Pous d'extracció
Posted: Friday 19/03/2010 23:02
Sempre hi ha pel cap baix dos pous d'extracció que forçosament interferiran amb el trànsit, i molt probablement amb el del tramvia, tal com segurament anirà distribuït en amplada.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Amb la construcció del túnel d'AV ja en marxa, no crec que cap partit vulgui promoure ara una consulta popular. Si bé trobo que els accessos d'AV de Barcelona són col·lectivament un nyap, no és qüestió de posar en joc milers de milions que igualment ja s'han gastat, tot i que de mala manera.Lluísbcn wrote:[...] l'oposició també li pot imposar una consulta sobre altres qüestions polèmiques com el túnel de l'AVE amb totes les conseqüències que se'n poden derivar.
Ja però dic jo que el túnel no anirà de Macià a Glòries, no? És a dir aquests pous estarien als laterals, no? i si n'hi ha d'haver algun més pel centre, pot estar en zones que no hagin estat reformades recentment.Guigui wrote:Sempre hi ha pel cap baix dos pous d'extracció que forçosament interferiran amb el trànsit, i molt probablement amb el del tramvia, tal com segurament anirà distribuït en amplada.
Jo no he entés les obres com a exclusivament la implantació del tramvia al tronc central, sinò que ho han presentat com "la diagonal del segle XXI", volent condensar en una via tot el desvarieg dels darrers anys: polítiques improvisades (no va ser l'Hereu qui es va oposar al tramvia fins fa quatre dies?), planificació mal feta del carril bici fins a establir recorreguts irracionals (veure la Diagonal actual), castigar el vehicle privat sense paliatius (l'impost de circulació més alt marcat per llei, àrees blaves i verdes selectives, i eliminació d'aparcament per establir innumerables zones de càrrega mal ocupades, parades de taxi desertes i una desproporció de contenidors multicolor) i sobretot, millorar el mínim el transport públic (quina va ser la darrera línia d'autobusos que es va inaugurar? quines freqüències s'han millorat als darrers anys?).Lluísbcn wrote:Al cap i la fi, si els ciutadans diuen no per referèndum al tramvia per la diagonal perquè l'oposició li ha imposat a l'ajuntament un referèndum sobre la qüestió (algú creu que l'equip municipal actual li fa gràcia muntar un referèndum que saben que perdran?)
I compte, si els ciutadans diuen "volem la Diagonal tal i com està" i jo fos l'alcalde, no crec que m'atrevís a ficar-me en un sidral com pot ser obrir-la per a construir-hi un túnel per sota, encara que sigui amb tuneladora, especialment vista l'oposició al túnel de l'AVE pel centre de Barcelona.
De Marina a Glòries crec que no es reforma.Guigui wrote:No començarà a Francesc Macià, però segur que no passarà de Glòries. Així que segur que hauran de tornar a obrir el que ara hi estan fent.
La Diagonal no canviarà entre Marina i les Glòries
• BCN manté la rambla actual i a més aixecarà una plaça verda a Sardenya
El projecte de transformació de la Diagonal tindrà una zona de transició, la que uneix la plaça de les Glòries i el carrer de la Marina. Allà, en aquests 735 metres, encara que hi circularà el tramvia, es mantindrà la secció actual, entre altres motius, perquè ho han demanat els mateixos veïns, més que contents amb la rambla actual. Hi ha més raons, com el fet que urbanísticament aquest tram previ a les Glòries té més en comú amb el que ja s’ha construït al Poblenou que amb l’Eixample clàssic. Entre Marina i Sardenya es farà una gran plaça verda, semblant a la que s’aixecarà a les Glòries. I és que la transformació de la Diagonal obligarà a replantejar-se, de fet ja s’està fent, el projecte pensat per a les Glòries, especialment pel que fa a l’àmbit viari.
1 La zona 30 del bulevard serà discontínua
El carril de servei emplaçat en l’opció A, la del bulevard, serà estrictament això, un carril que permetrà baixar del cotxe, accedir als aparcaments i accions similars. La seva gran amplada, més de quatre metres, permetrà que si hi ha un cotxe aturat breument, un altre vehicle pugui esquivar-lo, encara que per fer-ho hagi de trepitjar, també de manera breu, el carril bici. El que no es podrà fer en cap moment és recórrer tota la Diagonal per aquest carril de servei. De fet, serà discontinu i no totes les illes el tindran. O això o no es permetrà anar-lo enllaçant d’illa en illa indefinidament. En el cas del bulevard, per tant, es redueix el nombre de carrils per a vehicles a un.
