Primer:Guigui wrote:Si et fixes en el meu missatge que vaig publicar fa uns quants dies i que reprodueixo a continuació, veuràs que el meu plantejament ideal (i ara ja irrealitzable pel que ja s'ha fet, al meu parer molt malament) coincideix força amb aquest punt teu, així com amb els criteris d'intermodalitat necessaris per a qualsevol xarxa de TP que funcioni.sequera wrote:El futuro volumen de servicios y pasajeros en la LAV española hará que Sants se queda pequeña. No solo el corredor Mad-Bcn, si no el corredor mediterraneo, los transversales y servicios con rodadura desplazable al norte. Sin contar los servicios nocturnos, Aviant o regionales, de renfe o FGC, o los servicios de SNCF a Francia, Belgica , Suiza o Alemania. Sin contar con la entrada de los operadores privados de viajeros a partir del 2009. Tal vez me quieres convencer que con una sola estación en Cul de Sac en Sagrera podriamos ser capaces de gestionar convenientemente el sistema (no la estación, que tambien), incluidos trenes pasantes (que no son pocos ni menos importantes).
Guigui wrote:Jo crec que l'AMB (Barcelona i rodalies més immediates) té prou amb quatre estacions d'AV, jerarquitzades de la manera següent:
1. La Sagrera, estació principal on s'aturarien tots els serveis llevat els que passin de llarg de Barcelona utilitzant el by-pass del Vallès.
2. Aeroport (no el Prat), on s'aturarien tots els AV regionals entre Barcelona i el Sud i fins on podrien arribar els procedents del Nord passant per la Sagrera. Segons el servei i la demanda, també s'hi podrien aturar alguns AV no regionals. Ajudaria a canalitzar moltes sortides i arribades en avió procedents de l'àrea d'influència aeronàutica de Barcelona (Saragossa-València-Montpeller, si fa no fa).
3. Estació secundària a Barcelona, situada en un lloc cèntric. És a dir, Pg. de Gràcia actual o Pl. Catalunya, seguint el traçat més recte entre l'Aeroport i Sagrera (aneu a saber si no el denostat litoral, però no per satisfer ja sabeu qui). S'hi aturarien AV regionals.
4. St. Cugat. Només per a AV regionals que utilitzin el by-pass del Vallès i altres AV que passin de llarg de Barcelona i no entrin a la Sagrera.
Això implicaria deixar-se d'"estació intermodal" del Prat, que d'intermodal no té res, ja que no afavoreix de cap manera canviar del TAV a l'avió, així com deixar de banda Sants, situada excèntricament i que només té importància pel fet de ser l'estació central actual, però que en perdrà a causa de la Sagrera i de la diversificació de traçats de Rodalies que ja s'està començant a veure. Per tant, es podria pensar en el traçat més recte entre l'Aeroport i la Sagrera, i aquí hi ha dues variants: Gran Via o Port. I aquí em decanto per la primera, ja que podria haver-hi un baixador molt cèntric a Pl. Catalunya, coincidint amb el megaintercanviador que també sembla que, tard o d'hora hi haurà, permetent una connexió amb una multitud inimaginable de línies de metro i rodalies.
I és clar, la via d'entrada més ràpida a Barcelona venint del Sud seria el by-pass i Trinitat. Per tant, el ramal de l'Aeroport només l'utilitzarien els trens que s'hi aturin.
El gran inconvenient que hi veig a tot plegat és que ja hi ha certes obres massa avançades perquè es pugui fer realitat aquest esquema que, al meu parer, és molt més lògic (i posaria la mà al foc que molt més barat) que el pastitx que es disposen a fer. La mal anomenada "Estació intermodal" i l'entrada a Sants són una hipoteca massa pesada com per fer marxa enrere.
Un cop més, la realpolitk ens ha deixat a tots perjudicats.
1.-La estació intermodal de El Prat es una realitat:
Rodalies
Regionals
Aviant
AVE
Metro
Llençadora Terminals-Intermodal.
Busos
Taxi
Bici
AP
2.-Has de construir el corredor del llobregat per fer l'accés al port en ample UIC, i segons el teu pla no construeixes el petit ramal d'accés a Sants des de Sant Boi.
3.- A més de no preveure construir el ramal de 5 km a Sants, preveus construir una estació LAV en cul de Sac en Sagrera amb extensió a l'aeroport. Sense continuitat i perdent l'oportunitat de crear una xarxa de trens regionals catalana o intercomarcal.
A veure, de la solució adoptada actual i EN CONSTRUCCIÓ, el que no m'agrada es el tunel de provença. Jo hagues aplicat la solució proposada per la PTP fent pasar AVE per P.Gracia i construir un nou tunel per rodalies....Però això ja no podrà ser......
La resta com ara.