballadores afectades per l’ERO a l’empresa que gestionava l’estació de Cunit, i que també ha recopilat aquestes queixes dels viatgers vers la nova treballadora de l’empresa de ferrocarrils, Mayka García.
---
DIJOUS:
L'incidència ferroviària de dimarts a Cunit deixa en evidència l'incompetència de la treballadora de l'estació, que serà acomiadada
http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... 896446e7e6
Ahir, finalment, els tècnics de Renfe i Adif van restablir el servei ferroviari de la línia R2 sud de Rodalies entre Vilanova i la Geltrú i Sant Vicenç de Calders després que una avaria en el sistema d'electrificació a l'estació de Cunit deixés inutilitzat aquest tram en els dos sentits de la circulació des de quarts de dues del migdia d’aquest passat dimarts i fins les vuit d’ahir dimecres.
Tot va començar dimarts cap a la una del migdia, quan els tècnics d'Adif van detectar una manca d'electrificació en diversos punts i en el pantògraf d'un tren que circulava per aquest trajecte. Fonts d'Adif explicaven a Ràdio Cunit que el tren va "enganxar" amb la catenària provocant el trencament del pantògraf, que va anar rebotant sobre els cotxes d'aquest Talgo fins perdre'l en una part del traçat de la via pel nostre municipi. Va ser gràcies a l'avís del maquinista d'un Rodalies que anava direcció Sant Vicenç, que va observar irregularitats en el tren en qüestió, que es va poder donar l'ordre d'aturada al maquinista del tren de llarga distància. A banda de la catenària que el tren s'emportà per davant al traçat ferroviari de Cunit, ja havia provocat danys al cablejat elèctric a la via principal de l'estació de Torredembarra, que va haver d'ésser tallada durant una estona, obligant els trens a circular per una via desviada. El comboi, que es va poder retirar a tres quarts de cinc de la tarda i havia sortit de Múrcia al voltant de dos quarts de set del matí, i tenia prevista l'arribada a Barcelona poc abans de tres quarts de dues del migdia, va haver de ser desallotjat i els 103 passatgers que hi viatjaven van ser evacuats a un quart de quatre de la tarda.
La companyia ferroviària va reorganitzar, en el moment de l'incidència, els serveis en aquest tram, de manera que els trens de Rodalies de la R2 sud de Barcelona a Vilanova funcionaven amb normalitat; de Vilanova a Sant Vicenç de Calders hi havia un servei alternatiu per carretera; i els trens regionals i de Llarga Distància circulaven desviats per Vilafranca, fins que no es restablí una de les vies.
Al Cunit Actualitat d’avui coneixem el cas d’un dels afectats per aquesta incidència, en Joan Carrasco, que finalment va optar, aquest dimecres al matí, per arribar a la feina amb cotxe.
Carrasco també destacava la mala atenció del personal de l’estació de Cunit.
I és que, ho comentavem fa uns dies, des de ja fa unes setmanes Renfe ha destinat una persona a l'estació del nostre municipi per atendre els viatgers, sense obrir, però, la cafeteria fins que no es presenti una nova concessionària, després que a l’abril l’anterior fes fallida, i és aquesta persona la que origina noves queixes: diuen que es passa la jornada parlant amb la gent i fumant, surt del seu lloc de treball en hores de feina per anar a la cafeteria, per exemple, i que tracta els usuaris de mala manera. La subcontracta que gestiona l'estació de Cunit, V2 complementos y auxiliares (del Grup Alentis), ha dit a aquesta emisora que té previst acomiadar la treballadora que generava malestar entre els usuaris, després de la denúncia a Ràdio Cunit.
Pel que fa a l’incidència, Adif i Renfe van mobilitzar diversos tècnics i maquinària per fer un reconeixement de les instal·lacions i dur a terme les tasques necessàries per al restabliment de la circulació. Així mateix, han obert una investigació per determinar les causes que han originat aquesta incidència. Els tècnics allà presents, però, especulaven que "el maquinista podria no haver-se comportat correctament en la conducció del tren".