2 ¿Per què costen igual les dues opcions?
Portar a terme avui tant l’opció A (bulevard) com l’opció B (rambla) tindria un cost que se situaria a prop de 70 milions. Tenint en compte que el primer respecta l’arbrat actual i que el segon modifica les quatre fileres de verd, la dada sorprèn. L’explicació és que la rehabilitació, per dir-ho així, de l’espai urbà és molt costosa. Refer sense tocar ni danyar el que es vol conservar, per exemple els arbres, exigeix unes atencions que costen diners. Tant com fer taula rasa i aixecar-ho tot nou. A més a més, prop de la meitat dels 1.130 arbres d’aquest tram de la Diagonal estan danyats en un grau més o menys elevat.
3 ¿On podran aparcar les motos?
Una de les queixes més recurrents dels vianants sobre l’actual Diagonal, juntament amb l’obligat eslàlom de bicicletes, és la presència ubiqua de les no menys molestes motocicletes aparcades. Igual que s’ha fet amb el carril bici, la màxima que presideix les dues opcions és la de mantenir estanc l’espai dels vianants, sempre resguardat de les motos. L’opció A, la del bulevard, preveu que puguin aparcar entre el carril bici i la calçada i, així, mai es creuin amb els vianants. El pla de la rambla reserva un espai a les amples voreres laterals (de vuit metres) als vehicles de dues rodes. L’objectiu és aconseguir que la vorera central de la rambla es converteixi en una zona lliure de motocicletes. La veritat és que el flanqueig del tramvia converteix aquesta vorera en gairebé inexpugnable. Fins i tot per a les motos.
4 L’espai del tramvia serà permeable
El tramvia no anirà en un calaix inexpugnable. Entre altres raons, per evitar que una possible avaria obligui els busos exprés que també circularan per aquell carril a quedar-se aturats. Aquests busos, doncs, podran sortir de l’espai i avançar el comboi avariat. Les dues línies de bus exprés, o BRT (Bus Rapid Transit), com va avançar el director general de TramMet, circularan cada sis minuts, intercalats amb el tramvia, fet que donarà una freqüència de pas d’un minut i mig. Les dues línies que es tenen en compte per convertir-se en BRT entre el passeig de Sant Joan i Francesc Macià són el 6 i el 15. El primer, des de Verdaguer, es dirigeix cap al litoral i, el segon, fins a Horta Guinardó, cap al nord.
5 Els immobilistes guanyen a la web
Els barcelonins sembla que encara no s’han contagiat de la voluntat transformadora de l’ajuntament, si es té en compte el sondeig que EL PERIÓDICO ha obert a la seva pàgina web. Ahir a les 21 hores, 2.726 usuaris havien emès la seva sentència. El 54% va optar per mantenir la Diagonal tal com està ara. Els transformadors mantenien un disputat derbi entre l’opció A i la B. Els partidaris del bulevard arribaven al 21% mentre que els que desitjarien que s’hi fes una rambla sumaven el 25%. El resultat entre immobilistes i transformadors, per batejar-los d’alguna manera, es decanta del costat dels primers, per tant, per 54% a 46%. Encara falten set setmanes per al referèndum de debò.
6 El RACC tem que l’Eixample es col·lapsi
Miquel Nadal, president de la Fundació RACC, va plantejar ahir seriosos dubtes sobre si l’Eixample serà capaç d’absorbir el trànsit que deixarà de passar per la Diagonal. «No diem que no s’hagi de treure cotxes, però retirar-ne tants potser només portarà el problema a un altre lloc», va resumir. Pel que fa al pas del tramvia, Nadal va ser contundent: «Plantejar una solució tan inflexible i irreversible no és la millor solució». El president de la Fundació RACC va dir que no es pot idear la mobilitat de la Diagonal pensant en el passat i va recordar que els cotxes del futur seran «silenciosos i gens contaminants». «Sí a la reforma, en això hi estem d’acord, però les propostes encara generen dubtes», va sentenciar.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Descartar per aquest motiu el metro sembla obeir a determinats interessos que no sé veure, però en cap cas a criteris tècnics objectius. Per anar de Zona Universitària a Monumental, agafem tramvia? Per anar de Vallcarca al Fòrum, sortim a la superfície a Diagonal?metring wrote:Pero hay otro aspecto, que no es menor, a favor de este sistema tal: su gran accesibilidad –no hay que bajar a las estaciones, como en el metro y los billetes se validan dentro de los convoyes– resulta atractivo para trayectos no muy largos, que son los más habituales en el tramo central de la Diagonal. Por ejemplo, para desplazarse de Francesc Macià a paseo de Gràcia, de Verdaguer a rambla Catalunya, o de Glòries a Bruc. Esta es la principal razón por la que los técnicos municipales insisten en que el túnel del tren de cercanías previsto bajo la avenida es complementario y no incompatible con el tranvía.
Perquè que ho absorbeixi amb escreix una línia de metro i una altra de rodalia sota la Diagonal, és quelcom en què no gosen pensar massa, oi?El Ayuntamiento confía en que la puesta en marcha de la L9, el tranvía y la trama del Eixample absorban el tráfico desviado
És absurd. La majoria del trànsit que circula per la Diagonal és d'entrada i sortida de la ciutat, un fluxe que cobreix poc el tramvia i la L9. El que faran és atiborrar encara més Gran de Gràcia (per buscar Lesseps i la ronda del Mig), i carregar-se Aragó, Tarradellas i Avinguda Sarrià, entre d'altres.metring wrote:A veure si amb tant de temps, no es podrien plantejar de fer el túnel de rodalies a l'hora!
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... obras.html
La reforma de la Diagonal puede acarrear entre tres y seis años de obras
El Ayuntamiento confía en que la puesta en marcha de la L9, el tranvía y la trama del Eixample absorban el tráfico desviado
22/03/2010 | Actualizada a las 14:54h | Ciudadanos
Barcelona. (EUROPA PRESS).- La reforma de la avenida Diagonal de Barcelona puede acarrear entre tres y seis años de obras en función de la puesta en marcha de toda la Línea 9 prevista para 2014, explicó el coordinador de la Oficina Técnica, Jordi Castelló, encargado con su equipo de elaborar las propuestas A y B que se someterán a consulta ciudadana entre el 10 y el 16 mayo.
En declaraciones a Europa Press tras una sesión técnica con periodistas sobre el futuro de la Diagonal, y a falta del proyecto ejecutivo, Castelló explicó que prevén 38 meses de obras entre la plaza de Francesc Macià y Pau Claris; 36 entre Pau Claris y Sardenya, y 15 entre Sardenya y Cartagena, al lado de Glòries, por donde quieren empezar los trabajos.
El tramo de 15 meses se podrá ejecutar al mismo tiempo que los otros dos, que sólo se podrán simultanear una vez se inaugure la L9, ya que permitirá acabar con 19.000 vehículos diarios de los 51.308 actuales a reconducir para reducir drásticamente el tráfico rodado.
El Ayuntamiento confía en que entre el tranvía y la trama del Eixample podrán absorber el resto.
Saludos,23/3/2010 ARTERIA FUNDAMENTAL DE BCN|TRANSFORMACIÓN
La Diagonal superará los 3 años de obras si se hace la reforma
• Los cambios de sentido para optimizar el Eixample se realizarán con independencia del referendo
• La duración de los trabajos, que puede llegar a seis años, se fijará cuando se haga el proyecto ejecutivo
XABIER BARRENA
BARCELONA
Los trabajos de reforma de la Diagonal, tal y como avanzó EL PERIÓDICO el 13 de marzo, tienen un plazo de ejecución mínimo de 38 meses. Ahora bien, en función de la redacción del proyecto ejecutivo, que se acometerá una vez los ciudadanos opten por alguno de los dos proyectos presentados –si es que lo hacen–,la duración de las obras podría prolongarse hasta los seis años.
El ayuntamiento dividió ayer en tres fragmentos el tramo de la Diagonal puesto a referendo. Ejecutar el proyecto entre la plaza de las Glòries y Sardenya tardará unos 15 meses, por los 36 desde esta última calle hasta Pau Claris y los 38 hasta Francesc Macià.
El bipartito municipal da por hecho que los 15 meses del lado más oriental del proyecto se solaparán con alguna otra fase, por lo que el tiempo de los trabajos quedarían sumidos en esta otra parte de las obras. Los motivos para hacer que distintas fases se solapen o no serán necesariamente solo constructivos. Se puede optar por prolongar el tiempo total de las obras para permitir una mejor adaptación de los conductores al nuevo orden y, evitar, por tanto, grandes afectaciones. Algo parecido a lo que se ha realizado en la Ronda del Mig, cuyas obras para conseguir reducir el tráfico se prolongan desde hace muchos meses simplemente porque se ha optado por ir por tramos.
Así, en función de la independencia que se dé a los trabajos entre Pau Claris y la plaza de Francesc Macià, respecto a los de la misma calle hacia Sardenya, la vía estará más o menos patas arriba.
Eso sí, prisa tampoco habrá, puesto que los escenarios de movilidad con los que trabaja el ayuntamiento se sitúan en el 2018. ¿Y por qué? Porque consideran que no será hasta ese año cuando funcionen a pleno rendimiento tanto la L-9 del metro como las Rodalies, tras la aplicación del plan 2015 del Gobierno. Es más, el director de Movilidad del ayuntamiento, Ángel López, incluyó ayer también en la misma cesta la ampliación de la L-8 y de Rodalies o Ferrocarrils desde la plaza de Espanya a la de las Glòries, pasando por la de Francesc Macià y la Travessera de Gràcia.. Algo, dicho sea de paso, altamente improbable.
En paralelo al aumento de la oferta de transporte público, que en años venideros podría llegar a incluir el túnel de Rodalies por la Diagonal y el túnel de Horta, el ayuntamiento adoptará una serie de medidas en cuanto a la vialidad para facilitar la permeabilización del Eixample al nuevo tráfico que se genere en sus calles como reacción a las restricciones de la Diagonal.
TRANSPORTE DISUASORIO
Será, pues, en ese 2018 cuando el transporte público disuada a muchos de los automovilistas de coger el coche y cuando la trama de Cerdà sea más efectiva que nunca en la absorción del tráfico. De los 86.000 vehículos que cruzan la Diagonal entre Francesc Macià y Pau Claris, unos 50.000 dejarán, según los cálculos municipales, de pisar el Eixample. Los otros 25.000 utilizarán la Diagonal.
En caso de que en el referendo triunfara la tercera opción, la de no realizar ninguna de las dos propuestas, el ayuntamiento llevará igualmente a cabo las obras de optimización del Eixample. Se trata de cambiar el sentido de la calle del Comte d’Urgell, de un tramo de la avenida de Sarrià, y el enlace de esta con la de Viladomat, entre otras. La modificación que no se podrá hacer, obviamente, es permitir que la calle de Còrsega cruce la Diagonal.
En cualquier caso, y según afirmó ayer Ángel López, de llevarse a cabo la reforma de la Diagonal, el Ayuntamiento de Barcelona está más que seguro de que la reforma de la Diagonal no conllevará colapso circulatorio alguno ni por la avenida ni por ninguna de las calles del Eixample. Los modelos de tráfico empleados, los mismos que permitieron pronosticar con acierto la disminución de la circulación por el centro de la ciudad cuando se inauguraron las rondas, y que permitieron reducir los carriles de la calle de Aragó, por ejemplo, vaticinan ahora que la malla del Eixample absorberá sin problemas el tráfico que deje de circular por la Diagonal
Como tú mismo dirías... así nos luce el pelo.Santfeliuenc wrote:Saludos,En cualquier caso, y según afirmó ayer Ángel López, de llevarse a cabo la reforma de la Diagonal, el Ayuntamiento de Barcelona está más que seguro de que la reforma de la Diagonal no conllevará colapso circulatorio alguno ni por la avenida ni por ninguna de las calles del Eixample. Los modelos de tráfico empleados, los mismos que permitieron pronosticar con acierto la disminución de la circulación por el centro de la ciudad cuando se inauguraron las rondas, y que permitieron reducir los carriles de la calle de Aragó, por ejemplo, vaticinan ahora que la malla del Eixample absorberá sin problemas el tráfico que deje de circular por la Diagonal
Sergio